Sto se pak drukanja tice, je, drukas li ga drukas. Pises hvalospjeve o Upravi, koja je recimo propustila ugovoriti dva dodatna handya (da su ih sada prodali, jos nedovrsene, neto zarada bi bila 14 mil USD po komadu). Btw, kad stizu dva ugovorena?
Da bi mogli donositi pravilne odluke treba se staviti u situacijui u kojoj se nalazila Uprava TNPL lani u ovo vrijeme.
1.Vozarine totalna katastrofa_tankeri gubitaši
2.Handy odlično ali premala flota
3.Donat_trošak,finalizacija prije uključivanja u flotu
4.Dugi otok i Olib pri kraju izgradnje_plačanje zadnjih rata
5.Kreditna kriza u svijetu pred pragom
6.Ugovorena 4 handya_samo troškovi
Da li bi bila mudra odluka da se radi dva handya koji bi činili samo 5% cijele flote ugrozi tekuća likvidnost.Sada je lako biti pametan kada su tankerske vozarine skočile,ali u tom trenutku su
predviđanja za tankere bila jako loša.TNPL je inaće dosta konzervativna u ulaganju i oni se drže
pravila da u nove investicije ulaze sa najvećim dijelom svojim kapitalom,a kreditna izloženost u
ovom trenutku iznosi oko 15% ne knjigovodstvene, nego stvarne imovine.U ovom trenutku kada
kreditni reiting velikog broja brodara pada zbog prezaduženosti,postoji mogućnost s obzirom na
glad za novcem, da prezaduženi brodari bankrotiraju.
Po tom kriteriju JDPL izvrstan,TNPL odličan,ATPL dobar,ULPL dovoljan.
Još jedana potvrda izvrsnih poslovnih poteza uprave TNPL.Optimalna obnova flote!
Lopina ponavljaš se za poluditi.
Malo objektivnosti ne bi škodilo.
Neugovoriti dva handymaxa po onim cijenama i to zvati dobrim potezom je ništa drugo nego druk.
Da su ih prodali još u gradnji zaradili bi vrijednost jednoga.
Dio shippinga je i prodaja brodovao, kako polovnih tako i u gradnji.
Sjećam se kad mi je brat 2005.g. pričao kako njegov brodovlasnik ugovara veliki broj novogradnji tj. zauzima slotove iako mu uopće nije bila namjera 50 % istih uvoditi u flotu. Niti godinu dana poslije prodavao ih je doslovno finacirajući iz njihove prodaje svoje novogradnje.
Da, Ashrak ovo je vec za skociti sa mosta na Rječini, onog blizu ušća.
kolega lopina jedno pitanje za vas:
kako vam ne dosadi svakodnevno, više puta dnevno, pisati jedno te isto? i tako zadnjih par mjeseci… što mislite time postići?
pratim tnlp (još je nemam u portfelju), pa između ostalog pogledam i forum, ali postaje iritantno čitati svaki dan gomile vaših istovjetnih postova. ako to nije spamanje teme, ne znam što je…
Da, Ashrak ovo je vec za skociti sa mosta na Rječini, onog blizu ušća.
/quote]
Znači onaj donji, što se visoko uzdiže. [wink]
Da, onaj visoki, na Zajčevoj….
kolega lopina jedno pitanje za vas:
kako vam ne dosadi svakodnevno, više puta dnevno, pisati jedno te isto? i tako zadnjih par mjeseci… što mislite time postići?
Pa ne piše on to stalno. Kaj ne kužiš da kopi/pejsta? [lol] [lol]
Ok onda ti meni objasni teoriju o namjernom štopanju cijene koja je još veća besmislica. Kolko ja vidim cijena ne da se štopa nego pada. Pa zar je tebi u interesu biti u dionici kojoj se "namjerno" snižava cijena? Znači ti voliš gubiti ili si kupio opcije na pad? Ali kod nas opcija nema, pa mi sad nije jasno.
Zbog cega bi stopanje cijene bilo besmislica?! Ili pak "teorije zavjere", po Lopini?!
Ako su svi jos davno prihvatili da je i pumpanje tj. umjetno dizanje cijene neke dionice na Burzi i normalana i smislena akcija, zbog cega bi se onda i namjerno rusenje ili stopanje cijene neke dionice smatralo necim besmislenim ili nemogucim?! Pa radi se samo o brojevima.
Da se cijena TNPL planirano i sustavno rusi i to bez obzira i na stanje ZSE, na kretanje vozarina i brodarskih indexa, bez obzira i na na poslovanje Tankerske, sasvim je ocito jos od Svibnja pa do pocetka Rujna.
Samo u zadnja 2-3 tjedna kad je padalo sve, osim ona 2 dana kad se pojavila malo jaca kupnja i koja je odma bila pravovremeno ugusena paketima od 100kom postavljenim na ask po 2-3% nizoj cijeni od trenutne.
Za vrime litnje letargije na ZSE povremeno su uletili paketi od 5-10 TNPL na asku opet po 2-3% nizoj cijeni, bez ikakvog ocekivanog ili opravdanog razloga.
Cak i bez te "teorije" i bez Lopine i njegovih manifesta o funadamentima, bilo kome pismenom je jasno da je TNPL ispod 3500 bila vec potcijenjena debelo debelo.
Ovo mi se uopce niti ne da argumentirati: ako netko ne viruje, onda neka razmisli na koju foru
jedna kompanija sa 15ak ne bas novih bulkera i heavyliftica, jednim (1) hotelom i 4-5 prastarih aviona za charter, more imati mcap 550 mil USD i to jos NAKON ovolike korekcije zadnjih tjedana?!
Dakle, TNPL nikako nije mogla izmedju Svibnja i Rujna pasti cak za 35%, na komicnih 3000Kn, bez necije pomoci i zalaganja. Sad, mi moremo raspravljati i/ili nagadjati tko i zasto se oko toga potrudija, ali se bas i ne moremo praviti da to nije istina.
Neugovoriti dva handymaxa po onim cijenama i to zvati dobrim potezom je ništa drugo nego druk.
Da su ih prodali još u gradnji zaradili bi vrijednost jednoga.
Dio shippinga je i prodaja brodovao, kako polovnih tako i u gradnji.
Sjećam se kad mi je brat 2005.g. pričao kako njegov brodovlasnik ugovara veliki broj novogradnji tj. zauzima slotove iako mu uopće nije bila namjera 50 % istih uvoditi u flotu. Niti godinu dana poslije prodavao ih je doslovno finacirajući iz njihove prodaje svoje novogradnje.
Da stvar bude jos tragicnija, upravo je Tankerska (davno, nekad) imala izuzetno sposobne ljude i knowhow upravo za taj dio shipping businessa. Tocnije, dobar dio danasnje vrijednosti i snage Tankerske zaradjen je bas takvim pravovremnim sklapanjem ugovora za novogradnje i prodavanjem nekih jos u pola navoza.
Ali da, i drugi ljudi i druga vrimena.
A) Pa dobro, uzmimo nek ju namjerno ruše. Pa kaj je to tebi dobro? Tim više, što je UPRAVI u interesu da je cijena što niža. Pa tko želi takvu dionicu kojoj sama uprava koja je ujedno i većinski vlasnik druka na pad? Pa kaj je to tebi normalno? Ajd vidi što neki puno pametniji od nas kažu po tom pitanju. Ima u knjigama… Pa ja se slažem da je TNPL jako podcijenjena.
B) Što se tiće MCAP-a ATPL-a on je dvostruko manji nego bi trebao biti, jer da ovoga trenutka rasprodaju svu svoju pokretnu i nepokretnu imovinu + cash na računu i poplaćaju sve moguće i nemoguće obveze, dobiš više od 3500 kn po dionici. To je tako, ako ti to nemožeš shvatiti, ja ti tu ne mogu pomoći. Moguće je da je za TNPL još i veći nesrazmjer. Neznam… nisam se time bavio, jer mi ne prolazi uvjet sa početka.
Dakle:
IF A = OK
THAN B
IF B=OK
THAN BUY
IF A = NOT OK
THAN RiB
END
ne nužno tim redosljedom [bye]
Da, Ashrak ovo je vec za skociti sa mosta na Rječini, onog blizu ušća.
Dva ovna na mostu.Jedan mora u rijeku jer je most uzak.Komentirajte brojevima,molio bih.
Dva ovna na mostu.Jedan mora u rijeku jer je most uzak.Komentirajte brojevima,molio bih.
[/quote]
Ma, Lopina nemoj se uzrajavat. Ovo je interna šala na visinu mostova.
Nego, ajde iskreno. Zar ne osjetiš nekada da si malo subjektivan u svojem pisanju?
I da ti srce bude na mjestu, nešto TNPL sam zadržao, a ATPL rasprodao.
kolega lopina jedno pitanje za vas:
kako vam ne dosadi svakodnevno, više puta dnevno, pisati jedno te isto? i tako zadnjih par mjeseci… što mislite time postići?
pratim tnlp (još je nemam u portfelju), pa između ostalog pogledam i forum, ali postaje iritantno čitati svaki dan gomile vaših istovjetnih postova. ako to nije spamanje teme, ne znam što je…
kolega lopina jedno pitanje za vas:
kako vam ne dosadi svakodnevno, više puta dnevno, pisati jedno te isto? i tako zadnjih par mjeseci… što mislite time postići?
pratim tnlp (još je nemam u portfelju), pa između ostalog pogledam i forum, ali postaje iritantno čitati svaki dan gomile vaših istovjetnih postova. ako to nije spamanje teme, ne znam što je…
Repeticio ist matter studiorum.
Ponavljena laž je istina.
Sakai daje krive informacije,te bi bez reakcije to moglo postati i "istina".I zato mogu dati samo isti odgovor na isto pitanje ili provokaciju.
Ništa ne komentirate konkretno.Komentirajte brojevima!