Nikakvih značajnih promjena među prvih deset.
Ove sedmice:
Crobex pao 16%
TNPL 24% ATPL 19%
Svjetski tankeraši oko 20 %,a oni manje zaduženi oko 10%.
Svjetski bulkeraši gotovo 25%.
Meni jedna stvar nije nimalo jasna. Ako Mustac ocekuje veliku krizu, kaze da ce morati paziti na svaki dolar (a nije bas da drugovi u Upravi imaju 5 dolara place), zasto ne prodaju recimo jedan tanker sada dok su cijene tankera jos uvijek visoko?
Jer, ako se sluzimo analogijom sa dry bulk sektorom i cijene rabljenih tankera ce fino pasti…
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Jul 23, 2008 2347.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Nov 21, 2008 989.00
Ako dobro pamtim, za Tankersku se BDTI uzimao za glavni index o kojem ona djelomično ovisi. U zadnjih par mjeseci se o tome pisalo. U zadnja 4 mjeseca index je pao za 57,86%. Uz sve dobre financijske pokazatelje (kolega Lopina) panika na svjetskim burzama (i našoj) čini svoje. A u tome pomaže i, priznali ili ne, ogroman pad indexa neovisno o tome da li je većina brodova na TCT ili Spotu. Dobro je pisati dobro o "svojoj" dionici ali ako se u obzir ne uzmu i negativne strane onda je to drukanje, bar za mene. A ono ovdje ništa ne pomaže.
Kada sam "slušao" forumaše kupovao sam Tankersku po 4500 i 4200 kuna (srećom malu količinu, 20-tak komada). A kada sam počeo slušati sebe sada ju kupujem ispod 1200 i to puno veće količine.
Kao što sam napisao mislim da je 1056 dno dna, ali vidjet ćemo. Znam da je cijena ispod 1200 dobra za kupovinu pa ako i padne na niže još ću pojačati kupovinu.
I još nešto. Kolega Mrzli, kako ga ovdje zovete, bezrazložno me izvrijeđao, a nema pojma tko sam. Za njega sam ja "gubitnik koji je popušio na nekim drugim dionicama pa sada glavinja ovdje i piše gluposti", tako nekako je napisano. E pa taj "gubitnik koji glavinja" kupuje veće količine dionica ispod 1200, a ne znam po kojoj cijeni su ih znalci kupovali. Ljutili se na mene ili ne, morao sam ovo napisati. Pozdrav
Meni jedna stvar nije nimalo jasna. Ako Mustac ocekuje veliku krizu, kaze da ce morati paziti na svaki dolar (a nije bas da drugovi u Upravi imaju 5 dolara place), zasto ne prodaju recimo jedan tanker sada dok su cijene tankera jos uvijek visoko?
Jer, ako se sluzimo analogijom sa dry bulk sektorom i cijene rabljenih tankera ce fino pasti…
TNPL ima ugovorene poslove u dugoročnim TCT.Vjerovatno je već ugovoren i OLIB.I te poslove treba
odraditi i u fazi prosperiteta,ali i u krizi.TNPL ne mora prodavati brodove radi nelikvidnosti ,a rezerve
likvidnih sredstava su preko 530 mil kn.
Dugoročne financijske rezerve su preko 200 mil kn.
To je dovoljno da se podmire sva tekuće kreditne obaveze koje godišnje sa kamatom i otplatom
ne iznose više od 200 mil kuna.Kada se plate razlike za novogradnje u uobićajenom omjeru 30%
kredit,70% vlastita sredstva u slijedeće dvije godine TNPL nebi imala nikakvih problema za
servisiranje sadašnjih kredita.
Međutim,evo već je prošla godina dana od početka svjetske krize.
Poćelo je sa nekretninama,pucanjem banaka,zahvatilo realan sektor,ali lagano će se okrenuti.Nećemo ni znati .Da li je dotaknuto dno.Vidjet ćemo.Ali sada krize ne traju sedam ili deset godina.Sada se s
obzirom na glogalnu povezanost i brzi protok informacija sve događa daleko brže,ali i daleko
burnije jer mali igrači postaju žrtve i njima se maksimalno manipulira.I u trenutku najjače negativne
kampanje krije se laž velikih koji male potiču na rasprodaju.Mediji su največe zlo i nalaze se u službi
zla.Mislim da se negativna kampanja toliko zahuktala da uskoro slijedi preokret.
I u trenutku najjače negativne
kampanje krije se laž velikih koji male potiču na rasprodaju.Mediji su največe zlo i nalaze se u službi
zla.Mislim da se negativna kampanja toliko zahuktala da uskoro slijedi preokret.
Dakle da sumiramo: Jerković i Mustać su zlo. [lol] [lol]
Rijeka,
nikada nisam bio druker niti ću to biti.
Interesantan je podatak da je BDTI na dan 23.jula bio na 2.347 ,a to je bio trogodišnji maksimum.
Međutim,dionica u tom trenutku nije rasla.Dapaće,i u fazi tih visokih vozarina cijena je padala.U tom
trenutku svi tankeraši u svijetu su rasli i pojavila se velika razlika na štetu TNPL.
Kasniji negativni sentiment na tržištu kapitala je imao takav utjecaj na cijenu da je počela tonuti sa tih nižih vrijednosti te je podcijenjenost prema ostalim ostala i dalje velika.
Brodari sa ovakvim fundamentalnim pokazateljima se na stranim burzama trže dva do tri puta
skuplje.
Bitno je da smo padali kada smo trebali rasti,a padali smo i kaka smo trebali padati.I rezultat je
zadnji prosije 1.164kn.Mislim da je kupnja na ovim razinama lutrija.Isto sam mislio i na 3.500
3.000, 2500…………Može li niže ?Uvijek može niže.
Bitno je da je TNPL od početka godine pala na 16% vrijednosti.
Istovremeno svjetski tankeraši koji su zaduženiji od TNPL na otprilike 35%
35:16 = 2,2 Uračunavajući i US$ i novogradnje barem tri puta.
Ovo nije drukanje jer se zasniva na matematici i analizi.
I u trenutku najjače negativne
kampanje krije se laž velikih koji male potiču na rasprodaju.Mediji su največe zlo i nalaze se u službi
zla.Mislim da se negativna kampanja toliko zahuktala da uskoro slijedi preokret.
Iskreno nisam mislio na naše.Mislio sam na svjetske manipulatore i na centre moći.A naši prate
svjetske trendove.To je moderno.Ali koriste priliku za odstupnicu ako situacija i dalje bude loša.
Međutim,i Mustać i Jerković su u ovom trenu mogli naglasiti da u ovom trenu i u slijedećih
X godina imaju dovljno snage i sredstava za prebroditi krizu.
Mustać za to i nema razloga,jer njihovo većinsko vlasništvo nije ugroženo,a menađment ionako nije
vlasnik velikih paketa dionica.
Ali kap.Jerković je ipak trebao biti malo pozitivniji.
/quote]
Rijeka,
nikada nisam bio druker niti ću to biti.
Interesantan je podatak da je BDTI na dan 23.jula bio na 2.347 ,a to je bio trogodišnji maksimum.
Međutim,dionica u tom trenutku nije rasla.Dapaće,i u fazi tih visokih vozarina cijena je padala.U tom
trenutku svi tankeraši u svijetu su rasli i pojavila se velika razlika na štetu TNPL.
Kasniji negativni sentiment na tržištu kapitala je imao takav utjecaj na cijenu da je počela tonuti sa tih nižih vrijednosti te je podcijenjenost prema ostalim ostala i dalje velika.
Brodari sa ovakvim fundamentalnim pokazateljima se na stranim burzama trže dva do tri puta
skuplje.
Bitno je da smo padali kada smo trebali rasti,a padali smo i kaka smo trebali padati.I rezultat je
zadnji prosije 1.164kn.Mislim da je kupnja na ovim razinama lutrija.Isto sam mislio i na 3.500
3.000, 2500…………Može li niže ?Uvijek može niže.
Bitno je da je TNPL od početka godine pala na 16% vrijednosti.
Istovremeno svjetski tankeraši koji su zaduženiji od TNPL na otprilike 35%
35:16 = 2,2 Uračunavajući i US$ i novogradnje barem tri puta.
Ovo nije drukanje jer se zasniva na matematici i analizi.
Nisam mislio da ste Vi druker. Osobno jako cijenim Vaš doprinos na ovim stranicama i ogroman trud. Samo primjećujem da bi možda bilo realnije uz sve pluseve navesti i neki minus. Jer sigurno da ih ima. Nemoguće je da je sve bijelo (kao što nije niti crno).
Recimo opisujete jedan automobil koji Vam se svidio. Uz sve dobro što posjeduje sigurno nije idealan jer da je, onda nitko nebi ništa drugo kupio negoli taj auto. Sigurno i on ima neku manu (mali bunker, velika potrošnja, bilo što) ali ima ju. U tom smislu možda nebi bilo loše na ovim stranicama uz sve kvalitete, koje su nesporne (a da ne mislim tako nebi niti kupovao Tankersku) napomenuti i neku manu. Objektivnosti radi.
Rijeka,
TNPL u ovim olujnim vremenima ima jednu veliku manu,kiju smo više puta spomenuli.To je uprava
koja male dioničare tretira kao nužno zlo.A u na sadašnjoj ZSE sve dionice koje su
napuštene od vlasnika ili pak velikih institucionalnih ulagaća padaju daleko više.
MGMA,PODR,KRAS,ULPL,HUP,ATGR su zaštićenije od ostalih radi kupnje trezora ili nekog fonda.
Međutim,ipak je to prilika da se jeftino kupi ono što vrijedi daleko više.
Najveća mana TNPL je većinski paket koji ima SILBA i kojoj kao većinskom vlasniku cijena dionice
nije bitna.I samo zbog toga smo ovako nisko.
Rijeka,
TNPL u ovim olujnim vremenima ima jednu veliku manu,kiju smo više puta spomenuli.To je uprava
koja male dioničare tretira kao nužno zlo.A u na sadašnjoj ZSE sve dionice koje su
napuštene od vlasnika ili pak velikih institucionalnih ulagaća padaju daleko više.
MGMA,PODR,KRAS,ULPL,HUP,ATGR su zaštićenije od ostalih radi kupnje trezora ili nekog fonda.
Međutim,ipak je to prilika da se jeftino kupi ono što vrijedi daleko više.
Najveća mana TNPL je većinski paket koji ima SILBA i kojoj kao većinskom vlasniku cijena dionice
nije bitna.I samo zbog toga smo ovako nisko.
Uprava dobro radi, zašto riskirati i kupovati dionice ( kojih i tako ima više nego dovoljno). Najbolje je da se zarada podjeli dioničarima kroz dividendu, a onda neka oni rade sa novcem što misle da je najpametnije.
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DHT,FRO,TNK,NAT,ATB,SFL,TNP&d=e
tankeraši su krenuli po 10-15% u plusu…..
FRO 11:45AM ET 29.17 Up 2.65 Up 9.99%
TNK 11:42AM ET 7.28 Up 1.06 Up 17.04%