Zatišje pred buru, a?
Veliki prodavač je rasprodao, no puno nas malih je ušlo pa se sad čeka neki jači impuls da pogura gore jer ako netko krene sam dizati zatrpat će ga burekđije dionicama koje su kupovali na 280-290 kn…
Znaš li smootko kako su se zadnjih mjesec dana kretale vozarine za tankere, jesu li i one imale jaki rast kao capeovi?
Vozarine za sirovu naftu su dosta loše. Taj segment je u najvećim problemima i potrajat će dok se stvari ne poprave.
No to je debelo uračunato u ovu cijenu, čak da TNPL i nema product carriere i brodove za prijevoz rasutih tereta, kod kojih je situacija sa vozarinama dosta povoljnija.
Promet 939 komada uz cca +5% rasta cijene…moglo bi ovdje uskoro malo jače ogrijati sunce [emo_namigusa]
Tnlp-u su problem naftovodi, jer se nafte sve više i više dostavlja cijevima, i onda tankeri imaju problem.
načelni problem za dirty biznis je što se sve brže približava trenutak kada će se čak većina svjetske nafte crpiti u zemljama izvan OPEC-a. nafta iz zemalja OPEC-a prevozi se u dirty obliku do rafinerija, a nafta crpljena u zemljama nečlanicama uglavnom ne. na primjer u usa je i zabranjen izvoz neprerađene nafte.
Hvala na prosvjetljenju.
Inače, koliko mi je poznato, u TNPL se namjeravaju ubuduće orjentirat na product carriere, i to tzv. LR2 product tankere.
About the LR2
The Long Range 2 Product Tanker (LR2) ranges in size from 105,000 to 115,000 dwt and is the largest specialized clean petroleum product tanker. Thanks to specialized tank coatings, the vessel is able to carry an array of refined crude products which require special handling; a reason why the LR2 is often referred to as a “coated Aframax.”
These product tankers are designed to carry refined cargoes ranging from jet fuel to heating gas oil with specific tank segregations that allow the vessels to carry multiple grades of cargo on a single voyage. The vessels also have the ability to carry crude oil and therefore are known for their trading flexibility across both clean and dirty petroleum markets.
izvor: http://www.taurustankers.com/company/long_range_2/
Stoga, što se tiče sirove nafte, problem su nam isključivo postojeći brodovi.
A LR2, kao što gore piše, može prevoziti i sirovu i rafiniranu naftu.
Ima li netko stručan komentar vezano za LR2 tankere?
Vozarine za oba indexa,i dirty i clean su manji nego što su bili u zadnje tri godine.
Možda se u budućnosti TNPL i namjerava orjentirati na product tankere ali trenutno ima samo dva product tankera male tonaže,Velebit i Vinjerac ako se ne varam,a i od njih nema neke koristi.
Vozarine za oba indexa,i dirty i clean su manji nego što su bili u zadnje tri godine.
zato je cijena dionice TNPL najniža unazad 7-8 godina….. čim se ti indexi tj. vozarine za tankere počnu oporavljati, dogodit će se slično lansiranje kao s ATPL
pa općenito već duže vlada prilično bullish raspoloženje za product tankere, pogotovo za MR. i kod većine analitičara i među vlasnicima, toliko da se neki već boje overorderinga. a i vozarine negdje od 11/2012 do 04/2013 su zbilja bile bitno porasle. nakon toga opet popustile. ali zanimljive su i analize koje daje mcquilling services koji jedini ima pretežno bearish outlook za product tankere za sljedećih nekoliko godina.
pa općenito već duže vlada prilično bullish raspoloženje za product tankere, pogotovo za MR…. vozarine negdje od 11/2012 do 04/2013 su zbilja bile bitno porasle.
da li se taj rast ponavlja svake godine u istom/sličnom periodu zbog povećane potražnje (sezona grijanja)?
zato je cijena dionice TNPL najniža unazad 7-8 godina….. čim se ti indexi tj. vozarine za tankere počnu oporavljati, dogodit će se slično lansiranje kao s ATPL
[/quote]
Tako je,samo što se isti ne oporavljaju,naprotiv,samo stvaraju još veće gubitke vlasnicima u odnosu na 2011-2012,a znamo kako je TNPL poslovala u tom razdoblju.
A to što je cijena dionice najniža unazad 7-8 g posve je opravdano,niske vozarine su itekako ostavile posljedice.