sva sreća da se nisam navukla na postove kolega koji svakodnevno pišu hvalospjeve o TNPL.
nije još vrijeme za ulaz.
obzirom na opću situaciju u svijetu i top 10 strukturu (tj. planove/potrebe određenih članova unutar top 10) nije vrijeme za kupovinu… ni blizu… nažalost…
Tako je barone, samo se vi klonite TNPL. Dobro vama, dobro nama [thumbsup]
Sutra bi moglo biti pakleno.Međutim,TNPL je padala kada je trebala rasti,pa bi sada trebalo biti obrnuto.
Potaknut pitanjem Mrguda malo sam analizirao strane brodare.
Dionice suhih su u vremenu od nove godine uračunavajući današnju katastrofu prosječno izgubili:
52,7% M =58
Dionice tankeraša su istovremeno pale:
31% M =31
Poklopili se aritmetička sredina/prosjek/ i medijan.
S obzirom na sastav flote TNPL u toku ova tri kvartala
15% Suhi 85% tankeri
15 X 52,7+ 85 X 31 =790,05 + 2.635 = 34,25%
Dakle,upoređujući sastav flote i svjetske brodare TNPL je trebala pasti za 34.25% u odnosu na cijenu
od nove godine.
7.100X /100-34,25/ = 7.100 x 65,75 =4.668
S obzirom na povečanje flote za Dugi otok ,a uskoro i Olib od 20%,a svjetska tankerska flota se godišnje povečava za 2% trebam pribrojiti porast od
20%-2%= 18 Indeks 1,18 4.668 X 1,18 = 5.508.
Jučer je ta cijena bila za desetak posto više.Toliko je bio ludi dan u Americi.
Dakle,uspoređujući cijene od početka godine i uzevši u obzir i današnju kataklizmu brodara u odnosu na svjetske brodare,TNPL je doživjela dodatnu kataklizmu na hrvatskom tržištu kapitala .
Današnja prosječna cijena
2.619 : 5.508 =0,475 Dakle,podcijenjenost od 52,5% Jučer je to bilo preko 56%.
Ovo ne znaći da kupujete po 2.600,ako možete i niže jer je jednostavno takvo vrijeme.Diskont treba
biti što veći.
Ali ovo je ujedno i informacijama vlasnicima da ne trebaju paničariti,jer se sutra očekuje loši dan radi Amera već da dokupljuju što jeftinije ,a najhrabriji mogu i šortati.
sva sreća da se nisam navukla na postove kolega koji svakodnevno pišu hvalospjeve o TNPL.
nije još vrijeme za ulaz.
obzirom na opću situaciju u svijetu i top 10 strukturu (tj. planove/potrebe određenih članova unutar top 10) nije vrijeme za kupovinu… ni blizu… nažalost…
A na što si se navuka.Priznaj pa ćeš shvatiti da si tu veća pušika nego u TNPL.Objasniti ćemo ti.Jer nažalost malo je dionica kao TNPL.Mislim da nema ni jedne dionice koja je ovako dobro potkovana
uz bagatelnu cijenu .
sva sreća da se nisam navukla na postove kolega koji svakodnevno pišu hvalospjeve o TNPL.
nije još vrijeme za ulaz.
obzirom na opću situaciju u svijetu i top 10 strukturu (tj. planove/potrebe određenih članova unutar top 10) nije vrijeme za kupovinu… ni blizu… nažalost…
A na što si se navuka.Priznaj pa ćeš shvatiti da si tu veća pušika nego u TNPL.Objasniti ćemo ti.Jer nažalost malo je dionica kao TNPL.Mislim da nema ni jedne dionice koja je ovako dobro potkovana
uz bagatelnu cijenu .
[/quote]
samo vi mislite svoje…
osobno, smeta me što se tako negativno reagira kad se netko usudi malo realnije pogledati na stvar. pa nije valjda da mislite da ova tema postoji isključivo zbog afirmativnog pisanja o dionici.
vi svakodnevno pišete jedno te isto, i tako već par mjeseci, ne znam kako vam ne dosadi.
a dionica stalno pada.
što je to kolegica (ili kolega) pogrešno napisala/o?
sva sreća da se nisam navukla na postove kolega koji svakodnevno pišu hvalospjeve o TNPL.
nije još vrijeme za ulaz.
obzirom na opću situaciju u svijetu i top 10 strukturu (tj. planove/potrebe određenih članova unutar top 10) nije vrijeme za kupovinu… ni blizu… nažalost…
A na što si se navuka.Priznaj pa ćeš shvatiti da si tu veća pušika nego u TNPL.Objasniti ćemo ti.Jer nažalost malo je dionica kao TNPL.Mislim da nema ni jedne dionice koja je ovako dobro potkovana
uz bagatelnu cijenu .
[/quote]
ne tiče vas se to. ali iznenadili bi se. vjerojatno neugodno [proud]
Nadam se da si izaša iz ULPL i da si isto i na njihovim stranicama posta ovu informaciju.Ako si
toliko mudar i odlučija baš sutra kupiti TNPL ,a da si istovremeno već proda ULPL,a želiš ući jeftino
čak poštujem.Nije pošteno ali je korisno.Ali ako to radiš iz inata ili osvete nisi razuman.Svi ljudi
koji su u dionicama i koji vode računa o svom novcu,noćas se vrte u krevetu.
Pamet u glavu.
Inaće dat ću ti samo jednu kratku informaciju za usporedbu.
TNPL ima pet/5/ puta veču flotu od ULPL ,manju zaduženost/sva materijalna imovina je naše
vlasništvo/.ULPL na tu malu flotu duguje 500 mil kn.Iz ovog podatka jasno je da bi tržišna kapitalizacija TNPL trebala biti barem pet puta veća od ULPL.
TNPL Mcap 626.385 X 1.619 = 1.640.502
ULPL MCAP 580.000 X 1.531=887.980
Upravo proporcionalni račun:
1.640.502 : 887.980=5: x X=2,7
ULPL je fundamentalno precjenjena u odnosu na TNPL 2,7puta, a s obzirom na veće zaduženje preko
tri četiri puta
TNPL 2.619 ULPL 510 ili
ULPL 1.531 TNPL 4.593 do 6.124
Ovu informaciju shvati kao dobronamjernu.Ovo ti je prilika da sigurno zaradiš.
Želm ti puno uspjeha.
S obzirom na drastična pad vozarina u suhom segmentu od preko 60%,a istovremeno BDTI se izvrsno
drži došlo je do većeg pada suhih od mokrih ,te u ovom trenutku vrijednost određuje količina
željeza izražena U DWT,umanjeno za zaduženost.
U ovom trenutku je jasno da TNPL s obzirom na 1.311.000 DWT teži nešto malo više od naša tri
ostala brodara zajedno koji u ovom trenutku imaju operativnu flotu manju od TNPL.Što se tiće
starosti flote i tu je TNPL u prednosti ,jer je prosječna starost flote nešto manja od ostala
tri brodara.Ali ne tražimo dlaku u jajetu.Recimo da je to isto.
Ali zaduženost je značajno u korist TNPL.
TNPL sve dugove pokriva sa financijskom imovinom,a sva materijalna imovina je netto vlasništvo
dioničara.
Ostali naši brodari na svu materijalnu imovinu imaju zaduženje od 1,449 mlrd kn.
Tržišna kapitalizacija prema jučerašnjim prosječnim cijenama.
TNPL 1.640.502——— broj dionic puta pr.cijena——–626.385 X 2.619 kn
Vlastita imovina veća od materjalne imovine.
ostala tri brodara 3.533.540 tržišna kapitalizacija
zaduženost 1.448.700-negdje oko 300 mil US$
Tih 300 mil US$ u ovom trenutku ćini otprilike mogućnost kupovine nove flote oko 400.000 DWT,jer zbog krize
banaka neki ne mogu isfinancirati novogradnje,pa se pružaju i povoljnije mogućnosti tako da bi u ovom
trenutku to moglo biti i više od 400.000 dWT.Ali ne budimo cicije.
Dakle TNPL ima 1.300.000 DWT ostali isto,ali tuđih je 400.000
1300.000-400.0000=900.000
TNPL—————————–ostali netto
1.300.000 DWT—————–900.000
MCAP 1.640.502—————3.533.540.
Pitanje glasi:Da li je za 1.641.mlrd kn bolje kupiti 1.300.000DWT ili za 3.533.540 kupiti 900.000 DWT
Ovo bi trebale biti upravo proporcionalne veličine,a ne obrnuto proporcionalne.
Neka mi oproste vlasnici ostalih brodara,jer ovo i nije dan kada se iznosi ovakve podatke.Ali ja samo
prezentiran podatke iz svima dostupnih izvještaja FI 2Q 2008.
Upravo tako, ovo nije dan za iznositi fundamentalne podatke. Ja, recimo, ne kupujem niti likvidni niti dry DWT u ovim vremenima. Ne znam zasto ljude nagovaras da kupuju TNPL, kad je generalna frka u svijetu? Zar stvarno ocekujes da ce ljudi uskliknuti "bravo, zatrcimo se preko cvjetnih livada i krenimo u fundamentalno dobru kupnju" u ovakvim trenucima?
Nagovori na kupnju su poceli kad je TNPL bila na 4000, sada je ? Ne, nije ovo napad na osobnoj osnovi, radi se o tome da postoje trentuci kada fundamente mozes okaciti macku o rep…
Ovo se ne odnosi samo na TNPL….
S obzirom na drastična pad vozarina u suhom segmentu od preko 60%,a istovremeno BDTI se izvrsno
drži došlo je do većeg pada suhih od mokrih ,te u ovom trenutku vrijednost određuje količina
željeza izražena U DWT,umanjeno za zaduženost.
U ovom trenutku je jasno da TNPL s obzirom na 1.311.000 DWT teži nešto malo više od naša tri
ostala brodara zajedno koji u ovom trenutku imaju operativnu flotu manju od TNPL.Što se tiće
starosti flote i tu je TNPL u prednosti ,jer je prosječna starost flote nešto manja od ostala
tri brodara.Ali ne tražimo dlaku u jajetu.Recimo da je to isto.
Ali zaduženost je značajno u korist TNPL.
TNPL sve dugove pokriva sa financijskom imovinom,a sva materijalna imovina je netto vlasništvo
dioničara.
Ostali naši brodari na svu materijalnu imovinu imaju zaduženje od 1,449 mlrd kn.
Tržišna kapitalizacija prema jučerašnjim prosječnim cijenama.
TNPL 1.640.502——— broj dionic puta pr.cijena——–626.385 X 2.619 kn
Vlastita imovina veća od materjalne imovine.
ostala tri brodara 3.533.540 tržišna kapitalizacija
zaduženost 1.448.700-negdje oko 300 mil US$
Tih 300 mil US$ u ovom trenutku ćini otprilike mogućnost kupovine nove flote oko 400.000 DWT,jer zbog krize
banaka neki ne mogu isfinancirati novogradnje,pa se pružaju i povoljnije mogućnosti tako da bi u ovom
trenutku to moglo biti i više od 400.000 dWT.Ali ne budimo cicije.
Dakle TNPL ima 1.300.000 DWT ostali isto,ali tuđih je 400.000
1300.000-400.0000=900.000
TNPL—————————–ostali netto
1.300.000 DWT—————–900.000
MCAP 1.640.502—————3.533.540.
Pitanje glasi:Da li je za 1.641.mlrd kn bolje kupiti 1.300.000DWT ili za 3.533.540 kupiti 900.000 DWT
Ovo bi trebale biti upravo proporcionalne veličine,a ne obrnuto proporcionalne.
Neka mi oproste vlasnici ostalih brodara,jer ovo i nije dan kada se iznosi ovakve podatke.Ali ja samo
prezentiran podatke iz svima dostupnih izvještaja FI 2Q 2008.
neće vam to pomoći [bye]