TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

‘Rezultati Uljanika i Tankerske plovidbe potvrdili su loše stanje cjelokupnog sektora’

…dok je Tankerska plovidba ostvarila ukupne prihode od 907,3m HRK (11% manje YoY) uz gubitak od čak 524,1m HRK (gubitak od 78m HRK je ostvaren u 2011.).

moje poruke nisu poziv na kupnju ili prodaju dionica niti savjet za ulaganje

S obzirom da ovo po većini ne valja meni je počela sezona MEZE.
Kupujem sve što se proda, pa samo lupajte po BID-u.
Ako nije problem da onaj veliki se spusti na GAP od 330kn da meznem još 50kom doki je ovako jeftino.
Jer ipak ima 600kn casha po dionici, a nekretnine neću ni zbrajati.
BRAVO ZA PRODAVAČA, vidi se da nije kopao za njih.
Ajmo majstore, spuštaj to dolje dok te ne pojedemo.

Slažem se kolega Lopina da je ovo najpovoljniji brodar na našoj burzi, a po količini CASH-a i najstabiliniji.
Baš je lijepo zaokružiti brojku na 100 kom.

Gospodine Prognozer, s obzirom da ste nedavno prognozirali udvostručenje cijene, a dogodilo se sasvim suprotno, došlo je do pada cijene, uzet ću s rezervom svaku sljedeću prognozu. [emo_smijeh]

Nepovoljno stanje na tankerskom tržištu i još neizvjesnije prognoze oko oporavka tog brodarskog sektora primorale su čelništvo “Tankerske plovidbe“ na odustajanje od prvog od dvaju već ugovorenih tankera za prijevoz nafte i kemikalija koji su se trebali graditi u Južnoj Koreji.

Prema početnim planovima, obje novogradnje, pojedinačne nosivosti 50 tisuća tona, trebale su biti isporučene zadarskom brodaru još tijekom prošle godine, ali je negativno kretanje vozarina utjecalo na pomicanje rokova u dogovoru sa SPP-ovim brodogradilištem u Sacheonu. U konačnici je Uprava “Tankerske“ ipak odustala od izgradnje prvog broda, dok bi drugi tanker trebao biti predan našoj kompaniji u prvoj polovici 2015. godine.

Nikoga ne čudi

Naravno, Zadrani su zbog toga bili dužni dalekoistočnom škveru isplatiti penale zbog prekida već ugovorenog posla, u iznosu od 34,4 milijuna kuna, ali je u dogovoru dviju strana taj novac preusmjeren za financiranje planirane druge, a sada jedine novogradnje.

S već ranije uplaćenim iznosima, “Tankerska plovidba“ ukupno je podmireno gotovo 50 posto vrijednosti broda. Takav rasplet aktualne poslovne priče malo koga je začudio jer se nepovoljne prognoze ne obećavaju skori oporavak vozarina u tankerskom sektoru. Vozarine danas jedva pokrivaju troškove broda i posade, a deseci tankera čvrsto su privezani u lukama zbog nedostatka kvalitetnih poslova koji bi mogli donijeti koliko-toliko “živog“ novca za brodovlasnike.

U takvom okruženju nije lako planirati razvojne smjernice, pa i obnovu flote, jer ne stoji uvijek nepisano pravilo da se brodovi grade u vrijeme krize kako bi u razoblju rasta tržišta donosili zaradu svojim vlasnicima. Naime, nije uvijek lako naći novac ili raspoložene kreditore koji bi podržali takav potez poslovodstva jedne kompanije.

‘Ravni kotari’ i ‘Obrovac’

Inače, “Tankerska plovidba“ ima pozitivna iskustva s južnokorejskim SPP-om, jednim od najbrže rastućih brodograđevnih sustava u svijetu. Na njihovim su navozima izgrađeni brodovi „Ravni kotari“ i “Obrovac“, dvije posljednje prinove u „suhom“ dijelu zadarske flote.

Suradnja s dalekoistočnom kompanijom trebala je biti nastavljena gradnjom dvaju tankera, pojedinačne dužine 183 metra i širine 32,2 metra, čiji bi strojevi razvijali brzinu od gotovo 15 čvorova.

Planirana serija sada je ostala samo na jednom brodu, ali to tamošnjim škveranima ne bi trebalo predstavljati nikakav problem, jer su od 2006. godine do danas isporučili gotovo 60 brodova sličnih značajki. Uz dvije preostale novogradnje koje bi tijekom ove godine trebale uploviti pod zastavu “Atlantske plovidbe“ iz Dubrovnika, ugovoreni zadarski tanker jedini je brod koji bi hrvatskim kompanijama trebao biti isporučen s Dalekog istoka.

Doduše, narudžbi i nema baš previše, jer tom popisu valja dodati samo brodove koje ”Uljanik plovidba“ sada gradi na matičnim pulskim navozima.

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Kud plovi ovaj brod što ljude odnosi
I da li iko zna što more sprema
Kud vodi ovaj put kojim smo krenuli
Od svega samo znam povratka nema

Kud plovi ovaj brod što srce odnosi
Taj put je tako dug, a luka nema

http://slobodnadalmacija.hr/Zadar/tabid/73/articleType/ArticleView/articleId/203666/Default.aspx

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Poštovani i uvaženi korisniče i kolega Frankie,

budući da nemam TNPL, a čitajući vaše postove ,gdje ste se pojavili kao grom iz vedra neba i to uglavnom sa tendencijojom kako ova hartija ništa ne vrijedi,
da je stanje loše(a je), a vi to nebi pisali iz čistog altruizma.
Smatram da je ovo i dalje najbolji brodar u nas i da ga vrijedi imati u portfelju.
Zaista ne vidim smisao da recimo jdpl je ok po vama , a za tnpl postate i pišete samo loše stvari.
Budući da je ovaj ogroman gubitak nastao zbog (smanjenja vrijednosti flote),što vidi čuda nisu napravili ni Atpl ni jdpl kojeg hvalite.
Mišljenja sam da dionice treba kupovati kad je katastrofalno izviješće ,sa velikim potencijalom u budućnosti.
I da postat ću dioničar TNPL.
Ovo što postate mi je dovoljan znak da vrebate kao lisica oko vruće kaše.
[emo_smijesak]

A BALVANA!!! :) :) :)

Uopce ne hvalim ni Jadroplov niti ijednog drugog naseg brodara u trenutnoj situaciji. Samo prenosim dostupno iz tiska i nadam se da ne mislite da ja sa svojim postovima uticem na cijenu dionice jer ako je paranoja dostigla tu razinu to je stvarno alarmirajuce. Ali kad vec komentiramo dozvolite mi da izrazim svoje misljenje da ako se i trgne cijeli sektor drzim da su neke druge kupnje dosta bolje od ove s aspekta ulagaca/zarade.Samo da nadodam da nemam namjeru kupovat tankersku uopce i vise je razloga za to. Drzim da ponesto malo znam o tom brodarskom sektoru s obzirom da od njega zivim ko bubrig u loju posljednjih 20tak godina.

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Ma svaka vam čast na iskrenosti..
Ja recimo nebi gubio vrijeme i trošio tipkovnicu na postanje tiskovina ujutro u 5 sati čisto iz ljubavi i upoznavanja ljudstva o tome.
Budući da vi živite kao bubreg u loju od brodarskog sektora već 20 godina(ja sam nešto mlađi pa živim već 15 kao loj u bubregu [emo_smijesak]).
Ono što znam a to je da vozarine idu gore a sentiment je beznađa došao do kraja.
Čisto za primjer Viro sam kupio na katastrofalnom izviješću po 200 kn..
A vidite ga sad..
Sve je to relevantno…TNPL i ostali brodari su po meni sada izvrsna prilika za lagani ulaz.
Budući da TNPL ima 540 kuna po dionici (pogledajte koliko imaju drugi[emo_smijesak])gotovo sam siguran da će je jedina prebroditi bez problema što se za druge nebi moglo reći.
Koeficijent likvidnosti im je bolji od svih brodara ( 1,35) i90% firmi izlistane na zse.
A ostalo ću prepustiti svatkom ponaosob.
Budući da je i AZ OMF unutra i to nešto znači.
lp

A BALVANA!!! :) :) :)

@BearG
Cuvajte Vasu tipkovnicu kao zjenicu oka svoga. Uredno je cistite i odrzavajte. Moja je cvrsta i izdrzljiva,a i nije sapun da ce se potrosit.
5 sati.Biz,biz.Jasno da je to rano za nase rvacke udarnike.Oni prije podne ne ustaju,a onda im mama nosi kavicu u krevet. Zato i zivite u ovakvom jednom prosperitetnom drustvu. Inace ako niste culi nije svugdje u svijetu ista vremenska zonasto znaci da ako je 5 sati u Rvackoj ne znaci da je tako i u ostatku svijeta mada s obzirom da su nas ucili da je Rvacka centar svijeta i da se sve okrece oko nje bilo bi za ocekivat da je u cijelom svijetu vrijeme ko i u Rvackoj.
Sto se tice relevantnosti jeste li mozda mislili na relativnost ili relevantnost buni me izraz relevantnost u ovom kontekstu??
Po pitanju institucionalaca imate pravo,ja kad vidim da je neki institucionalac unutra to mi uljeva sigurnost i odmah me potakne da udrem po asku ko da nema sutra. Znanje su izucili na Ingri,Dalekovodu….pa je steta ne pratit ih.Koliko lijepo odigranih utakmica.Ja bi recimo stavio neku kintu na opkladu da cemo tankersku gledat i na 300.To ne znaci da sam u pravu ali rado bih se opkladio zasto ne? Tada ce institucionalci mozda pocet prodavat,a to je ostatku svijeta logican signal za kupnju.Ali za pojacat ove teze sto kazu za Tankersku ovi iz Erstea?? Je li buy,sell ili hold???
Za Vasu informaciju prodali tri broda u recesiji,jednoga otkazali(je li se spomenilo da su tu placeni penali od preko 6 miljona zelenih).

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

I ja sam u drugoj vremenskoj zoni za vaš info….ali ne na brodu kao vi nego na kopnu(hvali more a drži se kraja)[emo_smijesak].
A što se tiče kavice tajnica je to jutros već obavila..[emo_smijesak].
Kladite se vi u što god hoćete…nevolim se kladiti.
Volim kad mi portfelj raste..
Vi možda jeste vrsni poznavatelj brodarskog(plovite) tržišta a dioničkog koliko vidim niste.
Dovoljno mi je da pročitam vaše postove na indg i htpk…kupili pa iskrcali..
Ja nisam mešetar i ne bavim se sa tim..
Ako želim mogu dići dionicu konkretno tnpl sa ovako malim bidom barem za 200% i to već jutros ali neću jer mi se ne žuri..
Vidim da vam se interesantno čini 300 kn samo koliko ćete moći kupiti komada ..5-10?
Koliki vam je portfelj? …ako nije tajna..
Kupovati indg i htpk…ma super…

A BALVANA!!! :) :) :)

@BearG
Isto na kopnu.Pa ne zive od brodarstva ovi sto se valjaju po brodima.Nisam nikakav vrsni poznavatelj,ali me poslodavac za 6 mjeseci rada nagradi sa kvarat milje zelenih nakon poreza,valjda on zna zasto me placa.Sad je li to puno ili malo ne znam,meni dovoljno za zivit ko bubrig u loju.
INDG-nikad imao,nemam pojma o cemu pricas.
HTPK-kupljena 3000 komada prosjek 51(to mi je bilo cca 3% portfelja na ulasku) i planiram jos.Nikad nisam trejdao ni jedan komad.Portfelj oko 600 kila erla+/-.
TNPL-nemam namjeru uopce imat,nikad je nisam imao.Poznajem ljude koji su tu radili prije 7-8 godina i takav nacin rada me ne impresionira. Da li sam time dobio ili izgubio ne znam,ali odluka je moja.Kao i ulazak u Dalekovod na 115 sa 1000 komada i ne izaci do danas,a necu ni kad bude po kunu.Jel’ jasno druze???

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

New Report

Close