Nisam siguran.
Zapravo, mislim da je nemoguce da mozes vise zaradivati na remontu brodova nego na prijevozu nafte i automobila.
Sta je, ima se para pa svrbe dlanovi? Glavno da se kupuje… k’o Pliva 🙂
Ako TNPL ne zna sto ce s kesom, neka ga vrati dionicarima kroz share buy-back.
[smiley9][smiley7] Japanski TSUNEISHI najavio ‘neku vrstu’ suradnje sa hrvatskim kompanijama! U medjuvremenu su u Lencu bili posjetitelji s kosim ocima. Mislim da sad znam i o kojoj se kompaniji radi.
Ja svoje povlacim iz prodaje. Hvala svima koji ste mi savjetovali kupnju po 3800.
Ne; uopce.
Samo mi nije jasno zasto je bolje kupiti brodogradiliste nego neku drugu transportnu kompaniju ili brod. To je sve. Ako ti znas odgovor, i zelis ga podijeliti, molim te. Ja zbilja ne znam cinjenice o ekonomicnosti odrzavanja broda, odnosno cijenu kupovine brodogradilista.
Moje iskustvo je da nesto ne treba kupiti nesto samo zato sto je jeftino… jer se puni troskovi pokazu kasnije u fazi integracije/vodenja firme.
zanimljiv clanak: http://www.pincom.biz/vjesnik/opsirnije.asp?id=5459&rub=komentar
@ASD:
Niti ja ne znam točnu računicu u konkretnom slučaju, ali između redaka se može načuti da će remont biti profitabilna stvar kad se dovede u red. (Predstavnik sindikata V. Lenca u Novom je listu dao izjavu kako će Lenac za onoga tko uloži u njega biti “zlatna koka”, eh sad, valjda čovjek zna što govori…)
Druga stvar je servisiranje vlastitih brodova.
Treća da vozarine osciliraju (trenutačno su povoljne, ali što će biti npr. za 2 godine? Možda još bolje, a možda i neće.) pa nije loše imati nešto na što se možeš uvijek osloniti. Bile vozarine visoke ili niske, remont i održavanje će se morati izvršiti. Tankerska uz to čini iskorak u turizam (Ninsko blato), vjerojatno iz sličnih pobuda diverzifikacije vlastita portfelja.
Ma ovdje je s fundamentima sve jasno. Onako čisto špekulativno, danas TNPL očekujem , onako za kraj tjedna na 4.500 kuna
Stravinsky:
Interes Sindikata je pocesto u suprotnosti s interesima investitora/dinicara
Servisiranje vlastitih brodova u vlastitiom brodogradilistu – OK, to je preljevanje novaca iz jedne firme u drugu unutar Grupe; sto znaci da jedino ima smisla ukoliko je usteda na remontu unutar Grupe po realnoj cijeni dovoljno velika da u razumnom roku (recimo 5-7 godina) otplati investiciju u brodogradiliste (kupovna cijena + dodatne investicije).
Diverzifikacija – OK kao ideja. Naime, istrazivanja McKinseya pokazuju da su najuspjesnjije kompanije na svijetu “umjereno” diverzificirane. Transport, turizam, brodogradiliste(a)… strategija ili oportunizam?
Stock:
Slazem se. Ovo je najpodcjenjenija, likvidna i profitabilna firma u HR.
Stravinsky:
Interes Sindikata je pocesto u suprotnosti s interesima investitora/dinicara
Servisiranje vlastitih brodova u vlastitiom brodogradilistu – OK, to je preljevanje novaca iz jedne firme u drugu unutar Grupe; sto znaci da jedino ima smisla ukoliko je usteda na remontu unutar Grupe po realnoj cijeni dovoljno velika da u razumnom roku (recimo 5-7 godina) otplati investiciju u brodogradiliste (kupovna cijena + dodatne investicije).
Jedna je računica ako si 100% vlasnik, a sasvim druga ako imaš 30% a vučeš benefite kao vlasnik.
Zanima me zašto se uvijek nekako više govori o ATPL, dok TNPL ostaje u sjeni? Ok, možda se radi o free floatu, međutim, P/E govori da je TNPL povoljnija prigoda za kupnju i da ima više prostora za rast od ATPL.
@Bebeto Pojasni molim te razliku.