TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.



Ali kolegice Ivana 7, ja nisam stručnjak za dionice TNPL. Nemojte potpaljivati tenzije između mene i kolega Lopine, Zmrklica i ostalih vjernih imatelja TNPL.

Kolega Sakai i ja smo samo reagirali na vaš vapaj da ne možete prodati dionice TNPL i ponudili cijenu po kojoj bi ih mi vrlo rado otkupili od vas. Pa i mi bi zaradili, pa nismo mi caritas za vaše dionice [tongue]


Onaj tko je informiran o ATPL i JDPL je jako dobar poznavalac brodarskog sektora,a samim time i
TNPL.
TNPL s obzirom na veličinu flote je jaka koliko i ATPL,JDPL i ULPL zajedno.Naime TNPL ima
flotu od cca 1.324.000 DWT.Ova ostala tri brodara nešto manje.Tankerska flota TNPL je nova
i cjelokjupna sa dvostrukim dnom.Jedino manji segment flote handysize/6 brodova 14% tonaže/je
stariji te s obzirom na najveći ponder novih tankera možemo reći da TNPL ima i mlađu flotu od
ova tri brodara zajedno.
Dakle,možemo zaključiti da je vrijednost flote TNPL veća od ova tri brodara ZAJEDNO.
I evo jedne lagane usporedbe.

———Kr.imovina Dug fin imovina Krat.obaveze Dug.obaveze So rezervacija Rekapitulacija
———AOP 007—–AOP 005——– AOP o23—— AOP 22——–AOP 013 -027–1+2-3-4+5

ATPL–552————11—————-204————1.287——— -23——— -951
JDPL–315————-1——————85—————152————- -7—————+72
ULPL–109———— 4——————97—————630————- -48———– -662
__________________________________________________________________________
Ukupno-976———-16—————-386———–2.069————– -78———- -1.541.

TNPL—609———208—————-111———–1.369————– +260———- -403

S obzirom na vozarine u suhom zaduženost je loša strana svake bilance.

TNPL je kratkoročno manje zadužena od ova tri brodara zajedno
/386:111/tri i po puta.

Dugoročno /1541:403/preko 3,8 puta.

Ovo je najvažnija prednost TNPL u ovom trenutku u odnosu na ostale naše brodare,jer s obzirom na
NAV/ne na knjigovodstvevu vrijednost/TNPL ima izuzetno nisku zaduženost i ne iznosi više od 23%.
Male kratkoročne obaveze,velike financijske rezerva otvaraju mogučnost novog zaduženja,ali i
korištenje postoječih rezervi i budućih prihoda za razvoj i kupnju jeftinije flote jer će niske vozarine
početi uzimati danak,jer će prezaduženi morati u rasprodaju.Prilika za onoga tko ima keša.A TNPL
tu izvrsno stoji.

Ovaj izračun je sada još povoljniji za TNPL u odnosu na ostale naše brodare s obzirom da je i četvrti
kvartal poslovala sa dobitkom s obzirom na dugoročne TCT,a i BDTI koji se dobro drži.

Pitanje.Ako je flota TNPL nešto veča i mlađa uz manju zaduženost,da li bi tržišna kapitalizacija
TNPL trebala biti veča od ova tri brodara zajedno.
Uz cijenu od 500 kn MCAP TNPL je 317 mil kuna.Kao jedan polovni suezmax.Otprilike jedna šesnaestina NAV. Za usporedbu svjetski brodari se trže preko jednog NAV.
Svi fundamentalne analize pokazuju da je TNPl podcijenjena više od tri puta.
Međutim,na našem tržištu trenutno to ne predstavlja garanciju rasta.Ali samo trenutno.Ovdje treba biti strpljiv .
Ivana nadam se da ti je sada lakše.
[/quote]

Zašto uvijek imam osjećaj da sam ovo već pročitao? I to par puta …

Kolega Ashrak
, na temi Best buy se mene prozvalo da ne komentiram mogućnost da TNPL može na
500 kn i to od znalaca.Normalno da sam morao odgovoriti.Nisam se htio zamjerati vlasnicima JDPL,ATPL i ULPL nego sam samo htio potaknuti na razmišljanje kolika bi tada trebale biti cijene
ostalih brodara ako bi stvarno TNPL otišla na 500..Mislim da bi predviđena Vladova cijena za ATPL od 200 kn bila previsoka.Naime cjelokupna tržišna kapitalizacija tri naša brodara bi trebala biti manje
od 317 mil kuna.Mislim da je to preveliki diskont jer oni vrijede nekoliko puta više,a normalno
da isto vrijedi i za TNPL.
Inaće ovo podatke koje sam koristio prema stanju bilance do sada nisam
koristio,a naročito nisam naglašavao katastrofalan pad BDI i relativno dobro stanje BDTI.Međutim,
pored takvih nekorektnih komentara normalno da je trebalo odgovoriti i potaknuti vlasnike TNPL
da još jedanput promisle o vrijednosti ove dionice.Mislim da sam iznio točne i korektne brojeve
iz bilanci brodara .Izvor:ZSE FI3Q2008.


Kolega Ashrak
, na temi Best buy se mene prozvalo da ne komentiram mogućnost da TNPL može na
500 kn i to od znalaca.Normalno da sam morao odgovoriti.Nisam se htio zamjerati vlasnicima JDPL,ATPL i ULPL nego sam samo htio potaknuti na razmišljanje kolika bi tada trebale biti cijene
ostalih brodara ako bi stvarno TNPL otišla na 500..Mislim da bi predviđena Vladova cijena za ATPL od 200 kn bila previsoka.Naime cjelokupna tržišna kapitalizacija tri naša brodara bi trebala biti manje
od 317 mil kuna.Mislim da je to preveliki diskont jer oni vrijede nekoliko puta više,a normalno
da isto vrijedi i za TNPL.
Inaće ovo podatke koje sam koristio prema stanju bilance do sada nisam
koristio,a naročito nisam naglašavao katastrofalan pad BDI i relativno dobro stanje BDTI.Međutim,
pored takvih nekorektnih komentara normalno da je trebalo odgovoriti i potaknuti vlasnike TNPL
da još jedanput promisle o vrijednosti ove dionice.Mislim da sam iznio točne i korektne brojeve
iz bilanci brodara .Izvor:ZSE FI3Q2008.

Ma Lopina, Ivana7 nam je skuhala kašu i okrenula nas jedno protiv drugog. Spletkarica. Pa nećemo valjda da nas žensko zavadi? [smiley]

Mi smo ponudili 500 kuna za njene dionice, a ona nas je odmah išla tužiti tebi. Zloćka jedna. Al oprostit ćemo joj jer ima dobre nogice. Mljac mljac [lol]

I'LL BE BACK

Ma Lopina, daj malo citaj s razumijevanjem, nemoj biti ko cika Jovanka… ono sto ti Governor kaze je istina, e sad nas pilot nije covjek koji trpi da ga neko propisno podje…. pa onda mora podmetati klipove… [smiley]

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Ma Lopina, daj malo citaj s razumijevanjem, nemoj biti ko cika Jovanka… ono sto ti Governor kaze je istina, e sad nas pilot nije covjek koji trpi da ga neko propisno podje…. pa onda mora podmetati klipove… [smiley]


Kolega Sakai dajte molim vas manje pisite,ne mogu vise ici za vama i udarat vam 100-tice.

Ako me nema ,znaci da nisam tu.


Pitanje.Ako je flota TNPL nešto veča i mlađa uz manju zaduženost,da li bi tržišna kapitalizacija
TNPL trebala biti veča od ova tri brodara zajedno.

Odgovorit ću sam kada neće nitko da da podršku.

S obzirom da su JDPL.ATPL i ULPL zaduženi za cca 1 mlrd.kuna više od tankerske,znaći da je njihov
ukupni NAV otprilike i za toliko manji od TNPL.
Logičan zaključak da bi po tom izračunu TNPL trebala imati za otprilike toliko veću tržišnu kapitalizaciju.
1 mlrd podjeljeno 625.000 = cca 1.500 kn po dionici
MCAP/ATPL+JDPL+ULPL/=941+228+319=1.448

1.448 mil :625.000=2.317

2.317+1.500=3.800

Dakle,prema veličini flote i prema zaduženosti na današnji dan je TNPL u odnosu na ova tri
brodara podcijenjena

3.800:1.380= 2,75 puta

Elementarna matematika.Usporedba prema sadašnjoj cijeni od 1.380 za TNPL.
JDPL 140:2,75= 51

ULPL 550:275=200

ATPL 675:2,75 = 245

Ako bi TNPL išla na 500 znaći da bi ove cijene trebalo dodatno korigirati za pad TNPL od
1.380 na 500 tj za 2,76 puta.
TNPL 500
JDPL 51:2,76 =18
ATPL 89
ULPL 72

Eventualne manje korekcije bi možda trebalo uzeti u obzir zbog toga jer je ostala imovina ova tri brodara veća od TNPL.Ali to stvarno ništa nebi bitno promijenilo.
A što se tiće bliske budužnosti tj.četvrtog kvartala 2008 i 1Q 2009 ove razlike bi se trebale dodatno
produbiti jer će TNPL poslovati sa dobitkom,a izvjesno je da će bulk brodari poslovati sa gubitkom.

nema sreće u drvosječe
u mornara pusta kara [bye]

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 


nema sreće u drvosječe
u mornara pusta kara [bye]

To je istina, ali mi se pitamo kako će proći brodovlasnici a za sirotinju itako nikoga nije briga.

2008 the ‘best year ever’ for tanker owners
Wednesday, 31 December 2008

2008 has been “the best year ever” for tanker owners, according to leading broker RS Platou. According to its tanker index, which is derived from six different sizes of crude and product carriers, average daily earnings for owners were $64,000. This figure is marginally higher than 2004 levels which previously held the record, stated an RS Platou report The report pegged suezmax and aframax earnings for this year at $67,200 and $49,800 per day respectively.
According to the Norwegian brokerage, both product and chemical tanker rates “have bucked the general trend in shipping of slumping returns, particularly in the dry-bulk and container shipping sectors,” reports said.
Other brokers Tankerworld spoke to said they agreed with the report from RS Platou.
They said 2008 saw several instances of counter-seasonal strength in spot tanker rates which pushed earnings for many owners to record levels.
This counter-seasonal strength in spot rates has been attributed to heightened oil demand from the US, China and India and rising exports from tonne-mile intensive OPEC producers.
Stockpiling ahead of the Beijing Olympics and port delays in the US and Japan also contributed to counter-seasonal spikes in spot rates.
Several players also told Tankerworld that robust conversion and scrapping volumes checked tanker supply growth and in turn propped up rates.
“During the first nine months of 2008, the world tanker fleet grew by 3%, a decrease from the annual fleet supply growth rate of approximately 6% experienced for the same period in 2006 and 2007,” according to one source.
With regards to the last quarter of this year, leading operator Teekay Corporation said rates for medium-sized crude oil tankers remained relatively firm.
This is “primarily due to the seasonal increase in oil demand during the northern hemisphere winter, rising volumes of non-OPEC production as seasonal maintenance was completed in the North Sea…” it said.
Looking ahead however, RS Platou predicted a downward trend for rates in 2009.
Erik M Andersen, managing director of RS Platou Economic Research, was quoted saying he expected tanker rates to fall.
One broker however, told Tankerworld that rate levels next year would be ”artificially lower” as a result of higher WS flat rates which have been revised on the back of record bunker prices recorded this year, rather than a dip in actual earnings for owners.

Source: Tanker World

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Lopina nije mi jasno što se trudiš nagovarati na kupnju. Dionica je podcijenjena to je svima jasno, samo što bi svi željeli što jeftinije. Vrijeme je polaganog skupljanja sve do promijene sentimenta. Jednom kad se sentiment promijeni tnpl će već doći na fer vrijednost.


Lopina nije mi jasno što se trudiš nagovarati na kupnju. Dionica je podcijenjena to je svima jasno, samo što bi svi željeli što jeftinije. Vrijeme je polaganog skupljanja sve do promijene sentimenta. Jednom kad se sentiment promijeni tnpl će već doći na fer vrijednost.

Previše sam pisao na TNPL.I to sve pozitivno i istinito.U zadnje vrijeme manje,ali kada se pojave
oni koji bezočno drukaju na dole nastojim amortizirati negativan učinak.TNPL mi više nije u
marginu/lombardnom/i zaista nemam razloga da potičem na kupnju.Dapaće,više mi odgovara
što manja reklama da mogu na tanane dokupljivati.Međutim,neki su i radi mojih pisanija ušli u ovu
dionicu,te smatram da je moja moralna obaveza da ih potaknem na razmišljanje da ovu dionicu
nebi bilo mudro prodati.Dapaće,da još jedanput utvrde gradivo tj.fundamentalne pokazatelje.

Sve najbolje svim dionicarima TNPL, malo bio na odmoru daleko odavde bez gledanja burze.

New Report

Close