Ajde Sakai kupuj više tu Tankersku. Motaš se oko nje ko mačak oko vruče kaše [lol]
Od kud znas da nisam vec kupio? [wink]. Ma kupit cu ja nju kad tad… samo sam postao jako oprezan, glede unatoc svega….a trenutno nema veze sa TNPL…
Sakai,
potpuno se slažem da svijetom vladaju špekulanti.Nafta,BDI sa toliko oscilacija u tako kratkom vremenu.
Tipičani špekulativni baloni.
Međutim, od starog Rima postoji izreka:Ploviti se mora.
Svijet neće stati.Propasti će svi špekulanti iz brodarstva.TNPL je u prvom redu konzervativan brodar,
koji je mogao imati i brži razvoj,veću flotu,ali i veću zaduženost,a zaduženost u sadašnjoj kreditnoj
krizi svjetskih financija postaje najveći problem.TNPL za slijedećih nekoliko godina samo iz
postoječih financijskih rezervi od oko 800 mil kuna neće imati krizu likvidnosti.A likvidnost je
krvotok i kada ona prestane firma pada.
Međutim,u sadašnjoj situaciji TNPL se nalazi u dobroj situaciji,jer većina flote /9 lađa/su tankeri
koji imaju povoljnije vozarine nego lani,tako i da eventualni izlazak iz dugoročnog TCT u ovom trenu
predstavlja dodatno povečanje zarade.Na spotu su vozarine 50% veće nego lani u ovo doba,a i veću su
od prosjeka 1Q prošle godine.Dakle za cjelokupni tankerski biznis povoljnija situacija.
Ostatak flote od 6 brodova/handysize/ se nalazi u dugoročnim TCT i maksimalno jedan ili dva broda su na spotu.Povoljnija situacija u tankerima,postojeći dugoročni TCT za handye donose visoku dobit,a
jedino negativan efekt za jedan ili dva broda.Dakle i u 4Q možemo očekuvati sličnu dobit kao i u
1Q 2008 bez eventualnog sezonskog udara visokih tankerskih vozarina.Interesantno je da zadnjih
dana rastu tankeraši u svijetu ,a i BDTI raste ,a sve ostalo pada.Prema tome izgleda da će tankerske
vozarine rasti kada se tržište smiri.
Napravio sam malu zbrku – link koji je bio namijenjen ovdje završio je na Utjecaju svjetskih burzi, a poruka je negdje nestala… Zato ponavljam:
O budućnosti brodarstva u svijetu ima jedan zanimljivi članak objavljen u lipnju (June 2008) u časopisu Maritime Reporter and Engineering News (str. 40-43). Ima zanimljivih stavova, tablica i dijagrama. Članak ima naslov (otprilike): Kad se mjehur eksplodira.
Evo linka:
http://www.marinelink.com/magazines/archive.aspx?m2=mr
Moj prilog za usporedbu tankeraša.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TK
Teekay- Tankerska:
PE ttm:9,92 4,63
PE 31.12.2009.:6,07 ?????
PBV: 0,51 0,57
Pa dobar je clanak, ali ipak ne pise o buducnosti brodarstva u svijetu nego o precijenjenosti starih bulkera, koju je uzrokova donedavni ATH suhih vozarina.
Tako da si to prije moga postati na ATPL temu, a ne ovdi.
Clanak uopce ne spominje stare tankere (osim one tablice i dijagrama sa kretanjem cijene 5yrs starih), jer se ta anomalija koja se bila pojavila sa bulkerima kod tankera jednostavno nije bilo dogodila niti se vise more dogoditi: i bez sad vec globalnog rezima za double hull, restrikcije i kontrole kod exploatacije tankere su tako stroge da je mala shansa da ces imati i 10ak godina star tanker u poslu, altroke nekakakve 20-to godisnnjake.
Pored toga, iz onih tablica za vrijednosti 5yrs old suzemax i aframax tankera za 2007, moremo lako viditi do koje je mjere TNPL i sada, ali cak i prije godinu dana bila potcijenjena.
Zapravo se clanak sasvim lako more protumaciti ka "blacenje" ATPL i "drukanje" za TNPL. Sricom, autor nije registriran na ovom forumu.
Moj prilog za usporedbu tankeraša.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TK
Teekay- Tankerska:
PE ttm:9,92 4,63
PE 31.12.2009.:6,07 ?????
PBV: 0,51 0,57
To ti je pogresan link i pogresna firma.
Teekay Corp. je jedno,a Teekay Tankers drugo.
Odi na Teekay Tankers (link ti je doli, sa tickerom TNK, a ne TK) pa onda usporedi opet.
Uspoređivati Tankersku s TK-em nije baš razborito: TK je bar pet puta veći, a ima i potpuno drugaciju strukturu flote; npr. ima 20-tak LNG tankera (za ukapljeni plin). Uz to, to je jedno od najčuvenijih imena u tankerskom businessu. Kao, usporedba GE i Dalekovoda (nemam ništa protiv DLKV – jedina dionica iz koje sam izašao u plusu)
Moj prilog za usporedbu tankeraša.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TK
Teekay- Tankerska:
PE ttm:9,92 4,63
PE 31.12.2009.:6,07 ?????
PBV: 0,51 0,57
To ti je pogresan link i pogresna firma.
Teekay Corp. je jedno,a Teekay Tankers drugo.
Odi na Teekay Tankers (link ti je doli, sa tickerom TNK, a ne TK) pa onda usporedi opet.
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TNK
[/quote]
Hvala.Učinjeno.
@bestiale
Pa,tu smo negdi,samo mi imamo triput bolji PBV,a triput je triput.
Fala na linku.
Bestiale,
zahvaljujem se na kirurško preciznim komentarima,jer mi potvrđujete i moja saznanja o trenutačnoj situaciji u različitim brodarskim sektorima. Tankerski market (za razliku od drugih brodarskih sektora)
uopće nije u krizi unatoč svjetskoj krizi.BDTI je u petak 50% viši nego u isto vrijeme prošle godine, a
cijena dionice pada jednako kao i kod svih ostalih brodarskih kompanija u Hrvatskoj.Znači da ljudi ne znaju razlikovati sektore u brodarstvu.Što na to kazati? Pa neka pada što više, jer je to rijetka šansa da dionice ovako visoko vrijedne tvrtke(vrlo malo zadužene)kupim na tako niskim razinama.Žao mi jedino ljudi koji će u ovim previranjima donijeti pogrešne odluke .Ipak moram reći da mi je TNPL
izbor broj 2,a PTKM broj 1
Pa TeeKay Tankers mores sasvim komodno usporedit sa Tankerskom, imaju flotu za samo 1 aframax vecu nego Tankerska, ali zato i nesto stariju, a i bez onih 5-6 bulkerica koje ima Tankerska.
Takodjer, i Tankerska d.d je dosta poznato i dosta ugledno ime u svjetskom shippingu vec desetljecima, iako vecina dionicara bas i nije svjesna toga, nazalost.
Tako da je usporedba TeeKeya sa Tankerskom d.d. Zadar, vise kao usporedba GE i Siemensa, nego GE i Dalekovoda.