Zanima me jedna stvar o tnpl, ako neko ko prati duže može pojasniti…
U prilogu je tablica izvješća na godišnjim razinama, otkuda tolika razlika u dobiti između 2004, 05, i 06?
Na ZSE sam tek malo više od godinu i po.Godina 2006.jedna standardna godina sa dobiti od oko 200
mil.kuna.Ista stvar se dogodilo i 2007.ali ipak nešto lošija godina ,jer dobit nije samo iz osnovnog posla, nego i zbog prodaje brodova.Onako velika dobit za 2005 je bila i zbog prodaje brodova.
Međutim ,prvo polugodište ove godine predstavlja najuspješnije razdoblje u poslovanju,radi velikih
vozarina u oba dva sektora.Treći kvartal je bio izuzetno dobar zbog neuobičajenog velikog BDTI-a,
ali su handyji počeli štekati krajem kvartala,a sada je to već drastičan pad u tom manje
važnom suhom segmentu.Ipak bi 2008.trebala biti najbolja godina u povijesti TNPL,jer je flota
obnovljena,a istovremeno i ostvarena velika dobit.Trebalo bi biti oko 300 mil.kuna.Međutim,u slućaju oporavka BHSI indeksa
2009.bi mogla biti još povoljnija s obzirom na veliko povečanje flote u odnosu na 2008.Ali u svakom
slućaju svaka godina sa dobiti ispod 200 mil kn.bi se trebala smatrati lošom godinom.Možda vam
ovo izgleda preambiciozno s obzirom da svi govore o krizi.
Međutim,ako se uzme da je TNPL u 2009 starta sa 1.400.000 DWT i sa relativno malim zaduženjem
s obzirom na velike financijske rezerve,i pored lagane krize sve ispod 200 mil kn dobiti bi bio jako loš
rezultat.Ali ipak s obzirom da je u zadnijih četiri godine prosječna dobit je bila oko 200 mil kn,logično
da s obzirom na novu flotu i veću za oko 40% možemo očekivati da bi to trebalo biti barem 280 mil kn
prosječno godišnje.
Daljnje povečanje flote od ovih sedam brodova bi trebalo ovaj plan povisiti barem za 25%.Dakle
350 mil.kn.dobiti prosječno godišnje od 2010.Naravno ,bez eventualnih dodatnih efekata od prodaje
brodova,koji se i nebi trebali tretirati kao dobit već bi samo trebao pobećti BV.
U svakom slućaju u dužem vremenskom razdoblju svaka dobit ispod 500 kn po dionici bi bio loš
rezultat.A s obzirom da će se u tom vremenskom budućem razdoblju doći i bolja vremena bez
problema bi cijena dionice trebala biti minimalno 5.000 kn,a sa malo zaleta i eufrije ni 10.000 nebi
bilo neostvarivo.Ovo neka bude nada za one koji su kupovali na 5.000,6000,7.000 ili čak 8.000.
Samo malo /nekoliko godina/strpljivosti.
Tanker market evades economic turmoil effects
Monday, 20 October 2008
Although the financial market continued to rage last week, the tanker market has not been as affected as the dry cargo sector, according to a report by Paris based shipbroker, Barry Rogliano Salles (BRS). The report believes that the first threat could be a reduced availability of letters of credit for some traders. Oil prices have plunged below $68 per barrel, which is close to 55 per cent less than last July and so too have bunker prices, which is positive news for the shipping market. Freight rates for Very Large Crude Carriers (VLCCs) in the Middle East Gulf (MEG) weakened heavily to levels below World Scale Points (WS)100 (-30 WS, with a Time Charter Equivalent (TCE) of about $68,000 (Dh249,560) per day for Eastern discharge, and WS80 for US Gulf destinations (-15 WS). However, with November’s stem nominations expected over this weekend, the tanker activity should pick up and rates are unlikely to decrease further, said the report. In the Atlantic basin, the Suezmax market has fallen by WS40 (even if it bottomed out and started to show signs of firming up by the end of the week) and the VLCC market has followed the same negative trend, falling to the WS95/97.5 level (-30 WS) for the traditional WAFR/US Gulf voyage.
With all the indices in the red for the entire week and with the Baltic Dry Index (BDI) down to levels last seen early in November 2002, there has been no change in the mood for the dry bulk market. Although Friday witnessed a welcomed slowdown to the drop in the dry indices, brokers are still uncertain where the freefall will lead in the near future.
A closer look at the BDI and BCI (Baltic Exchange Capesize Index) shows a sharp drop in the market with the BDI moving from it’s 20 May 2008 peak of 11,793 points to Friday’s 1,438 which is a drop of 10,355 points or nearly 88 per cent of its value whilst the BCI moving from its June 5 peak of 19,687 points to this Friday’s value of 1,776 points, a drop of 17,911 or nearly 91 per cent.
According to Weberseas shipbrokers, the prices are correcting with owners considering much reduced levels for fresh transportation ships in the market.
"But with financing hard to find, there are very few real buyers there to move and as a result there are no deals concluded so as to allow us to assess where the real ship values stand today," the report said.
After having suffered a strong decrease in rates over the last week, Suezmaxes in West Africa have bottomed out just below WS120 and are on their way back up.
The Aframax market in the West has bounced back after hitting the bottom.
Demand was up and so were rates.
The Continent and Baltic rates quickly jumped from WS125, and continued to trade around WS150 for both 80,000t and 100,000t cargoes. The Med rates entered an upward cycle with Black Sea cargoes for end-October loading putting them under pressure.
"But it is true to say demand was not sustained enough to make the freight levels go any higher and the week ended at WS160 for cross-Med voyages (TCE about $42,500/day), with WS170 being the highest paid from the Black Sea," added Weberseas.
The Caribs/Up market registered a quick 50 point dip last week but came back almost ‘immediately’ to the initial WS200 basis 70,000t.
The East of Suez, on the other hand, continues to suffer from a lack of demand.
Source: Emirates Business
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. 11.000 1,76 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.497 1,68 Skrb. račun
4. FINTRADE D.O.O. 6.081 0,97 Osnovni račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 5.155 0,82 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.498 0,56 Skrb. račun
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.981 0,32 Skrb. račun
8. PBZ D.D. 1.296 0,21 Skrb. račun
9. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.001 0,16 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 815 0,13 Skrb. račun
Ukupno:
BDTI raste već par dana (za razliku od BDI koja pada tjednima):
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 20, 2008 1363.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 17, 2008 1342.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 16, 2008 1323.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 15, 2008 1322.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 14, 2008 1321.00
Sukladno tome, za razliku od ostatka brodara koji će imati značajan pad dobiti u odnosu na plan (današnja najava managmenta ATPL), TNPL bi trebala imati rekordne rezultate, a pala je najviše od svih brodara. Koje smo mi blesavo i needucirano tržište.
Apothekar,
primjedba vam je na mjestu,ali što to vrijedi kada velik broj dioničara TNPL ne prati tankerski index
već se ravna po BDI-ju.
BDTI raste već par dana (za razliku od BDI koja pada tjednima):
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 20, 2008 1363.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 17, 2008 1342.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 16, 2008 1323.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 15, 2008 1322.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 14, 2008 1321.00
Sukladno tome, za razliku od ostatka brodara koji će imati značajan pad dobiti u odnosu na plan (današnja najava managmenta ATPL), TNPL bi trebala imati rekordne rezultate, a pala je najviše od svih brodara. Koje smo mi blesavo i needucirano tržište.
Baš zato namjeravam ući u TNPL
Apothekar,
primjedba vam je na mjestu,ali što to vrijedi kada velik broj dioničara TNPL ne prati tankerski index
već se ravna po BDI-ju.
A ovo je razlog što se još nisam odlučio…
Na djelu izlazak malih.Nadam se sa dobitkom.Međutim,za sada nemamo izlazak većih što bi uskoro
moglo donijeti stabilan rast.Prvi put da smo imali obrnut smjer od ATPL,a to može biti znak da
je dionica sve više u čvrstim rukama i da vlasnici prepoznaju veliki potencijal ove dionice.
Za sada smo jedini brodar u pozitivi.Naravno i fantom ULPL,jer trezor kupuje do posljednje kapi krvi.
BDTI raste već par dana (za razliku od BDI koja pada tjednima):
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 20, 2008 1363.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 17, 2008 1342.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 16, 2008 1323.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 15, 2008 1322.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Oct 14, 2008 1321.00
Sukladno tome, za razliku od ostatka brodara koji će imati značajan pad dobiti u odnosu na plan (današnja najava managmenta ATPL), TNPL bi trebala imati rekordne rezultate, a pala je najviše od svih brodara. Koje smo mi blesavo i needucirano tržište.
ovo je normalna pojava sezonskog karaktera… zima je pocela tijekom koje BDTI raste iznad 2000… nazalost to ne traje predugo i posto se ponavlja svake godine (osim 2007) neće imati preveliki utjecaj na ovogodisnju dobit…. ATH dobit TNPL je rezultat super ciklusa o kojima smo lopina, mrzli i ja pisali prije 6 mjeseci…
osim toga Mustač je najavio tu ATH dobit ove godine (60 milj dolara) za koju sam vec tada rekao da je pretjerana… ako zima zaista podigne indeks preko 2000 tada bi dobit trebala biti oko 270 milj. kuna, al o tome ćemo krajem godine…
vec u 1-3q TNPL je daleko iznad po dobiti iz osnovne djelatnosti u odnosu na 2007 (koju su spasili prodaja 3 broda)
Zapravo je generalna greska svih analiticara (ne mislim samo na forumske, nego i na one tzv. "professionalne") sto tankere uporno racunaju iskljucivo pod shipping i/ili transport industry.
Zapravo su tankeri tj. tankerske kompanije prije naftna industrija, bez obzira sto su i shipping.
Ako raste nafta rastu i tankeri i gotova prica, nebitno je posto su bulkeri. A to sto je trosak bunkera malo veci ako nafta poskupi 100%, zapravo je nebitno.
Uz to, ponuda tankera na trzistu je daleko daleko daleko manje flexibilna nego je ponuda bulkera. A to recimo nije vidljivo iz usporedbi BDI i BDTI indexa.
13.10.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. 11.000 1,76 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.497 1,68 Skrb. račun
4. FINTRADE D.O.O. 6.081 0,97 Osnovni račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.655 0,74 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.582 0,57 Skrb. račun -35
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 2.957 0,47 Skrb. račun -112
8. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.402 0,22 Osnovni račun +55
9. PBZ D.D. 1.321 0,21 Skrb. račun +284
10. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.001 0,16 Skrb. račun
21.10.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. 11.000 1,76 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.497 1,68 Skrb. račun
4. FINTRADE D.O.O. 6.081 0,97 Osnovni račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 5.155 0,82 Skrb. račun +500
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.498 0,56 Skrb. račun -54
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.981 0,32 Skrb. račun –976
8. PBZ D.D. 1.296 0,21 Skrb. račun -25
9. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.001 0,16 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 815 0,13 Skrb. račun NOVI
NAVA nestala sa najmanje -600 da bi otisli iz top 10