Zanima me slijedeće : Da li Uprava TNPL može dionice podijeliti Odlukom Skupštine
1. samo zaposlenicima ?
2. samo dioničarima ?
Da li je legitimno da Uprava koja kupuje novcem SVIH NAS..kupi dionice i dijeli ih određenima.?
Hvala na odgovoru.
Pitanje na mjestu! [thumbsup]
Zanima me slijedeće : Da li Uprava TNPL može dionice podijeliti Odlukom Skupštine
1. samo zaposlenicima ?
2. samo dioničarima ?
Da li je legitimno da Uprava koja kupuje novcem SVIH NAS..kupi dionice i dijeli ih određenima.?
Hvala na odgovoru.
Ako je statutom društva predviđeno uprava društva može podijeliti trezorske dionice zaposlenicima.
Mislim ,dakle, da je to legitimno.
Pitanje je koliko je to moralno prema ostalim dioničarima!!!
Inače,ovo je po meni dobro i profitabilno društvo,ali loša i neatraktivna dionica.
Pozdrav
Čini se opet- AUTOGOL ! Većinu dioničara čini Zaklada – koja i odlučuje.
Gdje je taj Statut da ga pročitamo?
Ovdje se čini jedan drugi problem.. JEDNAKE RASPODJELE DOBITI .
Uprava ne smije DOBIT trošiti na kupovinu DIONICA – koju dijeli po Odlukama u kompenzaciju
za Nagrade, sudjelovanja u Nadzoru društva….itd.itd. Mi dioničari koji činimo društvo- tako
ćemo IZGUBITI DIO DOBITI I NA POREZIMA NA DOHODAK! Velik dio ovih primanja se kroz
POREZ NA DOHODAK I OPOREZUJE ..
Protuzakonito je izvršiti isplate pojedincima kroz uvećane dodatke na DOHODAK i onda iz
prihoda društva – PLATITI POREZ NA NJIHOVE DOHOTKE….
Uprava pokušava UPRAVO to i izbjeći- TAKO da je kupila dionice- pa će ih KROZ ZALAGANJE
pojedinaca podijeliti razniM Ugovorima o prijenosu dionica- kojima će zaobići porez na
prihode s osnova DOHOTKA !
ALI !
Za to treba Odluka Skupštine…Mislim, da se ostatak dioničara s time neće složiti te će tražiti
provjeru ZAKONITOSTI ovakvih isplata. HANFA …???
istina, pisao sam o tome na prošloj stranici da je slučaj specifikum. Mislim da uprava može odlučiti da isplate sebi (svim zaposlenima) dionice i da je to legitimno. S druge strane, slučaj dolazi u pitanje jer ujedno svi dioničari su zapravo zaklada, pa ispada da je u tom slučaju dividenda zagarantirana samo većinskom vlasniku, dok ostalih cca 16% dioničara ostaje kratkih rukava.
Ukratko, mislim da se i oni pitaju je li mogu i kako mogu, pošto je Mustać u zadnjem interview-u rekao da će uprava razmisliti i predložiti na GS što sa trezorskim dionicama, iako su prošle godine rekli kako isplata ide radnicima. Naravno, u tom slučaju moralno i pravedno bi bilo očekivati isplatu dividende u novcu za ostale dioničare. S druge strane, za jedino veliko društvo kao što je TNPL ne sumnjam da će se raspitati na sto strana kakav je zakon, dopušta li takvo što, konzultacije sa pravnicima/odvjetnicima i slično, Što mi tu "mali" možemo? Sigurno ne previše, a i nema tu nekog fonda sa generalno velikom lovom unutra koji bi mogao biti malo "glasniji" da dovede stvari u pitanje.
Još jedan zanimljiv slučaj (pročitao nedavno) glede IGH. Koliko mi se čini, tamo ide raspodjela trezorskih samo upravi, a ostalo u zadržanu. Što je sa ostalima, nisam siguran, ali ako to tamo tako prođe, ni nama se bolje ne piše, to je sigurno (ali i žalosno).
Još jedno pitanje upućenima… Društvo je nedavno steklo 9800 dionica (pretpostavlja se i vrlo vjerojatno od paktora). Zašto to još nije proknjiženo i zašto podaci nisu dostupni putem SKDD-a? Pa zar nije namira 3 dana? Što rade tamo? Anyone?
Sjećate se kad je poslovni izvještavao o pozivu HANFE za namiru dospjelih dugovanja- mirovince – koji su više od 6 mjesevi kasnili s plaćanjem kupljenih dionica tijekom
4-2009.g…?
Ako je TNPL platila dionice ,
možda se čeka procedura kod Trgovačkog suda, jer je to povećanje temeljnog kapitala društva?
Odnosno, Paktor mora smanjiti – svoj dio..isto na Trgovačkom sudu..
Namira je 3 dana ako ide preko burze, ako je prodaja izvršena "papirno" namira može biti oko 10 dana, a možda i više.
Evo promjena je nastupila u top 10:
TANKERSKA PLOVIDBA D.D./REDOVNA TNPL-R-A
Vlasnik/nositelj računa Stanje [%] Vrsta računa Mjesto
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun AMSTERDAM, NIZOZEMSKA
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. (1/1) 20.800 3,32 Osnovni račun ZADAR, HRVATSKA + 9800
3. PBZ D.D. 9.575 1,53 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA
4. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 5.155 0,82 Skrb. račun SPLIT, HRVATSKA
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 2.175 0,35 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA – 20
6. PBZ D.D./ILIRIKA JUGOISTOČNA EUROPA – OIF S JAVNOM PONUDOM 1.200 0,19 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA
7. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 978 0,16 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 941 0,15 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA
9. ĆORIĆ DANKO 935 0,15 Osnovni račun ZAGREB, HRVATSKA
10. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 881 0,14 Skrb. račun ZAGREB, HRVATSKA new
Ukupno: 89,68
3. PAKTOR D.O.O. out, prodao.. Pošto je ovaj prodavao već 6-7mjeseci ovdje(oko 1100 komada skratio) možda je i dobro što je i ovaj ostatak prodao! Samo vidim da su skratili pozcije u većini dionica koje su posjedovali u ovoj krizi, da li se spremaju za kupnju udjela od države(tvrtki u vlasništvu HFP) ili čekaju novi pad tržišta?!
-Po mojem iskustvu, čekaju ovaj drugi scenario. Dosada su pogađali, vrlo vjerojatno će i opet, ali to nije dovoljan razlog da ja prodam.Ako opet padne na cca.tisuću kuna, štedne(novčane) uloge prebacujujem u dioničke uloge.
@nino
-Po mojem iskustvu, čekaju ovaj drugi scenario. Dosada su pogađali, vrlo vjerojatno će i opet, ali to nije dovoljan razlog da ja prodam.Ako opet padne na cca.tisuću kuna, štedne(novčane) uloge prebacujujem u dioničke uloge.
[yawn] minus ha????
Tanker market performing well so far this year, but questions remain for the future
Monday, 28 June 2010
With almost 100 new building orders having being placed so far this year for tankers, it’s more than obvious that ship owners appear to be on the positive side, regarding the sector’s future prospects. They have been buoyed by the fact that during the past 12 months, there has been a clear improvement in the profitably of crude tankers, with average earnings for the first six months of this year well above last year’s lows. As Gibson points out in its latest weekly report, “in the clean tanker market, MRs in the west have moved up from their extreme lows of 2009 and while developments in all product tanker categories in the east have been mixed, they remain above their western counterparts. Of course, the larger crude tankers have been very much supported by floating storage which, at its peak, kept 44 VLCCs out of the market. The industry has also benefited from the removal of another 7.2 million dwt in the first half of 2010, equal to the total achieved in the whole of 2009. In mid April scrap prices reached $500/lwt in the sub continent but have since fallen back to around $400/lwt, a situation not helped by Bangladesh being temporarily out of the market” said the broker.
Since the beginning of the year, shipbuilding activity has picked up significantly with 80 orders being placed for crude carriers, while just 15 orders for clean tankers. Gibson commented that “owners have taken the opportunity to place fresh orders at lower pricing levels, even allowing for recent increases in steel prices. With world oil production nearing levels last seen in 2008 and floating storage continuing to play a key role, the outlook for the larger crude carriers remains strong. However, extra time may be required for some segments of the clean sector, but with a little more luck perhaps they will avoid the dreaded penalty shoot-out” the report states.
Meanwhile, BIMCO’s recent report on the outlook of the market said that the oversupply of crude tonnage is expected to weigh heavily on rates for the foreseeable future. However, in the short term, support could come from three factors. Firstly, increasing Somali pirate activity, which has forced many operators to divert cargoes away from the East African Coast and in some cases to re-route around the Cape of Good Hope, increasing shipping times to Europe by 12 days. Secondly, although as yet, the recent oil spill in the Gulf of Mexico has not had an impact on the tanker market, if the spill was to encroach on shipping routes it would likely impede shipping to and from the US Gulf Coast. Finally, the renewed rise in the use of large crude carriers for floating storage could limit their availability, especially on routes from the Middle East Gulf.
“Freight rates for crude carriers are forecast by MSI to stay firm over the next 6 months where VLCC and Suezmax are forecast to see rates around USD 30,000-40,000 per day, with Aframax coming down from recent spike and firm around USD 15,000-20,000 per day. Product tanker rates are foreseen to see rates increase fairly well from levels below USD 10,000 per day to some USD 13,000 per day during next 6 months of 2010.
Increased oil supply and decreased consumption have radically altered the outlook for US imports. Five years ago the EIA forecast that by 2025 America would be importing 16 million barrels of oil a day, equal to 68% of its needs. Now that forecast has come down to less than 9 mb/day. Disappointingly, the total bill will still be higher because prices have gone up so much. Approximately 80% of US oil imports arrive by sea” said BIMCO.
During the previous week VLCC Charterers in the Middle East Gulf kept fresh enquiry to only modest levels, and thereby effectively spiked Owners previously burgeoning sentiment. “Once that had been achieved, a rate reduction quickly followed, and levels moved off by some 20 worldscale points t