@bestiale – teško mi je to odgovoriti, iz ovog razloga:
Treba naći prosječnu cijenu TNPL dionice u zadnje 3 godine, + iznos koji si naveo, onda to isto učiniti s drugim dionicama.
Slažem se s tobom da su mogli dati više, no još uvijek daju jednu od boljih dividendi na ZSE.
Ako uspoređuješ s US firmama – onda je to drugo.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.081 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.664 1,70 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.736 0,76 Skrb. račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.255 0,68 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.661 0,58 Skrb. račun
7. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.472 0,23 Osnovni račun
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.301 0,21 Skrb. račun
9. PBZ D.D. 877 0,14 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 821 0,13 Skrb. račun
Ukupno:
Broj 9 minus 26 kom
Broj 4 minus 1 dionica
….
Ocu reci, meni je u redu sto se vi ljutite na mene kad ja napisem nesto sto nije vama po volji, ali je ipak malo neukusno citati kako se odrasli ljudi prave naivni i uporno foliraju ka da neznaju zbog cega je TNPL potonila i zbog cega se nece tako brzo vratit na neku "realnu cijenu".
TNPL je potonula iz istog razloga zbog kojeg i sve ostale dionice na ZSE- svjetska kriza!, s time da se TNPL ima pravo nadati jakom oporavku jer će imati odlične rezultate poslovanja, a za mnoge dionice se to ne može reći. Vidim bestiale da uporno drukaš protiv TNPL, a argumenti su ti slabi i uoće mi nije jasan tvoj interes za to jer tvrdiš da imaš ovu dionicu.
Gledano sa strane, puno više argumenata i povjerenja dajem lopini i zmrlicu nego tebi.
[/quote]
Bestiale je dijelom u pravu. Nije samo bear market uzrokovao ovoliki pad.
Oporavak možemo očekivati tek kad se ovo sr..nje u Americi smiri i izblijedi iz sjećanja, ali i dalje će određeni uteg ovoj dionici činit njena uprava, odnosno, vlasnička struktura.
Međutim, ni pitanje dividende nije toliko presudno.
Kada sentiment bude dobar, tim više ako mirovinca ovdje bude igrao (a ostat će), kod ovakvih fudamenata i podcjenjenosti pitanje da li će dividenda biti 50 , 100 ili 150 neće biti presudna za kupovinu ove dionice.
Bikove ne gledaju u 50 kuna razlike dividendnog prinosa.
Ajmo bit mrvicu realni pa reci je li bas vjerojatno u vrime sveopce burzovne krize i manjka casha, ocekivati neki glamurozan rast dionice koja je u posljednje 3 godine donila UKUPNO 140Kn ( manje od 20eura) dividende?
Ajmo bit mrvicu realni pa reći je li baš vjerovatno u vrime sveopće burzovne krize i manjka cacha,
ne očekivati glamurozni rast dionce firme koja u petnaest mjeseci povečava flotu za Donata,Dugi otok i Olib/cca 400.000DWT/,sa tankerskim vozarinama prosječno većim za 90% većim nego lani u 3Q i
sa izvrsnim rezultatima u 1H 2008.
Pa barem bi bilo razumno i realno da ta dionica ne bude niže nego lani,kada je bila 5.790,a danas je
prosječna cijena 2.601 / pomelo i mene 3 komada sa onih prvih 200/ ,a to je pad od 55%.
Poznata stvar je da na našoj burzi sve raste ili pada neselektivno,pa tako i TNPL.A ja kupujem
selektivno upravo zbog ovih nelogičnosti,koje će normalno pokazati veću dobit.Logično da dobit
iz kvatrala u kvartal raste.
Bestiale,urazumi se i ne odvračaj ljude od kupnje ove dionice,jer kada se trend okrene mogli bi te proklinjati.
Budi konzistentan .U nekom predhodnom postu si naveo da firma vrijedi milijardu dolara/ja mislim
da vrijedi i više/,a to je BV preko 8.000.Govoriš o nekoj budućoj velikoj dividendi,a o dionici
govoriš kao o trajnom izvoru neke buduće velike dividende.Pričaš o njoj kao o obiteljskom srebru,a
zbog nesređenih odnosa unutar firme ,gdje se smatraš prevarenim ,pljuješ na firmu ćija je flota
velika gotovo kao ATPL,ULPL i JDPL zajedno,s time da je manje zadužena.
Postavio bi jedno pitanje,U ovoj kreditnoj krizi dali je najmanja zaduženost TNPL mana ili bitna prednost.Negdje diskont,negdje prednost.
Ovakav način pisanja nije drukanje.Ovo su činjenice,koje možete provjeriti ,jer imate dovoljno materijala na predhodnih dvadesetak stranica.
kad ne raste cijena TNPL, bar imamo nastavak dobrih vijesti s rastom BDTI-a. Rezultati TNPL bi mogli biti rekordni ove godine
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 17, 2008 1534.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 16, 2008 1504.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 15, 2008 1487.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 12, 2008 1462.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 11, 2008 1416.00
Nemam ovu dionicu, no bestiale argumenti sasvim stoje ovdje, a to sam i davno naučio. Da firma s velikim kapitalnim troškovima u pravilu ne isplačuje dobre dividende bez obzira što dobro zarađuje, ako ovdje još uzmemo u obzir kako uprava ima loš odnos prema svojim dioničarima onda to nije baš dobra kombinacija. Nemam tu dionicu pa nisam emotivno vezan, no zanimaju me dobri argumenti, a ovi svakako stoje da velike zarade s velikim kapitalnim troškovima neidu zajedno s dobrim dividendama.
Ova dionica mi je bila u fokusu sve do odluke uprave da dobit podjeli uglavnom sebi.
Ne vidim dobar argumenat da će se to u budućnosti promjeniti, a povijest je najbolja učiteljica-kažu.
No s druge strane, ako će se visoke zarade nastaviti ulagati, rasti će bilanca i kapital društva što se pak nužno mora i odraziti na cijenu dionice. No mislim da će ovdje stalni uteg na rast cijene biti ovo što sam prvo naveo-visoki kapitalni troškovi, niska dividenda i nesklonost uprave prema dioničarima.
Cijena dionice će svakako rasti, ali ne prije dna ove recesije, no uvijek će ovdje biti cijena pod određenim diskontom.
TNPL s obziriom na knjigovodstvenu vrijednost svoje flote/podcijenjenost dva do tri puta/ima
jako male kapitalne troškove pa se pojavljuje velika dobit.I amortizacija je manja i sve se to
slijeva kao dobit.Kada bi TNPL tu cjelokupnu dobit dijelila kao dividendu firma bi počela zaostajati
na zahtjevnom tržištu brodara.U ovom trenutku TNPL je za naše pojmove gigant,ćija je flota
velika kao tri ostala hrvatska brodara/ne lošinjska/.Brodovi su izgrađeni,a grade se i novi po puno
nižim cijenama od njihove sadašnje tržišne cijene,a zaduženost je mala.Dakle,sada je TNPL visokokonkurentna,jer ima mladu ,kvalitetnu flotu. Spletom slućajnih okolnosti ili pameti uprave
ta flota je izgrađena relativno jeftino,sa relativno malim zaduženjem,što u dužem razdoblj TNPL
stavlja u izuzetno dobru poziciju.U slućaju povoljne konjukture i visokih vozarina dobit bi mogla
biti toliko velika da bi i dividende mogle biti izuzetno velike.Ipak mislim da nebi trebali očekivati
velike dividende dvije ili tri godine,jer u prvom redu treba stvoriti rezerve za slućaj ne daj Bože.
Tržište brodova i brodskog prostora je prevrtljivo.Lani je za tankere 3 i 4 Q bio očajno loš.
Ova godina med i mliko,a dolazi zimska sezona većih vozarina.Sve pet osim cijene dionice.
Strpljenja.
Ipak mislim da nebi trebali očekivati velike dividende dvije ili tri godine,jer u prvom redu treba stvoriti rezerve za slućaj ne daj Bože.
E, i zasto ti onda sad ocekujes da ce netko ulagati solde u tu dionicu (cak i da nije ova kriza opcenarodna) ako i sam kazes da ne triba ocekivati velike dividende jos dvi tri godine?!
Ka npr. netko sutra odluci uloziti cca 35k EUR za 100kom (vidi sto je jeftino, a?) sa perspektivom da u naredne 2-3 godine zaradi 1,5 do 2k eura dividende?
Cuj, sa skupljanjem plasticnih boca u 2-3 godine mores zaraditi tu dividendu, bez da ulazes 35k EUR na dosta rizicnu Burzu, zar ne?
Samo 30 boca dnevno skupi i eto ti ekvivalent dividende na 100 dionica u 2-3 godine, od jedne od najuglednijih svjetskih tankerskih kompanija.
Eto vidis da ti drukas na doli, cak i nehotice.
DUGI OTOK 80 000 26.09.2008 LIBYA TRIESTE COA OMV
Cod – što znači COA, znam na RNR znači rate not reported.
U ovome kontekstu CoA = Contract of affreightment ( ugovor o zakupu brodskog prostora ), jos ima znacenje COA= Cargo On Arrival ( teret na dolasku )
Ipak mislim da nebi trebali očekivati velike dividende dvije ili tri godine,jer u prvom redu treba stvoriti rezerve za slućaj ne daj Bože.
E, i zasto ti onda sad ocekujes da ce netko ulagati solde u tu dionicu (cak i da nije ova kriza -opcenarodna) ako i sam kazes da ne triba ocekivati velike dividende jos dvi tri godine?!
Ka npr. netko sutra odluci uloziti cca 35k EUR za 100kom (vidi sto je jeftino, a?) sa perspektivom da u naredne 2-3 godine zaradi 1,5 do 2k eura dividende?
Cuj, sa skupljanjem plasticnih boca u 2-3 godine mores zaraditi tu dividendu, bez da ulazes 35k EUR na dosta rizicnu Burzu, zar ne?
Samo 30 boca dnevno skupi i eto ti ekvivalent dividende na 100 dionica u 2-3 godine, od jedne od najuglednijih svjetskih tankerskih kompanija.
Eto vidis da ti drukas na doli, cak i nehotice.
[/quote]
Ma ne drukam ni na gori ,ni na doli.Jednostavno iznosim stvarnu situaciju.Činjenica je da je TNPL u
ovoj sveopćoj krizi u 1H 2.008. uspjela po dionici zaraditi 250 kn.
250:2.601= 9,61%
Da li se isplati uložiti u firmu koja je na moj ulog zarađuje 9,61 u šest mjeseci.
Da,ali prvih pola godine je prošlost,ali mi kupujemo sadašnjost i budućnost.
Sadašnjost=3Q 2.008.
Novi brod Dugi otok 114.000 DWT ,dosadašnja flota 1.197.000 ukupna 1.311.000
1.311.000: 1.197.000 = 109,52 porast brodskog prostora 9,52%
nešto jači US$ nego u prvoj polovini godinei
1do 2% veći promet i zarade
BDTI prosjek 1H 2008. 1.538
BDTI prosjek od 1.7.2008 do 15.09.2008 1.678
1.678:1.538= 109,10
Nafta pojeftinila i dolazi do pada troškova .
Sadašnjost izvrsna.Ne možeš bolje zamisliti.Dakle ,možemo očekivati veću dobit po dionici od
250:2=125 .Pa uzimajući u obzir sve gore navedeno sve ispod dobiti od 150 kn za 1Q bi bio podbaćaj
150:2.601=5,77% toliko bi bila dobit na ulog
Bliska budućnost 4.Q
Novi brod-blizanac Olib 114.000 vjerovatno oko nove godine
US$ ne bi trebao niže,ali s obzirom da je dosadašnji prosjek u toku ove godine oko 4,76 , sada je
oko 5 do 5,05 ,a očekuje se i sezonsko klizanje kune prema euru pozitivni efekti s obzirom na tečaj
bi trebali biti
5 do 10% veći promet u 4.Q ,a proporcionalno i dobit
Poznata je stvar da su tankerske vozarine najveće u zimskom razdoblju i da bi bilo normalno da i dalje
rastu u odnosu na izvrsne sadašnje.Kod vozarina sigurnosti nema,ali i ovdje možemo očekivati rast.
Nafta,vjerovatno ostaje ispod 100 $,ali to je nepredvidljivo i zato neka bude neutralna.
Dakle,u 4Q sve ispod 15% više na 3Q 150×1,15 172,50
1Q 2008 dobit po dionici 114
2Q ——————————136
3Q ——————————150
4 Q——————————172 Ukupno 572 kn po dionici 2601:572= 4,55 P/E 4,55
Lijepo je vidjeti da flota i dobit stalno raste.Isto možemo očekivati i u 1Q 2009.Novi brod specijalist
za zimu kao i Dugi otok bi mogli donijeti ekstra profit.Ovdje je bio komentar da to neće ništa donijeti.Specijalisti imaju veće plaće.
Ja to ne razumijem.
Mustać je izjavio da će dobit biti oko 330 mil. kn ,a to je oko 525 kn po dionici.Vjerovatno postoje
neki troškovi koji nama nisu vidljivi,pa bi to moglo biti .I to bi bio izvrstan rezultat,jer je sve iz
osnovnog posla bez prodaje brodova.Inaće tankeri se na trulom zapadu trže na preko
P/E 12 i više. A mi smo na projekciji za 2.008 ispod 5.
Nisam planira pisati manifest,ali jednostavno počeo i povuklo me.
Neka mi oproste oni koji ne vole duga štiva.
Ovo nije poziv na kupnju,ali nije ni na prodaju.Danas će tući margini.Kurbin pir je počeja.Mogli bi bižati i paničari. A i daytraderi bi mogli prodavat sa ciljem da kupe jeftinije.Jedino veliki kupci spašavaju tržište,a njih nema po asku. Možda budu na bidu.Jučer je bio veliki kupac na 2.500.Vidjet ćemo danas.Nisko jesmo,možda smo najpodcjenjeniji na cijeloj ZSE,ali to ne znaći da ne može i niže.
Je je Lopina, sve je tako kako si ti napisa, samo eto u ovom postu sad nisi spomenija rijec dividenda.
Jer sve to sto ti tu naprica sad, odnosi se na prihode i dobit Tankerske Plovidbe d.d., a ne na dobit po jednoj TNPL, ok?
Jer vlasnici dionica izvan tvrtke od citave te price sto si ti napisa nemaju nista, osim dividende koja se obznani svake godine negdi u lito i to kako Uprava odredi, a ne kako ti ovdi izracunas nekakvu "dobit po dionici".
"Dobit po dionici", ona koja dodje dionicaru zove se dividenda. Tako jednostavno.
Dakle, one 55kn po dionici za zadnje dvi godine, a prije toga jos manje.
A i jos si ti napisa u svom postu sinoc, "ne bi se tribale ocekivati velike dividende u naredne dvi tri godine".
Ukratko, poanta mog posta (ovog i onog sinoc, s plasticnim bocama) je da dugogodisnja mrsava dividenda (i perspektiva jednako mrsave, u naredne 2-3 godine) nije bas nesto sto ce dionicu ucinit jako atraktivnom za ljude (i institucije) koji zele oploditi svoj novac u neko dogledno vrijeme u buducnosti, cak i kad ulaganje na Burzi ne bi bilo ovako rizicno kako jest.
Ugodan dan vam zelim.
@ cod puno hvala
@bestiale – očeš li konačno dati usporedbu s drugim dionicama, da vidimo koje to su davale bolju dividendu ?