POSLOVNI REZULTATI
Tankerska plovidba ostvarila veći povrat na kapital
Autor/izvor: Tomislav Petrov, tomislav.petrov@seebiz.eu
KOMENTAR – Povrat na kapital Tankerske plovidbe povećan je kao posljedica povećanja marže neto dobiti i koeficijenta financijske poluge, unatoč smanjenja koeficijenta obrtaja ukupne imovine.
Poslovne rezultate Tankerske plovidbe tijekom prošle godine za početak ćemo ilustrirati kroz dekompoziciju povrata na kapital i rezerve na umnožak koeficijenta financijske poluge kao ključnog pokazatelja zaduženosti, koeficijenta obrtaja ukupne imovine kao ključnog pokazatelja aktivnosti i marže neto dobiti kao ključnog pokazatelja profitabilnosti.
http://www.seebiz.eu/hr/analize/tankerska-plovidba-ostvarila-veci-povrat-na-kapital,41980.html
Tankerska je dobra firma ali uzasna dionica.
Da nemoraju biti na zse, uprava bi ovo delistala, to je sigurno.
Samo da podsjetim da je prosle godine od dobiti uprava sebi pola isplatila kao nagradu. Bile su price o dokupu dionica na burzi, dizanju cijene, kao ok je to ali od toga corak.
Mozda ot toga nebude nista ove godine, mozda se opamete jer i njima ne igra niska cijena jer njihovi radnici , bivsi pomorci prodaju dionice Silbi okvirno cijene na burzi.
A mozda opet sve zeznu ..
Zato treba biti pazljiv kod ove dionice, nista drugo, ne nagovaram na dole niti na gore, samo da se ne zaboiravi sto je Mustac prosle godine napravio.
Tankerska je dobra firma ali uzasna dionica.
Da nemoraju biti na zse, uprava bi ovo delistala, to je sigurno.
Samo da podsjetim da je prosle godine od dobiti uprava sebi pola isplatila kao nagradu. Bile su price o dokupu dionica na burzi, dizanju cijene, kao ok je to ali od toga corak.
Mozda ot toga nebude nista ove godine, mozda se opamete jer i njima ne igra niska cijena jer njihovi radnici , bivsi pomorci prodaju dionice Silbi okvirno cijene na burzi.
A mozda opet sve zeznu ..
Zato treba biti pazljiv kod ove dionice, nista drugo, ne nagovaram na dole niti na gore, samo da se ne zaboiravi sto je Mustac prosle godine napravio.
Prošle godine je dividenda po dionica iznosila 55 kn tj oko 35 mil.kn.
Nagrade zaposlenicima će se dijeliti stalnim zaposlenicima i za tu namjenu je TNPL potrošila
36 mil.kn.i za to kupila 11.000 dionica od FINTRADE,koje se i dalje nalaze u trezoru.Nije li ATPL za
svoje stalne pomorce donijela odluku o posebnim nagradama za vjernost od 5,10,15 god..Da li je i to
krađa dioničara ili pokušaj zadržavanja pomorskog kadra.To se prošle godine dogodilo prvi put,a što će biti ove tek ćemo vidjeti.
Danas je upravo izlistano izvješće ATGR koju kolega Blueman dobro pozna i smatra odličnom firmom.
2008 P/E
ATGR 16
TNPL 2,60
16:2,60=6,15 ne posto nego puta
Znaći da je 2008 TNPL bila rentabilnija više od šest puta i da možemo očekivati dobit po dionici veću
od dobiti,a ako ti naši"lopovi"zamrače isto kao lani/cca 1/6 dobiti/dioničarima ostaje u povečanju
kapitala još četiri puta više nego kod ATGR.Naravno ako i ATGR odlući isplatiti neku crkavicu od
dividende da će to biti i značajno više.
Preporuka:
Prodati ATGR i kupiti TNPL.
Ovo na temelju financijskih pokazatelja predhodnog razdoblja,a TNPL ostvaruje strašno veliku dobit
i u predhodnim,pa to možemo očekivati i u budućnosti.
Već na slijedećem kvartalnom izvješću će biti vidljivo da se isti trend nastavlja,jer TNPL bi trebala
imati dobar i prvi kvartal 2009.iako ne možemo očekivati da će biti kao i zadnji koji je donio veću
dobit dioničarima nego što ATGR donosi u dvije godine.
I ja smatram da je ATGR dobra firma,ali precijenjena u odnosu na TNPL,a to se može reći i za večinu dionica koje kotiraju na ZSE.
Slusajte lopinu, on usporedjuje shipping tankerasa sa distributerom i proizvodjacem hrane odnosno napitaka+ ljekarnickim poslovanjem.
Nema sta P/E je usporediv do bola.
Lopina, Ok si ali nemoj previse drukati, bezveze je.
PO 100-put kazem tankerska je super firma ali uzasna dionica.
Zato i postoji ogroman diskont na upravu, nazalost.
preko 90% u rukama Mustaca koji pun k troskova upucava u KK Zadar, pa malo lokalnim firmamma da pozajmicu da ne krahnu.
Mene to kao dionicara smeta.
Ako to vec radis onda objasni dionicarima. ATGR to radi, imas izvjestaj koliko su place upravi i nadzornog prosle godine, detaljan opis stanja drustva.
I jos nesto, ako je tako super i fer firma zasto nije na prvoj kotaciji?
Zato sto ne zele transparentnost a to ce se nazalost pokazati kobnim za ovu dionicu, i ne samo za nju..
Nazalost kod nas je burza za firme ne izvor kapitalla ili pozitivan merketing vec nuzno zlo.
I jos nesto kazes ako uprava zamraci odredjeni dio dobiti dionicarima opet ostaje puno. Ok, ali tako transparentno trziste ne reagira i kako ce mirovinac koji ulaze na dugi rok vjerovati ovoj firmi ako zamrace odredjeni dio dobiti.
Kolega Bluemen!
Brojevi vas demantiraju.
AOP Sveukupni kapital
31.12.2002. 449.461
31.12.2008. 1.924.990.
1.924.990 : 449.461= 5,28 Porast za 5,28 puta za šest godina.
Ovo je netto,nakon isplata dividenda i svih lupeština koje je napravila uprava.Pa kako su toliko
sposobni da ovoliko oplode kapital i još zamagle.Mislim da je to nemoguće i da je to više loš imiđ
nego istina.
A što se tiće P/E ovaj gornji podatak pokazuje nevjerovatan podatak da je TNPL u tom razdoblju
od šest godina imala ispod nevjerojatnih 3.Povrat kapitala u vrememu ispod 2,5 g.ZA ATGR je u
ovom trenutku 16.Pa vi ulažite i ATGR,za kojeg smatram da je na ovim cijenama preskupa
kupnja.Za isti rezultat im treba 11 do 12 god.Pri izračunu koristim geometrijsku progresiju.
Točno je to gos. lopina, ali treba pogledati i druge strane medalje.
Brodari lako zavedu, zbog izrazite cikličnosti brodarskog prijevoza, pa je potrebno za realnu procjenu uzeti razdoblje znatno duže od 10 godina. Kod njih se izmjenjuju ciklusi s izuzetno visokim zaradama s godinama kada su u gubicima. Te je stoga i teško procjeniti njihovu pravu vrijednost.
U zadnjih 7 godina tankerska je potrošila na kupnju dugotrajne imovine gotovo 3 puta više nego što je zaradila. Što će reći da mnogo ulažu, što se i vidi i iz kapitala, no često ta ulaganja i zavedu, jer ovdje postoji stalna potreba za velikim kapitalnim troškovima, pa će dobar dio svojih zarada potrošiti i u budučnosti, od čega dioničari (naročito mali) neće imati koristi. A dio kapitala, u teškim godinama, mogu pojesti gubici, ili niske vozarine prema kojima će i brodovi vrijediti manje.
Ukratko rizika mnogo, za razliku od Atlantik gr. koja posluje u znatno sigurnijim vodama. Recimo, promet u ljekarnama će biti dobar i rasti će i u krizama. ATGR također mnogo ulaže i na kupnju dugotrajne materijalne imovine, u zadnjih 6 godina su potrošili, uglavnom koliko su i zaradili, eto za usporedbu s TNPL koja je potrošila tri puta više.
ATGR u ovoj godini neće imati znatnijih poremećaja, dapače nastaviti će s rastom, a vjerojatno i u 2010 i dalje, dok je za TNPL ova godina s mnogo rizika.
Kupio sam obje u ovoj krizi, TNPL manje.
Točno je to gos. lopina, ali treba pogledati i druge strane medalje.
Brodari lako zavedu, zbog izrazite cikličnosti brodarskog prijevoza, pa je potrebno za realnu procjenu uzeti razdoblje znatno duže od 10 godina. Kod njih se izmjenjuju ciklusi s izuzetno visokim zaradama s godinama kada su u gubicima. Te je stoga i teško procjeniti njihovu pravu vrijednost.
U zadnjih 7 godina tankerska je potrošila na kupnju dugotrajne imovine gotovo 3 puta više nego što je zaradila. Što će reći da mnogo ulažu, što se i vidi i iz kapitala, no često ta ulaganja i zavedu, jer ovdje postoji stalna potreba za velikim kapitalnim troškovima, pa će dobar dio svojih zarada potrošiti i u budučnosti, od čega dioničari (naročito mali) neće imati koristi. A dio kapitala, u teškim godinama, mogu pojesti gubici, ili niske vozarine prema kojima će i brodovi vrijediti manje.
Ukratko rizika mnogo, za razliku od Atlantik gr. koja posluje u znatno sigurnijim vodama. Recimo, promet u ljekarnama će biti dobar i rasti će i u krizama. ATGR također mnogo ulaže i na kupnju dugotrajne materijalne imovine, u zadnjih 6 godina su potrošili, uglavnom koliko su i zaradili, eto za usporedbu s TNPL koja je potrošila tri puta više.
ATGR u ovoj godini neće imati znatnijih poremećaja, dapače nastaviti će s rastom, a vjerojatno i u 2010 i dalje, dok je za TNPL ova godina s mnogo rizika.
Kupio sam obje u ovoj krizi, TNPL manje.
U ovom trenutku je izvjesno da treći kvartal koji je iza nas i u tim otežanim uvjetima poslovanja za
brodare možemo očekivati višestruko povoljniji omjer P/E tj višestruko veći povrat na naš uloženi kapital u TNPL nego ATGR.TNPL je u šest godina upetererstručio kapital.Da u slijedečih četiri ne zaradi ni jedne kune u pet godina imati pet puta više,pa to postižu samo najbolji.
Ovaj podatak o stanju kapitala od 31.12.2008.od 1.9… mlrd kn.otprilike predstavlja i vrijednost
ukupne imovine ,a prema JDPL koji je napravio revalorizaciju imovine.Pošao sam od
predpostavke da flota TNPL na 31.12.2008. od 1.311.000 DWT/bez Oliba/vrijedi po toni nosivosti
isto kao i JDPL/iako vrijedi više/.I ovaj podatak je točan.
Praktično uz tu korekciju vrijednosti s obzirom na pad vrijednosti brodova knjigovodstveni podatak
otprilike odgovara stvarnoj vrijednosti.
NAV je nešto preko 3.000.
Slične kompanije se trže na 1do 1,3 NAV,a poslije ovako "ludog"červrtog kvartala vjerovatno bi to
truli kapitalizam dodatno nagradija pa bi cijena bila između 4 i 5.000 KN.
Istovremeno ATGR sa dobiti od 6,25% dobiti na sadašnju cijenu bi imao jako mali prostor za rast.
ATGR nije diskontiran onoliko koliko ga u ovoj kataklizmi pripada jer ga brane mirovinci,a i trezor
kupuje.Oni su samo sigurno utočište,ali i mala šansa za veliku dobit u kratkom razdoblju,što mi
pruža TNPL a fundamentalno TNPL je daleko stabilnija firma od ATGR i većine naših brodara.
Ovdje upišite svoj komentar…
Analysis
Oil is a comparative newcomer to the
shipping industry. The first oil tanker
was not built until 1886 and until the
1950s coal dominated the energy industry,
so oil was a niche business.
But in the 1950s, following a surge of
discoveries, oil flooded the market
driving prices down to $1 a barrel.
Suddenly oil demand went into overdrive
and oil tankers became the super-
stars of shipping.
Peeking Out
Although there have been many crises
(roughly every ten years), the
tanker industry has always been able
to depend on the resurgence of the oil
trade in response to the world’s insatiable
demand for gasoline, jet fuel
and industrial heating oil. But nothing
lasts for ever and currently the oil
business is facing a potentially toxic
cocktail of recession, political security
issues and the long term consequences
of environmental concerns.
Global Oil Demand
A quick look at trends in global oil
demand puts this problem into perspective.
Between 2000 and 2007
world oil demand increased by about
10m b/d – from 76m b/d to 86m b/d –
an average growth of about 1.4m b/d
each year. But in 2008, for the first
time, we saw a small drop
in oil demand of about
300,000 b/d and in 2009
the IEA is predicting that
demand will fall by
around 1.6m b/d. Most of
this decline will be in the
OECD countries (as
shown in the graph)
whose demand will slump
by around 10% to 45m
b/d in the second quarter
of 2009.
Old Demand Versus New
The OECD countries will
be hard hit, but the IEA is
forecasting that oil demand
in the non-OECD
countries (China, Russia,
Latin America and South
Asia) will not decline,
although it will stop growing. That
may be a comforting prediction, but it
does not really tally with recent
trends in the Asian economies. Initially
it was thought that Asia and S.
America had "decoupled" from the
OECD countries, but the latest industrial
production statistics shown in the
graph on page 12 indicates that the
fall in industrial production in the
non-OECD countries is just as severe
as in the OECD. So presumably this
will work its way through into oil
demand.
A Look Ahead
But the bigger concern for the tanker
industry is the longer term toxins in
the demand mix. In 2008 US gasoline
demand fell for the first time since
1991 and some analysts are predicting
it will never get back to 2007 levels.
For example, the US Energy Information
Administration commented
"This is more than just a business cycle.
This is a long-term change for
gasoline demand". High oil prices,
environmental concerns and the radical
shake-up taking place in the auto
industry will combine to improve vehicle
efficiency.
Too Many Problems
So there you have it. It’s lucky for the
tanker industry there is a new generation
of Indian and Chinese energy
consumers. But in the meantime the
industry must cope with slowing demand.
Have a nice day.
Oiling the Wheels of the Tanker Market Cycle
Graph of the Week
Oil Demand Falling
44
45
46
47
48
49
50
51
1Q02
1Q03
1Q04
1Q05
1Q06
1Q07
1Q08
1Q09
Source: Clarkson Research Services
m. b/d
OECD
10
15
20
25
30
35
40
m. b/d 45
non-OECD
OECD Oil
Demand
non-OECD
Oil Demand
N. America -0.84
Europe -0.42
Japan -0.35
China 0.09
Others 0.10
F’cast Change
2009, m. b/d
Shipping Intelligence Weekly, 3 April, 2009