Važno je napomenuti da TNPL gotovo sve prihode ostvaruje na svjetskom tržištu te da su joj prihodi ostvareni u RH zanemarivi što je svrstava u najveće hrvatske izvoznike. Također je bitno da joj većina prihoda dolazi od tankera, a manji dio iz segmenta suhog tereta. Upravo tankeri imali su najmanji pad vozarina u odnosu na nedavne rekorde, a isto se nastavilo i u 1 Q ove godine, pa bi i rezultati za 1.Q ove godine također trebali biti odlični. Po svemu sudeći, do polovine ove godine kada bi trebala biti donijeta i odluka o dividendi, dionica TNPL trebala bi imati duži trend rasta, osim ako je veći igrači ne budu umjetno obarali da se nakrcaju prije izlaska rezultata poslovanja za 1.Q i odluke o dividendi, a kako keša na računu imaju preko 1100 kn po dionici, dividenda bi mogla biti vrlo primamljiva.
pa upravo prije objave rezultata smo gledali pokusaj jednog takvog rusenja. no cini se da nisu napravili nista, vec su im dionice jeftino pokupljene[smiley2]
Uzimajući sve navedeno u obzir mislim da će sutra doći do promjene trenda TNPL. Ipak smatram da mnogi investitori nisu znali za ovakvo izvješće, a dokupljivanje nije išlo.
Sutra predviđam solidan promet ove dionice i to odmah pri otvaranju tržišta. ( naravno ako na ponudi za prodaju bude neka znatnija količina ) i rast cijene.( više od 5% )
Evo nek to bude moja prognoza, prognozirajte i Vi pa ćemo vidjeti ko će na kraju biti u pravu.
Ovaj put potpuno se slažem s tom prognozom, dapače i sam ću sutra vjerojatno opet u šoping. S ovakvim rezultatima sve što se kupi do 2900 je odlično, a ako bude jaka kupnja moglo bi to već sutra i preko 3000 kn. U suštini, ovo je jaka i stabilna firma s respektabilnim rezultatima i smiješno je da je cijena dionice ispod 3000 kn, a to treba zahvaliti većim igračima koji su je mjesecima tiskali dolje i dokupljivali. Nakon ovakvog izvješća, mislim da više neće riskirati stavljajući prodaju nisko jer – ostat će bez dionica [smiley1]
Što se tiče Brodara tu se ne gleda P/bv nego nav vrijednost, tj. vrijednost brodova (koji su danas vrlo likvidna imovaina) i onda oduzeti dug. Kod TNPL se ta vrijednost kreće oko 4500 kn po dionici, ili više (pogledati analizu vrijednosti na HAAB. Tankersko tržište brodova je puuuno stabilnije od suhog, i zasada nije bilo pada vrijednosti, nego baš suprotno.
Što se tiče 1Q vidio sam da je jedan afromax išao po pod najnižom mogućom vozarinom u ovom kvartalu koliko sam ja pratio tako da bi očekivao između 70-90 mio kn dobiti bez većih računovostvenih zahvata.
Pozdrav,
Shogun.
Nažalost dešava se ono što sam predvidio, veliki igrači (ili jedan od njih) iskorištava ovu situaciju za iskrcavanje, sa jedne strane su mali nalozi dok sa strane prodavača vidimo velike naloge, dionica je doživjela rast od 7,5%, budite oprezni jer bez obzira na malu prijašnju lividnost tu veliki kolo vode -vidi top10.
Po meni trenutno najveći zicer. Cijena može malo biti suzdržana ali sa rezultatima 1Q 2006 više neće imati osnove za ikakav pad ( dobit cca 100 mil kuna za 1Q 2006. godinu )
Pozdrav
Rezulatati iz izvjesca su ok, ali mislim da se ne moze govoriti o rastu dobiti od 27x. TNPL je prosle godine imala amorticaciju od 550 milja, a ove 150. Kada se to uzmeu obzir rezultati su na razini proslogodisnjih (sto nije lose, ali nije fenomenalno).
A jeste li razmišljali da su brodovi koji s otpisani i knjigvodstveno prikazani kao 0 kuna u budućnosti dati izvanredni prihod od bar 50% nabavne cijene. A koliko će to onda dignuti dobit. Recimo brodovi su se znali čak prodavati iznad nabavne cijene poslije 10 godina.
Istina da je amortizacija prošle tj.2004 godine prikazala maksimalnu amortizaciju zbog važećeg Zakona,a ove godine to nije mogla učiniti čak i da su htjeli to učiniti. Ovo je najveća maksimalna amortizacija koju su mogli prikazati.
Kao npr. brod Novigrad koji je prodan za 2,1 mio$ (1978), izvaredni prihod u 1Q2006 i vjerujem udio u dobiti.
Šteta da je ova dionica puna banaka koje su tu dugo i svaka se boji potegnuti da nebi netko drugi iskočio.
Dugo pratim dionicu i neznam što bi je moglo više pogurati od ovakvog izvješća, osim velike dividende i kupnje Jadroplova.
znanac:
“07.04.2006. najavljena exkluziva
Malo exkluzive za portal. U ponedjeljak u Jutarnjem listu malo o uspjesima TNPL. ”
Da bi se znalo kupite sutra Jutarnji list. Da se ne bi zaboravilo da sam Vam to najavio.
znanac:
“07.04.2006. najavljena exkluziva
Malo exkluzive za portal. U ponedjeljak u Jutarnjem listu malo o uspjesima TNPL. ”
Da bi se znalo kupite sutra Jutarnji list. Da se ne bi zaboravilo da sam Vam to najavio.
Tankerska plovidba donijela zaradu od 669 kn
Piše: Silvana Milić
——————————————————————————–
U zaradi od 669 kuna po dionici čak su 404 kune iz redovnog poslovanja
Prošlogodišnji hit tržišta kapitala, dionice brodskog prijevoza morem, odnosno jedan od njih, i prošli je tjedan ponovno zaintrigirala investitorsku javnost. Zadarska Tankerska plovidba (TNPL) objavila je financijsko izvješće o poslovanju u 2005. i ugodno iznenadila sudionike tržišta kapitala i svoje dioničare. Cjenovni pomak na početku trgovanja u ponedjeljak sezao je do gotovo 3000 kuna.
Prošlogodišnja kvartalna izvješća nisu ostavljala previše nade da će 2005. završiti iznimnim poslovnim rezultatima. Ujedno ne baš prevelika volja menadžmenta za komunikaciju s investitorima također nije bila ohrabrujuća pa su se investitori počeli povlačiti iz ove dionice, a ista je krenula tonuti prema najnižih 2675 kuna postignutih ove godine.
Fundamenti koji su govorili da je NAV (Net Asset Value) ove dionice i dalje iznad 4000 kuna i da, bez obzira na pad vozarina za prijevoz morem, oscilacije u vozarinama za prijevoz nafte nisu toliko velike (a čine gotovo dvije trećine prihoda TNPL-a) nisu previše odzvanjale u investitorskoj javnosti, kao ni činjenica da je Tankerska gotovo u potpunosti izmijenila svoju flotu i da je mnogo prije roka spremna za plovidbu samo s brodovima koji imaju dvostruko truplo.
Nadajući se najboljem, samo su najhrabriji ipak čekali svoje i kupovali TNPL pa je tako u ovoj godini, bez obzira na sve, postignut promet od oko 27,5 milijuna kuna i volumen oko 9700 dionica, neznatno u odnosu na isto razdoblje lani. Što je i razumljivo jer nakon samo 14,27 kuna zarade po dionici u 2004., prije svega zbog zaračunavanja enormne amortizacije, nitko i nije očekivao da bi u ovoj godini Zadrani mogli iznenaditi.
Kad tamo, izvješća Tankerske plovidbe za 2005. donijela su zaradu od 669 kuna po dionici, od čega čak 404 kune iz redov