Opet teorija zavjere, srušio ju je ZB aktiv, ruši i LEDO i još neke dionice – to je tako.
Uprava nema ništa s time.
PETAR ZRINSKI 80 000 22.09.2008 LIBYA GREECE WS 205 HELLENIC
DUGI OTOK 80 000 19.09.2008 SKERIR GREECE WS 205 HELLENIC
Oba cca 47000 USD/DAY
[thumbsup]
fina je to para dnevno po brodu!
tebi to računanje dobro ide, pa znaš li možda koliko ima TNPL otprilike dnevnu neto zaradu sa cijelom flotom?
fina je to para dnevno po brodu!
tebi to računanje dobro ide, pa znaš li možda koliko ima TNPL otprilike dnevnu neto zaradu sa cijelom flotom?
Pun K + još 1400 USD
PETAR ZRINSKI 80 000 22.09.2008 LIBYA GREECE WS 205 HELLENIC
DUGI OTOK 80 000 19.09.2008 SKERIR GREECE WS 205 HELLENIC
Oba cca 47000 USD/DAY
[thumbsup]
e jos kad bi znali da li se radi o spotu ili terminu…
" @Lopina & ostali na temi:
Ok, mozemo li jednostavno zakljuciti da Uprava dionickog drustva koja na Burzi rusi cijenu dionica vlastitog Drustva e kako bi vanburzovnim dogovorom sebi kupila 1,75% tvrtke i to od novca uskracenog od dividende, ne uliva bas povjerenja nekom eventualnom velikom ulagacu? "
potpuno se slažem s kolegom "bestiale"
Skroznovi možemo jednostavno zaključiti da si potpuno stari.I da si u Konzumu.A svaki ulagač koji
pored TNPL kupuje tako nešto zaista bi trebao dobro promisliti o svojoj strategiji ulaganja.Ništa
se nije dogodilo što nismo razmotrili i očekivali.Da li su rušili cijenu ne znam.Ali da je nisu branili i to je točno.Dionice su kupili za nagradu upravi i zaposlenicima,vjerovatno kao kompezaciju za pad US$.
Na stranici Brodari i usporedba brodara na strani 122 od 16.08.2008.napravljena je usporedba
troškova radne snage 2007.naših brodara s time da sam TNPL pribrojio ovih 36 mil kuna nagrada.
Rezultat je : za 1.000 DWT troškovi radne snage
TNPL 96
ULPL 169
ATPL 213
JDPL 181
Dakle,TNPL je neuporedivo najekonomičnija u korištenju radne snage i kada se pribroji ova nagrada od 36 mil kuna.Za JDPL je to logično kao državnoj firmi da troši 89 % više od TNPL.
A ULPL kao primjer rentabilnosti,koja koristi Filipince troši 76% više na radnu snagu.
Podatak za ATPL je vjerovatno netočan jer tu su i troškovi zaposlenika u aviokompaniji i Imperialu,pa
nebi bila točna i korektna usporedba.
Dakle,rasipništvo za plaćanje radnika je izraženije kod svih ostalih nego kod TNPL,te smatam da su zaslužili ovu nagradu i predstavlja samo kompezaciju za lošija primanja 2007.
Veliki ulagači mjerkaju firme i prema upravi.To je samo dio vrijednosti firme.Međutim,kako jedna
"neuspješna" uprava uspjeva obnoviti i povečati flotu,ima malu zaduženost,velika likvidna sredstva,po bilanci vjerovatno najstabilnija firma u Hrvatskoj.U ovom trenutku TNPL je diskontiran preko 50% jer se treži na očekivani P/E za 2008 oko 6,a stvarni Bv preko 8.000s obzirom na preko 1.4 mil DWT do kraja 2.008 što vrijedi više od 1 mlrd $.Po ovim fundamentalnim pokazateljima vrijednost dionice je oko 8.000kn.Imate pravo na diskont,ako imate neke kriterije i diskontirajte i zaradite kupujući dok je ispod 5.000.Ovakve prilike su rijetke.
Skroznovi prepoznat ću te ja ma kako se zvao ,ali ti ćeš se izgubiti u ovom poslu jer nepotrebno
gubiš vrijeme na provokacije.Budi konstruktivan i kupuj TNPL.
Troskovi radne snage po 1000 DWT?! Kakvog to smisla ima u usporedbi TNPL i ATPL ili JDPL?!
Pa tanker od 114000 DWT ima otprilike jednako posade ka i handy bulker od 35000 DWT. Ako stavis da su i troskovi posade otprilike isti na oba dva broda, naravno da ce ovi brod sto ima skoro 4x vise DWT izgledati puno "ekonomicnije" .
Osim toga, ATPL ima one specijalizirane heavylift brode (koliko njih, 5,6?) koji imaju malo DWT, ali svejedno moraju imati 10ak ili vise posade.
Kakvi je to uopce pokazatelj icega taj "troskovi radne snage po 1000DWT" ako ne usporedjus kompanije sa jednakim brodovima?!
Bestiale ,hvala na prijedlogu za razmišljanje.Pokušati ću to pretvoriti u brojeve i to u odnosu na ULPL
koja jedina po strukturi flote može biti usporediva s obzirom na miks suhih i mokrih.
SUHI 000dwt MOKRI UKUPNO Troškovi po brodu Korekcija na veličinu
ULPL——- 100 /3broda/——140/3/——240/6/——7.903 0
JoTNPL——-180/6/————-l.020/8/—-1.200/14/—-8.202 1,3
Važna napomena:36 mil.je uračunato u ovaj izračun
S obzirom na to da je prosječna veličina broda u TNPL 86.000 DWT ,a kod ULPL oko 40.000
logično je da veći brod traži i veću posadu.Mislim da 20% veće posade pokrivaju ovako velikerazlike u velićini broda.Svaki poznavalac ove problematike može to točno odrediti i molio bi da nam objasni i pomogne.
S obzirom da su na tankerima potrebna specijalna znanja ,a samim time i skuplja posada a TNPL
je izrazito tankerska /85:15/,a ULPL /60:40/i tu bi trebali diskontirati TNPL za desetak posto.
Dakle ,na izračun troškova po brodu od 8.202 sa diskontom od 30% s obzirom na gore navedene razloge
8.202xo,70=5.741—— ULPL 7.903 5.741:7.903=72,64 100-72,64=27,36
Dakle,malo boljom analizom postoječih brodova i troškova možemo utvrditi da i nakon isplata ovih
nagrada zaposlenicima plaća zaposlenika je manja visokih 27%.
Ispada da su Filipinci skuplji od hrvatskih posada.Dakle,mnogi bi trebali doći kod Mustaća da im održi
lekciju o korištenju ljudskih resursa.Brojevi pokazuju da javno mjenje nije u pravu.Još jedan adut
više za kupiti ovu dionicu.
Podaci su uzeti prema troškovima radne snage 2007.S obzirom da je tokom 2007.TNPL
prodala tri broda,a u flotu je uključen Donat koji je po DWT bio veći od ova tri i to tek koncem listopada,ova razlika bi trebala
biti još i veća,jer je praktično bilo dva broda više.
Minimalno 30% manji troškovi radne snage TNPL sa uračunatim nagradama od 36 mil kuna u odnosu na ULPL.
Ipak je matematika najjači argument.
Bestiale,još jedanput hvala na ovoj krasnoj ideji.Učimo se.
PETAR ZRINSKI 80 000 22.09.2008 LIBYA GREECE WS 205 HELLENIC
DUGI OTOK 80 000 19.09.2008 SKERIR GREECE WS 205 HELLENIC
Oba cca 47000 USD/DAY
[thumbsup]
Da je sreća da je to tako.Ja pak imam informaciju da je vozarina 37.000$, a kad se odbiju svi troškovi (uključivši i amortizaciju) ostaje čisto 7.000$.
Volio bih da je informacija koju si ti naveo točnija,ali nemoj ni ovu koju sam ja iznio zanemariti, prilično je pouzdana.Sad bi kolega lopina trebao napraviti izračun na temelju obje,iako je to sve vrlo nepouzdano, budući da je stanje vrlo volatilno,i izračuni bi mogli biti samo okvirni, sa možebitnim većim razlikama.Dok se stanje u USA ne stabilizira,ni mi nemožemo raditi preciznije izračune buduće dobiti,ali po ovim cijenama na burzi ne možeš faliti prilikom kupovine, samo je pitanje,može li to biti i jeftinije,i ko će ubost baš samo dno.