globalna situacija nije baš dobra,ali ako imaš tvrtku kao što je tankerska onda nema problema.za 15 tak dana će primopredaja tankera iz brodosplita pa će folat još dodatno ojačati.nema prodaje po ovim cjenama.
Došla su neka luda vrimena.Svaki novi brod kratkoročno problem više.Ispada da je najveći biznis TNPL
napravila sa odustajanjem od kupnje već ugovorena dva handyija i dva tanker product u 3.maju.
Ipak s obzirom na financijska sredstva,obnovljenu flotu u dobra vremena,kao i relativno visoke tankerske vozarine TNPL se nalazi u najboljoj situaciji od naših brodara,a s obzirom na nisku zaduženost jedan od rijetkih brodara koji bi mogao izdržati i nekoliko godina ovako loših vozarina u suhom segmentu kao i očekivani pad tankerskih vozarina zbog smanjenja potražnje
za naftom s obzirom na svjetsku recesiju.
Kratkoročno tj.prvi kvartal bi TNPL će poslovati sa dobitkom.
Poslovanje na pozitivnoj nuli omogučava i povečanje flote,jer se amortizacija može koristiti za
otplatu postoječih otplata kredita/bez kamata/,a višak za dodatnu kupnju flote.Naravno,da za to
treba imati likvidna sredstva,koja TNPL ima, da bi se koristile povoljne prilike kada nelikvidni brodari prodavaju
jer ih je stislo,te se pojavljuju izuzetno povoljne prilike za kupnju.
Nadajmo se da će TNPL iskoristiti te šanse,a naročito u obnovi handyflote.
BDTI bi trebao padati zbog recesije ali ne pada jer veliki broj koristi tankere za trenutno skladištenje nafte u nadi da će cijena porasti.
Baltic Dry Index 872 (+0.46%)
Baltic Capesize Index 1,719 (+0.59%)
Baltic Panamax Index 494 (+0.41%)
Baltic Supramax Index 427 (+0.71%)
Baltic Handysize Index 283 (-0.70%)
As of 01/20/09
Baltic Dirty Tanker Index 745 (+1.09%)
Baltic Clean Tanker Index 543 (+0.18%)
As of 01/20/09
BDTI bi trebao padati zbog recesije ali ne pada jer veliki broj koristi tankere za trenutno skladištenje nafte u nadi da će cijena porasti.
Baltic Dry Index 872 (+0.46%)
Baltic Capesize Index 1,719 (+0.59%)
Baltic Panamax Index 494 (+0.41%)
Baltic Supramax Index 427 (+0.71%)
Baltic Handysize Index 283 (-0.70%)
As of 01/20/09
Baltic Dirty Tanker Index 745 (+1.09%)
Baltic Clean Tanker Index 543 (+0.18%)
As of 01/20/09
S obzirom na jaku zimu ,sukob u Gazi i plinsku krizu BDTI je jako nizak.Očito plaćamo danak svjetskoj recesiji.Nafta ipak nije toliko elastična i njena potražnja je stabilna,ali ipak možemo
očekivati niže vozarine u drugom i trečem kvartalu.
Međutim četvrti kvartal 2008.kao i prvi 2009.bi trebalo dodatno povečati likvidna sredstva što TNPL
dovesti u izuzetno povoljnu situaciju.A Olib bi trebao barem pokrivati sebe.
Ipak eventualno smanjenje vozarina u tankerskom segmentu bi mogao tankere sa jednostrukim dnom
prijevremeno odvesti na rezalište,naročito,ako se bude smatralo da će kriza potrajati duže.Već veliki
broj bulkova je otišao u staro željezo jer trenutno donose gubitke.A novi brodovi mogu čekati bolja
vremena.Kod tankera sa jednostrukim dnom je problem više što oni mogu biti u upotrebi samo do
2012.pa će eventualne niske vozarine u tankerskom segmentu ubrzati njihov put u rezalište.
Postignut dogovor o izgradnji četiri broda za prijevoz nafte i kemikalija
Danas je postignut zajednički dogovor Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Brodogradilišta 3. maj, Tankerske plovidbe i Uljanik Plovidbe o izgradnji četiri broda za prijevoz nafte, naftnih produkata i kemikalija.
Brodovi su nosivosti 51.000 DWT, označeni brojevima novogradnji 710, 711, 712 i 713, od kojih se na Uljanik Plovidbu odnose novogradnje 710. i 713, navodi se u kratkoj obavijesti koju je kompanija dostavila Zagrebačkoj burzi. Isporuka brodova je predviđena za sredinu 2010. i 2011. godine.
odlican post kolega Žmrklić, evo 100tka [thumbsup]
Kada je izgledalo da je 1.500 minimalna cijena i kada se među prvih deset prodaja nalazilo stotinjak
dionica do 2.000 pojavio se prodavač koji je jučer i danas uspio prodati preko 800 kom,a što je za TNPL
jako velik broj dionica ,jer je nelikvidna,a cijena je pala za tri četiri posto.Odličan znak,ako se naš
prodavač ispucao.
U ponedjeljak bi bilo dobro pokupiti još koju dionicu ali što niže,ako prodavač nastavi tuči po bidu.
Inače,ćim sam se uključio u diskusiju o TNPL počela je padati.
I zato sam odlučio sudjelovati što manje.
Jedino u slučaju totalno destruktivnih komentara bi se mogao aktivirati.
Svima ugodan vikend.
Jedino u slučaju totalno destruktivnih komentara bi se mogao aktivirati.
Svima ugodan vikend.
Ali onda ćeš još gore napraviti. Pusti ljude da zarade malo [tongue]
Da ne bi mislili da tankerašima cvjetaju ruže.
Banka je ovima dala 10 dana da izmisle novce
"US Shipping Partners said Friday that banks have extended a waiver of loan defaults for 10 days.
The deal, disclosed in a brief securities filing, gives extends the waiver until 10 February. The original waiver was set to expire Sunday.
Lenders led by Canadian Imperial Bank of Commerce granted the Edison, New Jersey-based tanker and tank-barge owner the waiver in October to spare the owner from defaulting on loan covenants tied to earnings.
After US Shipping failed to pay a December payment on $333m in outstanding debt, lenders gave it until 10 February before they would take action on the default."
FRANKOPAN 80 000 25.01.2009 LIBYA MED WS 137,5 EXXONMOBIL
cca 50000 USD/DAY
DUGI OTOK 80 31.01.2009 ALGERIA FOS WS 140 MORGAN STANLEY
@ententinis – ne znam zasto treba lagati, tankerašima zasad ide jako dobro
Da,vidim, naročito dobro ide ovima u US Shipping Partners.
Ned’o Bog da i Tankerskoj tako dobro krene.
Vi kad ne znate što bi rekli onda kažete drugima da lažu.
Oni koji razumiju engleski neka sami odluče tko laže
[bye]