TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@lopina
lijepo je pisati o svojoj dionici.
umjereno.
ali, unatoč svim korisnim podacima iznesenim u tvojim postovima, primjetna nit druka njihova je realna poveznica.
ovakav druk vjerujem da je uvalio u nevolje jedan broj ljudi kojima dionica nije bila u fokusu.
dionica konstantno gubi na vrijednosti i za to sigurno ima razloga.
ni fintrade (stari mačci slišković i lejo) ne bi se olako riješili 11000 dionica potencijalne zlatne koke.

vjerujem da su ovo trenutcu u kojima analiza fundamenata uopće nije primarna: u fokusu bi trebala biti analiza uzroka snažnog pada dionice koja to, površno gledajući, nije zaslužila.

GROBEX, DEC MAJ BEJBI, DONT TAČ IT!

@vlad – zašto je ZB aktiv brutalno srušio TNPL, mislim i još neke dionice – nažalost ne znam. Svakako će zarada od poslovanja biti rekordna. Ovakvo brutalno iskrcavanje po bidu bi srušilo i svaku drugu dionicu u ovakvom stanju marketa. Ako fundamenti i zarada nemaju veze, onda ni burza meni nema smisla, nadam se sve dođe na svoje prije ili kasnije.

Aj jedina svijetla točka je ulazak AZ OMF-a, koji naravno ne garantira nikakvu brzu zaradu, ali barem neku stabilnost dionice. Dodatno je Tankerski sektor nepoznat ulagačima i težak za predviđanja. Možda u zadnje vrijeme panika na bulkerima također utječe na male ulagače, koji ne znaju razliku.

JA i dalje mislim da ej TNPL na ovoj cijeni odlična kupnja, i kupnje na ovim cijenama napokon ima, trebalo je pasti na oko 2500 da se kupnja pojavi.

Ne preporučam dionicu ljudima koji žele na brzinu vratiti izgubljen novac, ali bojim se da im to niti na drugim dionicama neće uspjeti.

Kad je crobex bio 4000, pa 3500, likvidnost se održavala na 15-tak dionica, koje su išle gore-dolje po valovima. Kako su fondovi sve više u banani, a novaca sve manje, iz toga su ispale neke dionice ( TNPL, JDPL, VIRO, ZABA, THNK … ), i likvidnost je ostala na nekoliko dionica ( INA,HT, IGH, ATPL,DLKV, INGR, LEDO, KOEI), i tu se koncentrira kapital trejdera i trejdanje fondova i održava neka likvidnost tržišta.

Moja se zadnja nada da će s lovom od iNE tržište se unormaliti, i fundamenti i dividenda početi nešto značiti, jer je tu ipak 6 milijardi kuna nasuprot imovine OIF koja je pala ispod 3 milijarde u ZSE dionicama. Ako ne, gasim komp i forum, i bacit ću oko za 6 mjeseci, margin nemam, mogu čekati, dionice ne prodajem.

Sve u svemu, kad se jednom trend okrene, tek tada će se vidjeti što je smart money skupljao, i en mora značiti da će najviše rasti dionice s kojima se najviše trejdalo i održavala likvidnost.

Eto toliko od mene, već sam umoran od ove burze, a ljudi su sve nervozniji. Možda bolje ništa ne pisat.



@lopina

lijepo je pisati o svojoj dionici.
umjereno.
ali, unatoč svim korisnim podacima iznesenim u tvojim postovima, primjetna nit druka njihova je realna poveznica.
ovakav druk vjerujem da je uvalio u nevolje jedan broj ljudi kojima dionica nije bila u fokusu.
dionica konstantno gubi na vrijednosti i za to sigurno ima razloga.
ni fintrade (stari mačci slišković i lejo) ne bi se olako riješili 11000 dionica potencijalne zlatne koke.

vjerujem da su ovo trenutcu u kojima analiza fundamenata uopće nije primarna: u fokusu bi trebala biti analiza uzroka snažnog pada dionice koja to, površno gledajući, nije zaslužila.


Kada pišem o tehničkoj strani iznosim činjenično stanje i s obzirom da dionica pada ,onda sam umjeren i nisam druker.
A kada iznosim činjenice o dobrim vozarinama,velikoj dobiti,veličini flote,novogradnjama,BV,P/E,
maloj zaduženosti i kada to uspoređujem sa ostalim brodarima u Hrvatskoj onda sam druker za
TNPL i protivnik ATPL,JDPL ili ULPL.Ma ne budite smješni.Imate toliko znanja i iskustva da jako
dobro znate što je drukanje a što su činjenice.

Vidim da i Zmrklic gubi forcu.Ne daj se Ines….Tržište percipira brod kao brod.I njih ne zanimaju detalji i vi kao poznavalac stvari se počimati nervirati.Postavlja se pitanje dokle doseže ljudska
investitorska glupost.Pa nije li neki fond menađer-"analitičar" izjavio da nije vrijeme tankera i to u
vremenu kada su vozarine bile na trogodišnjem minimumu.
Mislim da nas čeka još slijedeća teška sedmica gotovo na svim fundamentalno jakim dionicama..Fondovi/stranci/ nas neće pustiti iz panđi.Isciditi će se i posljednji margini.Slijedeća sedmica je sedmica laganog ukrcanja inseidera,pasivni pristup mirovinaca/stranci/i prodaje otvorenih velikih /stranih/ i stagnacija ili pad crobexa.Lagani oporavak koncem sedmice ,malo značajniji rast tokom sedmice
prije INE i nastavak umjerenog rasta i povečanja likvidnosti kada dođe novac od INE.Ali ne očekujem
ništa spektakularno i očekujem neselektivni rast.
A tada počima vrijeme FI2008.Mi barem nećemo
pasti jer ćemo imati s obzirom na sadašnju cijenu vjerovatno najbolje FI izvješće na burzi.

Ako bude municije pojačavam poziciju u TNPL sve do rasta do 4.000.

U trenutku kada nam izgleda beskorisno a još jedanput provjeriti zašto smo kupili TNPL
po 4.000 ,tj preko 60% više od sadašnje cijene.Nikada se ne smije zaboraviti da cijena dionice ne
ovisi samo o fundamentima.Za mene je to ipak najbitnije.Pokoji put nisam u pravu kratkoročno,ali
ako sam imao pravilan i objektivan pristup vrijeme sve stavlja na svoje mjesto.Najćešće slijedi
nagrada.Čak i na našem totalno nelogičnom tržištu.

Lopina, pokusavas silovati trziste no moguce je iskljucivo suprotno – da trziste siluje tebe. A to se upravo i dogadja. Ne znam zasto uporno pilis, mozda zato sto si svjestan da ce peak likvida otici kao sto je i doslo ili jednostavno ne razumijes trziste…

Sto se pak drukanja tice, je, drukas li ga drukas. Pises hvalospjeve o Upravi, koja je recimo propustila ugovoriti dva dodatna handya (da su ih sada prodali, jos nedovrsene, neto zarada bi bila 14 mil USD po komadu). Btw, kad stizu dva ugovorena?

Nadalje, iznosis neistinite tvrdnje poput one o raspodjeli managerskih nagrada/dionica (ATPL je dala 3 puta manje u zadnje dvije godine) sto definitivno spada u kategoriju druka…

Nazalost moram se sloziti s nekim tko je primjetio da radis vise stete no koristi.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Lopina, pokusavas silovati trziste no moguce je iskljucivo suprotno – da trziste siluje tebe. A to se upravo i dogadja.

Točno u glavu.Zaista tržište siluje sve vlasnike ove dionice.Upravo proporcionalne veličine postale
obrnutoproporcionalne.Uspio sam promijeniti matematičke zakone?Dajete mi velike moći.

na današnji dan 04.10.

2007——– 2008——–indeks—— korekcija

veličina flote —–1.031.000—–1.311.000———–127
BDTI /87%/————— 852———-1.464———–172 ———-150/87puta 1,72/
BHSI/13%/ 2.799———1.169———– 42————-6/13 puta 0,42/

CROBEX —————–5.200———2.967———–57

TNPL———————7.100———2.417———–34

1,27 x 1,56 x0,57×7.100=7.145

2.417 :7.145= 0,34
Prema ovom izračunu podcijenjenost je 66%.Ne silujen ja nego matematika.
Važno je napomenuti da utjecaj vozarinskih indeksa nije linearan.Na dugoročne TCT se ovo ne odnosi.
Specijalno se ne odnosi na diskont od /100-42/ 58%/kod BHSI jer su većina ugovora na dugoročnim
TCT za handye.Tako barem imamo informacije.
Možda je u onu cijenu od prošle godine bila uračunato i povečanje flote .Ali sigurno se na ovoliki rast
tankerskih vozarina nije računalo.Tako da bi fair cijena bila barem kao lani uračunavajući veličinu
flote i porast vozarina,sa uračunatim padom crobexa.I ja silujem tržište.


Lopina, pokusavas silovati trziste no moguce je iskljucivo suprotno – da trziste siluje tebe. A to se upravo i dogadja. Ne znam zasto uporno pilis, mozda zato sto si svjestan da ce peak likvida otici kao sto je i doslo ili jednostavno ne razumijes trziste…

Što se tiće likvida s obzirom da su 4Q i 1Q najbolja sezona mogli bi očekivati BDTI barem na ovim razinama.Međutim,vi očito niste dobro analizirali BDTI ako smatrate da su ovo izvrsne vozarine.
Ovakve vozarine su bile dobre dok je nafta bila 70 US$/lani/ i kada je US$ bio jaći.Na Mediteranu
TNPL ima stabilan i siguran biznis sa suezmax tankerima.
Ali apetiti su se povečali.Dugi otok i Olib su brodovi za zimske uvjete,što ne mora, ali može stvarati
ekstraprofit.Ti tankeri mogu voziti gdje drugi ne mogu.Logično.
I pored drastičnog pada u godinu dana
BDI 9.561 na 3.002 -69%
BHSI 2.799 na 1.169 -58
BPSI 9.545 na 2.281 -76

BDTI porast 72%

I pored ovolikog rasta BDTI handyflota tankerske još uvijek ima veću rentabilnost od tankera.Kapital,
traži profit te će biti manje interesa za gradnju tankera.Zakon spojenih posuda djeluje.
Kreditna kriza potresa svijet.Tankeraši će teže dolaziti do kapitala.Sa prodajom starijih tankera
sa jednostrukim dnom ne može se puno zaraditi,kao što se moglo sa starim bulkovima.Banke postaju
nelikvidne,jako loša prošla godina za tankeraše bi mogla dodatno smanjiti naruđbe i potencirati
odustajanja od novogradnji i to specijalno za tankere.Predviđanja su bila da će broj ispruka biti manji
za 20%,a sada se već spominje 40%.Za onog tko ima mladu tankersku flotu sa tankerima sa
dvostrukim dnom vrlo dobra očekivanja.
Potražnja nafte u svijetu je jako neelastična.Nafte mora biti ili svijet staje.

Potpuno ste u pravu što se tiće vozarina.Gdje će biti nitko ne može predvidjeti.To i jeste opasnost
od gubitka u slučaju pada vozarina,ali i od ekstra zarade radi rasta.Ja tipujem na isto i više slijedečih nekoliko mjeseci.Za sada rast vozarina nije
podigao cijenu ove dionice.Možda će početi rasti ako vozarine počmu padati.

Ovo zadnje ,malo šale ,ali i ne baš.

Kad si vec kod malo shale:

– market cap Tankerske d.d. prema TNPL po 2448Kn sad je na 214 mil. EUR

– izgradnju nove zgrade terminala a Zg Airportu, investitori su procijenili na 220 mil. EUR

je li dobra sala da u istoj drzavi tankerska kompanija od 1,4 mil DWT ganc nove flote vridi manje nego jedna zgrada terminala airporta sa 30ak (kratkih) letova dnevno?



dionica konstantno gubi na vrijednosti i za to sigurno ima razloga.
ni fintrade (stari mačci slišković i lejo) ne bi se olako riješili 11000 dionica potencijalne zlatne koke.

vjerujem da su ovo trenutcu u kojima analiza fundamenata uopće nije primarna: u fokusu bi trebala biti analiza uzroka snažnog pada dionice koja to, površno gledajući, nije zaslužila.


da, naravno da moraju postojati racionalni razlozi za ovoliku podcijenjenost TNPL.

za pocetak, Fintrade se uopce nije olako rijesio 11,000kom, tih 11,000 TNPLa ionako nikad nije bilo stvarno vlasnistvo Fintradea nego samo i iskljucivo vlasnistvo Tankerske.
Te dionice su kod Fintradea su bile samo na cuvanju ili sklonjene ili prikrivene ili nadjite izraz koji je najpristojniji, ali je sad vec ocito da je stvarni vlasnik tih 11,000 dionica od 2004 bila Tankerska.

Dalje, ovaj ZB fond se uopce ne "iskrcava brutalno" niti se uopce iskrcava, nego samo jako pazljivo i jako precizno vec mjesecima prodaje TNPL samo onda i tocno onda i samo onoliko kada i koliko je to potrebno da bi se cijena ili srusila ili zaustavila u rastu.

Kad cijena TNPL ocekivano pada, onda ZB fond ne prodaje (ka npr zadnjih dana sto nije prodava, sto je zacudilo zmrklica), kad cijena TNPL pokaze bilo koju naznaku rasta, ZB fond uvali na prodaju paket dva od 100 ili 50 ili koliko vec triba, po 2-3% nizoj cijeni od trenutne.

To traje vec mjesecima, puno prije ovog burzovnog shocka od prije nekoliko tjedana, tako da je ocito da se ne radi o slucaju nego o sasvim racionalnom postupanju nekog kome je u interesu da cijena TNPLa bude sto niza.

Sad, je tesko zakljuciti kome je to do sada, svih proteklih 15 godina od pretvarnaja Tankerske u d.d. bilo u interesu da cijena TNPLa bude sto niza?!

Moram nešto komentirati… možda ću ispasti zloćest, ali ako može lopina na ATPL, mogu i ja ovdje.
Naime.. ova cijena od 2400 za TNPL je toliko smiješno niska da se čovjek ozbiljno zapita: "može li zaista niže?". Stvar je u tome da sam se ja to zapitao i na 3000 i na 2700 pa sad opet na 2400 i tako 10 po 10%. DOKLE??

Nema apsolutno nikakvog suvislog razloga da TNPL sada TOLIKO pada (za razliku od tamo preko di čak i možemo to nečim argumentirati, iako je i to smiješno na onim razinama) E pa razlog je taj što vi jednosatvno nemate takvu kupnju (za razliku od tamo preko) koliko vam je jaka prodaja.

A zašto vam je tako jaka prodaja? E pa zato što vas je ova gamad od uprave (koju Lopina tako vješto brani) pokrala za 36 milja iz dobiti i da je bar taj cash dala direkt u ruke sebi i radnicima, ona je kupila paket dionica nekakvom vanburzovnom transakcijom. I te dionice podijelila radnicima koji sad te iste dionice prodaju na burzi kako bi dobili taj isti cash koji su im debili mogli dat direkt u ruke. Mogli su im isto tako kupit vreće riže na pjaci. I što da ovi rade s rižom? Za njih su dionice riža, a ulaganje. I tako fino, radnici dođu na Žitnjak sa tim vrećama riže, stanu pored ceste i vuku ljude za rukav da im otkupe rižu.

Ja ne znam kad radnicima sjedaju te nove dionice i možda uopće ne prodaju nove, ali zato tresu stare jer znaju da će im sjest te nove. Tako su vam ovi monstrumi iz uprave učinili dvostruku štetu: Em su vas pokrali za 36 milijona, em vam ruše cijenu na burzi i pucaju vam margini.

Da se protrguje tih 36 milja (najgora varijanta, naravno da neće svi prodavati) trebat će vam nekih 2-3 mjeseca agonije, za razliku od tamo preko di bi za to trebalo nekih 3-4 dana (vidi promete na ATPL zadnjih par tjedana). I tako vam je to… i zato ste diskontirani.

Nema boga da bih bio u marginu na ovoj dionici, Lopina svaka čast za hrabrost. I Zmrklicu, ne ovo nije likvidna dionica, pa Todex je likvidniji od vas.

I'LL BE BACK

@Governor, tocno je da je odluka Uprave da od profita iz 2007 kupi sebi 1,75% dionca (tj. cak 12% free floata TNPLa) bila katastrofalna za cijenu TNPLa, jer je od te dionice takvom odlukom doslovno potirala svakog ozbiljnog i veceg ulagaca.

Samo sto ti je ostatak posta totalna besmislica:

a) tih 11,000 dionica ocito jos nije podijeljeno, tako da one sigurno ne mogu nikako uticati na jaku prodaju zadnjih tjedana
b) stare dionice zaposlenika su u Silbi BV i jednostavno se ne mogu prodavati.

c) Tankerska ima nekih 200-tinjak zaposlenika ukupno, koji imaju i dobre i zajamcene place, a i znaju dosta dobro sto su dionice i koja im je stvarna vrijednost, vjerojanto puno vise od nekih ljudi u Hrvatskoj kojima su dionice i trziste kapitala profesija.

Tako da usporedjivati zaposlenike Tankerske sa nekakvim sljakerima koji prodaju dionice ka vrice rize povlaceci ljude za rukav, more samo netko ko nema pojma o toj firmi.

New Report

Close