Hellenic ship owners place orders worth $1.14 billion in August
Wednesday, 10 September 2008
Although August is generally a “quiet” month in terms of new building ordering activity, Hellenic ship owners were rather active amid a year of low investment volumes. According to a relative report compiled by George Moundreas & Co., owners were reportedly active both in the wet and dry side of the market, with orders totaling 18 ships for $1.14 billion. Tankers were the option of choice with 13 ships being contracted for a total market value of $916
million. Dry bulk carriers followed with five being ordered, aggregating $230 million. Nevertheless, despite the sluggish activity of August, some conclusions can be given. “Tanker orders, despite their relatively small numbers indicate a clear trend of focusing to this type of vessels” said Moundreas. As for prices, they seem to have stabilized to high levels and don’t appear to show signs of retreat. Instead, the report says that many shipyards are complaining for “low” prices, which don’t reflect the rising cost of steel, machinery and labor.
From those companies placing orders during August, Tomasos was one of them, with an order for six Medium-Range 52,000-dwt product tankers ordered at GSI/PRC shipyards. The price tag for each vessel was estimated at $51 million, bringing the total at $306 million. All ships are scheduled for delivery during 2012.
But the most active ship owner was Grand Union, which concluded a structured deal with Sungdong shipyards. The company will receive four suezmax tankers of 158,000-dwt during 2011/12 at a cost of $98 million for each vessel. Furthermore, the company ordered two panamax product tankers of 75,000-dwt, expected to be delivered during 2010/11 at a price of $60 million each. The total investment by Grand Union is estimated at $512 million, i.e. about half of the value of ships ordered by Hellenic ship owners during August.
Nikos Roussanoglou, Hellenic Shipping News
TNPL ima mali free float pa zbog toga skoro nema trgovanja na burzi jer je 83% posto dionica off limits – zbog vlasničke strukture t.j. jer vlasnik Silba Participations ima zabranu prodaje dionica na 99 godina. Tek 17% dionica je u slobodnoj prodaji. Znači uprava može raditi što god poželi. Može spustiti cijenu na 2.000 kn ili podići na 10.000 kn…
Tako mali free float (uz zabranu Silbi da raspolaže dionicama) daju mogućnost fondovima da se ovdje usidre na duži niz godina i da upravo oni, kad pokupe najveći dio preostalih slobodnih dionica, dižu cijenu kako i dokle žele, a ne uprava.
Ovo je dapače idealna dionica za fondove: daje se dividenda (trenutno nije velika, ali to se lako promijeni), firma ima odlične fundamente, odlične perspektive, kvalitetnu imovinu (tankeri s dvostrukim dnom, zgrade, Ninsko blato…), visok NAV (ili BV) i kako god računali, debelo je podcijenjena.
Mudar fond manager sada bi pokupio gotovo sve dionice TNPL na burzi i onda digao cijenu TNPL na 5000 kn (za početak), pa onda oko +2% mjesečno. Na kraju godine, uz minimalna ulaganja, imao bi lijep rast prinosa u fondu s ovom dionicom.
Ideja je prepoznati sektor prije nego dodže u fokus. IMHO 2010-2011 će biti show na tankerima.
Svejedno što povoljnije uspijete ući to bolje za vas.
Jako puno ovdje drukera na dolje, znači zainteresiranih kupaca ….
Lopina, od konca 2000. godine pa do danas, nije bilo niti jedne jedine lose godine za tankere. Tocnije, nije bilo niti jednog loseg dana za tankere na svjetskom trzistu od tada.
Bilo je samo ili izuzetno dobrih godina ili samo dobrih godina. Dakle, vozarine su bile stalno dobre, samo manje ili vise dobre.
Ovo ne stoji.. znaci diskreditirani ste… tko je sljedeci?
Sve je istina sto loipina kaze da ce imati super dobit, da su vozarine mrak, ovo ono.
Izvjesce ce isto tako biti vrlo dobro.
Ali podijelite sve to sa 2 jer Uprava pola dobiti isplacuje posebno sebi a pola ide malim dionicarima.
To je jedina istina nazalost i zato ne vrijedi 6000 kn vec 3000 kn.
ekipa pa ko ovo još nije prodo!?, ko ne prati vlad na tehničkoj veli da idete na 2000… [bye]
a i… [rolleyes] [smiley]
aBporas
Kad ode ispod 3000kn, a otiči će ziher, tek tad počinje zabava.
Neki ne vjeruju u to. Pa pogledajte kakvo nam je tržište.
Iskreno mislim da će fondovi kupovati na 2000kn. Ovako na ovim razinama?
[/quote]
Jedini interes uprave TNPL je koliko će sama sebi izplatiti nagrade. Ove godine je sebi izplatila 36. mil. kn. Tek poslije se postavlja pitanje dividedende te je tako odlučila , da od 217 milujunčeka dobiti izplati 34 milijuna a ostalo ide u zadržanu dobit.
A zašto je to tako? TNPL ima mali free float pa zbog toga skoro nema trgovanja na burzi jer je 83% posto dionica off limits – zbog vlasničke strukture t.j. jer vlasnik Silba Participations ima zabranu prodaje dionica na 99 godina. Tek 17% dionica je u slobodnoj prodaji. Znači uprava može raditi što god poželi. Može spustiti cijenu na 2.000 kn ili podići na 10.000 kn, podjeliti ili ne podjeliti dividendu koliko ona želi. Na kraju se možemo pitati: što od svega toga ima mali dioničar?
Neka im savjetuju da smanje broj uposlenika u upravnoj zgradi, tamo nije socijalizam, već zastarjeli komunizam, ima ih ko kineza i to nepotrebno opterećuje poslovanje sa app.4 miljuna dolara godišnje.
Lopina kako si došao do dobiti 550 kn za 2008 – može izračun?
[/quote]
U prvom polugodištu ostvarena dobit je 250 kn po dionici.
Uvođenje Dugog otoka od 114.000 DWT povečanje flote od 10 % u IV Q- faktor 1,05/ulazi 15.09./
US$ raste te možemo očekivati veću dobit od oko 5%.Moglo bi biti i više s obzirom da se očekuje da će
ići na 1,35 EUR,a inaće kuna pomalo klizi u 4Q a sada je najjača,pa bi to moglo biti i 10%
Ipak uzmimo konzervativnih 5% i to to je faktor 1,05 .
Nafta znaćajno pojeftinila u odnosu na 1H- faktor 1,05
BDTI za sezonu u prosjeku isti kao za 1Q,čak smo u srpnju prošli i trogodišnji maksimum iz ćega će se
vjerovatno izvući neki ekstra profit.Inaće u 3Q 2008 BDTI je od 70_preko 100% veći nego lani,biće da
je 85 % veći nego lani.Razlog,iranska nuklearna kriza,Gustav,Ike.Uvjek se nešto nađe kada ide.
Mislim da bi i ovdje trebali pridodati barem 5% jer dolazi uobičajeno najači 4Q,a ako bude jaka zima
moglo bi opet na rekordne razine jer nam je start visok.Naime lani u ovo vrijeme bili smo na 1000 m
nadmorske nizine i popeli se do 2600,a ovu godinu smo već na 1860m/86%/,pa ćemo puno lakše i do
3000 m,tj na novi ATH.Ovdje leži velika potencijalna zarada od preko 10-20%.To ćemo ostaviti kao rezervu.
Dakle da rezimiramo:povečanje flote 1,05
nafta 1,05 Rezultat: 250×1,05X1,05×1,o5=289,40
porast US$ 1,05 250+289,40= 540 minimalno.
ostalo dopiši ?
@ Blueman
To je ove godine, dogodine vjerojatno drukčije.
Ove godine se ne dijeli 217 miliona kuna, nego 117, jer je prošle godine 100 bilo od prodaje brodova.
Dakel dogodine će se dijeliti puno više.
Sve je istina sto loipina kaze da ce imati super dobit, da su vozarine mrak, ovo ono.
Izvjesce ce isto tako biti vrlo dobro.
Ali podijelite sve to sa 2 jer Uprava pola dobiti isplacuje posebno sebi a pola ide malim dionicarima.
To je jedina istina nazalost i zato ne vrijedi 6000 kn vec 3000 kn.
Nije tako. Samo dio dobiti išao je za dividende i nagrade, a najveći dio dobiti ostao je zadržan u samoj TNPL.
Zasto bi ove godine pola dobiti islo kao nagrada upravi i zaposlenicima a sljedece godine kada budu jos bolji rezultati ne?
Nema se povjerenja u Upravu a to nosi ogroman diskont.
Ima par knjiga na tu temu…
@ blueman – zato što moraju doći do dionica – ako je istina da će dionice ići iz fintradea, odakle će ih dobaviti dogodine ?
Evo su stekli dionice van burze