Izvješće nadmašilo i moja očekivanja. [cool] Aj da se stabiliziramo bar na 1400, da ne gledam 13xx razine, ne tražim puno [lol]
hm. pa ja bih rekla da je onako… osrednje.
nego, usput, bas me zanima imate li vi gosp. zmrklic ikakve kvalifikacije da tvrdite bilo sto o financijskim izvjescima? njih treba znati citati. to se uci na predavanjima i sl…
[/quote]
Prilično smo bezobrazni, ili ne znamo engleski što znači better than expected 🙂
Objavljeno 7.3.2011
Situacija na tržištu brodskog prijevoza ove bi godine trebala biti nešto bolja nego prošle, no izraženiji oporavak vozarina očekuje se tek 2013. godine, smatraju direktori hrvatskih brodarskih kompanija koji su svoje procjene iznijeli u razgovoru za http://www.banka.hr.
Premda potražnja za prijevozom raste, što ukazuje na oporavak svjetskog gospodarstva, na tržištu će se ove godine pojaviti veliki broj novih brodova što još uvijek onemogućava rast cijena prijevoza tereta.
“Situacija na tržištu se mijenja iz dana u dan, no očekujem bolju 2011. u odnosu na prošlu godinu”, kaže predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, Ive Mustać. Tankerska plovidba iz Zadra sa kapacitetom od 1,6 milijuna tona (dwt) i 19 brodova najveći je domaći prijevoznik tereta. Oko 80 posto prevezene robe su tekući tereti, odnosno naftni derivati.
U petak je vozarina, odnosno cijena prijevoza, za tanker tipa Aframax koji može prevesti 600 tisuća barela nafte premašila 46 tisuća dolara na dan. Prije samo dva tjedna vozarine za takve brodove kretale su se oko 8 tisuća dolara.
“Unatrag nekoliko dana vozarine za tekuće terete su porasle, nakon što su godinu i pol dana bile na razinama koje pokrivaju tek trećinu operativnih troškova“, napominje Mustać.
Tankerskoj plovidbi su potrebne vozarine od oko 25 tisuća dolara na dan. Snažan porast cijene prijevoza nafte posljedica je događanja u Libiji uslijed kojih rafinerije i naftne kompanije što prije žele odvesti velike količine nafte iz te zemlje.
Tankerska je za prošlu godinu očekivala gubitak od oko 12 milijuna dolara, no godinu je zaključila sa približno 13 milijuna dolara dobiti. Od početka godine cijena dionice ove kompanije porasla je na Zagrebačkoj burzi sa 1290 na 1398 kuna.
Izvješće better than expected, vidjet cemo cijenu u pon.
Obzirom na okolnosti jako dobro, a može biti samo bolje u 1H 2011.
Aktualno(uključen i trend 4.kvartala)
ttm/mrq*(trend) – Osnovni fundamentalni pokazatelji za P=1180 kn
P/S 0,76
P/E 37
P/B 0,43
BVPS 2.715
EPS 32
Broj i % vlastitih dionica:(27.10.2010) trenutno zanemariv…
K. tekuće likv. 2,98
Novac/share 784
Dug/kapital 92 %
Ovi imaju 784 kune po dionici na računu, cash pozicija, cijena dionice 1180 kn.
Skoro sve brodove i imovinu dobiješ besplatno, naravno postoji i dug uz relativno mladu i obnovljenu flotu.
Cijena dionice je po meni vrlo povoljna, "sitan sam dioničar" TNPL, praktički zanemariv ali sa dokupom možda postanem "mali dioničar" bar što se tiče mog uloga, gledajući portfeljno dionica je u zanemarivom postotku zastupljena.
Procjena "poslovanja i rezultata 4.kvartala" po mom mišljenju(20 mil.kn dobit), pokazatelji izgledaju ovako:
Dobit 60 mil.kn
P/E 14
P/B 0,48
BVPS 2.715
EPS 95
Vrlo jednostavno bez puno računanja P/E * P/B manji od 22,5 isplativa kupnja ili dionica podcijenjena.
TNPL — 0,48 * 14 = 6,72
Dakle, vrlo jeftino ukoliko se ostvari dobit od 20 mil.kn u 4.kvartalu ili ti ga dionica bi po ovome bila podcijenjena do 4000kn.
Shipping
Composite Value: 882.6 Today’s Change: -0.04% S&P 500: +0.60%
Industry Statistics
Market Capitalization: 118B
Price / Earnings: 85.5
Price / Book: 1.0
Net Profit Margin (mrq): 3.9%
Price To Free Cash Flow (mrq): -6.5
Return on Equity: 2.8%
Total Debt / Equity: 73.8
Dividend Yield: 3.8%
Gledajući zarade i knjgovodstvene vrijednosti Tankerska je "duplo jeftinija" od prosjeka sektora a po zardi višestruko bolja.
Ograđujem se, znam da su vani "ogromni dnevni prometi na brodarima", likvidnost i struktura vlasništva je bitna, samo sam stavio usporedbu.
Dolar je dosta jak, svi govore ne valja ulagati u brodarski sektor i govori se o puno novih brodova na tržištu uz prognoziranje pada dolara pa sam baš iz inata dokupio ovu dionicu na razini oko 1200kn. Imam već neko vrijeme TNPl, dokupio sam i planirao držati duže vrijeme, ukoliko bude izražen jači rast cijene dionice u kratkom periodu napustiti ću ovu dionicu bar jednim dijelom.
P.S.posjedujem malu količinu tnpl-r-a ovo nije nagovor na kupnju ili prodaju
[/quote]
Bolje od očekivanja, računanje prema trendu je ukazalo na promjenu, pogotovo u 4.kvartalu i nadmašilo moja očekivanja o dobiti(očekivao 60 mil.kn a ostvareno skoro 82 mil.kn)! [thumbsup]
Osnovni fundamentalni pokazatelji
P/S 0,87 4/10
P/E 10,70 4/10
P/B 0,50 4/10
BVPS 2.817,06 4/10
EPS 130,85 4/10
Novac/share 913,12 4/10
P/EBITDA 2,85 4/10
Dakle, 4.kvartal je odličan što se tiče poslovanja, povećanje zarade, povećanje novca i kratk.finan.imovine, rast prihoda, dug umjeren unatoč ogromnim investicijama zadnjih godina.
Tankerska je dobra firma, jedini brodar kojeg sam držao (i prodao) u prethodnom bull ciklusu. Možda se i vratim.
fundamenti su im trenutno odlični. Vidim da netko skuplja ono zadnje po 1400kn, uskoro neće biti ispod 1500
fundamenti su im trenutno odlični. Vidim da netko skuplja ono zadnje po 1400kn, uskoro neće biti ispod 1500
Bolji nego u ATPL i JDPL.Najveći nedostatak ove dionice je niska likvidnost i užasan odnos prema malim dioničarima.Dijele dionice sebi i zaposlenicima a za ostale dioničare ih boli ona stvar.
Svaka čast Mrzli da i dalje komentiraš i da dalje kontriraš takvim komentarima poput Bogate. Pa znaš da gospodična zna čitat fin. rezultate jer vjerojatno studira na nekoj od privatnih poslovnih škola… [rolleyes]
hm. pa ja bih rekla da je onako… osrednje.
nego, usput, bas me zanima imate li vi gosp. zmrklic ikakve kvalifikacije da tvrdite bilo sto o financijskim izvjescima? njih treba znati citati. to se uci na predavanjima i sl…
[/quote]
Prilično smo bezobrazni, ili ne znamo engleski što znači better than expected 🙂
Objavljeno 7.3.2011
Situacija na tržištu brodskog prijevoza ove bi godine trebala biti nešto bolja nego prošle, no izraženiji oporavak vozarina očekuje se tek 2013. godine, smatraju direktori hrvatskih brodarskih kompanija koji su svoje procjene iznijeli u razgovoru za http://www.banka.hr.
Premda potražnja za prijevozom raste, što ukazuje na oporavak svjetskog gospodarstva, na tržištu će se ove godine pojaviti veliki broj novih brodova što još uvijek onemogućava rast cijena prijevoza tereta.
“Situacija na tržištu se mijenja iz dana u dan, no očekujem bolju 2011. u odnosu na prošlu godinu”, kaže predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, Ive Mustać. Tankerska plovidba iz Zadra sa kapacitetom od 1,6 milijuna tona (dwt) i 19 brodova najveći je domaći prijevoznik tereta. Oko 80 posto prevezene robe su tekući tereti, odnosno naftni derivati.
U petak je vozarina, odnosno cijena prijevoza, za tanker tipa Aframax koji može prevesti 600 tisuća barela nafte premašila 46 tisuća dolara na dan. Prije samo dva tjedna vozarine za takve brodove kretale su se oko 8 tisuća dolara.
“Unatrag nekoliko dana vozarine za tekuće terete su porasle, nakon što su godinu i pol dana bile na razinama koje pokrivaju tek trećinu operativnih troškova“, napominje Mustać.
Tankerskoj plovidbi su potrebne vozarine od oko 25 tisuća dolara na dan. Snažan porast cijene prijevoza nafte posljedica je događanja u Libiji uslijed kojih rafinerije i naftne kompanije što prije žele odvesti velike količine nafte iz te zemlje.
Tankerska je za prošlu godinu očekivala gubitak od oko 12 milijuna dolara, no godinu je zaključila sa približno 13 milijuna dolara dobiti. Od početka godine cijena dionice ove kompanije porasla je na Zagrebačkoj burzi sa 1290 na 1398 kuna.
[/quote]
hm.. možda i je better than expected, ali ne znam zašto bi tu cijena dionice rasla… odnos prema malim dionicarima je godinama katastrofalan, bez naznaka promjene na bolje, dividende vjerojatno nece biti ili ce biti mizerna. tako da stvarno ne vidim razlog zasto bi netko kupio ovu dionicu kraj toliko drugih.
zao mi je ali to je moje misljenje. i nadam se da ga imam pravo izreci, da ove stranice ne sluze samo za hvalospjeve bez pokrica s jednin jedinim ciljem – nagovoriti citatelje da kupuju dionicu koju vi imate.
sto se tice drugog dijela mog posta niste odgovorili, pa ponovo pitam:
imate li bilo kakvo formalno obrazovanje o ekonomiji, kad analizirate financijska izvjesca i fundamente i o tome javno iznosite misljenje. imate li bilo kakvo znanje o brodarskom poslovanju? ja odgovor znam, ali javite i drugima 🙂
hvala.
Rekao bi da znam više od vas o brodarskom sektoru, i da , iako sam dipl. ing matematike, imam ljude koje zamolim da mi izvješće analiziraju koji su profesionalci u tome 🙂
***obrisano***
hm.. možda i je better than expected, ali ne znam zašto bi tu cijena dionice rasla… odnos prema malim dionicarima je godinama katastrofalan, bez naznaka promjene na bolje, dividende vjerojatno nece biti ili ce biti mizerna. tako da stvarno ne vidim razlog zasto bi netko kupio ovu dionicu kraj toliko drugih.
zao mi je ali to je moje misljenje. i nadam se da ga imam pravo izreci, da ove stranice ne sluze samo za hvalospjeve bez pokrica s jednin jedinim ciljem – nagovoriti citatelje da kupuju dionicu koju vi imate.
[/quote]
Sve ovo stoji, međutim osobno držim da je moment za imati ovu dionicu u portfelju. Zašto, pa zato jer se radi o zdravoj firmi, a uz ovako nisku likvidnost "oni" je mogu sa malom lovom podići 30-ak% kad požele. Doduše, to je više kocka nego investiranje, ali tako je bilo nedavno i sa INA pa je ispalo odlično. Preporučio bi imati ovu dionicu u porfelju do 10% ne više, jer nemam povjerenja u Upravu i taj tip korporativnog upravljanja, a slažem se na tržištu je puno boljih dionica.