po kojim vrijednostima su brodovi u bilanci, a kolika je njihova cijena na tržištu i kako to onda utječe na NAV?
Brodovi su revalorizirani na tržišnu vrijednost krajem prošle godine. To je i razlog onako velikog lanjskog gubitka. Dakle, brodovi se u bilanci vode po vrijednosti iz 12/2012, stoga sadašnji kapital i rezerve u bilanci TNPL otprilike odgovara sadašnjem NAV-u, za razliku od ATPL i JDPL koji nisu radili revalorizaciju, pa su im kapital i rezerve precijenjeni u odnosu na trenutni NAV.
..a o ULPL da i ne govorim. Kad bi oni napravili revalorizaciju, pitanje je bi li im kapital i rezerve uopće bili pozitivni.
344 mil kn manji nego na kraju 2012. godine.
Od toga dugovi prema bankama oko 300 mil kn manji.
Ne pitam te koliko su manji nego koliki su tocno.Mada i sam znam procitat to s papira.
Brodovi su revalorizirani na tržišnu vrijednost krajem prošle godine. To je i razlog onako velikog lanjskog gubitka. Dakle, brodovi se u bilanci vode po vrijednosti iz 12/2012, stoga sadašnji kapital i rezerve u bilanci TNPL otprilike odgovara sadašnjem NAV-u, za razliku od ATPL i JDPL koji nisu radili revalorizaciju, pa su im kapital i rezerve precijenjeni u odnosu na trenutni NAV.
onda ok, ima smisla.
gledao sam samo poslovanje, a ono ne može podržavati ovu razinu dugova ni u kojem slučaju.
@ James
sa ovakvim vozarinama u 3Q i 4Q i porastom u 2014…itekako može i još raditi sa dobiti…
TNPL je trenutno naj brodar fundamentalno gledajući..
Živi bili pa vidjeli…
@BearG
“sa ovakvim vozarinama u 3Q i 4Q i porastom u 2014…itekako može i još raditi sa dobiti…”
[emo_smijeh]
Bear već zna da će u 2014 raditi sa dobiti iako npr Fredriksen,priznati stručnjak i brodovlasnik kaže da će još koju godinu ostati niske.
344 mil kn manji nego na kraju 2012. godine.
Od toga dugovi prema bankama oko 300 mil kn manji.
Ne pitam te koliko su manji nego koliki su tocno.Mada i sam znam procitat to s papira.
[/quote]
Zato i nisam odgovorio na očito, nego na ono što je bitno. Kud plovi ovaj brod, a ne gdje se nalazi.
Ali ajd možemo i o ukupnom dugu, ali ne samo TNPL. Ipak smo u relativnom svijetu i za donijeti zaključke treba imati nešto za usporedbu.
Evo ih, rangirane po ukupnoj veličini duga po zadnjem dostupnom FI:
ATPL 1.539,95 M kn po FI q2/13
ULPL 1.389,15 M kn po FI q2/13
TNPL 1.366,48 M kn po FI q3/13
izvor: mojedionice.com
Evo i za JDPL, ali on je kategorija za sebe
JDPL 390,78 M kn po FI q2/13
Ne smatram alarmantnim zaduženost ni ATPL ni TNPL, dok u ULPL alarm svira već godinama pa evo još pluta. Također brodari vani u čije bilance sam zagledao su u pravilu dosta zaduženiji od TNPL. Onda zašto bi TNPL propala kad je u mnogo boljoj situaciji, a cijena na burzi joj je kao da će u stečaj?
Inače, brodari su sektor u kojem je jako primjenjiva ona: kada medvjed napadne skupinu izletnika, ne trebaš biti brži od medvjeda već od najsporijih izletnika, u ovom slučaju manje zadužen od najzaduženijih brodara.
ti si očito smotko čitao knjigu lords of the sea, vjerojatno ohrabren tom knjigom si odlučio biti gospodar jednog valića
Usporedba Atlanske sa Tankerskom nikako ne stoji.To su kruske i jabuke. Najbliza usporedba je mozda Uljanik plovidba,ali ako je Uljanik plovidba g ovno to ne znaci da je tankerska plovidba cvijet zato sto manje smrdi.
@big foot
moje ulaganje u tnpl je moje osobne prirode…što kaže ovaj ili onaj je važno ali nemora ni biti…
Mogu ti sada postati barem 10 linkova o oporavku shipping sektora ali neću…
Tnpl na ovim razinama je za mene buy….vrijeme će pokazati..