Loše pozicije treba čim prije eliminirati i sasvim je u redu prebaciti sredstva u dionicu u čiji rast vjerujemo,nego tvrdoglavo držati besperspektivnu dionicu i čekati čudo.
TNPL sam prodao na 930 sa gubitkom kad sam vidio da dolaze teška vremena,i prebacio u drugu,dividendnu sa kojom sam u plusu.
Nažalost u HR nema trenutno dividendne dionice za koju mogu reći da bi mogla rasti 100-200% sa velikom sigurnošću.
Pola portfelja mi u dividendnim dionicama koje posluju dobro,jeftine i za koje mogu reći da će se isto nastaviti i u budućnosti,nikakvi gubitaši ne dolaze u obzir.
Druga polovica mi je u USA i tu nisam pohlepan,tamo vlada anarhija,TA i disciplina jedino je što vrijedi.
I na NAT sam zaradio 4-5%,kad sam već kod toga.
Brodovi su revalorizirani na tržišnu vrijednost krajem prošle godine. To je i razlog onako velikog lanjskog gubitka. Dakle, brodovi se u bilanci vode po vrijednosti iz 12/2012, stoga sadašnji kapital i rezerve u bilanci TNPL otprilike odgovara sadašnjem NAV-u, za razliku od ATPL i JDPL koji nisu radili revalorizaciju, pa su im kapital i rezerve precijenjeni u odnosu na trenutni NAV.
onda ok, ima smisla.
gledao sam samo poslovanje, a ono ne može podržavati ovu razinu dugova ni u kojem slučaju.
[/quote]
Ni James nije veslo sisa.
Ova razina poslovanja nije dostatna da se TNPL održi u sedlu.
Ali kauboji jašu na konju koji ih žele izbaciti iz sedla i svi će pasti.
Prvu nagradu osvaja onaj koji se najduže održao u sedlu,a ja mislim da je TNPL
odličan jahač i da će biti među pobjednicima.
James me je potaknuo da se malo pozabavim osnovnim pitanjima.koliko se godina
TNPL može održati uz ovakve vozarine.Suhi su imali streloviti rast u rujnu,naročito panamaksi i supre,a handi vozarine kontinuirano rastu već mjesec i pol pa je u tom segnentu povoljnija nego ranije.Netko će reći da je to beznaćajan udio.Ne to je jako važan dio flote,7 lađa istina manjih plovi za 10.000 tisuća dolara dnevno,a prije ispd 9.000.Tankerski dio/isto sedam lađa i veća tonaža/ prevozi velike gubitke,a zime nema,ali u tankerskom segmentu povremeno se događa srtavićan porast
vozarina i to upravo u zimskim mjesecima,pa bi bilo poželjno da se dogodi nešto
slićno kao što se dogodilo sa cape-porast vozarina 6 /šest/puta u nekoliko mjeseci.I svaki takav i kratkoročni uzlet da jahaču snage tako da se sve duže može održati ,ne u sedlu,nego na golom hrbatu konja.
U TNPL će dugoročni investitori odlično zaradit,a mi brek investitori mrvice
skupiti ili prosuti.
Namjera mi je ovdje biti dugoročni,a naročito,ako mi se bude činilo da nam je na konju dobar jahač.
U TNPL će teći med i mlijeko!!!!!!!
vrlo jaki poitencijal ..
promet 0 nula kuna ..
ocito ste zaglibili malo vise od puno…
vrlo jaki poitencijal ..
promet 0 nula kuna ..
ocito ste zaglibili malo vise od puno…
Ne tek ćemo zaglibiti,ako nešto kapne.
U TNPL će teći med i mlijeko!!!!!!!
Pozdrav zmajkiju…
🙂
Ingt vart…ktafne bez cokolade….
To je dobar izbor, pogotovo ako osoba zbog posla nema mnogo vremena tijekom jutra za praćenje zse, ali zato poslijepodne može malo aktivnije trgovati na USA.
Trgovanje u USA je također dobro i za edukaciju, ipak je njihovo tržište najrazvijenije na svijetu, mada mi ima nekih nelogičnosti.
I osobno sam tamo trgovao par godina, ali već neko vrijeme ne trgujem.
No, što se tiče gubitaških dionica, temeljna prednost diverzifikacije i u takve dionice je što se riskirajući malo može zaraditi mnogo.
Naravno, preduvjet je dobar izbor kandidata, procjena tajminga, preokret poslovanja firme ili samog kretanja cijene dionice.
Ja sam svjestan da tankerske vozarine još neko vrijeme neće biti izdašne i da sam kao trigger čekao preokret vozarina vjerojatno još ne bih kupovao TNPL, odnosno kupio bih možda neku manju količinu. Međutim kad se uzme u obzir i argument niske cijene dionice naspram NAV-u, držim da taj argument nadjačava probleme s vozarinama. Pogotovo što TNPL nema samo brodove za prijevoz sirove nafte, mada njih 5 čine najveći dio njene tonaže. Ali što se tiče udjela u vrijednosti flote 7 bulkera i 2 broda za prijevoz naftnih derivata čine oko 55% vrijednosti flote i kao što je kolega lopina rekao nisu uopće beznačajni već su jako važni. Posebice ako im vrijednost nastavi rasti, a tankerima stagnirati. Ako i ne dopridonose mnogo svojim vozarinama, ipak imaju stabilizacijski efekt i daju manevarski prostor mogućnošću njihove prodaje nakon rasta i povoljne kupnje tankera i slično.
Dakle, osobno mi je TNPL jedna od rizičnijih firmi u portfelju, ali firmi. No, rizik Tankerske plovidbe kao firme koja je dio jednog rizičnog, tzv. boom and bust cikličnog sektora, umnogome je anuliran njenom cijenom, istovremeno i rekordno niskim cijenama brodova koje teško da mogu mnogo niže.
Promislite samo. NAV TNPL je oko 1500 kn. Dakle, ljudi koji se zaista bave brodarskim biznisom danas po takvim cijenama kupuju brodove.
Da joj je sada cijena na burzi jednaka NAV-u, za 100 komada bih trebao izdvojiti čak 150.000 kn! No, kako joj je cijena 280 kn za istu količinu dionica trebam izdvojiti svega 28.000 kn, a imam jednaku buduću korist kao investitor na brodarskom marketu danas koji bi kupovao flotu kakvu ima TNPL po market cijenama. Dakle, što se tiče današnje cijene TNPL toliko je niska da možemo pričati o dionici kao opciji, samo što ova opcija nema rok isteka i prilično mi je nezamislivo da bi mogla ići ispod 200kn.
Znači ako taj investitor na brodarskom tržištu očekuje nekih 10% povrata godišnje na svoju investiciju to znači da očekuje 10% na 1500 kn = 150 kn godišnje, uz pretpostavku korištenja jednake financijske poluge kao i TNPL.
Tih 150 kn povrata na današnju cijenu TNPL iznosi 150/280 = 53,6% godišnje.
Taj investitor možda neće ostvariti 10% povrata već u prvoj godini, ali za očekivati je da će u razdoblju od 3-5 godina moći ostvariti toliki, možda i veći prosječni povrat, s obzirom da su vrijednosti brodova na rekordno niskim razinama i poprilično daleko od dugoročnih prosjeka, a tu je i pojačavajući efekt financijske poluge.
5 godina s prosječnim povratom od 10% i početnim ulogom 1500 kn donosi zaradu od oko 916 kn, sa završnim iznosom oko 2416 kn ukupno (dakle to bi bio projicirani NAV TNPL za 5g).
Tih 916 kn zarade na današnju cijenu TNPL od 280 kn je 327% zarade ili oko 34% godišnje, sa cijenom dionice na kraju od 1196 kn i tadašnji P/NAV odnos 0,5. Pretjerano? Prije bih rekao konzervativno.
SUMA SUMARUM: Mišljenja sam da su najgore vijesti iz kompanije izašle. Iskrcavanje 2. dioničara dodatno je ubilo cijenu i mislim da je sav negativni pritisak završen. Što se tiče Tankerske plovidbe kao firme, imaju novca, imaju nebrodarski dio, a unutar brodarskog 3 različite podvrste brodova koje se kreću različitom dinamikom. Stoga Tankerska plovidba ima jako širok manevarski prostor, za razliku od njene dionice. Naime, zbog svega navedenog ne može još mnogo dolje. A čini se da i tankerske vozarine počinju rasti?
Municija je spremna…ali nece nitko prodavat.
Likvidan sam samo tako..
Cmokac
kraj 2015 pocetak 2016 .a ti pisi plahte koliko god te volja..
bear g. iliti ivano7 ,,ignore si ,nisi na mom nivou ,,sorry
Pa jos najbolje da sam na tvom nivou..cestitam ti na tome sto si zakljucio da smo miljama daleko..
I hvala ti za ignore..:)
Ingr i krafne su zakon.
Nego zmajki kako to da ti uvijek dobiješ 100 za postove….jeli te netko voli ili sam sebi daješ ocijene….hiljadu mu krafni…[emo_smijesak]