TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

bit ce zanimljivo..jer kad izade FI vidit cemo dosta toga..uglavnom još će se trgovati najmanje dva mjeseca ako ne i vise sa ovom dionicom..za dva tjedna bi mogao 4 KVARTAL FI


nažalost, pobrkao sam TNP s TNK 🙁

Točan podatak za Tsakos Energy Navigation (TNP): P/B je 0,38

Da, ali zato ja i pričam o NAV-u, a ne o BV-u. Poprilično sam uvjeren da nisu revalorizirali brodove i da su im u bilanci precijenjeni, pa stoga i BV.
Zbog toga omjer P/B izgleda jeftino, ali P/NAV bi vjerojatno bio preko 1.
Ovo se temelji na pretpostavkama koje su utemeljene na zagledanju u bilance drugih brodarskih kompanija.

Stvarno mi se ne da bez stvarne potrebe računati NAV kompaniji koja ima 48 brodova [emo_vrtimise]
Ali evo da ne bude posve bez pokrića. Po FI za Q3/13 piše da im je equity 1,02 mlrd USD. Piše i da im flota vrijedi 2,22 mlrd USD.

Radi se o 48 brodova raznih vrsta i veličina. No ukupna nosivost im je 4,8-4,9 miliona DWT, što u prosjeku iznosi oko 100.000 DWT po brodu, otprilike kao jedan aframax. Piše da je prosječna starost flote 6,8 godina.

Aframax star 7 godina cijeni se oko 28 mil usd.
Ako bi im se flota sastojala od 48 aframaxa starih 7 godina vrijedila bi 1,34 mlrd usd. U knjigama im piše 2,22, znači po ovome ime je flota precijenjena za 880 mil usd.
Kada se za toliko umanji BV (1,02 mlrd usd), ostane nam NAV od svega 140 mil usd, a trenutni mcap im je oko 400 mil usd.

Eto kako se P/B od 0,38 pretvara u P/NAV od 2,86.

Ova računica je zbog same metode izračuna zasigurno poprilično pogrešna i za pretpostaviti je da je NAV ipak viši, ali isto tako i da je niži od mcapa.
BV je stoga debelo precijenjen pa ni P/B omjer nema nekog smisla, ali ga teza iz mog prethodnog posta o isplativosti dokapitalizacije “na nekim od velikih inozemnih burzi” ima.


http://hr.wikipedia.org/wiki/Ponderirana_aritmeti%C4%8Dka_sredina

Ovaj post je dobio ocjenu od visokih 80% za razliku od mog koji je dobio skromnih 10%. No vidjet cemo kolika ce biti cijena otkupa. Ovo govorim samo iz razloga da se vidi nivo “ulagaca” u Hrvatskoj. I onda se cude kad ostave gace na burzi. Ja svoje prodat necu,a sto ce drugi ese pese hebe mi se. Ionako ovdje svatko za se travu pase. ALi ni VLHO nisam prodao na 26 unatoc savjetima nekolicine brokera nego dokupljivao ko mutav. Je li se isplatilo?? Meni je jer sam skroman ,ali Buffetima na ZSE je 400% nista u par godina pa je ovo sigurno bilo ocijenjeno kao sulud potez.Kako onda tako i sada.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!



nažalost, pobrkao sam TNP s TNK 🙁

Točan podatak za Tsakos Energy Navigation (TNP): P/B je 0,38

Da, ali zato ja i pričam o NAV-u, a ne o BV-u. Poprilično sam uvjeren da nisu revalorizirali brodove i da su im u bilanci precijenjeni, pa stoga i BV.
Zbog toga omjer P/B izgleda jeftino, ali P/NAV bi vjerojatno bio preko 1.
Ovo se temelji na pretpostavkama koje su utemeljene na zagledanju u bilance drugih brodarskih kompanija.

Stvarno mi se ne da bez stvarne potrebe računati NAV kompaniji koja ima 48 brodova [emo_vrtimise]
Ali evo da ne bude posve bez pokrića. Po FI za Q3/13 piše da im je equity 1,02 mlrd USD. Piše i da im flota vrijedi 2,22 mlrd USD.

Radi se o 48 brodova raznih vrsta i veličina. No ukupna nosivost im je 4,8-4,9 miliona DWT, što u prosjeku iznosi oko 100.000 DWT po brodu, otprilike kao jedan aframax. Piše da je prosječna starost flote 6,8 godina.

Aframax star 7 godina cijeni se oko 28 mil usd.
Ako bi im se flota sastojala od 48 aframaxa starih 7 godina vrijedila bi 1,34 mlrd usd. U knjigama im piše 2,22, znači po ovome ime je flota precijenjena za 880 mil usd.
Kada se za toliko umanji BV (1,02 mlrd usd), ostane nam NAV od svega 140 mil usd, a trenutni mcap im je oko 400 mil usd.

Eto kako se P/B od 0,38 pretvara u P/NAV od 2,86.

Ova računica je zbog same metode izračuna zasigurno poprilično pogrešna i za pretpostaviti je da je NAV ipak viši, ali isto tako i da je niži od mcapa.
BV je stoga debelo precijenjen pa ni P/B omjer nema nekog smisla, ali ga teza iz mog prethodnog posta o isplativosti dokapitalizacije "na nekim od velikih inozemnih burzi” ima.
[/quote]

Sve 5, vidi se da razumijes u “kome grmu lezi zeko”, al mislim da ces morat radit procjenu na 48 brodova jer ovako sve skupa moze jako odstupati na jednu ili na drugu atranu. Ipak oni imaju brodove svih formata, cak i LNG carriere odnosno opcije na njih.

kolega smootko, napisali ste;
“Po FI za Q3/13 piše da im je equity 1,02 mlrd USD. Piše i da im flota vrijedi 2,22 mlrd USD.”
..ali mislim da Vam je u toj kalkulaciji negdje promaknuo dug tvrtke 🙂

Usprkos tome siguran sam da u svemu leži dobra ‘računica’ ali da nemamo dovoljno kvalitetnih parametara za kvalitetniju analizu.


Po njemu je to link na wikipediju kako narucit kumpire iduci misec s obzirom na potrosnju u protekla 3 mjeseca.

očito nisi shvatio navedeni primjer, poanta je u volumenu trgovanja krumpirima tj. dionicama na pojedine dane….

@skroznovi

Kolega, equity se dobije tako da se od aktive odbiju dugovi. Znači mene je tu samo zanimalo za koliko je aktiva precijenjena, odnosno dio koji se odnosi na flotu, a šta je u pravilu kod brodara i najveći dio aktive. Za iznos za koliko se korigira vrijednost flote, za toliko se korigira i aktiva.
A za uravnoteženje bilance (aktiva=pasiva), kako dugovi ostaju isti, onda se u pasivi za toliko treba korigirati equity. To je bio cilj mog izračuna, pa nisam ni spominjao dugove.

Inače dugovi su po FI Q3/13 iznosili 1,5 mlrd usd.

Sve 5, vidi se da razumijes u "kome grmu lezi zeko", al mislim da ces morat radit procjenu na 48 brodova jer ovako sve skupa moze jako odstupati na jednu ili na drugu atranu. Ipak oni imaju brodove svih formata, cak i LNG carriere odnosno opcije na njih.

Mislim da ipak neću morati. Što se tiče LNG-carriera, u ovih 48 brodova nalazi se samo 1 LNG-carrier iz 2007. Ne poznajem taj market, ali čini se da vrijedi negdje oko 100 mil usd, što podiže NAV u mojoj nebaštočnoj računici za 70 mil, na 210 mil usd što nas dovodi na nebaštočni P/NAV oko 0,53. Kome smeta ovo “nebaštočno” neka se uhvati digitrona :):
Meni nije ni bila namjera točno izračunati nego samo okvirno pokazati da TNP nije ni blizu P/B 0,38 i da je najvjerojatnije revalorizirani P/B veći od 1, čime je ova dokapitalizacija sasvim dobrodošla i za postojeće dioničare. Novac se proslijeđuje za proširenje flote, rastom flote smanjuju se jedinični troškovi, pada točka pokrića, raste pregovaračka moć itd. Rastom vozarina raste i zarada, vrijednost flote i svima je dobro.

Mario Pavić, sadašnji predsjednik i trenutno jedini član uprave Tankerske, prije ove dužnosti bio je voditelj londonske podružnice. Piše u članku da je posljednjih 5 godina radio u Londonu. London je još uvijek financijsko središte svijeta.
Šta mislite, koga je sve tamo upoznao i o kakvim idejama pričao i razmišljao?
Meni se čini sasvim logično da osoba koja je 5 kriznih godina provela u financijskom središtu svijeta dođe do nekih poznanstava, informacija, ideja i zaključaka koje vode modernijoj strategiji (financiranja) poslovanja.

Sada je on dakle jedini član uprave i očito mu je dat mandat da provede svoje ideje u djelo. Sada neke od tih ideja dolaze i u javnost, pa tako u pojašnjenu delistiranja piše i ovo:
“..radi prilagođavanja promjenama na tržištu, Društvo mijenja svoj poslovni model te kreira trgovačka društva unutar svoje grupe koja će biti kotirana na burzama i koja će moći bez ograničenja prikupljati ulagački kapital.”

No, čini se da ih se ne doživljava ozbiljno, ne vjeruje ili naprosto ne razumije?

Svakako, kao što sam već napomenuo, ukoliko su ozbiljno odlučili okrenuti se tržištu kapitala, držim da je najbolji način da to započnu fer odnos prema sadašnjim malim dioničarima, čime bi napravili jasan odmak od dosadašnje zatvorenosti ali i od dosadašnjih uprava umrljane prošlosti, podigli povjerenje u svoju vjerodostojnost a time lakše privukli kapital za dokapitalizaciju i po boljoj cijeni.

Zbog svega navedenog očekujem pozitivan rasplet. Iz tog razloga imam dionice TNPL. Ovo nije nagovor na kupnju nego na razmišljanje, sami odlučite. :):

kolega smootko, molim Vas da pokušate procjeniti vrijednost flote Tankerske.
Mislim da bi to jako zanimalo kolege forumaše.

Negdje mi ‘zvoni’ da sam čuo da taj novi MR product tanker od DWT 50.000 koji se radi u J. Koreji i koji stiže u prvoj polovici 2015.god. košta cca. 65 mil.$ i da je već polovicu plaćen.

ovu drugu polovicu budete imali priliku platiti i Vi kao sadašnji dioničar ukoliko ćete željeti zamijeniti svoje sadašnje pozicije za papire te buduće firme (u omjeru zasad nepoznatom) … pod pretpostavkom da nova firma počne odmah zarađivati prvo će se namiriti svi mogući dobavljači (vjerojatno u skrivenom vlasništvu pravih vlasnika tnpl-a koji posluju po cijenama višim od tržišnih) a nakon toga i raznorazni “porezi” matice … ako što ostane možda dođe i do ostalih vlasnika.
meni izgleda da je cilj naći pare za brodove a onda ko živ ko mrtav … kako sam dioničar s popriličnim brojem dionica nije mi svejedno pogotovo jer je povijest učiteljica života pa sami izvucite zaključke.
Danny devito je u jednom filmu odlično rekao: aj lajk mani bat ivn mor i lajk adr pipl mani

Barona za moderatora a šefa za direktora ... moji postovi nisu nagovor na kupnju ili prodaju vrijednosnica

dragi kolege, pa kolika bi bila trenutna cijena dionice da su napisali da će zamjena ići 1:1 po knjigovodstvenoj cijeni?! …i da će se listati na LSE 😉

Ima ta neizvjesnost svoje čari 🙂

Pobjednici ili gubitnici, tko zna? ..u svakom slučaju za one s ‘big balls’ :-))

ostaje nam nada da će na skupštini biti nešto konkretniji ali i to je u sferi nagađanja.

New Report

Close