Upravo sam mislia pitat Lopinu, kada se već upustio u izračunavanje i usporedbu TNPL s bulkerima po tonaži dobivenoj za 1.000 kn, da napravi usporedbu zarade 1 DWT ATPL s 1 DWT TNPL.
Dijelom si dao odgovor, ali bi stvarno volio viditi ove brojkice …
A ono uprava ATPL nije bogom dana … Možda nije bogom dana, ali ne znam s kojom upravom u nas bi je mogli uspoređivati. S upravom TNPL možda?
Primjer.
Usporedba posla s Dugim otokom i Zagreba ( novi panamax ATPL).
Zagreb plaćen 36.600.000 USD, Dugi otok 59.500.000 USD.
1 god. TC za Aframaxe se trenutno na svjetskom tržištu kreće oko 40.500 USD, a neka je na mediteranu trenutno nešto veći, oko 60.000 USD.
Zagreb zaključen na 3 g. u prosjeku 60.000 USD po danu. Aj neka nekim čudom Dugi otok bude zaključen na tri godine po 60.000 USD (nema šanse!). Vjerovatno je već zaključen po daleko manjoj cijeni.
Usput trenutna tržišna Dugog otoka je nešto veća od 78 mil. USD (Sakiev podatak je za novogradnju s isporukom u 2009.g.), a Zagrebova tržišna cijena oko 100 mil. USD.
Nešto mi je loša ova uprava ATPL, a bulkeri su lošija investicija!
[/quote]
Komentar da uprava nije bogom dana je vezan uz hotel i avione kao novi biznis Atpl,a isto smatram i za Ninsko blato.Da se Atpl nije petljala sa tim balastom danas bi bila puno bogatija firma.
Rast pojedinog segmenta flote za budućnost je nemoguće predvidjeti.TNPL je naručila i tankere i
handy istovremeno radi potreba posla i zadržavanja svog tržišnog udjela.Posao se odrađuje u loša
i dobra vremena ili se nestaje.
Opet smo na početku.Kupnjom za isti novac dobijemo 3,13 puta veću flotu,a panamaks još treba
vratiti 126 mil kn duga.To sam već ranije objasnio.
Na temelju ovih iznesenih podataka da Zagreb vrijedi 100 mil $ on je zadužen 126.mil te vrijedi
480mil umanjeno 126,te vrijedi oko 70 mil $.Dva Duga otoka je 228.000 DWT,a panamaks od
75.000 DWT x 3,13 234.000 dwt.Dakle i uz ove sretne okolnosti za suhe imamo barem dvostruko veću vrijednost za iste novce u TNPL u odnosu na ATPL.
Mislite da TNPL nije iskoristila trogodišnji ATH u srpnju ove godine za sklapanje dugoročnih TCT.
Oni su prošli pakao prošle godine kada su tankerske vozarine bile vrlo nisko.
Na upit 1000 suhi prema1000 mokri molim korekciju.Pitanje je besmisleno jer na 1.000 suhih dolazi
3.130 mokrih ,a suhi su još dužni 276.
Još jedanput detaljno pročitati manifest i utvrdit ćemo da se u principu u svemu slažemo osim u
visini omjera.Za 1 u ATPL dobijete 3 kod TNPL.Pa ne možeš dobiti ni tri kineske majice za jednu dobru marku.A tankerska flota TNPL je respektabilna, kvalitetnije gradnje jer su to naši brodovi,jedino što su bulkovi ušli u vrijeme prosperiteta i to samo jednu godinu.Sada je već BDI niži nego lani,a BDTI je
veći od 50 do 100% nego lani.Sam Bog zna što će biti,ali sa tri se lakše održiš nego sa jednim.
Praktično sam odgovorio i na upit koje je ulaganje rizičnije.Jasna prednost za TNPL.Vjerovatno
najstabilnija firma u Hrvatskoj.
Mislim da bi bilo vrijeme da više ne trošimo stranice.Umaramo posjetioce.Molio bi da mi pokušate
objasniti gdje je moj obračun o visini flote i zaduženju kriv.Ja prihvačam sve vaše stavove naravno
osim omjera.Pa vi diskontirate TNPL za preko 70%.Imate tablice i dokažite da nisam u pravu.
Sve brojeve sam koristio iz nama svima dostupnih podataka na Zse.
Onih 17000 komada Fintradea je za trezor iz kojih će se dati dionice zaposlenicima.
A moj Zivko nikako sa tobom na zelenu granu.Gdje god uđeš svi se urote protiv tebe.Dobro si to reka.
Evo i Fintrade je protiv nas.Biće da su se već odavna dogovorili za cijenu.A mi mislili da će trezor tući po prodaji.Međutim,ipak imamo novi brod u moru pa bi mogli s obzirom na izvrsne rezultate gori.
Ali zaposlenici će dobiti dionica za 36 mil kuna.A Silba /Udruga/će dobiti 28 mil kuna dividende.
Možda će to biti niko nikome,nego samo prenos dionica sa zaposlenika na Silbu.Naime,Fintrede trezoru,trezor zaposlenicima,zaposlenici Silbi.OvA cijena je toliko nisko,ali tvrditi da ne može niže može samo budala.Mali mogu biti otpuhani ,ali možda ovo ide i
gore.Pa imamo sada dva zaintersirana igrača za gori.Oba dva fonda Zabe.A oni su rušili dionicu,pa
nebi bilo logočno da sada dižu cijenu. Biće što bude,ali nisko ne dam.Sada tako mislim,ali strah je vrag.Već sutra ćemo biti pametniji,iako smo mogli primjetiti da su institucionalci prestali izlaziti.
Kolega lopina lijepo sam napisa da di god ja uđem odma se netko iskrcava, jer da ZABA nije prodavala sadašnja cijena bi bila 10-15% veća.
Pozdrav
To je bio onaj kajic nosom okrenut prema Glavicinama?
Kolega lopina lijepo sam napisa da di god ja uđem odma se netko iskrcava, jer da ZABA nije prodavala sadašnja cijena bi bila 10-15% veća.
Pozdrav
Aj ne budi smiješan, iskrcavanje je zadnjih 6 mjeseci na doslovno SVIM dionicama na kojima postoji kupnja. Ovdje srećom postoji, što znači da postoji interes za ovu dionicu i povjerenje u budućnost tvrtke. Jačanje pozicije mirovinaca u ovoj dionici (uz sve bolje poslovanje) donosi miran san jer ponekad fundamenti sami za sebe nisu dovoljni.
[/quote]
Na upit 1000 suhi prema1000 mokri molim korekciju.Pitanje je besmisleno jer na 1.000 suhih dolazi
3.130 mokrih ,a suhi su još dužni 276.
Još jedanput detaljno pročitati manifest i utvrdit ćemo da se u principu u svemu slažemo osim u
visini omjera.Za 1 u ATPL dobijete 3 kod TNPL.Pa ne možeš dobiti ni tri kineske majice za jednu dobru marku.A tankerska flota TNPL je respektabilna, kvalitetnije gradnje jer su to naši brodovi,jedino što su bulkovi ušli u vrijeme prosperiteta i to samo jednu godinu.Sada je već BDI niži nego lani,a BDTI je
veći od 50 do 100% nego lani.Sam Bog zna što će biti,ali sa tri se lakše održiš nego sa jednim.
Praktično sam odgovorio i na upit koje je ulaganje rizičnije.Jasna prednost za TNPL.Vjerovatno
najstabilnija firma u Hrvatskoj.
Mislim da bi bilo vrijeme da više ne trošimo stranice.Umaramo posjetioce.Molio bi da mi pokušate
objasniti gdje je moj obračun o visini flote i zaduženju kriv.Ja prihvačam sve vaše stavove naravno
osim omjera.Pa vi diskontirate TNPL za preko 70%.Imate tablice i dokažite da nisam u pravu.
Sve brojeve sam koristio iz nama svima dostupnih podataka na Zse.
[/quote]
Lopina ne dikontiramo mi ništa, nego kada već usporeduješ ATPL i TNPL, pokušavamo ukazati na stvari koje tvoje analize zaobilaze, a bitne su za ATPL i bez kojih ove usporedbe ne mogu bit objektivne.
Iskreno da sam te čitao prije nekih 2 god. kada sam počeo pratiti brodare, rekao bi da će se bulk tržište sunovratit u bezdan već danas, a likvide očekuje svijetla budućnost.
Kako si ti počeo izračune koristeći 1 DWT kao referencu, moje pitanje o zaradi po DWT je bilo posvemna mjestu pa mi nije jasno izbjegavanje odgovora. Dug s tim nema nikakve veze jer ga ukalkuliraš poslije.
Pa evo nekih brojki za usporedbu Atpl i Tnpl odnosno ova dva sektora, a po DWT, polazeći od Dugog otoka i Zagreba.
Cijena izgradnje: 521 USD Dugi otok i 456 USD Zagreb
Trenutna tržišna cijena: 728 USD Dugi otok i 1245 USD Zagreb
Očekivana zarada na 1 Y TC-u: 192 USD 318 USD
aframax 60.000 daily / panamax 70.000 daily
O breakevenu, odnosno, troškovima ova dva broda neću ni govorit, Sakai je već iznio podatke, a što već ovu enormnu razliku povećava u korist suhih, a i kad Sakai pogleda podatke vidjet će da sam gore išao na štetu Atpl, pa da se zna da je namjerno.
Tu je onda zaduženje koje spominješ i pri tom ne navodiš očekivane izvanredne prihode Atpl i ugovrene novogradnje zbog kojih je zadužena. Neke, stvari ne možeš isčitati u FI-u.
A to su broj ugovorenih i očekivanih novogradnji te iznosi dobiveni od prodaje brodova.
Pa tako do kraja 2009.g. još 1 Panamax (blizanac Zagreba), 3 Handymaxa 53.000 DWT (vijetnamci), novi ponos flote u Hrvata capesize 181.000 DWT, te 4 Panamaxa u 2011.g..
Tankerska, 1 Aframax, 4 Handysiza 37.500 DWT i vjerovatno 2 MR product tankera 51.000 DWT ali ne prije 2010.g.
Da sada za ove brodove izračunavamo očekivanu zaradu prema podacima o 3Y TC-u?
Kažeš, da će panamax teško moći duže od godine dana zarađivati ove iznose. Ali izgleda da mogu jer je Zagreb nedavno zaključen na tri godine po 60.000 USD a blizanac će vjerovatno na isti ugovor.
Inače, trenutni 1 TC-a je ne 70.000 kako sam gore naveo nego 75.000 USD.
Sada ja pitam da li si ti siguran da je Dugi otok zaključen na 60.000 ili 50.000 USD i da li će Aframaxi slijedeće godine moći zarađivati ove iznose?
Pri tom predvidanja za 2010. i dalje su ipak bolja za bulkere nego što su za likvide.
A o uspredbi uprava evo podatak o novogradnjama ugovorenima negdje u isto vrijeme 1 Handymax 53.000 DWT ATPL ugovoren za 28.100.000 USD a jedan handy TNPL 37.500 za 26.000.000 USD.
Ovo je moj zadnji post na temu usporedbe ATPL i TNPL, da ne zamaram više pučanstvo.
Lopina ne dikontiramo mi ništa, nego kada već usporeduješ ATPL i TNPL, pokušavamo ukazati na stvari koje tvoje analize zaobilaze, a bitne su za ATPL i bez kojih ove usporedbe ne mogu bit objektivne.
Iskreno da sam te čitao prije nekih 2 god. kada sam počeo pratiti brodare, rekao bi da će se bulk tržište sunovratit u bezdan već danas, a likvide očekuje svijetla budućnost.
Kako si ti počeo izračune koristeći 1 DWT kao referencu, moje pitanje o zaradi po DWT je bilo posvemna mjestu pa mi nije jasno izbjegavanje odgovora. Dug s tim nema nikakve veze jer ga ukalkuliraš poslije.
Pa evo nekih brojki za usporedbu Atpl i Tnpl odnosno ova dva sektora, a po DWT, polazeći od Dugog otoka i Zagreba.
Cijena izgradnje: 521 USD Dugi otok i 456 USD Zagreb
Trenutna tržišna cijena: 728 USD Dugi otok i 1245 USD Zagreb
Očekivana zarada na 1 Y TC-u: 192 USD 318 USD
aframax 60.000 daily / panamax 70.000 daily
O breakevenu, odnosno, troškovima ova dva broda neću ni govorit, Sakai je već iznio podatke, a što već ovu enormnu razliku povećava u korist suhih, a i kad Sakai pogleda podatke vidjet će da sam gore išao na štetu Atpl, pa da se zna da je namjerno.
Tu je onda zaduženje koje spominješ i pri tom ne navodiš očekivane izvanredne prihode Atpl i ugovrene novogradnje zbog kojih je zadužena. Neke, stvari ne možeš isčitati u FI-u.
A to su broj ugovorenih i očekivanih novogradnji te iznosi dobiveni od prodaje brodova.
Pa tako do kraja 2009.g. još 1 Panamax (blizanac Zagreba), 3 Handymaxa 53.000 DWT (vijetnamci), novi ponos flote u Hrvata capesize 181.000 DWT, te 4 Panamaxa u 2011.g..
Tankerska, 1 Aframax, 4 Handysiza 37.500 DWT i vjerovatno 2 MR product tankera 51.000 DWT ali ne prije 2010.g.
Da sada za ove brodove izračunavamo očekivanu zaradu prema podacima o 3Y TC-u?
Kažeš, da će panamax teško moći duže od godine dana zarađivati ove iznose. Ali izgleda da mogu jer je Zagreb nedavno zaključen na tri godine po 60.000 USD a blizanac će vjerovatno na isti ugovor.
Inače, trenutni 1 TC-a je ne 70.000 kako sam gore naveo nego 75.000 USD.
Sada ja pitam da li si ti siguran da je Dugi otok zaključen na 60.000 ili 50.000 USD i da li će Aframaxi slijedeće godine moći zarađivati ove iznose?
Pri tom predvidanja za 2010. i dalje su ipak bolja za bulkere nego što su za likvide.
A o uspredbi uprava evo podatak o novogradnjama ugovorenima negdje u isto vrijeme 1 Handymax 53.000 DWT ATPL ugovoren za 28.100.000 USD a jedan handy TNPL 37.500 za 26.000.000 USD.
Ovo je moj zadnji post na temu usporedbe ATPL i TNPL, da ne zamaram više pučanstvo.
Bravo Ashrak [thumbsup], a posebno za onaj dio o dugu kojeg Lopina tako rado ističe.
Zahvaljujem Ashraku na detaljnoj analizi i nizu korisnih podataka.U principu se slažem sa svim iznesenim
brojevima i usporedbama,jer su posljedica ozbiljnog pračenja brodara.I zato ću oz ovih podataka
pokušati izračunati stvarnu vrijednost TNPL i BV.
za tankere trž.vrijednost 728 USSpo DWT 1.017.000——– 740.376 milUS$x 070 518 mil $
za suhe_handysize 1.245 ——————— 180.000 ——– 224.100 x0,60 134
ostala imovina 150
ukupno 802
dobit na novogradnjam/razlika između plačenog i stvarne vrijednosti/ 200
Dakle,vrijednost marterjalne imovine iznosi barem 1 milijarda US$.Usporedbom sa JDLP koji je
revalorizirao vrijednost svoje flote prema starnim vrijednostima pokazuje da je ovo dobar
izračun.Čak malo na štetu TNPL.
4.860.000.000:626.385= 7.760
BV je 7.760 P/BV 3.333,33:7.760= 0,43
P/E za 4Q na godišnjoj projekciji 3.333:136,68:4=6,10
P/E puta P/E = 0,43 puta 6,10 = 2,65
Prema ekonomskoj teoriji smatra se da ako firma u vremenu od tri godine ovaj umnožak ima
manji od 22,5 smatra se dobra kupnja.TNPL već pet godina ima višestruko manji umnožak
od ovoga i zadvoljava kriterije na osnovu prošlosti,sa izvrsnom sadašnjosti i odličnim očekivanjima
u budućnosti s obzirom na rast flote.
O dugu i perspektivi ćemo popričati uskoro.To će biti prednost više za TNPL.
Malo obrazloženja jer sam radija kao tablicu a sve se izmišalo!
faktor o,70 je korekcija s obzirom na amortizaciju i starost tankerske flote
faktor o,60 je isto korekcija na starost suhe flote.
ostala imovina 150 mil $
dobit na novogradnjama/600.000DWT ugovoreno/200 mil $ ,vjerovatno će biti više
Pogledajte kretanje BDTI indexa ovaj kolovoz u odnosu na kolovoz prošle godine, porast preko 60% !
Nije ni čudo što kolege očekuju izuzetno dobar 3Q za TNPL
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 22, 2008 1405.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 21, 2008 1389.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 20, 2008 1377.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 19, 2008 1343.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 18, 2008 1340.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 15, 2008 1354.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 14, 2008 1374.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 22, 2007 817.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 21, 2007 807.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 20, 2007 815.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 17, 2007 817.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 16, 2007 819.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 15, 2007 827.00
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Aug 14, 2007 835.00