Analizirajući malo vozarine i tečaj kroz ovaj kvartal i ovaj isti kvartal prethodne godine:
U listopadu/09 prosječni iznos BDTI iznosio je 565,61. Uspoređujući ovogodišnji listopad, prosječni iznos BDTI iznosi 730,85, što predstavlja rast u iznosu od 29,22% posto u odnosu na isti mjesec godine 2009. Nadalje, u studenom/09 prosječni iznos BDTI indeksa je bio 640,64, dok isti taj prosječni iznos BDTI-a ovogodišnjeg studenog iznosi 815,38, što predstavja rast u iznosu od 27,27%.
Trenutno stanje BDTI-a je 959.
Analizirajući tečaj USD prema srednjem tečaju HNB: prosječni tečaj dolara za listopad/09 je 4,88956, dok je za ovogodišnji listopad 5,272258 što je rast od 7,83%. Isto tako što se tiče studenog/09 prosječni tečaj dolara je bio 4,886087, dok za ovogodišnji studeni iznosi 5,396997, što je rast od 10,46%.
Trenutni srednji tečaj USD prema HNB je: 5,59.
Može se vidit iz navedenog kako se tržište tankerskih vozarina ipak oporavlja, dok jačanje američkog dolara nama dodatno ide u korist radi većih prihoda koji će se iskazati u kunama. BDTI opet treba malo gledati s oprezom, jer se ne zna težina pojedinih komponenti indeksa glede prijevoza u panamaxima, aframaxima i slično.
Zgodno bi bilo složit cijelu priču poslije nove godine i usporedit i prosinac. 4Q rezultat za TNPL iz 2009. je bio minus od cca 20 mil kn. Kako će biti ove godine tek valja vidjeti.
Svaka čast.
Rezonirate na temelju podataka te sam na par stranica unazad na temi tražio od vas i kolege "zmrklic" ovakav stil posta, naravno uz linkove koje stavljate i vrijedno distribuirate informacije.
Zbog gore navedenih informacija bi se moglo doći do zaključka da bi trebali biti profitabilni ovaj 4.kvartal, iz minus od cca 20 mil kn prošle godine u plus od cca 20 mil kn ove godine uspoređujući zadnje kvartale.
Nažalost BDTI nije usporediv na taj način – jer se vrijednost idneksa mijenja obzizom na prosječnu cijenu bunkera svakog 1.1. u godini.
Tvrdnja je na mistu, vjerojatno ste u pravu.
Polazim od sebe, ne razumijem u potpunosti vaš post pa molim nekoliko rečenica ili link da bi shvatio kontekst zašto BDTI nije značajan odnosno zašto je bitan "bunker" sa prosječnom cijenom 1.1. te utjecaj na mijenjanje indeksa?
Bitan je BDTI, samo nije usporediv s prošlododišnjim.
Kolega Nino, to sam vec pisao negdje oko 1.1. 2010. , također 1.1.2009. kada se događa korekcija indeksa, pa možete pogledati tamo.
hm.. da bubnem, pa možda i ostanem živ..
..ne znam jesam li dobro shvatio, ali ako se indeks korigira za cijenu bunkera, to bi značilo da ga usklađuju za troškove goriva, te bi time trebao biti još reprezentativniji nego da to ne rade.
Na što mislim? Pa ako narastu troškovi bunkera 50%, a vozarine ostanu iste i BDTI indeks ostane isti (bez korekcije), onda nas može BDTI zavarati da će financijski rezultat biti isti, a neće zbog većih troškova bunkera.
Međutim, ako bunker +50%, vozarine na istom nivou kao lani, a BDTI korigiraju (pretpostavljam smanje?) zbog utjecaja rasta troškova bunkera, onda će BDTI biti na nižem nivou nego lani i samom njegovom yoy usporedbom će biti jasno da se očekuje lošiji financijski rezultat, iako su vozarine nominalno jednake yoy.
E, sad.. kako rekoh na početku, ovo sam bubnuo jer ne znam kako se to računa i svjestan sam da je tu cijeli niz faktora koji mogu stvar zakomplicirati pa da ovo što sam napisao ne stoji. Ali, idem s pretpostavkom da su i tvorci BDTI-a išli za tim da naprave indeks koji omogućuje bolju, a ne goru yoy usporedbu, te stoga provode navedenu ‘bunker’-korekciju.
No, ako to rade samo jednom godišnje, a tokom godine cijene bunkera značajnije variraju itd…
Evo i postovi kolege zmrklica sa prijelaza godina, pa dalje može sam njuškat koga zanima:
2009/2010:
http://www.poslovni.hr/Content/ForumSearch.aspx?q=zmrklic&f5=0&a=1&c=2&si=2&w4=8&pg=26
2008/2009:
http://www.poslovni.hr/Content/ForumSearch.aspx?q=zmrklic&f5=0&a=1&c=2&si=2&w4=8&pg=85
Kolega Smootko, to bi valjda trebala biti ideja, kako ste rekli – em bunker varira, em je indeks korigiran za prosjek iz 2009. Istina je da se tako bolje uspoređuju prošli indeksi, ali teško je iz toga predviđati sadašnje poslovanje, jer indeks ne uzima u obzir trenutne troškove.
Isplati se onda prikupljati podatke o vozarinama izraženima u WS i onda to pretočit u dolare na http://reports.platou.com/wc2/ pošto se pri početku svake nove godine vozarine na način koji tvrdite korigiraju?
Čim se indeks promjeni, ažurira se i konverter – gornji konverter je uvijek točan obzirom na trenutne vrijednosti ws.
Nema smisla u ovaj konverter ubacivati vozarine od prošle godine.
Gomila se kupnja na tankerskoj. Mislim da je došlo vrijeme i za ovu dionicu da pokaže koliko vrijedi. Uvjeren sam da vrijedi višestruko od sadašnje cjene!
Promjene u top 10 ovaj tjedan:
2. PBZ D.D. -59 9.513
5. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. +65 2.707
6. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. +213 2.014
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. -46 1685
Raiffeisen invest(5. i 6. u top 10) kupuje i dalje, Zb invest rasprodaje od 2007.godine i tijekom 2011.će biti gotovi, ovisi o spremnosti raiffeisena da kupuje veće količine.
PBZ Invest(broj 2.) par mjeseci mirovao i sad opet počeo prodavati, koliko znam skratili su u ovoj krizi udjel, kako su im ulagači bježali oni su u svim pozicijama smanjivali broj komada, nisu kao ZB Invest zatukli neke dionice i rasprodali cijeli ulog ili još uvijek rasprodaju ne mareći za cijenu.
Promjene ovaj tjedan:
6. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 2.090 0,33 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA + 76
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.650 0,26 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA – 35
Inače, lijep rast cijene dionice ovaj tjedan premda i prodaja ne slabi.
Ukoliko ovako nastavi kupnja, mogli bi svi koji hoće prodati u kratkom vremenu to riješiti.
taman da ću zatražit izvještaj od tebe [cool] keep up the good work [thumbsup]
zanimljivo bi bilo posložit cijelu situaciju tamo u srijedu da vidimo kompletnu situaciju i promjene, jer su volumeni ovaj tjedan bili značajni za inače nelikvidnu dionicu.
@ileontic, evo malo analize TNPL jednom od 5 metoda vrednovanja tvrtki. U ovom primjeru DCF metoda i računanje FCF-a.
Slobodni novčani tok (engl: free cash flow-FCF) predstavlja novčani tok koji je na raspolaganju svim ulagačima (investitorima i kreditorima),nakon što se podmire izdaci za neto kapitalne investicije.
FCF im je tijekom 2010.godine pozitivan, za 2007 i 2006.g. također pozitivan dok je za 2009.negativan.
Postoji više načina računanje FCF-a, različite interpretacije, koristim konzervativnu varijantu izračuna FCF-a.
Dakle, za 2010.godinu je FCF oko 80 mil.kn i po mojoj procjeni realno će biti i veći(zanemarujem).
Koristeći procjenu rasta 5% godišnje do 2014.godine dobijemo rezidualnu vrijednost od 1.133.287.400, to svedemo na SVRV i dobijemo 653.200.000 i na kraju podijelimo sa brojem dionica TEV per share 1598 kn.
Ukoliko računamo preko EBITDA, po meni puno kvalitetniji pokazatelj poslovanja jer Tankerska koristi velike stope amortizacije tj.tankere amortiziraju kroz 16 godina a bulk c. kroz 20 godina, u svijetu je prosjek 30 godina amortizacije plovila kod nekih kompanija.
Za 2010. izračun izgleda:
EBITDA per share 430,00
cijena 10/10 (P) 1.300,00
P/EBITDA 3,02
TV preko EBITDA 819.302.326
SVTV 472.226.713
TEV preko EBITDA 819.786.327
TEV per share 3.723
Vrlo jeftina Tankerska sa konzervativnim procjenama i "na burzi jeftinija od mojih izračuna".