TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Uprava nam definitivno nije naklonjena. Točka!

Međutim, pitam se bi li bio sretniji da je uprava "ona prava; kakvu bi svatko poželio", ali da se događaju i sljedeće stvari:
– prihodi padaju, dobit isto
– brodovi su stari i loše se održavaju
– jedan brod im biva zaustavljen u stranoj luci zbog neplaćenih dugova ili nepoštivanja propisa
– neki brodovi ostaju na vezu jer ne mogu pronaći teret
– jedan brod izazvao skandal ispuštanjem nafte u more
jedan član uprave sudjeluje u skandalu oko neke pronevjere, ili slično
– …

Uprave je iz ovogodinsje dobiti kupila 11,000 dionica. Koje ce biti podijeljne kao nagrada zaposlenima.
Tankerska ima manje od 200 zaposlenika, vecina pomorca naviga na ugovore tj. NISU zaposlenici.

Cod (dobro informirani diskutant Cod) je nedavno ovdi objasnjava kako ce npr. zapovjednik broda dobiti 25 dionica nagrade. Sto je nekakav maximum za zaposlenika, koji NIJE clan Uprave.

No, pretopostavimo (radi lakseg racunanja) da ce i svi drugi zaposlenici (i zapovjednici i kapi i tajnice u Kadrovskom) dobiti taj maximum tj. po 25 dionica nagrade.
Pomnozimo li 25 dionica sa 200, doci cemo do 5000kom dionica.

Dakle, cak i uz takvo izdasno (hipotetsko) nagradjivanje svih zaposlenika, Upravi ostaje jos 6000kom dionica.

je, to je za mene skandal. ili slično

Uspješni menađeri imaju nagrade prema uspjehu firme.Neki dobiju i na stotine mliona dolara.Tako
valjda i uspješna uprava ,koja izvrsno vodi kompaniju očekuje obilatu nagradu u dionicama.I ULPL
obilato nagrađuje menađment,pa i ATPL to radi na isti nači,pa i Luković ,nije ni Božo Prka baš
slabo prolazi,jedino TNPL dodatno nagrađuje ostale zaposlenike ,dok drugi sve davaju upravi.Očito ti se ova rukovodeća ekipa dobro zamirila,kada ovako grizeš.Lipo prodaj dionice pa si miran.Zdravlje je
ipak najvažnije,a tebe razdire netrpeljivost,da ne rećem nešto gore ,a mir je najvažniji u ovom poslu.
Prihvatiti odluke,prihvatiti upravu,prihvatiti strategiju kompanije,u svemu tome nađi svoj interes.
To je jedini pravi put ili prodati i zatvoriti knjigu.


Međutim zagolicala me ova informacija da su dva bulka "nestala".Da li su prodana,ili će ova dva koja
dolaze u 2009.biti jeftinija.Kompezacija za štetu.

[lol] [lol] [lol]

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Amortizacija tankera se u TNPL radi na rok od 16 god iako može biti i ubrzana.
Za bulkove amortizacija je na rok od 20 god.

u 2009.ugovorena su četiri handysize od 37.000 DWT,a ostala su samo dva.Takva je situacija sa
Azijcima.ATPL je sa njima i gaće izgubila,jer dva panamaxa kasne gotovo godinu dana i to godinu
kada su vozarine bile na ATK.Gubitak koji se mjeri u milijunima US$,te bi se dalo zaključiti da je
uprava ATPL nesposobnija od TNPL.Smatram da je uprava ATPL sposobna,ali da ipak malo zaostaje
za upravom TNPL.Istovremeno je ATPL prodala Mljet i Jadran,pa ima manju flotu nego prije
tri četiri mjeseca.S obzirom kakve su sada vozarine na spotu na Pacifiku za suhe i nema velike
štete,jer se loše zarađuje.Jedino dugoročni TCT u suhima donosi dobre zarade.TNPL ima suhe
na dugoročne ugovore što dokazuje da je uprava pravilno postupila.Još jedna izvrsna procjena.
Tankeri su TCT fifti-fifti,ali tu TNPL ima sreće jer je BDTI visok i raste.Jedino brodovi koji
plove pod ugovorom koji su sklopljeni u toku 2006. i 2007.plove za kiki riki.Međutim,jako malo
ima takvih jer je već 1Q bio odličan,2Q još odličniji,a 3Q izvjsno najodličniji,a za četvrti kvartal koji
je inače mjesec tankera izvrsna očekivanja. izvjesno.
Volio bi da BDI za 4 Q bude viši ,jer i TNPL ima šest "suhih"brodova,pa bi eventualni izlazak iz TCT
nekog od brodova bio povoljniji ako i BDI bio veći.
Ipak u ovom trenutku TNPL se nalazi u neuporedivo povoljnijoj situaciji,zbog povečanja flote za 10%
zbog povečanja tankerskih vozarina/ za gotovo 100% više nego lani/,a što se tiće bulkova oni
nažalost mogu donositi u najboljem slućaju kao lani ,ali realno puno ,puno manje.
Dakle,lani je bilo loše zbog malog BDTI,a ovu godinu u odnosu na prošlu godinu imamo Donata i
Dugi otok više nego lani.Ja sam zbog toga zahvalan upravi koja je to napravila.

Međutim zagolicala me ova informacija da su dva bulka "nestala".Da li su prodana,ili će ova dva koja
dolaze u 2009.biti jeftinija.Kompezacija za štetu.Ne mislim dac će TNPL tako lako propustiti povoljne
ugovore.Pa za te stvari postoje svjetske uzance,iako nikakva odšteta ne može ATPL nadoknaditi
kašnjenje u isporuci ova dva panamaksa,kao i opčenito ranije isporučene brodova sa zakašnjenjem,
jer je to bilo vrijeme BDI na 11.000 prošlost.Bilo bi dobro da se to ponovi.Ali to su samo želje.

Lopina,
poštujem tvoj izbor i oduševljenje Upravom TNPL, to je sigurno vrlo interesantna firma, no kad već kompariraš tog brodara sa ATPL pogledaj malo i likvidnost, i ne zaboravi da je to važna stravka kod odluke za investiranjem svakog ozbiljnog investitora. Inače, iz TNPL sam svojedobno izašo baš radi Uprave i famozne Zaklade, a o (nemoralnim) nagradama je svoje rekao Stanko Banić i tome nemam što dodati.
Kad već spominješ loše poteze Uprave ATPL sa azijcima evo par natuknica. Imperijal je preuzet lani u Južnokorejskom STX brodogradilištu tijekom listopada i uhvatio je peak vozarina, pa je zaključen u t/c na 1 godinu za 77000 dnevno, osobno to držim najboljim poslom u 55 godišnjoj povijesti tog brodara. Kažeš da su prodani Mljet i Jadran, ukupno app. 54 miljuna dolara, a novi panamaxi što ih imaju preuzeti (Zagreb i Pracat) svojedobno su daleke 2004 ugovorno zaključeni na 30-ak miljuna svaki, što znači da je Uprava odabrala pravi timing za prodaju starih brodova. Generalno, nisam pristalica glorificiranja uprava budući one nemaju utjecaj na stanje marketa, a tržište je ključni faktor što determinira prihode i neto dobit svakog brodara, međutim dobre i loše uprave razlikuju se po timingu prodaje i kupnje brodova, a tu preiskusni gospari nemaju premca u RH. Uostalom, pričekajmo FI 3Q, još ako se poklopi sa rješenjem INA, bit će tu veselja za dioničare TNPL i ATPL, no sigurno je da će od keša od prodaje INA najviše profitirati HT, Adris, ATPL i IGH i to baš tim redom.

Lopina,
poštujem tvoj izbor i oduševljenje Upravom TNPL, to je sigurno vrlo interesantna firma, no kad već kompariraš tog brodara sa ATPL pogledaj malo i likvidnost, i ne zaboravi da je to važna stravka kod odluke za investiranjem svakog ozbiljnog investitora. Inače, iz TNPL sam svojedobno izašo baš radi Uprave i famozne Zaklade, a o (nemoralnim) nagradama je svoje rekao Stanko Banić i tome nemam što dodati.
Kad već spominješ loše poteze Uprave ATPL sa azijcima evo par natuknica. Imperijal je preuzet lani u Južnokorejskom STX brodogradilištu tijekom listopada i uhvatio je peak vozarina, pa je zaključen u t/c na 1 godinu za 77000 dnevno, osobno to držim najboljim poslom u 55 godišnjoj povijesti tog brodara. Kažeš da su prodani Mljet i Jadran, ukupno app. 54 miljuna dolara, a novi panamaxi što ih imaju preuzeti (Zagreb i Pracat) svojedobno su daleke 2004 ugovorno zaključeni na 30-ak miljuna svaki, što znači da je Uprava odabrala pravi timing za prodaju starih brodova. Generalno, nisam pristalica glorificiranja uprava budući one nemaju utjecaj na stanje marketa, a tržište je ključni faktor što determinira prihode i neto dobit svakog brodara, međutim dobre i loše uprave razlikuju se po timingu prodaje i kupnje brodova, a tu preiskusni gospari nemaju premca u RH. Uostalom, pričekajmo FI 3Q, još ako se poklopi sa rješenjem INA, bit će tu veselja za dioničare TNPL i ATPL, no sigurno je da će od keša od prodaje INA najviše profitirati HT, Adris, ATPL i IGH i to baš tim redom.

Tako je,

a ti si Lopina baš zloćko jedan znaš? Nemožeš napisati jedan jedini tekst o TNPL a da usput ne ubaciš neku kajlicu na ATPL. Pa kaj ti stvarno misliš da poslovanje ATPL ovisi o jednom brodu (npr.Zagreb) pa ak kasni da je to smak svijeta? Vidjet ćemo kolko će para ATPL zaradi iz prijevoza roba, pa ćemo usporedit sa TNPL. Baš se veselim. E baš si prava Lopina

btw… kaj ti misliš da sam Atlantskoj kasne brodovi? Nemoj biti smiješan. To je jedan od rizika brodarstva kao kategorije i anticipiran je kroz niske multiple cijelog sektora.

I'LL BE BACK

btw, pitam se, a i ti se Lopino pitaj, kak stoji Tankerska s narudžbama u 3.maju, i kolko će kasnit, da li su uopće potpisali ugovor?

Bilo bi mi drago čuti što znaš.

unaprijed hvala na odgovoru [smiley]

Pessimism Is Your Friend

1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.081 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.664 1,70 Skrb. račun
4. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.655 0,74 Skrb. račun
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.168 0,67 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.661 0,58 Skrb. račun
7. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.472 0,23 Osnovni račun
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.301 0,21 Skrb. račun
9. PBZ D.D. 859 0,14 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 831 0,13 Skrb. račun

Broj 4 AZ OMF plus 400 kom
Broj 5 minus -510
broj 9 plus 4 kom

Dečki bez veze se svadite, stanje na marketu će sve samo reći. Reko sam 100 puta najbolje je obadvije imati u portfelju. Obe uprave su se pokazale više nego sposobne što se tiće charter managemanta.

Da uzmem iz konteksta ovaj tekst kolege gardista jer je stvarno odličan:

„….tržište je ključni faktor što determinira prihode i neto dobit svakog brodara, međutim dobre i loše uprave razlikuju se po timingu prodaje i kupnje brodova, a tu preiskusni gospari nemaju premca u RH. Uostalom, pričekajmo FI 3Q, još ako se poklopi sa rješenjem INA, bit će tu veselja za dioničare TNPL i ATPL, no sigurno je da će od keša od prodaje INA najviše profitirati HT, Adris, ATPL i IGH i to baš tim redom“

Gardist, ne treba čekati 3Q,jer već u 2 Q će tu TNPL imati bolje pokazatelje zarade po dionici tj.manji P/e
naravno samo iz pomorskog biznisa.

TNPL 2.780,93 :135,68=20,496:4= 5,124 P/E za godinu dana

ATPL 2.149,64:98,53=21.817 =5,454=5,454

Dakle,Tnpl je već u 2Q imala veću dobit po dionici,a poznato je da se suhe kompanije trže na
P/E oko 5,
a tankeri P/E oko 10/dvostruka podcjenjenost TNPL u odnosu na ATPL/
Međutim ,možemo zaključiti da je praktično 3Q pri kraju,a kako je
prosječni BDTI u 3Q veći od 1H 2008.možemo očekivati veću dobit,a imamo i brod više tj .10%veću flotu.Za suhe puno lošija situacija s obzirom na veliki pad vozarina,a konkretno ATPL i smanjenje
flote zbog prodaje brodova,što će značajno smanjiti prihode ,a dobit eksponencijalno i te će se
razlike produbiti u korist TNPL.O ovome se već vodila rasprava,ali te razlike su se nažalost produbile u korist TNPL ,ali nažalost i suhi segment TNPL će manje zaraditi.Sve skupa TNPL bi mogla malo
poboljšati pokazatelje u odnosu na 2Q,ali nažalost svi "suhi"brodari prolaze puno lošije nego cijelu godinu unazad.Za mjesec i pol će ovo biti evidentirano i kroz financijska izvješća.To je jednostavna
matematika.
U bliskoj budućnosti ove razlike bi se trebale dodatno produbljivati,jer ne može se očekivati u dužem
vremenskom razdoblju podcijenjenost tankeraša,A kako TNPL ima daleko veću flotu logično je da
će zarade biti veće. Hirovitost brodarskog tržišta je poznata,ali da bi bili sigurni u svoj ulog u ovoj
godini financijske nesigurnosti,bitna je i najmanja zaduženost u odnosu na sve naše brodare osim JDPL.
Jednostavno TNPL je firma gdje možemo biti mirni u loša vremana,a euforični u dobra.A sada su za
tankere izvrsna vremena,a i forekasti su izvrsni za slijedečih pola godine.


Dečki bez veze se svadite, stanje na marketu će sve samo reći. Reko sam 100 puta najbolje je obadvije imati u portfelju. Obe uprave su se pokazale više nego sposobne što se tiće charter managemanta.

mene jedino zabrinjava to sto TNPL pati u vrijeme kad i svi pate (mozda cak i vise) a vani tankeri ne pate tolko kao drugi… dok su vani tankeri prosli korekciju, jos se uvijek trguju na razinama koje su znatno vise od proslogodisnjih a odgovaraju super ciklusu koji se desio u proljece… zabrinjava me takav rasplet dogadjaja jer ce vrlo vjerojatno ova sr… vani trajati dosta dugo i to u vrijeme kad ce TNPL objaviti ATH dobit sto se zbog situacije vani vjerojatno nece odraziti na cijenu…. a sljedecu 2009. godinu svjetska recesija (koja ce se vjerojatno desiti) ce povuci vozarine nafte prema dolje, te jos uz visoku dobit u 2008. doci ce do manjeg rasta dobiti sto ce opet negativno djelovati na cijenu dionice…
mislim da ako se cijena TNPL ne oporavi do objave godisnjih rezultata (sva sreca ima jos do toga dosta vremena) za sve vlasnike TNPL slijede teska vremena i to dosta dugo

Styx, tek će onda bulkeri nastradat. Demand za naftom će i daje biti jak. Nadalje specijalno su mediteranske vozarine stabilne za aframaxe. Cod je postao da su brodovi u TC-u, osim mediteranskih aframaxa.

Ali 2010 i potpuni odlazak single hulla – mogo bi se show desit. Nadalje TNPL vozi 2008 s 8 tankera, 2009 će voziti s 10 tankera. Zima se predviđa da će biti duga i hladna za razliku od prošle koja je bila mlaka, što jako pogoduje tankerima.

New Report

Close