Bit će interesa, samo da izađu na vidjelo rezultati za 1Y2014…nije bezveze to što Uprava taji info o poslovanju, namjerno žele dionicu držati na dnu kako bi ih što više kupili u trezor po smiješnim cijenama ili razmjenom za TNG po što nepovoljnijem omjeru.
S druge strane, morat će početi isplaćivati znatniju dividendu, što zbog troškova Zaklade koju nominalno vode neki odvjetnici u Beču, što zbog samih korisnika Zaklade (zaposlenika).
Izvlačenje novaca iz firme, na bilo koji način osim legalno (isplatom dividende) nije održivo u današnje vrijeme globalne kontrole financijskih tokova. Također scenarij ‘prikrivene’ isplate putem ‘povećanih plaća’, iako moguć nije realan, budući da su korisnici Zaklade ujedno i zaposlanici TNG-a.
Upravi koja vodi modernu tvrtku s ambicijama za prikupljanje kapitala na svjetskim tržištima ne smiju smetati mali dioničari te je upravo taj odnos ključ uspjeha. Referentne firme u branši itekako vode o tome računa.
Nažalost, Zadar je sredina gdje ‘malograđanština’ dominira te je i Uprava Tankerske zasigurno pod takvim utjecajem.
Na kraju krajeva, ukoliko nas žele ‘elegantno’ rješiti, neka ‘žrtvuju’ 2 handy-a čijom prodajom bi se ‘isplatili’ mali dioničari. Vjerujem da bi se to moglo realizirati podjelom ‘kapitala’ tj. prebacivanjem tih brodova u posebnu firmu gdje bi vlasnici bili samo mali dioničari. Prodajom brodova ista bi se likvidirala te bi dioničari dobili fer vrijednost. Na taj način Tankerska bi ostala u 100% vlasništvu zaklade a ostala bi bez brodova koji ionako nisu u fokusu budućeg razvoja tvrtke.
..naravno to su samo pretpostavke, ali dobro zvuči, zar ne? 🙂
monthly report – http://www.hellenicshippingnews.com/athenian-shipbrokers-s-a-monthly-report-december-2014/
Ukratko;
– u zadnjih godinu dana vrijednost rabljenih tankera porasla min. 30%
– spot vozarine na kraju godine; 50.t.$ Suezmaxi, 35.t.$ Aframaxi
– T/C 1 year vozarine na kraju godine; 32.t.$ Suezmaxi, 23.t.$ Aframaxi
Bit će interesa, samo da izađu na vidjelo rezultati za 1Y2014…nije bezveze to što Uprava taji info o poslovanju, namjerno žele dionicu držati na dnu kako bi ih što više kupili u trezor po smiješnim cijenama ili razmjenom za TNG po što nepovoljnijem omjeru.
S druge strane, morat će početi isplaćivati znatniju dividendu, što zbog troškova Zaklade koju nominalno vode neki odvjetnici u Beču, što zbog samih korisnika Zaklade (zaposlenika).
Izvlačenje novaca iz firme, na bilo koji način osim legalno (isplatom dividende) nije održivo u današnje vrijeme globalne kontrole financijskih tokova. Također scenarij 'prikrivene' isplate putem 'povećanih plaća', iako moguć nije realan, budući da su korisnici Zaklade ujedno i zaposlanici TNG-a.
Upravi koja vodi modernu tvrtku s ambicijama za prikupljanje kapitala na svjetskim tržištima ne smiju smetati mali dioničari te je upravo taj odnos ključ uspjeha. Referentne firme u branši itekako vode o tome računa.
Nažalost, Zadar je sredina gdje 'malograđanština' dominira te je i Uprava Tankerske zasigurno pod takvim utjecajem.
Na kraju krajeva, ukoliko nas žele 'elegantno' rješiti, neka 'žrtvuju' 2 handy-a čijom prodajom bi se 'isplatili' mali dioničari. Vjerujem da bi se to moglo realizirati podjelom 'kapitala' tj. prebacivanjem tih brodova u posebnu firmu gdje bi vlasnici bili samo mali dioničari. Prodajom brodova ista bi se likvidirala te bi dioničari dobili fer vrijednost. Na taj način Tankerska bi ostala u 100% vlasništvu zaklade a ostala bi bez brodova koji ionako nisu u fokusu budućeg razvoja tvrtke.
..naravno to su samo pretpostavke, ali dobro zvuči, zar ne? 🙂
Kolega Skroznovi – sportskim žargonom rečeno: promašili ste ceo fudbal.
Predlažem vam da pročitate dio starijih postova o Tankerskoj na ovom Forumu, počevši od prvog posta kolege Shoguna 2005. godine koji je i onda napisao:
Nažalost, uprava svojom nezainteresiranošću za vrijednost kompanije na burzi izgubila je primat najlikvidnijeg brodara. Trenutno je trgovina slaba i ne odražava potencijal ove dionice
Ista meta – isto odstojanje, kako tada tako i danas. Nije se puno promjenilo ni u odnosu prema dioničarima. Jedino što se mijenja je da svako malo na Forum dođe novi Novi ili Skroznovi i konstatira kako će dogodine biti bolje jer su troškovi odvjetnika u Beču narasli i jer će se kroz dividendu morati nagraditi korisnici zaklade – zaposlenici.
Molim vas lijepo – narasli troškovi odvjetnika, pa će biti izdašna dividenda :-))). Zaklada ovako funkcionira već 15 godina, vjerovatno s istim odvjetnicima.
Na ovom forumu je barem 10 puta rečeno da su i pomorci korisnici zaklade, a Tankerska ih sigurno ima blizu 1000. Tko bi bio lud zbog dividende tim ljudima platiti i porez, kada ih plaćom može nagraditi neoporezivo. Pretpostavljam da znate da pomorci ne plaćaju porez na dohodak.
@Skroznovi – ništa osobno, sorry. Zaintrigirao me članak u novinama o Tankerska new generation, pa da vidim što ljudi na forumu o tome kažu, kad ono ovdje uvijek ista priča…
Inače, nemam (više) ni jednu dionicu Tankerske niti je namjeravam steći.
forumaši kažu tnpl ne vrijedi ništa, banke i mirovinci bome ne misle tako
Tvrtka kćer Tankerske plovidbe, najvećeg hrvatskog brodara, Tankerska Next Generation d.d., u siječnju ide na inicijalnu javnu ponudu u kojoj se nada prikupiti i do 220 milijuna kuna, odnosno oko 40 milijuna dolara.
Bit će to prvi IPO u Hrvatskoj od 2007., a u njemu će sudjelovati i dio mirovinskih fondova, saznajemo iz investicijskih krugova. U Tankerskoj plovidbi kažu da su se na taj potez odlučili jer je to najjednostavniji i najpristupačniji način za dolazak do kapitala u trenutku kada banke nisu sklone financirati brodarske kompanije. Gotovo istovremeno dionice Tankerske plovidbe u kojoj Silba Participations B.V. ima 82,87 posto. Tankerska plovidba računa na interes u redovima institucionalnih ulagača, ali i na male investitore.
Također ponudit će se mogućnost malim dioničarima da zamijene dionice matične tvrtke koja se s burze povlači za tvrtku kćer koja će na burzama biti listana u budućnosti. Interes u redovima institucionalnih ulagača je velik pa tako saznajemo da će barem dva od četiri obvezna mirovinska fonda plasirati novac u brodara. Mirovinci su krajem studenog imali 65 milijardi kuna imovine, od kojih je prema podacima objavljenima na stranicama Hanfe tek je 6,8 milijardi kuna tog novca plairano u dionice domaćih tvrtki. Vodećih ljudi mirovinskih fondova pojašnjavaju da je problem u nedostatku dobrih projekata.
Izlazak Tankerske plovidbe u tom je kontekstu potez učinjen u pravom trenutku. Tržište je gladno dobrih prilika za investiciju, a riječ je o dobrom projektu koji može imati veliki uspjeh. Novcem iz IPO-a u Tankerskoj namjeravaju financirati daljnju diversifikaciju poslovanja. Nova tvrtka bit će zadužena za prijevoz naftnih derivata ekobrodovima. Zasad imaju dva broda i jedan u gradnji, a nakon IPO-a planiraju udvostručiti kapacitet tvrtke za prijevoz.
“Tankerska Next Generation 100 posto svojih prihoda ostvaruje na stranom tržitšu te kriza u Hrvatskoj ni na koji način ne utječe na poslovanje tvrtke”, istaknuo je direktor Mario Pavić te napomenuo da u budućnosti većinu dobiti namjeravaju isplaćivati dioničarima. Iako je cilj prikupiti 40 mil. dolara Tankerska plovidba namjerava zadržati više od 50 posto u novoj tvrtki koja u ovom trenutku ima 255 mil. kuna temeljnog kapitala.
@Derbyshire – nimalo ne zamjeram, stoji sve što ste napisali. Ovaj ‘fudbal’ definitivno nije moja igra, da me netko vrati u prošlost, novce izgubljene na burzi bih radije spizdio na nekakav Maserati coupe ili na tjedan-dva u Vegasu s timom ukrajinskih odbojkašica 😀
Tu sam gdje sam, nakrcan Tankerskom ‘ko brod’ 🙂 ..ali ne prodajem bez lijepe premije. Dugo sam unutra i spreman biti koliko treba.
Ipak sam u pravu bar u 1. pasusu, da tvrtka posluje dobro te na horizontu nema oblaka, a s najavljenim IPO-om TNG stvari će se pomaknuti s mjesta.
Bilo kakav ‘muving’ se traži, za početak su neki uvaženi forumaši počeli pisati riječ-dvije na ovoj temi. Ako sam nešto naučio ovdje na forumu, a više i nisam ‘skroznovi’ to je da je dionica najbolja kad se po njoj ‘pljuje’ 🙂
Tako se cenzuriralo na dalekovoda kad je cijena bila na 120 pa eno ga sad na 14. Nije bitno.Katastrofa od uprave i odnosa prema malim dionicarima. PBZ mirovinac je prodao 6000 komada na dnu,dna i ja sam od njega kupio sestinu te kolicine. Hvala mu. Ali da sad taj mirovinac kupi ponovno TNG new đenerejšn nekoga bi trebalo streljat bez suđenja. Ovaj predsjednik uprave govori da nju đenerejšn ovisi samo o svjetskom trzistu pa dobivam dojam da brodovi TNPL-R-A old đenerejšna navigaju po kanalu Dunav-Sava.
Bilo kakav ‘muving’ se traži, za početak su neki uvaženi forumaši počeli pisati riječ-dvije na ovoj temi. Ako sam nešto naučio ovdje na forumu, a više i nisam ‘skroznovi’ to je da je dionica najbolja kad se po njoj ‘pljuje’ :-)
Ovo naravoučenije skroznovoga dobro utuviti svatko tko trguje na grobexu jer je čovjek pogodio pravo u sridu
@skroznovi
Upravo suprotno. Po meni najbolji odgovor upravi bi bio da IPO ne uspije. Da ne upisu nista.To i zasluzuju.To bi bio najbolji potez jer bi onda mozda shvatili da se odnos prema dionicarima mora mjenjat. Da su dionicari su/vlasnici i diktiraju igru,a ne zaposlenici. Ovo nize od onoga po sto sam kupio nece taman da se sva mora zalede,a za neuspjeh IPOa bi otvorio sampanjac. Pa ili na ovoj burzi nije dosta prevara i nepostivanja malih dionicara.Onda se cude ko g ovno dreku zasto je burza tu gdje je.Zasto zagrebacka burza ne raste dok sve druge rastu.
@Frankie
u pravu si! Bilo bi dobro da im IPO u HR ne uspije pa da trebaju probati vani pa da vide kakva su tamo mjerila.
Nekidan čitam o jednoj tvrtci iz branše, zaboravih o kojoj je riječ (Teekay ili Scorpio ili ..) gdje navode da su zadnjih 69 kvartala isplaćivali divdendu dioničarima.
IPO takvih tvrtki bez problema prikupe traženi kapital.
U Tankerskoj je uvijek na prvom mjestu bilo da se poslovodstvo nagrabi, bilo dodjelom dionica bilo prevelikim plaćama te u konačnici otpremninama za koje treba prodavati brodove. Ostali zaposlenici su otprilike u istoj poziciji kao i mali dioničari, ponekad ev. dobiju ostatke s bogatog stola.
Iako je cilj prikupiti 40 mil. dolara Tankerska plovidba namjerava zadržati više od 50 posto u novoj tvrtki koja u ovom trenutku ima 255 mil. kuna temeljnog kapitala.
Opet bila dokapitalizacija TNG-a? Ili je ovo greška? Do jučer su govorili o 200 milijuna kuna. Imam osjećaj da će malo po malo sve prebaciti u novu firmu.
Iako je cilj prikupiti 40 mil. dolara Tankerska plovidba namjerava zadržati više od 50 posto u novoj tvrtki koja u ovom trenutku ima 255 mil. kuna temeljnog kapitala.
Opet bila dokapitalizacija TNG-a? Ili je ovo greška? Do jučer su govorili o 200 milijuna kuna. Imam osjećaj da će malo po malo sve prebaciti u novu firmu.
[/quote]
svejedno je – biti 100tni vlasnik broda ili biti 100tni vlasnik tvrtke koja je 100totni vlasnik broda. sve što brod vrijedi i zaradi, pripada 100 vlasnicima tj. nama