Bestiale, uza duzno postovanje, mislim da ti je teorija na krivim nogama. Ne kazem da si u krivu, evo da i potvrdim tvoj stav TNPL je definitivno spremnije docekala ovu krizu i fundamentalno je bolji izbor od "avijaticarskog brodara".
Medjutim, definitivno ne stoji ono o malim dionicarima, koji uporno prodaju i ruse cijenu…ukupan broj dionica je nesto preko 600.000, dok broj 1. ima skoro 520.000 dionica. Free float je, vjerujem jos i manji od toga jer vjerujem da ostali koji su uzimali dionice znaju vaznost tog T u nazivu.
Dionicu, kao i sve ostale, rusili su veliki igraci (OIF, stranci, nije bitno) bez gledanja u fundamente i realnost, a kao posljedica stanja na TK a bogme i krize koja se nadvila nad svijet (pa ce vjerojatno i u Hrvatsku).
Sto se tice analiticara, pa njima je Mustac servirao "ozbiljne poteskoce" svojim nedavnim istupom te je rekao, citiram, da ce morati paziti na svaki dolar. Zanima me hoce li i stegnuti kais sebi i ostalim bliskim suradnicima – uostalom ti si bolje upucen o njegovoj placi…. da se razumijemo, to definitivno nije izoliran primjer, rekao bih da niti jedan drustveni subjekt nije lisen toga (stezanja kaisa na kmetovima – radnicima, malim dionicarima, obicnim ljudima) – od Lepog Nadana pa sve do Sukera….
Nazalost, nasa burza je sve samo ne fundamentalna… oduvijek je bilo tako, a nazalost je i sada tako kada definitivno ima jeftinih dionica i povoljnih prilika….
nego nastavimo mi s osnovnim pitanjima.
– dakle pitanje.
– provizija. Ili što je to provizija.
– ma ja znam odgovor na to pitanje, ali smatram kako tu ima i neukijih od mene, a jako je važno kako bi se shvatilo i sljedeće pitanje.
– sada znamo i kako su uprave TNPL i ATPL lijepo novčano nagrađene za svoj stručni rad.
– ali sam i načula kako se pri gradnji brodova ugovaraju i te provizije.
– a TNPL gradi neke brodove i u spltskom gubitašu od gradnje brodova, kojemu država daje velike novce, odnosno svi mi.
– a ovi pametnjakovići ugovaraju i te provizije, koje isplaćuju u nekim xy zemljama.– e sada imam podatak kako na ovom forumu pišu i neki direktori te bajne splitske firme.
– pitanje.
– kolike su te provizije i kako se one isplaćuju ?????????
– koliko dioničari dobiju od tih provizija ?????????
– I love this game.
Pozdrav !
ma upravo radi toga oni ne vole graditi uz domaći škver-bluz.
[/quote]
Nisam ni ocekivao objektivni odgovor. Kad vec tako raskrinkavas razne "korumpirane" uprave, bilo bi lijepo da objasnis 1.zasto su nasa brodogradilista, unatoc bogatom sponzorstvu (poticajima) drzave najskuplja na svijetu?
Je li to mozda zato sto se u jednom nasem skveru, necemo ga imenovati da ne bi izgledao osvetnicki, 2.treca smijena svodi na spavanje? Je li to zbog totalne nesposobnosti njihovih uprava da firmu dovedu u red i da ju vode po trzisnim pravilima?
[/quote]
ad 1.
neistina.
uz sve modifikacije koje se kupcima odobravaju, cijene brodova (osim uljanikovih) su ispod svjetskih za ca 10%.
zašto? pogledati kraj posta.
ad 2.
nije baš tako, ali ima istine.
3. smjena je socijalna kategorija.
nerazumljivo?
duga priča…
interesantna objekcija temeljem koje izvlačenje konkluzija ne zahtijeva osobito veliku pronicljivost i mogućnost rasuđivanja…
uljanik još od 1998 posluje bez značajnije pomoći države…ids stao uz njih i nije dozvolio politici miješanje u poslovanje poduzeća (prodaja, nabava, kooperacija).
u svim ostalim škverovima politika je dalje alfa i omega…
[/quote]
Ok, da skratimo pricu, da si ti Economou, Jerkovic ili Mustac, bi li ti gradio u hrvatskim brodogradilistima? (da ne spominjem onaj stari slucaj kad je ATPL naguzena od naseg brodogradilista prije nekoliko godina).
Poanta mog posta jest: ne mozemo pljucat po drugima, prije no sto pometemo ispod vlastitog dvorista. A da stvari nisu crno bijele, vidim da se slazes sa mnom.
[/quote]
ako bih gradio uz državne poticaje (kao što su ih domaći brodari dobivali- 10% na cijenu broda!!)- svakako bih gradio.
iz barem 2 razloga:
– uz 10 % državnih poticaja cijena koju bih platio domaćim škverovima je ispod svjetske cijene;
– hr brodovi su sigurno kvalitetniji od korejskih, kineskih i vijetnamskih.
i naši brodari ovo jako dobro znaju.
no, za razliku od njih, mene nikad ne bi interesirale provizije koje se mogu dobiti ugovaranjem brodova u inozemstvu…
Ok, ja sumom ti drumom. Vjerojatno JDPL gradi jeftine brodove i uz taj drzavni poticaj… jako jeftino, po 50-ak mil usd, cijena i prije tri mjeseca je bila najskuplja na svjetskom trzistu supramaxa, a pogotovo sada kad supramax mozes ugovoriti za pola te cijene (prema nekim izvorima).
Ne znam, ti kazes da su ispod cijene, ja vidim da su skupi….sto se tice kvalitete, to definitivno stoji. Mislim, kad smo mi tako cijenjeni i kvalitetni, zasto stranci ne rade kod nas?
Reci mi, jel nasa brodogradista hedgaju celik?
Vidim da se ne bi stel mesati u razne igre i igrice koje postoje i u nasim skverovima, razumijem to. No, tvrdnja da su nasa brodogradilista mjesto di bi se i sam Sveti Petar zaposlio ili dao da mu izgrade repliku Noine arke su smijeh zivi.
evo onoga o cemu je Zmrklic pricao:
Tanker Shortage?
Monday, 08 December 2008
Last week the spot rate for Suezmax tankers was in the low $40k per day range. Yesterday, I check the rates and they have popped to over $90k this week! VLCC (very large crude carriers, i.e. supertankers) rates have not jumped as much but appear to be following the trend. So what is the deal here? Oil prices are falling and so is the apparent global demand for oil. Are not oil tankers just sitting around idle like the dry bulk carriers? The answer is somewhat counter intuitive. The spike in spot tanker rates is actually the result of the low oil prices. Many tankers are being leased on the spot market as storage tanks. Oil producers, for whatever reason, do not want to significantly slow their oil production, but at the same time do not want to sell it for $45 a barrel. So they are leasing tankers to store oil in the hope or belief that oil prices will recover shortly. Two names in news articles that I have read doing this are Royal Dutch Shell and Iran. The majority of the planet’s oil production is owned by national oil companies that have policy and employment as well as financial reasons to keep the oil flowing. So at least in the short term, the current low oil prices are a boon for tanker owners.
Oil tanker companies, like their dry cargo brethren, can sign their ships to either long term, multi-year leases or charter them on the spot market where they are leased for a single voyage at the current spot rate. The stocks of the companies leasing their ships in the spot rate market tend to be high but volatile dividend payers. These companies will pay out a large portion of their free cash flow each quarter to shareholders. The payouts change significantly, witness Frontline’s, NYSE:FRO, recent 50¢ payout compared to the previous quarter’s $3.00.
Ok, ja sumom ti drumom. Vjerojatno JDPL gradi jeftine brodove i uz taj drzavni poticaj… jako jeftino, po 50-ak mil usd, cijena i prije tri mjeseca je bila najskuplja na svjetskom trzistu supramaxa, a pogotovo sada kad supramax mozes ugovoriti za pola te cijene (prema nekim izvorima).
Ne znam, ti kazes da su ispod cijene, ja vidim da su skupi….sto se tice kvalitete, to definitivno stoji. Mislim, kad smo mi tako cijenjeni i kvalitetni, zasto stranci ne rade kod nas?
Reci mi, jel nasa brodogradista hedgaju celik?
Vidim da se ne bi stel mesati u razne igre i igrice koje postoje i u nasim skverovima, razumijem to. No, tvrdnja da su nasa brodogradilista mjesto di bi se i sam Sveti Petar zaposlio ili dao da mu izgrade repliku Noine arke su smijeh zivi.
pa mi i gradimo uglavnom za strane naručitelje: ca 80-90%.
pa mi i gradimo uglavnom za strane naručitelje: ca 80-90%.
Pardon, zaletio sam se. U pravu si. No, gdje su pare od tih novogradnji?
Toliko novogradnji, toliko poslova stoljeca (Uljanik i Brodosplit) a grcaju u dugovima…..
nego nastavimo mi s osnovnim pitanjima.
– dakle pitanje.
– provizija. Ili što je to provizija.
– ma ja znam odgovor na to pitanje, ali smatram kako tu ima i neukijih od mene, a jako je važno kako bi se shvatilo i sljedeće pitanje.
– sada znamo i kako su uprave TNPL i ATPL lijepo novčano nagrađene za svoj stručni rad.
– ali sam i načula kako se pri gradnji brodova ugovaraju i te provizije.
– a TNPL gradi neke brodove i u spltskom gubitašu od gradnje brodova, kojemu država daje velike novce, odnosno svi mi.
– a ovi pametnjakovići ugovaraju i te provizije, koje isplaćuju u nekim xy zemljama.– e sada imam podatak kako na ovom forumu pišu i neki direktori te bajne splitske firme.
– pitanje.
– kolike su te provizije i kako se one isplaćuju ?????????
– koliko dioničari dobiju od tih provizija ?????????
– I love this game.
Pozdrav !
ma upravo radi toga oni ne vole graditi uz domaći škver-bluz.
[/quote]
Nisam ni ocekivao objektivni odgovor. Kad vec tako raskrinkavas razne "korumpirane" uprave, bilo bi lijepo da objasnis 1.zasto su nasa brodogradilista, unatoc bogatom sponzorstvu (poticajima) drzave najskuplja na svijetu?
Je li to mozda zato sto se u jednom nasem skveru, necemo ga imenovati da ne bi izgledao osvetnicki, 2.treca smijena svodi na spavanje? Je li to zbog totalne nesposobnosti njihovih uprava da firmu dovedu u red i da ju vode po trzisnim pravilima?
[/quote]
ad 1.
neistina.
uz sve modifikacije koje se kupcima odobravaju, cijene brodova (osim uljanikovih) su ispod svjetskih za ca 10%.
zašto? pogledati kraj posta.
ad 2.
nije baš tako, ali ima istine.
3. smjena je socijalna kategorija.
nerazumljivo?
duga priča…
interesantna objekcija temeljem koje izvlačenje konkluzija ne zahtijeva osobito veliku pronicljivost i mogućnost rasuđivanja…
uljanik još od 1998 posluje bez značajnije pomoći države…ids stao uz njih i nije dozvolio politici miješanje u poslovanje poduzeća (prodaja, nabava, kooperacija).
u svim ostalim škverovima politika je dalje alfa i omega…
[/quote]
Ok, da skratimo pricu, da si ti Economou, Jerkovic ili Mustac, bi li ti gradio u hrvatskim brodogradilistima? (da ne spominjem onaj stari slucaj kad je ATPL naguzena od naseg brodogradilista prije nekoliko godina).
Poanta mog posta jest: ne mozemo pljucat po drugima, prije no sto pometemo ispod vlastitog dvorista. A da stvari nisu crno bijele, vidim da se slazes sa mnom.
[/quote]
ako bih gradio uz državne poticaje (kao što su ih domaći brodari dobivali- 10% na cijenu broda!!)- svakako bih gradio.
iz barem 2 razloga:
– uz 10 % državnih poticaja cijena koju bih platio domaćim škverovima je ispod svjetske cijene;
– hr brodovi su sigurno kvalitetniji od korejskih, kineskih i vijetnamskih.
i naši brodari ovo jako dobro znaju.
no, za razliku od njih, mene nikad ne bi interesirale provizije koje se mogu dobiti ugovaranjem brodova u inozemstvu…
[/quote]
Tvrditi da su hr brodovi SIGURNO kvalitetniji od korejskih dok su knjige narudžbi hr brodogradilišta prazne ipak je previše.
Ja kao Hrvat volio bih da mi radimo najpouzdanije, najbolje, najljepše, najjeftinije, najdugovječnije itd. brodove ali to nažalost nije tako.
Brodogradnja i brodari imaju svjetsku konkurenciju.
Kod brodova je kao i kod mnogo drugih stvari – koliko platiš toliko dobiješ
Ivana, stvarno svi odgovori na tvoja pitanja su na ovom forumu ali moras ici preko 100 zadnjih strana, aj bi rekao da moras ici od 100. strane… čak negdje postoji dokument od nekih 60 strana o tome tko su vlasnici i kako su dosli "na vlast"
također imas negdje strukturu brodova
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. 11.000 1,76 Osnovni račun
– nastavimo mi dalje s pitanjma.
– tko je vlasnik TNPL ??????????
– je li ta Silba Participations naša ili strana firma ili je neki mirovinac, pitam se pitam ????????
– kada je ta Silba kupila TNPL ??????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
Pardon, zaletio sam se. U pravu si. No, gdje su pare od tih novogradnji?
Toliko novogradnji, toliko poslova stoljeca (Uljanik i Brodosplit) a grcaju u dugovima…..
[/quote]
utjecaj države: prodaja, nabava, kooperacija.
čitati kako se kome sviđa.
Veliki rast cijene TNPL.
– evo od kada sam počela pisati na ovoj temi imamo i veliki rast dionice.
– ipak nije svako zlo za zlo.
– je li pratite rast brodara kod amera ?
– za sutra također prognoziram veliki rast brodara.
– I love this game.
Pozdrav !