Aktualno(uključen i trend 4.kvartala)
ttm/mrq*(trend) – Osnovni fundamentalni pokazatelji za P=1180 kn
P/S 0,76
P/E 37
P/B 0,43
BVPS 2.715
EPS 32
Broj i % vlastitih dionica:(27.10.2010) trenutno zanemariv…
K. tekuće likv. 2,98
Novac/share 784
Dug/kapital 92 %
Ovi imaju 784 kune po dionici na računu, cash pozicija, cijena dionice 1180 kn.
Skoro sve brodove i imovinu dobiješ besplatno, naravno postoji i dug uz relativno mladu i obnovljenu flotu.
Cijena dionice je po meni vrlo povoljna, "sitan sam dioničar" TNPL, praktički zanemariv ali sa dokupom možda postanem "mali dioničar" bar što se tiče mog uloga, gledajući portfeljno dionica je u zanemarivom postotku zastupljena.
Procjena "poslovanja i rezultata 4.kvartala" po mom mišljenju(20 mil.kn dobit), pokazatelji izgledaju ovako:
Dobit 60 mil.kn
P/E 14
P/B 0,48
BVPS 2.715
EPS 95
Vrlo jednostavno bez puno računanja P/E * P/B manji od 22,5 isplativa kupnja ili dionica podcijenjena.
TNPL — 0,48 * 14 = 6,72
Dakle, vrlo jeftino ukoliko se ostvari dobit od 20 mil.kn u 4.kvartalu ili ti ga dionica bi po ovome bila podcijenjena do 4000kn.
Shipping
Composite Value: 882.6 Today’s Change: -0.04% S&P 500: +0.60%
Industry Statistics
Market Capitalization: 118B
Price / Earnings: 85.5
Price / Book: 1.0
Net Profit Margin (mrq): 3.9%
Price To Free Cash Flow (mrq): -6.5
Return on Equity: 2.8%
Total Debt / Equity: 73.8
Dividend Yield: 3.8%
Gledajući zarade i knjgovodstvene vrijednosti Tankerska je "duplo jeftinija" od prosjeka sektora a po zardi višestruko bolja.
Ograđujem se, znam da su vani "ogromni dnevni prometi na brodarima", likvidnost i struktura vlasništva je bitna, samo sam stavio usporedbu.
Dolar je dosta jak, svi govore ne valja ulagati u brodarski sektor i govori se o puno novih brodova na tržištu uz prognoziranje pada dolara pa sam baš iz inata dokupio ovu dionicu na razini oko 1200kn. Imam već neko vrijeme TNPl, dokupio sam i planirao držati duže vrijeme, ukoliko bude izražen jači rast cijene dionice u kratkom periodu napustiti ću ovu dionicu bar jednim dijelom.
P.S.posjedujem malu količinu tnpl-r-a ovo nije nagovor na kupnju ili prodaju
od 125miliona INE, 7,000kn se prelilio u tnpl .. 😉 interesantno!
kap po kap… [cool]
Stiže nova kočarica [cool]
koliki je trenutni P/E??
Na dan 21.12.2010. promjene:
2. PBZ D.D. 9.493 1,52 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA – 20
PBZ Invest opet prodaje.
Krate poziciju u ADPL i TNPL ovih dana efekta INE, zanimljivo.
Nažalost BDTI nije usporediv na taj način – jer se vrijednost idneksa mijenja obzizom na prosječnu cijenu bunkera svakog 1.1. u godini.
Evo nam novogodišnje promjene:
Baltic Dirty Tanker 842 (-19.27%)
Baltic Clean Tanker 635 (-16.34%)
Može li kolega zmrklic nekakva interpretacija?
Otprilike ovako?
Cijena bunkera narasla u odnosu na 01.01.2010. pa smanjuje profitne margine te je indeks korigiran za 15-25% (ne znam kolika je točno korekcija s obzirom da je dio današnje promjene i u stvarnoj promjeni vozarina).. itd??
@ileontic, evo malo analize TNPL jednom od 5 metoda vrednovanja tvrtki. U ovom primjeru DCF metoda i računanje FCF-a.
Slobodni novčani tok (engl: free cash flow-FCF) predstavlja novčani tok koji je na raspolaganju svim ulagačima (investitorima i kreditorima),nakon što se podmire izdaci za neto kapitalne investicije.
FCF im je tijekom 2010.godine pozitivan, za 2007 i 2006.g. također pozitivan dok je za 2009.negativan.
Postoji više načina računanje FCF-a, različite interpretacije, koristim konzervativnu varijantu izračuna FCF-a.
Dakle, za 2010.godinu je FCF oko 80 mil.kn i po mojoj procjeni realno će biti i veći(zanemarujem).
Koristeći procjenu rasta 5% godišnje do 2014.godine dobijemo rezidualnu vrijednost od 1.133.287.400, to svedemo na SVRV i dobijemo 653.200.000 i na kraju podijelimo sa brojem dionica TEV per share 1598 kn.
Ukoliko računamo preko EBITDA, po meni puno kvalitetniji pokazatelj poslovanja jer Tankerska koristi velike stope amortizacije tj.tankere amortiziraju kroz 16 godina a bulk c. kroz 20 godina, u svijetu je prosjek 30 godina amortizacije plovila kod nekih kompanija.
Za 2010. izračun izgleda:
EBITDA per share 430,00
cijena 10/10 (P) 1.300,00
P/EBITDA 3,02
TV preko EBITDA 819.302.326
SVTV 472.226.713
TEV preko EBITDA 819.786.327
TEV per share 3.723
Vrlo jeftina Tankerska sa konzervativnim procjenama i "na burzi jeftinija od mojih izračuna".
Ma kolega za izračun moš koristit NASA-ine kompjutore ali rezultat je uvik isti. Ako su niske vozarine a jesu, nema spektakla.
Nažalost BDTI nije usporediv na taj način – jer se vrijednost idneksa mijenja obzizom na prosječnu cijenu bunkera svakog 1.1. u godini.
Evo nam novogodišnje promjene:
Baltic Dirty Tanker 842 (-19.27%)
Baltic Clean Tanker 635 (-16.34%)
Može li kolega zmrklic nekakva interpretacija?
Otprilike ovako?
Cijena bunkera narasla u odnosu na 01.01.2010. pa smanjuje profitne margine te je indeks korigiran za 15-25% (ne znam kolika je točno korekcija s obzirom da je dio današnje promjene i u stvarnoj promjeni vozarina).. itd??
[/quote]
To je točno , evo jedne baš
HRVATSKA 130 000 10.01.2011 MED USG WS 85 CONOCO – Suezmaxi su ok
Evo jednog aframaxa
DEEP BLUE 80 000 08.01.2011 CEYHAN MED WS 87,5 SOCAR
Što je jako loše.
Opet nas tehnika dostigla,mislio sam neće ovaj puta, red je brodare,ali opet se nismo ni makli a oni sa 1000kn na 1300kn.
ćekaj pa ne može sve u blokadu isti dan. evo tankerska je na rasporedu za sutra..
ćekaj pa ne može sve u blokadu isti dan. evo tankerska je na rasporedu za sutra..
Znaći sutra, ok držim te za riječ! Haha, ma ne mora sutra,može i za tjedan dana,sačekat ću. samo neznam,pošto netko prodaje reovito,a kad je jucer stavio nalog od 200kom,znaći da se sprema izaći s vecim kolicinama al nema interesa.
a i drago mi da nema prometa na ovim razinama,jer će bit manje onih koji će kalkulirat sa prodajom,pa će biti brži rast.