TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@bigfoot

Slažem se da je opravdano da cijena bude na najnižim razinama posljednjih godina, ali tržište je pretjeralo u traženju opravdane ili fer najniže cijene.
Ili, po kojoj cijeni bi vam TNPL bila realno vrednovana u ovim okolnostima?

Mislim, sjetite se da je TNPL bila preko 7000 kn. Dakle, smatrate da je nekih 4% te cijene još uvijek preskupo?
Ne kažem da je tada TNPL bila fer frednovana. To je bilo pretjerivanje, kao što je i ovo sada.
Ja sada čekam da se TNPL valorizira bliže market vrijednosti njenih brodova i mislim da ću na tome zaraditi, jer je ista puno viša.

@smootko
Ili, po kojoj cijeni bi vam TNPL bila realno vrednovana u ovim okolnostima?

po meni trenutno između 550 i 700…slijedeće godine uz dobre vozarine 900-1100

A BALVANA!!! :) :) :)

Da se nadovežem, mišljenja sam kao što je na atlanskoj od 200-300 bio gratis extra, na jadroplovu 50-60 isto tako ( mada smrdi ova dokapitalizacija, pa nikad neznaš) tako i ovdje sve do 400/450.
Peace pesimisti[emo_namigusa]

pepe7

BearG
ova cijena je otprilike o,20 NAV,vjerovatno i nešto lošije jer s obzirom na rast
vozarina u suhom segmentu /sedam ili osam brodica/a samim time i porast vrijednosti brodova.Ako TNPL napravi revalorizaciju u potitivnom smjeru,kao što je napravila koncem 2013.naravno,u otpisu vrijednosti zbog vrijednosti flote,mogli bi se iznenaditi sa brutalnom kvartalnom dobitku u
segmentu sveobuhvatne dobiti.Da li će se to provesti krajem ovog kvartala ili sa godišnjim izvješćem ,pojma nemam.Ali sa TNPL se treba krcati do maksimuma.Nadam se da će neki moji smrznuti ulozi oživjeti.

U TNPL će se strpljivi nasititi meda i mlijeka,pa makar Ivana i izašla.



@bigfoot

Slažem se da je opravdano da cijena bude na najnižim razinama posljednjih godina, ali tržište je pretjeralo u traženju opravdane ili fer najniže cijene.
Ili, po kojoj cijeni bi vam TNPL bila realno vrednovana u ovim okolnostima?

Mislim, sjetite se da je TNPL bila preko 7000 kn. Dakle, smatrate da je nekih 4% te cijene još uvijek preskupo?
Ne kažem da je tada TNPL bila fer frednovana. To je bilo pretjerivanje, kao što je i ovo sada.
Ja sada čekam da se TNPL valorizira bliže market vrijednosti njenih brodova i mislim da ću na tome zaraditi, jer je ista puno viša.


TNPL osim brodova,Ninskog blata(koje pokušava prodati,kao i V.Lenac)ima i dosta dugova,koliko bi dobila od prodaje imovine,i kolika ista vrijedi ne znam a nije ni bitno jer ne idu u likvidaciju.Ono što je meni bitno je to da TNPL i dalje gomila gubitke i dok ne vidim tu održive promjene nije mi zanimljiva a možda čak ni tada.
I to zato jer mi se ne sviđa uprava,ni stara ni nova,imao sam TNPL i prodao sam je na 1000 i nešto kuna,sa gubitkom,zbog menagmenta većim dijelom i hvala im na tome.Ne ulažem u dionice čiji vlasnici mrze male dioničare,a ovi su još bili i nesposobni.
A sad evo što kaže nova uprava:

Hoće li se pomorcima i zaposlenicima na kopnu još smanjivati plaća?

“Plaće pomoraca i administracije prilagođavamo tržišnim standardima. Nekim kategorijama zaposlenika će se plaće povećati a nekim smanjiti. Međutim, kad ova svjetska brodarska kriza prođe, ostvarenu dobit dijeliti će se zaposlenima, jer tako predviđaju pravila našeg brodarskog društva, što je posebnost. Radimo i štedimo za sebe, a ne strane investicijske fondove ili brodarske tajkune. U svakom slučaju možemo dijeliti samo ono što zaradimo. Svjetska kriza u brodarstvu ulazi u sedmu godinu i svi tipovi brodova plove ispod granice isplativosti. Mnoge svjetske brodarske kuće, među kojima i neke velike i vrlo renomirane su u stečaju ili predstečajnim postupcima. Stručna literatura puna je ovih vijesti. Mi još solidno poslujemo zahvaljujući pripremljenim zalihama i mjerama štednje, te trudu svih zaposlenika.”
http://www.057info.hr/vijesti/2013-09-17/bivsi-drektori-tankerske-mustac-i-milin-ostaju-u-nadzoru-viktora-lenac-do-2014

Dakle kad i ako krene nabolje ostat će isto što i prije,dobit će dijeliti zaposlenici međusobno.
Ovo o solidnom poslovanju je jako neozbiljno,ja bi to nazvao samo krpanje rupa i dobivanje na vremenu,nema tu ničeg solidnog.

"Only dead fish swim with the stream"

TNPL osim brodova,Ninskog blata(koje pokušava prodati,kao i V.Lenac)ima i dosta dugova,koliko bi dobila od prodaje imovine,i kolika ista vrijedi ne znam a nije ni bitno jer ne idu u likvidaciju.Ono što je meni bitno je to da TNPL i dalje gomila gubitke i dok ne vidim tu održive promjene nije mi zanimljiva a možda čak ni tada.

Ne ulažem u dionice čiji vlasnici mrze male dioničare,a ovi su još bili i nesposobni.

Vrijednost TNPL na burzi je oko 34 mil usd, a NAV joj je oko 176 mil usd.
Vrijednost flote joj je oko 300 mil usd.
Meni su pozitivne promjene vidljive.
U 5 godina (2005-2009) kumulativno je isplaćeno 180 kn dividende. To je skoro 60% trenutne cijene dionice. Dividenda je išla svim dioničarima.
Slažem se da problem vlasničke strukture postoji, ali na ovim razinama cijene nema mi nekog smisla raspravljati o tome.

Eto ne znam koliki je NAV ali znam iz iskustva da to ne znači puno u praksi.
I za Ingru su pričali(možda još pričajune pratim više,kako ima ovo ono,sve puno vrednije od MCAP)ali dioničari nemaju ništa od toga.
Sve je to na papiru i malo znači kad će TNPL ove godine uknjižiti novi xxx gubitak,da se trend okrene i počnu zarađivati novci e to je već nešto drugo.
Slična priča i kod ATPL,niski NAV nije uopće utjecao na rast cijene dionice ali kad su vozarine počele rasti(iako možda ni to nije održivo)rasla je i dionica.
Eventualno preuzimanja TNPL od nekog jačeg igrača bi značio da je ova dionica dobar buy.Ali to se neće dogoditi.
Dividendu koju su nekad isplaćivali nema smisla uspoređivati jer tada su to bile mrvice,mali postotak dobiti koji je sada nedostižan san.Ostatak su gospoda,naravno podijelili međusobno.

"Only dead fish swim with the stream"

Dobit se dijelila u periodu od 2005-2009,u vrijeme vrlo visokih vozarina,i to nekih 25% dobiti za dioničare a za ostatak se kupovalo dionice i dijelilo zaposlenicima i bonusi za dobar rad.
Ali da pojednostavim stvari,ovo je ono bitno,riječi novog mladog predsjednika uprave,17.09.2013: “Svjetska kriza u brodarstvu ulazi u sedmu godinu i svi tipovi brodova plove ispod granice isplativost”
p.s. molio bih i izračun koliko vrijedi projekt Ninsko blato i V.Lenac.

"Only dead fish swim with the stream"

Ne znam koliko vrijede, nisam se bavio puno time. Pretpostavljam da će za Ninsko blato relativno lako naći kupca, jer je riječ o lječilišnom turizmu.
Za V.Lenca ne znam koliko vrijedi. Po FI za 2012. BV VLEN-a je oko 195 mil kn. 48% koliko pripada TNPL bilo bi 93,6 mil kn, nekih 16,7 mil usd?
Ne držim posebno bitnom stvari hoće li ga prodati ili ne.

Istina je da brodovi plove ispod granice isplativosti. No to se odražava i u cijenama tih brodova koje su trenutno puno niže od svojih dugoročnih prosjeka.
No i tako sniženih vrijednosti, umanjena prodajama brodova, flota TNPL danas vrijedi oko 300 mil usd. TNPL se sada trži na oko 11% vrijednosti flote, odnosno oko 0,2 NAV-a, koji u sebi dakle već sadrži komponentu loših vozarina.

Kada sam se krcao bulkerima krajem 2012-e, poslao sam mail kolegi forumašu pomorcu koji je ranije godine bio nevoljak da proda ATPL premda sam ga uvjeravao da će pasti. Kad sam mu rekao da kupujem brodare rekao mi je da sam uranio. :):

To sve stoji.ALi oni imaju i zere kreditica.Stanje u firmi je iznimno tesko. Ja sam ovdje ako se na varam pocetkom 3. mjeseca na cijeni od cca 400 kuna rekao da ce dole. I od tada nas evo na 300 nit pola godine kasnije(mada je gro proslo po 280-290),a broj dva je od tada otpustio oko 8500 komada. Ogroman promet ali sto ako se ponovno dotakne cijena od 280 i kad svi ovi pocmu shortat jer bolje mali plus,nula ili mali minus nego jos veca pusiona.Ili ne vidite da su danas na ZSE ulagaci koji u dionici ne vole prenocit.Cesto se pitam cije su vlasnistvo te dionice po noci ili vikendom.
Netko je napisao da je ovima u tankerskoj stalo do zaposlenika,a ja drzim da i nije bas tako.Stalo im je da prezive i to je jedina prica.Da je tako ne bi isli kratit posadama place,produzivat ugovore i ukidat pozicije.Pa to je pilanje grane na kojoj sjedis. Pa ne drzi firmu na nogama uprava vec pomorci i umjesto da se uredskom osoblju skrate place,podile otkazi radi se suprotno. Netko je naveo da je dobra stvar i nova mlada uprava. Ja drzim da je to jako lose.
Imas stare iskusnjare koji vode firmu desetljecima i ide se naprid,a onda se ti povlace i na njihova mjesta zasjedaju punjetari u trenucima krize.
A mlade snage.Evo doveli smo na vlast u Hrvatskoj ove mlade pjetlice koji su jako dobro kukurikali,a vidi nas sad. Nikad gore.
Ovdje je u ovom valu protrgovano 6000 dionica drugog vecinskog dionicara(neke i vise puta) jer se mislilo da je ovo dobra cijena. Drzim da ce se ovo kupovat znatno nize,ali pitanje je onda da li je i ta cijena dobra jer to ukazuje da su se stvari otele kontroli i da se spasa ne vidi. Fali love da se premoste ovi krizni dani,a nitko ne zna koliko ce zima trajat. Ovo se isplati kupit nekome Fredriksenu i ulupat unutra 20-30 miljona dolara svjeze love,narucit 7-8 brodova za 2015 ili 2016 i to je to.Ali sta ce mu tankerska kad je on to sve vec ucinio i bez njih.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Frankie,kojim članovima posade su produzili ugovore i koja su radna mjestab ukinuli na brodovima?

@lapad
Nemojte citat samo zadnje dvije stranice na forumu.Cijelu sliku dobijete kad procitate temu od pocetka do kraja. Nevjerojatno iskustvo.Pogovoto je super za razlikovat drukere od iskrenih forumasa. To sam napravio na LRH i na KSST.Interesatno je vidjeti kako ljudi mjenjaju misljenje,a ovo.Ovo je daleko od oporavka. Ne znam da li ste vidjeli jos jedan veliki dionicar osim PBZ izlazi.
http://www.poslovni.hr/forum/tema/tnpl-tankerska-plovidba-dd-752?page=306

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

New Report

Close