TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

[/quote]

Pa kako da ja to revaloriziram? pa nisam brodarski broker.. Ajde, oćeš da prepolovimo, smanjimo za 70%? ajde onda smanji i amortizaciju pa da vidiš P/E derneka. Sve tvoje teze(ali i moje) treba gledati u odnosu na trenutnu cijenu dionice i to je sve sada tu negdje…Dug? Ima nešto i u vlasničkoj strukturi… tko kupuje, tko prodaje… di je pritisak veći… neznam… moj pick je JDPL. Da je JDPL sad 220 a TNPL 1500, moj pick bi bio TNPL. Ali JDPL je sad 170 s tendencijom ka niže.
[/quote]

Samo sam ti želio ukazati da P/B kod brodara može biti vrlo varljiva kategorija.

Uostalom, ukoliko ozbiljno ulažeš u brodare (a dugo si i duboku u ATPL) trebao bi pratiti i cijene brodovlja.

A ovdje zaboravi trenutni P/E , P/S, P/B. Pričaj mi o tome koliki će biti earnings 2009.g. i 2010.g.

Stvar je sada vrlo jednostavna. Dvije su teze.

Jedna da je ovaj pad vozarina uzrokovan isključivo nedostakom kreditiranja, pa je pretpostavka kada se ponovno otvore kreditne linije da će se vozarine vratiti na za brodare (suhe) prilično profitabilne razine.

Druga da svijet ulazi u globalnu recesiju, gdje će Azija imati veliki pad gospodarskog rasta (Kina, Indija), a tada će se vozarine (posebice suhih) zadržati na sadašnjim i nižim razinama.

U slučaju globalne recesije, brodarima generalno neće cvjetati ruže, medutim likvid će je manje osjetiti za razliku od suhih, a s obzirom na strukturu flote i tržište TNPL posebno.

Sad je pitanje da li se kockati i igrati na opciju 1?

A meni kao čovjeku koji nije s ekonomijom na ti, po sadašnjoj razini vozarina ispada da je proizvodnja na svjetskoj razini dobrano zastala (brodovi doslovno ne voze) potražnja za sirovinama nikakva, potražnja za gotovim proizvodima isto (kontejnjeraši takođe u rasulu).

Pa pitam ekonomske znalce ako ovo stanje potraje (a traje već poprilično i još nema naznake oporavka vozarina) kako bi se to trebalo odraziti na gospodarske rezultate, GDP i FI svjetskih ekonomija 4Q 2008 i 1Q 2009?

P.S. Više nemam ni TNPL, da ne bi ispalo da drukam za svoju dionicu.

Izvinjavam se na off topiku ali na lukama nema vjerojatno nikog.Što mislite kako će se taj zastoj odraziti na luke??Naprimjer lkpc počela nabavljati opremu,imat će ogromnu amortizaciju a promet bi mogao opasti jer brodovi sve manje voze.

Laži izmišljaju ljubomorni i nesposobni šire ih budale a vjeruju idioti!!!

kad će se oni rješiti tog Dola?


Samo sam ti želio ukazati da P/B kod brodara može biti vrlo varljiva kategorija.

Uostalom, ukoliko ozbiljno ulažeš u brodare (a dugo si i duboku u ATPL) trebao bi pratiti i cijene brodovlja.

A ovdje zaboravi trenutni P/E , P/S, P/B. Pričaj mi o tome koliki će biti earnings 2009.g. i 2010.g.

Stvar je sada vrlo jednostavna. Dvije su teze.

Jedna da je ovaj pad vozarina uzrokovan isključivo nedostakom kreditiranja, pa je pretpostavka kada se ponovno otvore kreditne linije da će se vozarine vratiti na za brodare (suhe) prilično profitabilne razine.

Druga da svijet ulazi u globalnu recesiju, gdje će Azija imati veliki pad gospodarskog rasta (Kina, Indija), a tada će se vozarine (posebice suhih) zadržati na sadašnjim i nižim razinama.

U slučaju globalne recesije, brodarima generalno neće cvjetati ruže, medutim likvid će je manje osjetiti za razliku od suhih, a s obzirom na strukturu flote i tržište TNPL posebno.

Sad je pitanje da li se kockati i igrati na opciju 1?

A meni kao čovjeku koji nije s ekonomijom na ti, po sadašnjoj razini vozarina ispada da je proizvodnja na svjetskoj razini dobrano zastala (brodovi doslovno ne voze) potražnja za sirovinama nikakva, potražnja za gotovim proizvodima isto (kontejnjeraši takođe u rasulu).

Pa pitam ekonomske znalce ako ovo stanje potraje (a traje već poprilično i još nema naznake oporavka vozarina) kako bi se to trebalo odraziti na gospodarske rezultate, GDP i FI svjetskih ekonomija 4Q 2008 i 1Q 2009?

P.S. Više nemam ni TNPL, da ne bi ispalo da drukam za svoju dionicu.

TNPL je smiješno podcijenjena, tu nema sumnje i to ne sporim i van svake pameti je ovaj pad cijene dionice, a na likvidima je u principu sve OK.Jebiga… diskont na upravu i to kod velikih i odma imate sranje. U JDPL sam ušao špekulativno, kao što sam i napisao na topicu. No… jedina stvar što je sad zapravo zajebana za JDPL je taj skupi Brodosplit da ga se drži na aparatima. Po bilanci je najjači i najmanje rizičan. Pa i da ostane sranje na suhima još godinu dve, opet je najjači i najbolje će proći. Kažem… za male pare JDPL u top 5 best buy. Kladim se na bombu od izvješča za dvadesetak dana i držim da su dobro uvalili Handy-je i da im se neće raskidat ugovori. Eto…

I'LL BE BACK



Samo sam ti želio ukazati da P/B kod brodara može biti vrlo varljiva kategorija.

Uostalom, ukoliko ozbiljno ulažeš u brodare (a dugo si i duboku u ATPL) trebao bi pratiti i cijene brodovlja.

A ovdje zaboravi trenutni P/E , P/S, P/B. Pričaj mi o tome koliki će biti earnings 2009.g. i 2010.g.

Stvar je sada vrlo jednostavna. Dvije su teze.

Jedna da je ovaj pad vozarina uzrokovan isključivo nedostakom kreditiranja, pa je pretpostavka kada se ponovno otvore kreditne linije da će se vozarine vratiti na za brodare (suhe) prilično profitabilne razine.

Druga da svijet ulazi u globalnu recesiju, gdje će Azija imati veliki pad gospodarskog rasta (Kina, Indija), a tada će se vozarine (posebice suhih) zadržati na sadašnjim i nižim razinama.

U slučaju globalne recesije, brodarima generalno neće cvjetati ruže, medutim likvid će je manje osjetiti za razliku od suhih, a s obzirom na strukturu flote i tržište TNPL posebno.

Sad je pitanje da li se kockati i igrati na opciju 1?

A meni kao čovjeku koji nije s ekonomijom na ti, po sadašnjoj razini vozarina ispada da je proizvodnja na svjetskoj razini dobrano zastala (brodovi doslovno ne voze) potražnja za sirovinama nikakva, potražnja za gotovim proizvodima isto (kontejnjeraši takođe u rasulu).

Pa pitam ekonomske znalce ako ovo stanje potraje (a traje već poprilično i još nema naznake oporavka vozarina) kako bi se to trebalo odraziti na gospodarske rezultate, GDP i FI svjetskih ekonomija 4Q 2008 i 1Q 2009?

P.S. Više nemam ni TNPL, da ne bi ispalo da drukam za svoju dionicu.

TNPL je smiješno podcijenjena, tu nema sumnje i to ne sporim i van svake pameti je ovaj pad cijene dionice, a na likvidima je u principu sve OK.Jebiga… diskont na upravu i to kod velikih i odma imate sranje. U JDPL sam ušao špekulativno, kao što sam i napisao na topicu. No… jedina stvar što je sad zapravo zajebana za JDPL je taj skupi Brodosplit da ga se drži na aparatima. Po bilanci je najjači i najmanje rizičan. Pa i da ostane sranje na suhima još godinu dve, opet je najjači i najbolje će proći. Kažem… za male pare JDPL u top 5 best buy. Kladim se na bombu od izvješča za dvadesetak dana i držim da su dobro uvalili Handy-je i da im se neće raskidat ugovori. Eto…

[/quote]

Prije dva dana sam smatrao da se i handyi u TNPL nalaze u lošoj situacuiji.Trenutno svih šest brodova na dugoročni TCT.Fenomenalno.

Ista stvar i sa devet tankera.

Za tankere će biti posla i nema velikog straha od raskidanja ugovora,jer je potražnja za naftom
konstantna i ona bitno ne oscilira.

Međutim,tvrditi da neće doći do raskidanja nepovoljnih ugovora od najmoprimca radi velikog pada vozarina ?Kapital duše nema i on plaća najjeftinije što može,a prodaje najskuplje.Za sada još nije
došlo do toga ali to uskoro slijedi.Najprije će stradati TCT sa bezobrazno visokim cijenama.Ili
korekcija cijene ili raskid.To je jednostavno neminovnost.Međutim,taj prvi val nebi trebao pogoditi brodove TNPL jer su oni te ugovore sklapali i prije ATH,poučeni lošim iskustvom i niskim tankerskim
vozarinama 2007.tako da ti dugoročni TCT za handy flotu i nije preskup.

Međutim,kada u svijetu dođe do toga dogodit će se jedna čudna situacija.BDI će početi rasti,a dobiti firmi će početi padati,ali će se promijeniti sentiment.BDI raste super.Naime kada se raskine neki ugovor sa 60.000 $ dnevno u TCT i dogovori niži ,recimo
30.000 $ dnevno to će ipak biti daleko više od ugovora sklopljenih dan ranije,a koji je baza za računanje BDI.Prihodi firme padaju sa 60 tis na 30,a BDI raste.To bi se uskoro trebalo događati.
Neka me neko ispravi ako nisam u pravu.

Nakon ovolikog pada BDHI mislio sam da i prihodi TNPL padaju,a kada je išao gore mislio san da prihodi TNPL rastu.Kakva zabluda.To uopće nije imalo nikakvog kratkoročnog utjecaja na dobit,a nema ni sada.Jedino je bitna visina US$.Ni nafta nema nikakvog utjecaja,jer ide na teret korisnika,a ne brodara.

Međutim,ne možemo kao noj zabiti glavu u pijesak.Kratkoročno nam situacija ide u prilog,jer svakog
dana dolazi fiksna visoka zarada.Ali pad vozarina /BHSI/za šest handya nas ćeka i možemo očekivati
smanjenje dobiti,pa čak i u određenim razdobljima i pozitivnu nulu.

Ali treći kvatral dobit po dionici blizu 150 kn,ovaj mjesec vjerovatno 50 kn i s obzirom na rast US$
možda i malo više,a cijena 1.500.Za studeni i prosinac očekujemo isto.Pa nije li to P/E 2,5.I to bez prodaje brodova.Samo iz osnovnog posla.
I za koju godinu ćemo pričati kako je to bilo lako kupiti kada je P/E bio 2,5.Nekima je i to skupo.A svi gusle o TNPL na
800,JDPL na 100,ATPL na 500 a više su ove tri firme ostvarile dobiti u ovu godinu nego svi hoteli
skupa.Tako je bilo i tako će biti.To je najzdraviji dio naše ekonomije.

Kriza za sada nije dotakla TNPL ,a i neće.Naravno,osim u cijeni dionice.Visoke financijske rezerve,i dalje visoke zarade TNPL
svakog dana ćine sve jačom.A u ovoj krizi onaj tko ima novac je kralj.Jer kriza sa hipoteka kreće
na brodare.Prezaduženi, koji su puno zagrizli će se zagušiti od velikog zalogaja.Prilika za jeftin šoping.TNPL će to znati iskoristiti
Nisu li odustali od kupnje dva broda u Brodosplitu.Danas više vrijedi keš od ugovora.

TNPL je padala i prije BDI.Padala je i kada je BDTI rastao i došla na toliko niske razine da je to gotovo
nemoguće.
Tko bude mudar dobro će zaraditi.Samo strpljenja.

"Samo nekoliko minuta nakon što je stupio na kinesko tlo, ljevičar Chavez odao je počast bivšem autokratskom kineskom vođi Mao Zedongu i izjavio kako se nada da će iduće godine izgraditi zajedničku tankersku flotu s Kinom i gotovo udvostručiti izvoz nafte u Kinu, koja je po potrošnji nafte druga na svijetu, odmah iza SAD-a."
Vaš link

Malo starija vijest ali nisam je primjetio na ovom forumu.Što ako Chavez koliko god lud bio izgradi tu flotu?Svakako nije baš povoljno za tankersko tržište.
Ako ne izgradi ono udvostručenje izvoza nafte prekrasno zvuči.

"Only dead fish swim with the stream"

Je je, tako nekako je i Idi Amin 1970ih predlaga Englezima da stampaju vise funti, jer da u svijetu nitko osim Engleza ne stampa prave original funte, pa da ce tako rijesiti nedostatak novaca.

I taj lucidan prijedlog uglednog financijskog strucnjaka Idi Amina je prosa dosta nezapazeno onda, ka i ovi geneijalni prijedlog poznatog strucnjaka za naftu i brodarstvo, Huga Chaveza.

Inace, ta fantomska flota koja bi vozila iz Venezuele za Kinu, mogu bit samo VLCCovi, a to sa Tankerskom nema puno veze.

Hugo se puno dišpeta Amerikancima i ako to napravi to i nebi bilo loše jer Amerikanci moraju više uvoziti iz udaljenih podrućja ,a za to je potrebno više tankera.
I ukoliko Hugo zajuni možda mu TNPL i ostali tankeraši proda tankere po dobroj cijeni.Ovo
bi bila izvrsna vijest ,ali u to iskreno ne vjerujem jer su Kinezi i izvrsni trgovci.Njih više intersira
zarada od ideologije.
Kina ipak počima drmati svjetom,a to će svremenom postati sve izrazitije.
Da li je ova kriza brodarskih vozarina namjerno izazvala Kina znat ćemo uskoro.Imaju veliki kapital,
veliku potrebu za uvozom sirovina i slabu flotu s obzirom na potrebe.Da li će oni pokupovati sve
brodarske firme koje se nađu u problemima.Zapad nema odgovora,jer su banke načete.Možda će
Kinezi naplatiti cjelokupni skupi prevoz ove zadnje dvije godine i možda zaraditi više,kroz kupnju
brodara u problemima.


U suštini, jako dobre vijesti. 2008. bi trebala biti rekordna za TNPL, a tržište će to morati vrednovati jer do sada je sve neselektivno padalo, štoje trebalo i što nije. Nadam se da je dobar dio takvih "ulagača" do sada otpao s burze, a oni koji su ostali sigurno će gledati fundamente, zarade i stabilnost firme prije donošenja odluke o ulaganju, a TNPL ispod 2000 kn po meni ulazi u top 5 dionica za kupnju na ZSE (uz ADRS-P, HT, ZABA,PTKM)

A di je JDPL u toj košarici najpodcjenjenijih? Samo cash u bilanci jednak tržišnoj kapitalizaciji. pa to nigdje nisam još vidio. Koeficjent zaduženosti 17%. Konzum primjerice ima 520%, iako ne možemo uspoređivati kruške i jabuke. JDPL na 20% booka. Profitabilnost solidna. Handysize najmanje pogođen padom BDI. Velika amortizacija prividno "prigušila" dobit za 1H, ne može opet. Za 3Q povečo se dolar, a znamo da će ukupna dobit bit 150 milja ako je za vjerovati direktoru. Koliko će onda biti cash u bilanci na GFI 2008 i koliko će onda JDPL biti podcjenjen? SICK.
[/quote]

JDPL stvarno ima izvrsne pokazatelje što se tiće zaduženosti 17% imaju samo najbolji.

TNPL po FI1H 2008 AOP oo4 mater.imovinu od 1.833.mil ——– flota 1.311.000 DWT
JDPL—————————————————1.378.mil———-flota 267.000DWT

Pa JDPL nema zlatne brodove.Oni su napravili revalorizaciju flote,a TNPL nije,a kada bi napravili
tada bi vrijednost TNPL bila oko pet puta veća jer je toliko i flota veća od jdpl,pa bi koeficijent zaduženosti za tnpl isto bio oko 17%.A i book bi tada bio ispod 0,20/20%.

Ipak je TNPL u bitnoj prednosti što je u 1H 2008 imala dobit 250 kn ,a JDPL 6.Međutim,valja priznati
da bi ta dobit bila veća od 6 kn da je nije nagrizla povečana stopa amortizacije.

Međutin,sve je ovo prošlost,a sadašnjost i izvjesno prvi kvartal 2009.su povoljniji za
TNPL zbog dobrih tankerskih vozarina.

Revalorizacija imovine kod JDPL je neminovnost,ali sada prema manje tako da su ovi sadašnji
izračuni napuhani jer cijena brodova pada ,ali će i dalje pokazatelji biti izvrsni.Za TNPL slični i malo bolji zbog ostvarene dobiti jer
ona najčešće ne radi revalorizaciju imovine kao JDPL radi.

TNPL…..k 42, p 970 …….loše, jako loše……. [bye]

Burza je kocka, ma koliko mi šutjeli o tome........

prva pametna stvar danas,povučeni nalozi za prodaju do 1446 kuna.ne damo te tankerska

New Report

Close