Prema podacima dostupnim u medijima, Tankerska sa novogradnjama trenutno stoji ovako:
– 2 bulkera od po 35,000dwt za 72mil USD ukupno, u Korea (SPP), isporuka Q3 2010 i Q2 2011
– 2 bulkera od po 35,000 dwt za 52mil USD ukupno, u Kini (JAS), isporuka negdi u 2009 ili 2010 (jer kasne)
– 1 aframax (M/T Olib) za 50mil USD, u Splitu, isporuka Q1 2009.
To je 5 novogradnji ukupno.
– ja se previše ne kužim u te brodove pa me zanima,
– odnosno imam pitanja.
– je li to oni grade one brodove kakve ima ATPL ?????????
– je li stvarno ta vrsta brodova danas ne može zaraditi ništa na tržišzu ?????????
– pa zašto grade te nove kada su sada za iste novce mogli kupiti tri puta više brodova ???????
– ali opet se pitam zapšto kupovati nešto što ti nosi gubitak ????????
– je li ta uprava stvarno radi pametne poteze ????????
– prosvijetlite me malo, ja ipak koristim svoja demokratska prava samo za postavljanje pitanja.
– isto me zanima kada mogu Mesić ili Sanader upotrijebiti državni avion ???????
– jesmo li sami u svemiru ??????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
Brod je velika i dugoročna investicija. Rizik je veliki pa bi i eventualna zarada ( kao i kod dionica ) trebala biti velika. Novogradnja se može i otkazati – ovisno u kojoj je fazi ugovor – da li je naručen čelik i tako dalje, ali normalno to nije tako jednostavno ni jeftino. Neke kompanije su to sada i napravile dok druge upravo sada i naručuju nove brodove – isto kao kod dionica- u svakoj transakciji jedan prodaje a drugi kupuje.
Tankerska plovidba-over 50 years succes at sea.
1955 god. = 21,728 DWT= 2 broda,
2008 god. = 1,297.161 DWT = 15 brodova
( Podaci preuzeti sa internetske stranice Tankerska plovidba d.d.)
a zašto amsterdam adresa?
šta se još zna osim da su domaći?
[/quote]
– vidi, vidi što sam pronašla.
– pa kako domaći ako je adresa Amsterdam.
– i onda pitanja.
– pa čija je onda TNPL, ipak su oni apsolutno najveći dioničari ??????????
– zašto naša država subvencionira strance ????????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
oni su domaći stranci.
Meni jedna stvar nije nimalo jasna. Ako Mustac ocekuje veliku krizu, kaze da ce morati paziti na svaki dolar (a nije bas da drugovi u Upravi imaju 5 dolara place), zasto ne prodaju recimo jedan tanker sada dok su cijene tankera jos uvijek visoko?
– blago se tebi,
– nije ti jasna samo jedna stvar, a meni puno toga.
– I love this game.
Pozdrav !
Pročitati predhodnih pedesetak stranica.Sve je odgovoreno i jasno,a ako nešto nije jasno konkretno
pitajte i dobit ćete konkretan odgovor.
– evo pročitala sam prethodnih 100 stranica.
– ništa mi nije jasno,
– možda sam malo glupa.
– evo postavila sam i konkretna pitanja.
– zašto i ja ne dobijam konkrene odgovore ?????????????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
Glupa nisi.Dapaće jako si pametna jer želiš kruva bez motike.Još jedanput pročitati predhodnih
100 stranica jer u njima postoje odgovori na sva postavljena pitanja.
A o cijeni dionica na našoj banana burzi nije pametno ni pričati.TNPL može na 4.000 vrlo brzo,ali
i na niže.Naroćito,mogu padati podcijenjene dionice za koje se uvijek nađe kupac,ali naravno uvijek
jeftinije.U sadašnjoj situaciji kada je crobex 1.500 i cijena od 4.000 je teško ostvariva.TNPL se
poistovječuje sa ATPL iako ove dvije kompanije imaju samo mali dio zajednički ,a to je 14% flote
TNPL ili 180.000 DWT /6 brodova/koji su na spotu donosili 300.000$/6X50.000$/ dnevno.Danas 50.000.Razlika nije toliko drastična jer TNPL nije na spotu ,već ima ugovorene dugoročne TCT pa nisu vozarine u
ta dobra vremena bile toliko visoke,a niti su sada toliko niske.Tako da bi dobit trebala biti manja ne za 250.000$
nego oko 120.000$ dnevno ili oko 40 mil $ godišnje.To otprilike ćini 350 kn po dionici,koje su
postojale kao potencijalna zarada.Sada je to isparilo jer su vozarine pale te ovaj segment flote
ne može utjecati na cijenu kroz ostvarenje dobiti.Upitno je da li ovaj segment može utjecati na cijenu TNPL i sa 200_300 KN.I tu ti je isparilo 3.000 kn.
Tek sa povečanjem BDI ili BHSI/indeks za handysize/sa sadašnjig 300 punata na 3.000 ciljana cijena
za TNPL postaje 8.000.
Sadašnja fair cijena bi prema svim fundamentalnim pokazateljima trebala biti prije 5.000 nego 4.000.
Tankerske vozarine naročito na Mediteranu izvrsne.Puno povoljnije nego lani u isto vrijeme.
U slijedeće dvije tri godine potencijalni rast od 400% uz iste vozarine u tankerskom segmentu,a i više uz oporavak suhih.
Inaće sa malo truda ovo se može lako isčitati iz predhodnih stranica.
a zašto amsterdam adresa?
šta se još zna osim da su domaći?
[/quote]
– vidi, vidi što sam pronašla.
– pa kako domaći ako je adresa Amsterdam.
– i onda pitanja.
– pa čija je onda TNPL, ipak su oni apsolutno najveći dioničari ??????????
– zašto naša država subvencionira strance ????????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
oni su domaći stranci.
[/quote]
Vlad,znam da si zauzet sa TA,koja ti je svojevremeno pokazivala da TNPL nebi trebala tako lako
ispod 3.000.Kada je probila 3.000 može i na 2.000,a kada je probila 2.000 može i na 1.000,a ako
ponovno probije 1.000 može na 500 i niže.
Ipak bi trebao malo analizirati vlasničku strukturu,Silbu i ne maltretirati ljude sa nebulozama o tome
dali je TNPL hrvatska firma.
Očito vas interesira ulaz na ovim razinama i jeftinije..Nadam se da će investitori koji su prošli muku ježovu kroz pad ove dionice to i prepoznati.
ad 3/ iz istog razlog zbog kojeg si ti prije koji mjesec kupovala dionice (sad bi mogla kupiti tri puta veći broj)
ad 4/ kao i ti s dionicama. Zašto kupuješ nešto što nosi gubitak?
ad 5/ Kupovala si dionice. Još ih imaš. Iste padaju i nose gubitak. Pametna si koliko i ova uprava. Odnosno, da li si pametna? Rekao bih ne.
– evo napokon netko s barem nekakvim odgovorima.
– ali sve to se puno više odnosi na moja ulaganja nego na upravu TNPL.
– moram Vas razočarati,
– ja kupujem, ali i prodajem dionice.
– prosvijetlite se malo i odite na temu Best Buy,
– pa koji sam ja to balon kupila.
– ja ne radim s kreditima kao i uprava TNPL ili ATPL, jer nije vrijeme za njih.
– trenutno su moja ulaganja 75% tipa obveznive, znači sigurna.
– zbog toga sada i mogu kupovati np. TNPL.
– a je li uprava TNPL s kešom može kupovati jeftine brodove ????????
– ali vidi se kako Vi, a ni uprava TNPL nije čitala Grahama.
– pitanje.
– što oni rade s kešom ??????????
– I love this game.
Pozdrav !
Ipak bi trebao malo analizirati vlasničku strukturu,Silbu i ne maltretirati ljude sa nebulozama o tome
dali je TNPL hrvatska firma.
– pitanja.
– čija je ta strana firma ????????????
– tko su vlasnici te strane firme ???????????
– I love this game.
Pozdrav !
nego nastavimo mi s osnovnim pitanjima.
– dakle pitanje.
– provizija. Ili što je to provizija.
– ma ja znam odgovor na to pitanje, ali smatram kako tu ima i neukijih od mene, a jako je važno kako bi se shvatilo i sljedeće pitanje.
– sada znamo i kako su uprave TNPL i ATPL lijepo novčano nagrađene za svoj stručni rad.
– ali sam i načula kako se pri gradnji brodova ugovaraju i te provizije.
– a TNPL gradi neke brodove i u spltskom gubitašu od gradnje brodova, kojemu država daje velike novce, odnosno svi mi.
– a ovi pametnjakovići ugovaraju i te provizije, koje isplaćuju u nekim xy zemljama.– e sada imam podatak kako na ovom forumu pišu i neki direktori te bajne splitske firme.
– pitanje.
– kolike su te provizije i kako se one isplaćuju ?????????
– koliko dioničari dobiju od tih provizija ?????????
– I love this game.
Pozdrav !
ma upravo radi toga oni ne vole graditi uz domaći škver-bluz.
[/quote]
Nisam ni ocekivao objektivni odgovor. Kad vec tako raskrinkavas razne "korumpirane" uprave, bilo bi lijepo da objasnis 1.zasto su nasa brodogradilista, unatoc bogatom sponzorstvu (poticajima) drzave najskuplja na svijetu?
Je li to mozda zato sto se u jednom nasem skveru, necemo ga imenovati da ne bi izgledao osvetnicki, 2.treca smijena svodi na spavanje? Je li to zbog totalne nesposobnosti njihovih uprava da firmu dovedu u red i da ju vode po trzisnim pravilima?
[/quote]
ad 1.
neistina.
uz sve modifikacije koje se kupcima odobravaju, cijene brodova (osim uljanikovih) su ispod svjetskih za ca 10%.
zašto? pogledati kraj posta.
ad 2.
nije baš tako, ali ima istine.
3. smjena je socijalna kategorija.
nerazumljivo?
duga priča…
interesantna objekcija temeljem koje izvlačenje konkluzija ne zahtijeva osobito veliku pronicljivost i mogućnost rasuđivanja…
uljanik još od 1998 posluje bez značajnije pomoći države…ids stao uz njih i nije dozvolio politici miješanje u poslovanje poduzeća (prodaja, nabava, kooperacija).
u svim ostalim škverovima politika je dalje alfa i omega…
[/quote]
Ok, da skratimo pricu, da si ti Economou, Jerkovic ili Mustac, bi li ti gradio u hrvatskim brodogradilistima? (da ne spominjem onaj stari slucaj kad je ATPL naguzena od naseg brodogradilista prije nekoliko godina).
Poanta mog posta jest: ne mozemo pljucat po drugima, prije no sto pometemo ispod vlastitog dvorista. A da stvari nisu crno bijele, vidim da se slazes sa mnom.
Sve je to lijepo Bestiale, no sto nam hoces reci s ovim postom? Da ce Tankerska prenamjeniti svoje tankere u ‘govedare’ koji ce prevoziti domaca goveda diljem svijeta?
Vidi vako:
Prvi slucaj)
Imas tzv. avio-kompaniju sa cca 200 zaposlenih koja vec 4-5 godina zivotari sa 4-5 prastarih MD-80 aviona kupljenih od 3.ceg ili 4.tog vlasnika po Indoneziji i Bangladeshu.
Svakom iole pismenom je jasno da takva kompanija ne more donit profita niti se more sama razvijati prema necemu vecem & boljem.
No ipak, i takva fejk kompanija vec godinama sluzi "ozbiljnim analiticarima" ka argument za povecanje cijene dionica kompanije koja je vlasnik te, doslovno fejk i gotovo bezvrijedne avio-kompanije.
A tzv. "mali dionicari" sa ZSE sretno & glupo prihvacaju takvu besmislicu.
Slucaj drugi)
Imas tankersku kompaniju, sa gotovo ganz novom flotom, izrazito malo zaduzenu i sa svim brodovima zaposlenim na izrazito stabilnom trzistu (Med i Nord)
No ipak, i takva stabilna & vrijedna kompanija, jedna od rijetkih u drzavi i na ZSE koja zaradjuje iskljucivo cvrstu valutu, je po onim istim "ozbiljnim analiticarima" u ozbiljnim poteskocama, e jer
da su oni culi "da je u svjeckom brodarstvu kriza i da BDI (bez T) pada stalno i brodari tonu i tako to".
A oni vec spomenuti tzv. "mali dionicari" sa ZSE jos sretnije & jos gluplje prihvacaju takvu besmislicu.
Dakle, stocarstvo, govedrstvo te domaca telad (koja se izrazito lako koristi) su kljucni faktori za razumjevanje kretanja brodarskih dionica na ZSE, ali i za razumjevanje stanja na ZSE opcenito.
Zato je moj raniji post definitivno ontopic.
Inace je citirano sa http://www.hzpss.hr/?page=polj_proizv
a zašto amsterdam adresa?
šta se još zna osim da su domaći?
[/quote]
– vidi, vidi što sam pronašla.
– pa kako domaći ako je adresa Amsterdam.
– i onda pitanja.
– pa čija je onda TNPL, ipak su oni apsolutno najveći dioničari ??????????
– zašto naša država subvencionira strance ????????????
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
oni su domaći stranci.
[/quote]
Vlad,znam da si zauzet sa TA,koja ti je svojevremeno pokazivala da TNPL nebi trebala tako lako
ispod 3.000.Kada je probila 3.000 može i na 2.000,a kada je probila 2.000 može i na 1.000,a ako
ponovno probije 1.000 može na 500 i niže.
Ipak bi trebao malo analizirati vlasničku strukturu,Silbu i ne maltretirati ljude sa nebulozama o tome
dali je TNPL hrvatska firma.
Očito vas interesira ulaz na ovim razinama i jeftinije..Nadam se da će investitori koji su prošli muku ježovu kroz pad ove dionice to i prepoznati.
[/quote]
znam da ne znaš kako se rade TA analize…formacije nastaju tijekom vremena i prate se…kad je vidljivo dno bilo 3000 (pri cijeni +4000), znači da nije bilo formacija koje ukazuju na niže… nakon toga nastale su formacije koje ukazuju i na niže targete.
no, ne ide to tako do nulice… u jednom trenutku ne bude novih formacija s downtargetima, odradi se dan obrata trenda i ide se upup…nažalost, taj dan još nije stigao- kako za grobija, tako i za tnpl…
pozdrav