gdje vidis da Zaba invest povecava udio? malo mi je prevelika rasprodaja iza ZABE skrb. da bi pomislio da se ne radi o jednom velikom igraču
Na žalost, što se više govori o ovoj dionici, ona sve više pada.
Govori se kako je ova dionica stabilnija zbog boljeg odnosa potražnje i ponude nego kod drugih dionica. Ta kupnja je tu uglavnom reda radi, a pad neće zaustaviti jer im nije u interesu da kupuju skuplje ako ne moraju.
U sridu. Kad bi to bilo tako, vjerojatno bih i kupio TNPL odmah. Ovako, cini mi se da neki od njih i prodaju dionice (sa 2500 kn neto zarade).
Pa ovo cemo komentirati za 3 dana, kad vidimo sda top 10, jer ja mislim da ih nisu jos dobili , već da nas razbija ZABA ko i prije
[/quote]
Moguce, ovo je samo moja pretpostavka, ako Lopina moze pretpostavit da ce cijena dionice ici gore, jer eto trezor mora kupiti dionica za 36 milijuna kn, mogu i ja. Uostalom, moguce je da radnici prodaju stare dionice (kupljene po 600 kn, recimo) jer cekaju nove… no, u krajnjem slucaju to nije ni bitno.
Bitno je to da ja moram zapalit svjecu svom brokeru koji nije reagirao dovoljno brzo na odblokiravanje tnpl jer bi uspio kupiti tnpl na 2495… ma poanta posta jest da nije u redu i lijepo nagovarati na kupnju. Znas dobro da to nije islo tebe.
Hmmm, opet rupa u postu. Pogledaj dobit u proslih 6 godina, mislim da je tek 2006. bila na razini prosle godine. I tu su dijelili zapravo mizernu dividendu dionicarima, ostalo je islo u zadrzanu dobit. Ok, trebalo im je za ulaganje u brodove, no ono sto zelim naglasiti jest da oni nisu ni mogli od 8 milijuna kuna dobiti davati nagradne dionice….
Dobit 2005.g 419mil—————–67,33 mil $
2006.g 231mil—————–41,8
2007.g 217 mil—————-43,6
2008.g 150 mil 1H 2008.—–30,3
Brodarima je US$ novčana jedinica
Ako uzmemo u obzir da je 2005 značajan prihod ostvaren od prodaje brodova ,a slično je bilo i lani
ipak je 1H 2008 do sada najbolje razdoblje za TNPL jer je samo iz osnovnog posla ostvarena dobit od preko 30 mil $,što je najbolji rezultat u polugodištu u razdoblju unatrag tri i po godine.
S obzirom na vozarine u 3Q možemo zaključiti da je i treći kvartal bio izvrstan,dolarski slično
prvom polugodištu ,a kunski nešto povoljnije zbog rasta US$.Izvjesno je da će dobit iz osnovnog
posla biti veća samo iz vozarina u tri kvartala ove godine,nego lani cijele godine kada su prodana tri broda u trećem kvartalu.
U ovom trenutku/1.listopada/operativna flota je jača za DONATA i Dugi otok /167+114 tis.DWT/30%
Dolar je u usponu,a inaće kuna pada u četvrtom kvartalu.
Nafta je pojeftinila.
BDTI visok.
Jedino handisize ima lošije uvjete poslovanja/BHSI u padu,ali daleko manje od BPSI -ATPL/
Daleko veća tankerska flota 85% pruža i dalje mogućnost visokih zarada,što nam daje pravo da i u 4Q
možemo očekivati visoke zarade,a 4Q je inaće sezona najvećih tankerskih vozarina .
Sve to potvrđuje izjavu Ive Mustaća da će ovu godinu dobit biti 330.000 mil kuna .
Iskreno očekivao sam veću dobit,ali ovakav pad vozarina u suhom segmentu nije se moglo očekivati.
i iako se odnosi samo na 15% flote ipak smanjuje dobit.
Ovo je ujedno i odgovor na upit Sakaia da površno komentiram rentabilnost.Kolo sreće se okreće,te
TNPL u ovom trenutku postaje rentabilnija zbog tankera i visokih vozarina,dok suhi nažalost postaju
manje rentabilni.Porast vozarina u suhom segmentu bi bio kec na desetku za TNPL. Sve navedeno pruža mogućnost i isplate veće dividende ,a to je izjavio i Mustać .Veća dobit,veća dividenda.
pozdrav svim tankerašima,a i ostalim brodarima
Pa ovo cemo komentirati za 3 dana, kad vidimo sda top 10, jer ja mislim da ih nisu jos dobili , već da nas razbija ZABA ko i prije
[/quote]
Moguce, ovo je samo moja pretpostavka, ako Lopina moze pretpostavit da ce cijena dionice ici gore, jer eto trezor mora kupiti dionica za 36 milijuna kn, mogu i ja. Uostalom, moguce je da radnici prodaju stare dionice (kupljene po 600 kn, recimo) jer cekaju nove… no, u krajnjem slucaju to nije ni bitno.
Bitno je to da ja moram zapalit svjecu svom brokeru koji nije reagirao dovoljno brzo na odblokiravanje tnpl jer bi uspio kupiti tnpl na 2495… ma poanta posta jest da nije u redu i lijepo nagovarati na kupnju. Znas dobro da to nije islo tebe.
[/quote]
Sakai, što te to malo prsti svrbe? [wink]
Pa ovo cemo komentirati za 3 dana, kad vidimo sda top 10, jer ja mislim da ih nisu jos dobili , već da nas razbija ZABA ko i prije
[/quote]
Moguce, ovo je samo moja pretpostavka, ako Lopina moze pretpostavit da ce cijena dionice ici gore, jer eto trezor mora kupiti dionica za 36 milijuna kn, mogu i ja. Uostalom, moguce je da radnici prodaju stare dionice (kupljene po 600 kn, recimo) jer cekaju nove… no, u krajnjem slucaju to nije ni bitno.
Bitno je to da ja moram zapalit svjecu svom brokeru koji nije reagirao dovoljno brzo na odblokiravanje tnpl jer bi uspio kupiti tnpl na 2495… ma poanta posta jest da nije u redu i lijepo nagovarati na kupnju. Znas dobro da to nije islo tebe.
[/quote]
Radničke dionice su kod Silbe i mogu ih prodavati za 99 god.
Cijena tih dionica je uz popuste oko 300 kn.
A što ako sutra svi koji imaju ATPL kupljenu po 30 kn počmu prodavati.
A što ako to naprave oni koji su kupovali JDPL po 10,a INGRU po 10,A iGH po 200 kn.
Budite ozbiljni.
A to što ste htjeli kupiti na 3.495 ste u tom trenutku bili u pravu.
Ipak se bojite da će prodimiti,jer jako dobro znate koliko vrijedi.
Nadam ste da ste kupili po 3.400 ,ali za vas kao dugoročnog investitora tih nekoliko postotaka i
nije bitno.Ja se barem tako ponašam prema vrhunskoj robi.
pozdrav
Jer rasipništva u ovoj firmi nema,a to pokazuje napredak kroz povečanje flote i dugoročno izvrsni poslovni rezultati.
Specijalno ova uprava zaslužuje velike nagrade što je u 2006.pristupila velikoj obnovi flote,a 2007.je bila katastrofalna godina za tankere i pored toga su uspjeli napraviti veliku obnovu flote bez velikih potresa.
No dobro, buduci da se Lopina nije prihvatio posla i potvrdio onu svoju tvrdnju da su drugi brodari isplatili vise nagrada managerima no TNPL ajmo to malo probat izracunat. Buduci da mi je vrijeme ograniceno, napravit cu to samo onako.
2006.- 95.814.572 dobit – managerska nagrada 3.852.583 kn (4 %)
2007.- 219.559.111,16 dobit – manag. nagrada 8.782.364,45 (3.6%)
2005. – 432.714.000 dobit – managerska naknada 4%? – 17 mil kn?
2004. – nagrada managerima se nije dijelila zbog gubitka prethodne godine
2003. dobit 18 mil kn…. managerska nagrada ???? 720.000 kn
Evo ovako, ovo sto je poboldano se odnosi na pretpostavku da je isplacena managerska nagrada i za te dvije godine, u sto ne vjerujem (2005. velika izvanredna dobit zbog prodaja brodova, a Gospari takvu dobit cuvaju za nove brodove). Ako netko zna neka slobodno javi!
No dobro, ajmo pretpostaviti da su isplatili uobicajenih 4 %. To nam sveukupno daje 30.2 milijuna u pet godina. Sto je za skoro 6 milijuna manje od TNPL koja je to ucinila u samo jednoj godini. Jos jednom napominjem, ove boldane cifre su pod velikim upitnikom!
I ja volim matematiku, matematika ne laze.
#2. Managerske nagrade bi se trebale iskljucivo vezati uz postotak dobiti. To osim sto je transparentno je i jedino ispravno. Eskivaze tipa “nismo dijelili 5 godina pa ajmo sad malo zahebat dionicare” jednostavno ne pale. To je potkradanje dionicara.
#3. Navodna genijalnost Uprave TNPL pomalo i pada u vodu kad nisu dogovorili i ona 2 handya bi se i nezavrsena mogla prodat za koji milijun dolara vise….
Toliko o manifestima.
Sakai, što te to malo prsti svrbe? [wink]
Bez daljnjega, znas da ja ne skrivam takve stvari. No, svaki put kad me zasvrbe prsti, odem zapalit jednu i poslije se pokaze da je to bila dobra odluka. Nazalost. Uostalom, znas moj stav o TNPL. Fundamentalno potcjenjena, ali…
Iskreno očekivao sam veću dobit,ali ovakav pad vozarina u suhom segmentu nije se moglo očekivati.
i iako se odnosi samo na 15% flote ipak smanjuje dobit.
Opet jedna neprovjerena tvrdnja. Znamo li na koliko su ugovoreni handyi, mozda im ugovori istjecu tek za godinu dvije?
S druge strane, ovaj novi tanker je ugovoren na ugovor koji donosi manje od 10.000 usd dolara dobiti dnevno (spomenuo sam to na ATPL temi), sto bas i nije neki super potez, zar ne? Ne tvrdim da je moja info 100 % tocna, ali imam razloga da vjerujem u nju.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. TANKERSKA PLOVIDBA D.D. 11.000 1,76 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.580 1,69 Skrb. račun
4. FINTRADE D.O.O. 6.081 0,97 Osnovni račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.655 0,74 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.663 0,58 Skrb. račun
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.617 0,58 Skrb. račun
8. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.347 0,22 Osnovni račun
9. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.001 0,16 Skrb. račun
10. PBZ D.D. 992 0,16 Skrb. račun
Ukupno: 89,73