Pogledao sam sada tablice kolege Dusera kako su koje dionice prošle kroz korekciju, a ima tamo i drugih zanimljivih podataka. Jedan posebno intrigantan i za nas ohrabrujući je da konačno sazrijeva svijest da su BDTI i BDI sasvim različiti indexi, kao i da BDI već više od mjesec dana pada, dok je BDTI cijelo vrijeme na vrlo viskom razinama u odnosu na 2007.
To razlikovanje indexa, kao i priznavanje sve boljih poslovnih rezultata TNPL vidi se i po razlikama cijene na jučerašnji dan u odnosu na onaj jaki pad 10.10.2008. :
ATPL -29,21%
JDPL -18,23%
ULPL -16,47%
TNPL -2%
Da nema marginaša (e lopina, lopina) ne bismo ni bili jučer u minusu, ali margini su na TNPL najvećim dijelom ispucani, dok kod drugih brodara izgleda da tek počinju pucati. Sad možemo mirno čekati rezultate za 3Q [thumbsup]
Možda ne čitate Slobodnu dalmaciju pa prenosim članak:
24.10.2008. | 11:28
Tankerska plovidba odustaje od novih investicija
Zadarska Tankerska plovidba još nije osjetila krizu koja je zahvatila globalno pomorsko tržište. Premda se na to tržište svjetska monetarna kriza odmah odrazila, pogađajući najprije vozarine za suhe terete, drastičan pad njihovih cijena koje su od prije 20-ak dana došle na četvrtinu vrijednosti, nije dohvatio i šest takvih brodova Tankerske.
– Svi su naši brodovi u dugoročnom najmu ugovorenom u vrijeme visokih vozarina. Nekima ugovori istječu za par mjeseci, nekima tek za dvije godine. Sve kompanije s kojima poslujemo, za sada uredno plaćaju. Dogodi li se da počnu otkazivati i ponude cijene vozarina koje trenutačno vrijede, a one su takve da jedva podmiruju troškove, dobro ćemo procijeniti situaciju i vidjeti što raditi – kaže predsjednik Uprave zadarske brodarske tvrtke, kapetan Ive Mustać.
Pad vozarina zahvatio je i tankere, ne, međutim, tako drastično kao kod brodova za suhe terete. Tankerska i za njih ima dugoročne ugovore o najmu, svih devet dobro rade i veći se problemi za sada ne očekuju. I za ovu se godinu, stoga, računa na dobar poslovni rezultat, možda čak i na razini lanjskog. Prave će se posljedice krize, međutim, pokazati tek iduće i u godinama što slijede.
– Suprotno od nekih analitičara koji drže da će tržište već uskoro živnuti, mi mislimo da će kriza na svjetskom monetarnom tržištu biti dublja i potrajati barem dvije godine pa se za to već pripremamo. S obzirom na akumulaciju stvorenu u vrijeme konjunkture vjerujemo da ćemo iz nje izaći bez većih posljedica. U svakom slučaju, nećemo ulaziti u nove investicije – kaže Mustać, misleći pri tom i na novogradnje i na zdravstveno turistički centar Ninsko blato čija će izgradnja, iako se sva dokumentacija priprema, morati pričekati.
Prekinut će se do daljnjega i već započeti razgovori o izgradnji dvaju novih brodova koji su trebali zajedno koštati 120 milijuna dolara. Trenutačno Tankerska u gradnji ima sedam brodova – jedan u Splitu, dva u Kini i dva u Koreji, a svi bi u floti trebali biti do 2011. godine.
Financijska konstrukcija je od ranije riješena i iako banke najavljuju prekid financiranja brodogradnje, u Tankerskoj ne računaju da će se to dogoditi i s gradnjama za koje su krediti već na snazi.
Vozarine na Mediteranu se vec vracaju na visoke zarade:
STELLAR CHALLENGER 80 000 03.11.2008 SYRIA MED WS 210 CSS SA
MINERVA TBN 80 000 08.11.2008 BSEA MED WS 215 ENI
Ono što je Mustač rekao se vjerojatno odnosi na handy-je.
7 novih brodova do 2011 – its ok
[thumbsup]
Vozarine na Mediteranu se vec vracaju na visoke zarade:
STELLAR CHALLENGER 80 000 03.11.2008 SYRIA MED WS 210 CSS SA
MINERVA TBN 80 000 08.11.2008 BSEA MED WS 215 ENI
Ono što je Mustač rekao se vjerojatno odnosi na handy-je.
7 novih brodova do 2011 – its ok
[thumbsup]
Ovo su sve super vijesti,ali ova dva odustajanja od dva broda od po 60 mil dolara je najbolja.Mislim,da se radi o dva tanker produkta u 3.maju.Dva TNPL,dva ULPL koja isto odustaje. U sadašnje vrijeme to je strašno puno novaca,jer je u međuvremenu cijena čelika drastično pala,te
bi se moglo dogoditi da se za iste novce kupi daleko više,jer cijene brodova bi trebale značajno pasti.Kako
ugovor još nije sklopljen možda je to pritisak na 3.maj i državu da se prođe što jeftinije i da se
cijena značajno smanji.Ionako je pred neki dan izišla informacija da su navozi u 3.maju prazni.
Zahvaljujem se gosp.Ivi Mustaću na ovom intervjuu u Slobodnoj,jer to je upravo demant onog
katastrofičnog intervjua u Jutarnjem.Ovo izgleda daleko bolje.Ipak su novinari često teška gamad,te
je ovaj novinar iz Jutarnjeg ,izvukao nešto iz konteksta i prikazao na krivi način.
Međutim,ponovo se govori o istom rezultatu kao lani.Ovo je neistina.
Ako handy flota ima vozarine iz dobrih vremena znaći da tu nema pada zarade.
Tankeri su:
-3Q imali veće vozarine nego lani za 50 do 100 %
-četvrti kvartal su veće nego lani oko 50%
-US$ je veći za preko 10%
-nafta je jeftinija nego lani u isto vrijeme
-u floti Dugi otok više,a i Donat je lani uključen tek krajem listopada
_dobit od 250 kn po dionici u prvom polugodištu/a što je više nego cijele prošlogodišnje iz osnovnog posla
Jednostavno,sve pozitivno se poklopilo da bi ova godina mogla biti najbolja u poslovanju u cijeloj njenoj povijesti.A to nije kao lani,nego puno bolje.Zadrani ko Zadrani su uvijek konzervativni i kao
što kaže Bestiale uvjek kukaju.Kao da pripremaju odstupnicu ako krene loše.
Nakon ovakvog intervju prognoziram da će treći kvartal biti bolji od drugoga,a to znaći dobit po dionici oko 150 KN.Za četvrti je još prerano govoriti,ali ako udre sezonski peak BDTI dobit bi mogla biti i bolja nego za prva tri kvartala.
Bankari će vam uvijek odobriti kredit,ako vam nije potreban.A TNPL bi gotovo samostalno mogla
isfinancirati ovih sedam brodova i zato će vrlo lako dobiti kredit.
Pozvao bi nekog knjigovodstvenog gurua da komentira bilancu i FI 1H 2008.
Zahvaljujem Matekarte na ovom članku.Malo me oraspoložio.
Najbitniji dijelovi članka su:
Možda ne čitate Slobodnu dalmaciju pa prenosim članak:
24.10.2008. | 11:28
– Zadarska Tankerska plovidba još nije osjetila krizu koja je zahvatila globalno pomorsko tržište. Premda se na to tržište svjetska monetarna kriza odmah odrazila, pogađajući najprije vozarine za suhe terete, drastičan pad njihovih cijena koje su od prije 20-ak dana došle na četvrtinu vrijednosti, nije dohvatio i šest takvih brodova Tankerske.
– Svi su naši brodovi u dugoročnom najmu ugovorenom u vrijeme visokih vozarina. Nekima ugovori istječu za par mjeseci, nekima tek za dvije godine.
– Sve kompanije s kojima poslujemo, za sada uredno plaćaju.
– Tankerska i za njih ima dugoročne ugovore o najmu, svih devet dobro rade i veći se problemi za sada ne očekuju. I za ovu se godinu, stoga, računa na dobar poslovni rezultat, možda čak i na razini lanjskog.
– Suprotno od nekih analitičara koji drže da će tržište već uskoro živnuti, mi mislimo da će kriza na svjetskom monetarnom tržištu biti dublja i potrajati barem dvije godine pa se za to već pripremamo. S obzirom na akumulaciju stvorenu u vrijeme konjunkture vjerujemo da ćemo iz nje izaći bez većih posljedica. U svakom slučaju, nećemo ulaziti u nove investicije
– Prekinut će se do daljnjega i već započeti razgovori o izgradnji dvaju novih brodova koji su trebali zajedno koštati 120 milijuna dolara. Trenutačno Tankerska u gradnji ima sedam brodova – jedan u Splitu, dva u Kini i dva u Koreji, a svi bi u floti trebali biti do 2011. godine.
– Financijska konstrukcija je od ranije riješena i iako banke najavljuju prekid financiranja brodogradnje, u Tankerskoj ne računaju da će se to dogoditi i s gradnjama za koje su krediti već na snazi.
U suštini, jako dobre vijesti. 2008. bi trebala biti rekordna za TNPL, a tržište će to morati vrednovati jer do sada je sve neselektivno padalo, štoje trebalo i što nije. Nadam se da je dobar dio takvih "ulagača" do sada otpao s burze, a oni koji su ostali sigurno će gledati fundamente, zarade i stabilnost firme prije donošenja odluke o ulaganju, a TNPL ispod 2000 kn po meni ulazi u top 5 dionica za kupnju na ZSE (uz ADRS-P, HT, ZABA,PTKM)
Dakle,i suhi i mokri su u TCT.Međutim u konsolidiranom izvješću je navedena informacija da je 2007.
na spotu bilo 35% flote.Normalno, jer su tankerske vozarine tokom cijele 2007 bile loše,pa se nisu
sklapali novi TCT po tim jako lošim cijenama.
Ali prvi skok tankerskih vozarina u prosincu 2007.je iskorišten za sklapanje dugoročnih ugovora.
Primjetio sam ,a prema FI da su materjalni troškovi manji 2008 nego u 2007.I to mi je bilo nelogično
jer je nafta išla u nebo u prvom i drugom kvartalu 2008.Kako taj troškovi nafte kod TCT ide na
teret najmoprimca došlo je do smanjenja materijalnih troškova, zbog prelaska iz spota u TCT.
Ipak je matematika majka svih znanosti.
Kako je TNPL sa prvom povoljnom prilikom
išla na sigurnu i stabilnu dobit u dugoročnom razdoblju,vjerovatno su propuštene velike dobiti na ATH suhih,a vjerovatno i tankerskih vozarina ,ali sklopljeni su povoljni ugovori koji ,naročito,u ovom trenutku pada donose siguran profit.Vjerovatno su izvukli pouku iz 4Q kada su loše poslovali.
Ipak s obzirom na strahoviti pad vozarina u handy segmentu može doći do raskidanja ugovora od
najmodavca i to prijeti svim brodarima.Međutim ,nema velike opasnost od gubitka jer najam za
jednu godinu sada 20.000 US$ dnavno ,što je dovoljno za pozitivno poslovanje.Za dugororočni
TCT handya dnevni najam je nekoliko puta veći nego na spotu.Dakle,očito je da se očekuje oporavak vozarina vrlo brzo.Što bi netko plačao dva ili tri puta više za dugoročni TCT.
Dakle,predviđanja dobiti za TNPL je sada vrlo jednostavno.
Bitan utjecaj ima tečaj US$,Sada je jako visok,a time je i dobit viša.I gotovo sa sigurnošću možemo reći da će diobit u 4Q biti dobit
1H 2008 250 puta 1,10/porast $ 10% /puta 1,10/10% porast flote/podjeljeno sa dva i to ti dođe oko
150 kn.Ukupno oko 550 kn za cijelu godinu,a i početak 2009 bi mogao biti još bolji s obzirom na OLIB.
Dakle vrijednost dionice minimalno 5.500 kn na dan 15.04.2009.
Neka ovo ne bude nagovor na kupnju jer ne znaći da se neće tržiti još i niže od sadašnjih 1.500 kn.
Na našem tržištu FA nema važnosti ,ali u dužem vremenskom razdoblju to je ipak najvažnije.
Zmrklić,
što mislite,je li ovaj brutalni iskrcavatelj pri kraju zaliha? Zadnja 2-3 dana se osjeća da je izgubio snagu.
Gismunde,svaka ti dala.
Jedino HT mi se ne sviđa.To je zicer 30% zarade.Premalo.Ali kao pokriće za margine može i HT.
Upozori bi te da fundamentalisti nisu bitan faktor na ZSE.
TNPL bi se tržila na minimalno 5.000 kn da FA funkcionira na ZSE.
Meni osobno FA je bitna,ali sam na TNPL izgubio i gaće.Tonim od 4.100 i stalno dokupljujem.Mislim da je ulaz do 2.000 lutrija ,ali što niže kupiš to bolje prolaziš.
Zmrklić,
što mislite,je li ovaj brutalni iskrcavatelj pri kraju zaliha? Zadnja 2-3 dana se osjeća da je izgubio snagu.
zar nismo konstatirali da je to zbirni margin račun? ako je tako onda su valjda ti margini velikom većinom imali margin call ili su se pokrili na drugi način jer jučer nije bilo neke rasprodaje ,osim kolege lopine ;-)). mene sad zanimaju najviše 3Q rezultati i što će TNPL s onoliko keša na računu? u ova vremena s tom lovom mogu kupovati jeftino brodove firmi koje će krahirati, pa čak i cjele firme? mogli bi bez problema kupiti i cjeli JDPL? [smiley]
Trenutačno Tankerska u gradnji ima sedam brodova – jedan u Splitu, dva u Kini i dva u Koreji, a svi bi u floti trebali biti do 2011. godine.
– u ovoj rečenici ipak mi nije puno toga jasno.
– za mene je uvijek bilo dva plus dva su četiri.
– a možda neki mogu lagati i više od mene.
– I love this game.
Pozdrav !
Zmrklić,
što mislite,je li ovaj brutalni iskrcavatelj pri kraju zaliha? Zadnja 2-3 dana se osjeća da je izgubio snagu.
zar nismo konstatirali da je to zbirni margin račun? ako je tako onda su valjda ti margini velikom većinom imali margin call ili su se pokrili na drugi način jer jučer nije bilo neke rasprodaje ,osim kolege lopine ;-)). mene sad zanimaju najviše 3Q rezultati i što će TNPL s onoliko keša na računu? u ova vremena s tom lovom mogu kupovati jeftino brodove firmi koje će krahirati, pa čak i cjele firme? mogli bi bez problema kupiti i cjeli JDPL? [smiley]
[/quote]
U ova vrimena onaj tko ima keš je zaštićen u prvom redu od stećaja .
Onaj tko nema keš ili je prezadužen može u bankrot.
Dok jedni propadaju drugi zarađuju i to je šansa više.
Nije li TNPL odustala od kupnji dva tankera u Rijeci.Sada je to preskupo,jer novac vrijedi više.
I ova stavka velikih financijskih sredstava TNPL svrstava u red potencijalnih dobitnika u ovoj
svjetskoj financijskoj krizi.
Zmrklić,
što mislite,je li ovaj brutalni iskrcavatelj pri kraju zaliha? Zadnja 2-3 dana se osjeća da je izgubio snagu.
– ako je to prodavao gospodin Lopina,
– vjerujem kako je pri kraju sa svojim marginom.
– I love this game.
Pozdrav !