TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Glavnoj skupštini nisam prisustvova.
Pojedinačne vozarine ne pratim.Kompjuterski sam nepismen.To vrlo revno odrađuju Zmrklic i TheStyks.
Hvala im na tome.
Više me interesira opčenita situacija .Moja metoda se sastoji da proučavam fundamente,kroz indekse
vozarina,tečaj dolara,cijenu nafte,politička situacija u svijetu.Više sam orjentiran na trenutnu situaciju,procijena dobiti i poslovanja prije izlaska izvještaja.
Budućnost i očekivanja zasnivam samo na činjenicama,a to bi u ovom poslu bile uglavnom ugovorene
novogradnje.Analiziram pomalo i sezonske oscilacije i na njima gradim očekivanja.

Konkretno očekivao sam da će tankerske vozarine početkom srpnja početi padati,jer je to uobičajeni sezonski pad koji traje do kraja rujna.Kad ono trogodišnji maksimum.Kod tankera prognoze i
očekivanja nemaju gotovo nikakvu težinu.Da li ćemo ovu zimu imati niže tankerske vozarine nego sada ili će ići gore.To jednostavno nitko ne zna.Jedino Ameri i Rusi koji znaju kada će napraviti sr…

Izbacivati neki ugovor ,koji je ekstremno visok ili ekstremno nizak je za mene drukanje.Više me
interesiraju prosijeci,medijan,mod jer oni pokazuju stabilnije trendove.
Na temelju tih općih pokazatelja sam uspio izračunati dobit za TNPL prije izvješća za 2Q gotovo u
jednu kunu.

Potpuno ste u pravu da je handy segment TNPL spasio 2.007.od potpunog debakla,ali je ipak i pored
izvrsnih vozarina u 4Q 2007 za taj segment TNPL poslovala u tom kvartala sa gubitkom.Ali u 2008.
s obzirom na veliki skok tankerskih vozarina samo iz osnovnog posla,dobit u IH iznosi 250 kn,od čega
114 u 1Q,a 136 u 2Q.Glavni razlog je visoki rast BDTI indeksa,koji raste brže od negativnog utjecaja
pada US$ i porasta cijene nafte u 1Q i 2Q 2008.U trečem kvartalu imamo pad cijena nafte,porast
tečaja US$ ,visoki skok,ali i klizanje indeksa,a sada i oporavak,Dugi otok je na probnoj vožnji,blizanac je porinut.
Oba dva će biti spremni za zimu,a Dugi otok uskoro.Puno povoljnija situcija na tržištu nego
kada se prošle godine dolazio Donat.Svi izračuni u moje ranijem manifestu će se morati korigirati,jer ćemo za iste novce dobiti još 228.000DWT flote.Ne možeš zamisliti bolje.

Plan TNPL je da će do 2011.g imati 1.800.000 DWT,što s obzirom na visinu naručenih novogradnji
znaći prodaju starijih brodova.Ali povečanje flote podrazumijeva i više posada,a stvar menađmenta
je da se to osigura.Za sada su izvršavali postavljene planove,ali slažem se da u sve treba sumnjati.
Međutim,uz ove sadašnje smješno niske cijene dionice i polovina firme je dostatna da opravda kupovinu.Mislim da sam jasan.
Zahvaljujem na suradnji.

Cudno da jedan tako gorljivi dionicar nije bio na Skupstini. Mozda bi se tamo dalo nesto doznati a Zadar nije toliko dalek koliko je meni bio Dubrovnik?

Cudno kako brojke mogu biti druk. Pa evo ja cu iznijeti nekakve prosjeke.

Ovih dana, suezmaxi na TC zaradjuju 55.000-65.000 USD, aframaxi 55-62 K, uprosjeceno na svjetskoj razini. Sto se tice Mediterana cijene su se vratile na "around WS230 (TC return about US$60,000/day)", tako da otprilike imamo pocetnu brojku. Brojke su sve, ja isto volim matematiku pa me zanima kako netko moze toliko biti siguran u nadmoc tankerasa nad suhim.

Dugi otok dakle moze dobiti 65.000 godisnje. Dry bulkeri (panamaxi) mogu dobiti 70.000 godisnje. Breakeven za tankere je najmanje 27.000 USD. Za panamaxe maksimalno 15.000 USD (aj neka je i 20 K).

Zao mi je sto je argumentirana rasprava nemoguca jer se ono sto je bitno to se konstantno izbjegava a odgovara se sa manifestima i dalje i zaobilaze kljucne stvari prilikom analize. Nazalost, to je rusenje tvog renomea…

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Cudno da jedan tako gorljivi dionicar nije bio na Skupstini. Mozda bi se tamo dalo nesto doznati a Zadar nije toliko dalek koliko je meni bio Dubrovnik?

Cudno kako brojke mogu biti druk. Pa evo ja cu iznijeti nekakve prosjeke.

Ovih dana, suezmaxi na TC zaradjuju 55.000-65.000 USD, aframaxi 55-62 K, uprosjeceno na svjetskoj razini. Sto se tice Mediterana cijene su se vratile na "around WS230 (TC return about US$60,000/day)", tako da otprilike imamo pocetnu brojku. Brojke su sve, ja isto volim matematiku pa me zanima kako netko moze toliko biti siguran u nadmoc tankerasa nad suhim.

Dugi otok dakle moze dobiti 65.000 godisnje. Dry bulkeri (panamaxi) mogu dobiti 70.000 godisnje. Breakeven za tankere je najmanje 27.000 USD. Za panamaxe maksimalno 15.000 USD (aj neka je i 20 K).

Zao mi je sto je argumentirana rasprava nemoguca jer se ono sto je bitno to se konstantno izbjegava a odgovara se sa manifestima i dalje i zaobilaze kljucne stvari prilikom analize. Nazalost, to je rusenje tvog renomea…

Upravo sam mislia pitat Lopinu, kada se već upustio u izračunavanje i usporedbu TNPL s bulkerima po tonaži dobivenoj za 1.000 kn, da napravi usporedbu zarade 1 DWT ATPL s 1 DWT TNPL.

Dijelom si dao odgovor, ali bi stvarno volio viditi ove brojkice …

A ono uprava ATPL nije bogom dana … Možda nije bogom dana, ali ne znam s kojom upravom u nas bi je mogli uspoređivati. S upravom TNPL možda?

Primjer.

Usporedba posla s Dugim otokom i Zagreba ( novi panamax ATPL).

Zagreb plaćen 36.600.000 USD, Dugi otok 59.500.000 USD.

1 god. TC za Aframaxe se trenutno na svjetskom tržištu kreće oko 40.500 USD, a neka je na mediteranu trenutno nešto veći, oko 60.000 USD.

Zagreb zaključen na 3 g. u prosjeku 60.000 USD po danu. Aj neka nekim čudom Dugi otok bude zaključen na tri godine po 60.000 USD (nema šanse!). Vjerovatno je već zaključen po daleko manjoj cijeni.

Usput trenutna tržišna Dugog otoka je nešto veća od 78 mil. USD (Sakiev podatak je za novogradnju s isporukom u 2009.g.), a Zagrebova tržišna cijena oko 100 mil. USD.

Nešto mi je loša ova uprava ATPL, a bulkeri su lošija investicija!

Hvalit svoju dioncu je ok, ali vrijedi zadržati dozu objektivnosti.

Da me netko ne shvati krivo, imam i jednu i drugu, vjerovatno od slijedećeg tjedna u omjeru na strani TNPL, ali iz nekih dugih razloga nevezanih za poslovanje firme.

E o tome ja pricam. Objektivnost prije svega a ne filtriranje podataka da bi se usporedilo ono sto je ionako neusporedivo: pretezito likvid sa suhim.

Na ATPL vise ne pisem jer se tamo nakupilo svega i svacega, postovi potpunih anaflabeta koji stvarno nemaju veze s nicime, no ovdje tema (jos) nije zagadjena.

Niti ja ne kazem da je TNPL los izbor (znam Ashrak zasto ces imati malo vise TNPL, ali trebao si kupiti nakon onog mog posta [wink]), no neutemeljeno prikazivanje izvrsnosti TNPL me stvarno iritira.

Sto se Uprave ATPL tice, sjecam se da su na susjednom forumu pljucali istu kad je narucila brodove u Koreji, u trenutku mini-krize (2005?), sada se prica da su imali srece. Valjda smo mi takav, proklet narod [smiley]

Osnova svega i cijela mudrost je: izracunati prihode i troskove brodova. Za TNPL sam stavio podatke kojima baratam. I da se razumijemo to nisu losi podatci (nadam se da Uprava TNPL je ugovorila brodove po ovim cijenama). To bi cak nazvao izvrsnom zaradom (iako jos uvijek slabijom od suhih). No, znamo li jesu li brodovi pod takvim ugovorima?

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aT_OIrdDoBkA&refer=home
Gustav May Hit Gulf Platforms Harder Than Katrina

http://shipping.capitallink.com/baltic_exchange/stock_chart.html?ticker=BDTI&date_r=3yr&c=1&s=BDTI

Ovo je bio tankerski indeks nakon Katrine ( 2005 jesen )

Stvari se slažu jako dobro, evo malo o kalulacijama:

http://www.lloydslist.com/ll/news/viewArticle.htm?articleId=20017552638&src=rss

Visoke cijene nafte, odnosno bunkera će jako povisiti visinu ws vrijednosti u 2009
Imarex calculates W214.77 on the TD7 route as $64,296 per day, while the Baltic Exchange arrives at $51,955 per day — a difference of more than $12,300 per day.

TD7 su aframaxi na mediteranu

Worldscale derivatives recalculated
Michelle Wiese Bockmann – ?etvrtak 3 srpanj 2008

THE dollar-per-day time charter rates for tanker freight derivatives contracts sold for 2009 are set to rise by between 28% and 80% from mid-July, when Imarex incorporates high bunker costs into its Worldscale rates calculations, writes Michelle Wiese Bockmann.

http://www.lloydslist.com/ll/news/worldscale-derivatives-recalculated/1214992689691.htm;jsessionid=2F491290AA404C01895D8E8A192306D1

Dakle kad se gledaju futuresi za 2009, ako vidite da su niži ws, to nikako ne znači da će biti niži u dolarima.

Dakle sumiramo ovo bezvezno prepucavanje između toga ko je bolji ATPL ili TNPL, u 2009 to se jendostavno ne zna.

Prvo Lopina uspoređuje, što nije potrebno.
Zatim dođe netko od bulkeraša i gleda futurese za tankere, a nije mu jasno da će vjerojatno ws 200 u 2008 biti manje nego ws 150 u 2009.

Dakle ponovo – to su kruške i jabuke, i nema smisla ovakva prepucavanja.


Dakle sumiramo ovo bezvezno prepucavanje između toga ko je bolji ATPL ili TNPL, u 2009 to se jendostavno ne zna.

Prvo Lopina uspoređuje, što nije potrebno.
Zatim dođe netko od bulkeraša i gleda futurese za tankere, a nije mu jasno da će vjerojatno ws 200 u 2008 biti manje nego ws 150 u 2009.

Dakle ponovo – to su kruške i jabuke, i nema smisla ovakva prepucavanja.


Uopće se ne radi o prepucavanju.Nadalje bilo bi neozbiljno prognozirati 2009.i to vozarine..Ali da je u ovom trenutku TNPL bolja ili lošija kupnja od ATPL je sigurno.U ova dva dana
se već dosta toga promijenilo.
U jednom predhodnom manifestu sam obrazložio što kupujemo za 1.000 kn u pojedinom brodaru.
Da ponovim:za 1000kn/ne za jednu dionicu kupujem/:

ATPL 267 kn duga 0,252 DWT suhi i ostalu imovinu

TNPL 10 kn dobit 0,090 DWT suhi 0,507 DWT tankerskog prostora i ostalu imovinu

Pitanje glasi:da li mi se za 1000 kn više isplati kupiti 26,7% duga na ulog i 0,162 DWT kod ATPL

ili za isti novac/1000 kn /1% dobiti na ulog i 0,507 DWT ?
Ili da to pretvorimo u brodove i mil.

Da li je za isti novac pametnije kupiti 26,7 mil duga i balklađu od 16.200 DWT u ATPL
ili l mil dobiti i tanker od 50.700 DWT.

Ne radi se o omjeru 1:1 već 50.700:16.200 =3,13.
Usporedba prema panamaksu od 75.000 DWT glasila. 75 x 3,13=234.750 DWT tankera
Što više vrijedi :panamaks od 75.000 DWT i dug od 123,6mil ili ova dva nova tankera/114x 2=228DWT/i još malo više

Naglašavam da za iste novce kupujete 3,13 puta veću flotu u TNPL,a u ATPL još imate i dug od 26,7%.
Dakle,ako suhi zarađuju 3,13 puta veću dobit u odnosu na tankere s obzirom na bilancu kapitala
TNPL je bolja kupnja jer ona nije zadužena ,a ATPL jeste sa 26,7% na ulog.

Jednostavno ne mogu razumijeti da se to ne želi prihvatiti.U ovom trenutku želim potaknuti vlasnike
ove dionice da shvate vrijednost ove dionice i da je ne prodavaju za sadašnju bagatelu,već da je
čuvaju jer je njena vrijednost puno ,puno veća.Onaj tko se želi nakrcati morati će dobro platiti,naravno ako Zaba ne nastavi prodavati.Prije donošenja odluke dobro analizirajte.Puno smo
diskutirali opčenito o brodarima.I znalci i stručnjaci,a ja na jedan specifičan i drugačiji način.
Ukoliko vam nešto nije jasno u ovim mojim izračunima slobodno se obratite na private.


Cudno kako brojke mogu biti druk. Pa evo ja cu iznijeti nekakve prosjeke.

Ovih dana, suezmaxi na TC zaradjuju 55.000-65.000 USD, aframaxi 55-62 K, uprosjeceno na svjetskoj razini. Sto se tice Mediterana cijene su se vratile na "around WS230 (TC return about US$60,000/day)", tako da otprilike imamo pocetnu brojku. Brojke su sve, ja isto volim matematiku pa me zanima kako netko moze toliko biti siguran u nadmoc tankerasa nad suhim.

Dugi otok dakle moze dobiti 65.000 godisnje. Dry bulkeri (panamaxi) mogu dobiti 70.000 godisnje. Breakeven za tankere je najmanje 27.000 USD. Za panamaxe maksimalno 15.000 USD (aj neka je i 20 K).

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje



Cudno kako brojke mogu biti druk. Pa evo ja cu iznijeti nekakve prosjeke.

Ovih dana, suezmaxi na TC zaradjuju 55.000-65.000 USD, aframaxi 55-62 K, uprosjeceno na svjetskoj razini. Sto se tice Mediterana cijene su se vratile na "around WS230 (TC return about US$60,000/day)", tako da otprilike imamo pocetnu brojku. Brojke su sve, ja isto volim matematiku pa me zanima kako netko moze toliko biti siguran u nadmoc tankerasa nad suhim.

Dugi otok dakle moze dobiti 65.000 godisnje. Dry bulkeri (panamaxi) mogu dobiti 70.000 godisnje. Breakeven za tankere je najmanje 27.000 USD. Za panamaxe maksimalno 15.000 USD (aj neka je i 20 K).

[/quote]
Ja u kupe, vi u špade.Postavlja se pitanje da li je jedan panamaks od 75.000 DWT sposoban u
dužem vremenskom razdoblju zarađivati kao tankerska flota od /75.000×3,13/ tj 234.750 DWT i da
pokrije dug od 123,6 kuna,ne tankeri nego panamaks.Ponavljam ne radi se o omjeru 1:1.Mislim da je
to nemoguće,a samim time da je ATPL u ovom trenutku preskupa u odnosu na TNPL.Inaće smatram i
da je ATPL podcijenjena dionica,ali daleko manje od TNPL i svatko tko je izaša iz ATPL i ušao u TNPL
je napravio dobar posao.Mislim da će do 15.04.2009.tj do FI 1Q 2009.to biti svima jasno.Špekulacije
oko kupnje treorskih dionica TNPL nisam uzeo u obzir,već samo pričam o FA.


Upravo sam mislia pitat Lopinu, kada se već upustio u izračunavanje i usporedbu TNPL s bulkerima po tonaži dobivenoj za 1.000 kn, da napravi usporedbu zarade 1 DWT ATPL s 1 DWT TNPL.

Dijelom si dao odgovor, ali bi stvarno volio viditi ove brojkice …

A ono uprava ATPL nije bogom dana … Možda nije bogom dana, ali ne znam s kojom upravom u nas bi je mogli uspoređivati. S upravom TNPL možda?

Primjer.

Usporedba posla s Dugim otokom i Zagreba ( novi panamax ATPL).

Zagreb plaćen 36.600.000 USD, Dugi otok 59.500.000 USD.

1 god. TC za Aframaxe se trenutno na svjetskom tržištu kreće oko 40.500 USD, a neka je na mediteranu trenutno nešto veći, oko 60.000 USD.

Zagreb zaključen na 3 g. u prosjeku 60.000 USD po danu. Aj neka nekim čudom Dugi otok bude zaključen na tri godine po 60.000 USD (nema šanse!). Vjerovatno je već zaključen po daleko manjoj cijeni.

Usput trenutna tržišna Dugog otoka je nešto veća od 78 mil. USD (Sakiev podatak je za novogradnju s isporukom u 2009.g.), a Zagrebova tržišna cijena oko 100 mil. USD.

Nešto mi je loša ova uprava ATPL, a bulkeri su lošija investicija!

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Potpuno ste u pravu da je handy segment TNPL spasio 2.007.od potpunog debakla,ali je ipak i pored
izvrsnih vozarina u 4Q 2007 za taj segment TNPL poslovala u tom kvartala sa gubitkom.

Ovo nije tocno… tnpl je u 2007 spasila prodaja 3 broda u 3q… u 2q 2008. dobit od osnovnog poslovanja je veca nego u cijeloj 2007…

New Report

Close