A na što je spala država kad sad na ovim cijenama prodaje HPB i CROS? Što se TNPL tiče vjerovao sam dugo da je to dobra firma ali loša dionica, vidim da sam falio nažalost i dobro je da je Uprava “otplovila”. Mila majko koliko je tu bilo keša ???
Izgleda poprilicno obecavajuce. Um caruje,a snaga klade valja bez obzira sto govori mali Vakula sa svojih 95 kila i 195 cm???
http://slobodnadalmacija.hr/Zadar/tabid/73/articleType/ArticleView/articleId/216269/Default.aspx
molim cijenjene kolege forumaše informacije o firmi Silba participations B.V. koja je vlasnik cca. 83% dionica TNPLa; s kojim ciljem je osnovana, tko su vlasnici i tko s njom upravlja?
Pokušao sam naći nešto na netu ali bezuspješno, ono što znam je na nivou trača, stoga molim pomoć oko tih informacija.
Mali sam dioničar i u ovoj situaciji ta informacija bi mogla biti ključna za predviđanje daljnje sudbine TNPL-a.
Vlasnicki udio Silbe nastao je spajanjem/prijenosom dionica slijedecih vlasnika na Silbu:
RATSCH PARTICIPATIONS B.V. AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
RIEFFENSTAHL PARTICIPATIONS B.V. AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
SAALAND PARTICIPATIONS B.V. AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
SILBA PARTICIPATIONS B.V. AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
B.V.COLLINGHAM-D- AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
Iza Silbe stoji “management” (ma tko to bio) i radnici TNPL. Trenutna cijena je manje od 20% cijene s kraja 2004. Da li je jeftino ili skupo tko ce znat,ali cinjenica je da trenutno veci igraci izlaze,a mali, nebitni spekulanti ulaze misleci da ce se na ovome dobro opernatit.Sudbina firme i opstojnost jako upitna. Mogli bi vrlo skoro gledat prodaju i ostalog dijela flote. Vremena od nepunih 10 godina kad su brodovi Alan i Hrvatska imali dnevni prihod od kvarat milje zelenih se mogu samo sanjat. Na zalost management je mislio da ce takva vremena trajat vjecno.Pitanje je koliki je dnevni prihod cijele flote danas(vjerujem ne znatno veci nego prihod samo ova dva broda prije 10-ak godina),a operativni troskovi znatno veci.Kao sto sam prije napisao kada jedna TNPL koja je uvijek bila veliki lokal patriota pocima uzimat ljude sa strane sa sigurnoscu mozete konstatirat da su gruba vrimena dosla i da su neki cudni vitrovi zapuvali.
Thx Frankie!
Tko je taj famozni ‘management’?
Sumnjam da je mladi Pavić, vjerojatno nije ni Nadzorni odbor, 100% nije ni Banić..samo se nadam da nije Mustać a ni ovi što su junački prvi napustili komande broda koji tone ( da se razumijemo drago mi je da su se makli).
Znači li to otprilike da se ciljevi zbog kojih je i osnovana Zaklada polako napuštaju? Čuo sam da su u zadnjih godina bitno smanjene plaće, da je bilo dosta otkaza i to da su počeli uzimati ljude sa strane. Ušao u ovu dionicu, prije više godina, dobrim dijelom iz lokal partiotizma, dakako i zbog toga što je to svojedobno bila dividendna dionica.
Zna li tko što o statutu Zaklade? Kakva se izlazna strategija, da li bivši zaposlenici ostaju suvlasnici ili su to samo sadašnji?
Svjestan sam krize ali i situacije da bi u slučaju rasprodaje imovine i podmirenja vjerovnika ostalo barem 1.000. kuna po dionici. Za koju godinu tko zna hoće li biti išta.
Najgora situacije za nas dioničare (a i za Zadarsku reg:ju) je nastavak dosadašnje agonije gdje bi imovina firme otopila u par godina a radnici našli na ‘suhom’.
Za managenent se ne brinem, financijski su rješili više generacija jer je to hrvatski ‘modus operandi’. Da su malo više vodili računa o firmi a ne o svojim džepovima, Tankerska nebi bila tu gdje je.
Vjerujem da je to ekipa koja je vladala u firmi i oko firme u to vrijeme i koju godinu prije. Drzim da bi vlasnistvu bilo jako tesko uci u trag i da se vjerojatno kao vlasnik Silbe pojavljuje nekakva firmica registrirana na Bahamima ciji je vlasnik opet firmica iz Linhestajna i tako krug unedogled po poreznim oazama,a sve za prikrit pravu krvnu sliku.A drzim da vlasnicima kad je TNPL krenila nizbrdo vlasnistvo nije ni bitno niti za njega zele znati ni da ih se povezuje s istim.To obicno tako biva u maloj zemlji na brdovitom Balkanu nitko ne voli priznat neuspjeh.
Bez obzira gdje na linije proboja ovdje scenario suze liju plave oci tek slijedi.
Linija probijanja je 285kn pa ona 2 sitna strašila nek spuste naloge 5kn. [emo_smijeh]
Nakon FI 2Q u kojem je ostvarena dobit u poslovanju zbog prodaje brodova,sa
vjerovatno povečanjen dobiti i u trečem kvartalu zbog prodaje dva stariji broda
očekujem vrlo brzo 400.Keš pozicija će se dodatno povečati što je vrlo bitno
za brodara da prebrodi krizu bez velikih potresa.
Prodaja starijeg broda dugoročno relativno više smanjuje amortizaciju.
Ako se brodovi vode po NAVu ,a TNPL je u to napravila za prošlu godinu
jer gubitak od preko 500 mil kn nije iz poslovanja već radi revalotizacije i smanjenja
vrijednosti flote prema trenutno nižim cijenama od njihove knjigovostvene
vrijednosti.Knjigovodstvena vrijednost u TNPL je stvarna tj.NAV i ako je 1900 omda je to po
sadašnjim vrijednostima i cijeni brodova.
Možda i manje jer da nije tako u prodaji brodova bi se ostvarivao gubitak a nwe dobit.Eventualni oporavak vozarina bi na TNPL bi imao jači pozitivni učinak jer bi se pored dobiti iz tekućeg poslovanja,pojavila i dodatna jednokratna revalorizacija i to kao dobit .Ne vjerujem da bi to trebalo biti čitavih 500 mil kn koje su otpisane za 2012,a s obzirom na prodaju čewtiri broda tj oko petine flote nebi trebalo biti puno manje od 400 mil.A to je “samo”dva MCAP.Dakle,P/E 0,5.Naravno da to ne mora biti u slijedeće dvije godine,ali sve je moguće.
TNPL se trži na o,15 BV,sa koeficijentom likvidnosti gotovo 2.
Velika nelogičnost jer o,15 BV se trže stečajuše,predstečajuše kotiraju bolje.
Ovo je velika prilika.
Normalno da ću ulaziti.Vrijeme je.
U TNPL će teći med i mlčijeko u potocima!
Ispravak gornjih navoda:
bv 1571….. p/bv= 290:1571=0,18
popija sam prognozerovu foru od bv 1.900
Oprostite!!!!
Bez obzira na taj ispravak med i mlijeko će poteći na ovoj dionici.
frend je bio na današnjoj skupštini, te ukratko prenosim tamo izrečeno;
– situacija je loša i ne očekuje se oporavak vozarina u narednih 2-3 godine
– do daljnjeg ne planiraju naručivati nove brodove kako bi zadržali odgovarajući nivo likvidnosti, 1 otprije naručeni product tanker će biti isporučen do 2015.g.
– jedino što se u takvoj situaciji može napraviti je rezanje troškovne strane budući da se na prihodovnu teško može utjecati
Novi direktor je ostavio jako pozitivan dojam, i kao osoba i kao profesionalac.
Budući da ima gotovo neograničenu moć na poziciji jedinog člana Uprave te relativno mladi tim stručnih ljudi oko sebe, doima kao osoba koja je u stanju pokrenuti i provesti korjenite promjene u Tankerskoj.
U svjetlu toga, te opće situacije u brodarstvu, čak i `vječna` oporba, `legendarni` bivši direktor gdin Stanko Banić nije imao što za dodati već im je pożelio puno uspjeha.
Ukratko, meni je vratio optimizam što se tiče opstojnosti Tankerske a kako će u budućnosti biti nama dioničarima, to tek ostaje da vidimo 🙂