TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Mislim ,da Kjelić nije napisao ovaj komentar da nam napakosti već sa najboljim namjerama i da ga treba shvatiti kao korektnog igrača.Ja svoje dionice TNPL ne prodajem.Dapaće,ako se doćepam
nekih para mogu samo dokupljivati i u budućem rastu i padu,jer je dionica jako podcijenjena.
Naravno fundamentalno.

NIKADA nebi pisao nesto da ‘napakostim’, vec tupim mjesecima kako je nase (ali i strana) trziste NESTABILNO i da vise nista logicno ne mozemo od njega ocekivati!!
Nikakva izvjesca nece spasiti TNPL ako sve krene nizbrdo…

Dame i gospodo, TA (grafovi) najavljuju moguci POTOP nase burze! Nikad necu reci 100%, sigurno ili slicno !
TA kaze kako postoji realna mogucnost da sve padne na jako niske grane, sto ne znaci kako ce se to i ostvariti . Recimo do 2000 bodova ta vjerojatnost je bila _niska_ , ali sada vise nije niska niti umjerena nego _povisena_ !

Vec sam rekao pa cu i ponoviti: gosp. Lopinu jako cijenim i on meni ne mora nista dokazivati jer sve bitno sam procitao iz njegovih postova, ali ja pokusavam reci kako je na truistu SVE moguce pa tako i ono logicno!

Dakle, TNPL fundamentalno vrijedi cca 8000kn, ali to ne znaci da u doba panike nece pasti na : 500kn!
Ja se naravno moram ograditi : ne mislim da ce pasti tamo, ali nema na burzi "ne smije tamo pasti", "to j enemoguce" itd. Sve je moguce!

Rekao sam samom sebi kako necu vise pisati o padu jer ce me mnogi krivo shvaiti, ali svi oni koji pad uopce ne uziomaju u obzir nisu realni.

AKo j emoguce, moj post shvatite kao upozorenje da drzite oci jako otvorene i da ako se odlucite na novo investiranje da ne kupujete na 1300kn kako bi popravili prosjek vec da cekate i jos nize!

Zivjeli!

Dali netko na Hrvatskoj televiziji zna što je to barel i kolika je cijena sirove nafte $/bbl danas.

18.11.08. HRT1 vijesti u 0705 sati: "Tanker je prevozio 2 milijuna barela u vrijednosti više od MILIJARDE dolara." ???
Svi na ovom forumu znaju cijenu broda i tereta, ali je žalosno da imamo takve vijesti na HRT.

Kakav je to brod nabavljen za 460 mil. kn?

30.9.
i evo nas na kraju 3q pa je vrijeme za prve prognoze dobiti
moja konzervativna procjena prihoda iz inozemstva (ne uzimam rast dolara, prilazem sliku iz koje to racunam) u 3q su 262 miljuna kuna odnosno porast od 25 % kumulativno iz core businessa (ne računam prodane brodove)
o rashodima nemogu nista reci, pa sam ih stavio na razinu kao u istom razdoblju prosle godine
tako bi dobit u 3q iznosila 62 milijuna kuna odnosno 48% više nego (kumulativno) u 1q-3q 2007 iz core businessa (znaci ne uračunavam brodove prodane u 3q 2007)
rolling P/E uz cijenu 2440 je 7,5
ponavljam ovo su vrlo konzervativne procjene jer mislim da sam uzeo prevelike rashode, a nisam uručanavo rast dolara (ako bi uzeo brodove prodane u 3q 2007 dobit bi u prva tri kvartala 2008. pala za 6%, stoga ce biti vrlo vazno dobro iskomunicirati ostvarenu dobit)

Evo mog prevdidjanja od prije 2 mjeseca kad cete citati fin. izvjesce… čak sam predvidio bolje nego u 2H
ali sta nam to vrijedi…


Tankeri će imati pune ruke posla da opskrbe Kineze sa naftom, a posebno kada nafta krene iz Brazila gdje su pronađene ogromna nalazišta.

Ne bude Kina vidjela brazilske nafte jer sam Brazil je veliki uvoznik. S novim offshore poljima koja BTW nece u eksploataciju jos barem 2-3 godine, pokrit ce sada veci dio svojih potreba, a ono sto eventualno izveze ide u SAD-e i zemlje iz susjedstva. Inace, najveci izvoznici nafte u SAD-a su Kanada i Saudijska Arabija, dok Kina veci dio nafte nabavlja od zemalja iz regije, zatim Bliski Istok, a od pred koju godinu dosta rade i s Venecuelom.
Dakle, treba prvo prouciti neke cinjenice pa se nebi lupale ovakve gluposti o Kini i Brazilskoj nafti.

Vaš link
Vaš link

Kakav je to brod nabavljen za 460 mil. kn?


Vjerovatno se radi o Dugom otoku koji je u trećem kvartalu ušao u flotu.oko 20.9.i bio u korištenju samo deset dana.Međutim,amortizacija je povećana u trećem kvartalu na 49.005 prema 39.681 u odnosu na drugi.Inaće je uobičajeno da se amortizacija ne obračunava u kvartalu kada brod ulazi u flotu i sami tim je ovaj rezultat knjigovodstveno lošiji od stvarnog rezultata.

Čestitam TheSTyx na izvrsnoj procijeni dobiti i da nije bilo ove akrobacije sa amortizacijom pun
pogodak.

S obzirom na brod više,rast dolara,dugoročne TCT četvrti kvartal bi trebao biti bolji od trečeg.

vise me veseli da mi model jako dobro predvidja prihode iz inozemstva…
a o dobiti za 4q se cujemo krajem godine

AOP o32 Prihodi od prodaje u inozemstvu

3Q 2008 258.823

3Q 2007 201.213

Porast prihoda 27%

Sa Dugim otokom i više s obzirom da se uglavnom radi na dugoročne TCT.

Materijalni troškovi nisu rasli kao i prihodi ni u vrijeme kada je nafta bila 147 US$,a niti su bitno
padali kada je cijena nafte padala .Ti troškovi su usko vezani uz tečaj US$,kao i dokovanja i popravke.
Normalno,da cijena nafte ne utječe na materijalne troškove jer se svi brodovi nalaze u dugoročnim
TCT u kojima iznajmljivači brodova snose troškove goriva.
Eventualni izlazak iz TCT na spot u ovim okolnostima je loša varijanta za handysize.
Tankerske vozarine ,naročito,na Mediteranu još uvijek su dobre,tako da eventualni izlazak tankera
iz TCT nebi donio veliku štetu.Možda bi se čak mogao ostvariti i neki ekstra profit u onim ludim skokovima tankerskih vozarina koje se događaju u zimskim mjesecima.

Jutrošnje cijene dionice TNPL pokazuje da dioničari nisu zadovoljni sa ostvarenom dobiti.

Dobit od 93 kn u jednom kvartalu iz osnovnog biznisa,kada je povečana amortizacija za Dugi otok,kada
su troškovi toga broda bili značajni u fazi probnih vožnji a prihod bio samo desetak dana od kada je
uključen u flotu,uz saznanje da je ova dobit ostvarena samo iz vozarina brodova koji su na dugoročnim
TCT bi dioničare trebao zadovoljiti.Za očekivati je da će ta dobit u 4Q biti veća što praktično znaći
buduću kvartalnu dobit od stotinjak kuna .
Sasvim dovoljno da bude opravdana cijena za budući P/E 10.
To bi trebalo iznositi oko 4.000 kn u lošim vremenima.

Nažalost,ovo nisu loša vrimena.Ovo je katastrofa.


Jutrošnje cijene dionice TNPL pokazuje da dioničari nisu zadovoljni sa ostvarenom dobiti.

Dobit od 93 kn u jednom kvartalu iz osnovnog biznisa,kada je povečana amortizacija za Dugi otok,kada
su troškovi toga broda bili značajni u fazi probnih vožnji a prihod bio samo desetak dana od kada je
uključen u flotu,uz saznanje da je ova dobit ostvarena samo iz vozarina brodova koji su na dugoročnim
TCT bi dioničare trebao zadovoljiti.Za očekivati je da će ta dobit u 4Q biti veća što praktično znaći
buduću kvartalnu dobit od stotinjak kuna .
Sasvim dovoljno da bude opravdana cijena za budući P/E 10.
To bi trebalo iznositi oko 4.000 kn u lošim vremenima.

Nažalost,ovo nisu loša vrimena.Ovo je katastrofa.

Ako je točno da je Dugi otok bio samo 10-tak dana u vožnji u 9. mjesecu tada se za taj period amortizacija za njega nije mogla obračunavati. Amortizacija osnovnog sredstva počinje se obračunavati od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon mjeseca u kojem je osnovno sredstvo stavljeno u uporabu. Znači najvjerojatnije od 1. 10.

Kada bi se eventualno osnovno sredstvo stavilo u uporabu u 8. mjesecu (mjesec ranije negoli je brod preuzet – nije baš po propisima pa je malo vjerojatno) amortizacija bi se obračunavala za 1 mjesec (9.) i ona bi bila 1/12 normalne godišnje amortizacije a to je 1/10 (vjerojatno) ukupne amortizacije za osnovno sredstvo. Dakle 1/120 ukupne vrijednosti osnovnog sredstva. Tih 10,5 miliona kuna povećane amortizacije u 3. kvartalu ove godine u odnosu na 3. kvartal prošle godine nije uzrok Dugi otok nego nešto drugo. Ili je Dugi otok stavljen u uporabu puno prije negoli je zaplovio (malo nategnuto, protupropisno, ali sve je moguće ). Pozdrav.


Onaj tko kupuje dionice TNPl u ova vremena je više već hrabar, kao što kaže kolega lubanaja sve vijesti jedna gora od druge a lopina drži propovijed a nije ništa demantario od navoda kolege lubanje.

Kolega lubanja svaka čast na pitanjima koja ste postavili a na koje nitko ne želi odgovoriti.

Kolega metiu niste upravu
..lopina piše s razlogom i to potkrepljuje konkretim činjenicama za razliku od "nas" većine forumaša koji samo pišemo da bismo tu i tamo nešto rekli

Više nisam u ovoj dionici pa mogu biti objektivan
Ako vas zanima moj ulaz je bio na 7450,6350 i na kraju sam kapitulirao i izašao na 4300.
Jedini razlog zbog kojeg se nisam vratio u ovu dionicu je njena slaba likvidnost koja mi nije odgovarala jer sam počeo špekulirati da smanjim minus portfelja

Nije potrebno bezveze kritizirati ljude koji doprinose svojim analizama razvoju kvalitetne diskusije na ovom forumu

semper fidelis

Kolega GYGES,slazem se sa vama.

New Report

Close