I još nešto… vjerujem da čitaš i ATPL topic. Šuška se o cape-u sa iporukom za godinu dana. kako to komentiraš i kako će se to ugraditi u cijenu ATPL? Da li je to bitnije ili manje bitnije od trenda kretanja BDI-ja u 3Q 2008?
Ovo sve nema smisla, ne treba kruške i jabuke uspoređivati,
Governor – za Bulk je dobar jaki oporavak tankera, jer će se zaustaviti konverzije VLCC u Cape.
Dakle trenurno oba tržišta imaju dobre forecaste, pa nadajmo se da će i tržište reagirati.
Ovo sve nema smisla, ne treba kruške i jabuke uspoređivati,
Governor – za Bulk je dobar jaki oporavak tankera, jer će se zaustaviti konverzije VLCC u Cape.
Dakle trenurno oba tržišta imaju dobre forecaste, pa nadajmo se da će i tržište reagirati.
Jasno mi je, ali sam morao reagirati jer kolega Lopina ne može napisati post a da ne uspoređuje TNPL sa ATPL, njihove dobiti, indexe sektora i sl..
Ne ide link ali evo ukratko
U Brodosplitu porinut tanker
S navoza Brodosplita danas je porinut Aframax tanker za domaćeg naručitelja, zadarskoga brodara Tankersku plovidbu.
Riječ je o iznimno zahtjevnom i osjetljivom porinuću jer je iz posebno izgrađene konstrukcije tanker stršio preko navoza i provom i krmom. No sve je prošlo u najboljem redu i tanker je iz prvog puta kliznuo u more. To je u Brodosplitu četvrto porinuće od pet planiranih ove godine, a porinuti tanker je drugi od dva jednaka za zadarskog brodara.
Tanker je dug 247 metara, širok 42 metra i visok 21 metar, a nosivost mu je 109.000 tona. Postiže brzinu od 15,3 čvora. Aframax tanker klase 1B za plovidbu u ledenim područjima namijenjen je prijevozu sirove nafte i naftnih prerađevina.
Nakon porinuća na istom je mjestu postavljena kobilica za izgradnju prvog od četiri tankera za švedskoga naručitelja.
Na telektekstu stoji da je nosivost 114.000 tona, a da je cijena 59,5 mil. dolara. Zna li netko kakve su trenutne cijene takvih tankera da vidimo da li je gradnja po ovoj cijeni bila isplativa za TNPL. [smiley]
Isplativa je. Trenutno ugovori za novogradnje idu po 78 milijuna dolara.
Zna li netko nesto vise o ovim mozebitnim novogradnjama iz 3. maja?
Koliko bi trebalo ici za Tankersku? Dva? Sudeci po cijenama koju su spremni platiti vjerojatno se radi o nekim mini-tankerima….
"Tražimo da se brodovi grade prema svjetskim cijenama. Pritom mislimo da bi cijena po jednom brodu trebala iznositi 52 do 53 milijuna dolara", odgovara Mustać na direktan upit koja bi svota odgovarala brodarima.
Isplativa je. Trenutno ugovori za novogradnje idu po 78 milijuna dolara.
Zna li netko nesto vise o ovim mozebitnim novogradnjama iz 3. maja?
Koliko bi trebalo ici za Tankersku? Dva? Sudeci po cijenama koju su spremni platiti vjerojatno se radi o nekim mini-tankerima….
"Tražimo da se brodovi grade prema svjetskim cijenama. Pritom mislimo da bi cijena po jednom brodu trebala iznositi 52 do 53 milijuna dolara", odgovara Mustać na direktan upit koja bi svota odgovarala brodarima.
Product tankeri, 51.000 DWT.
Ovo sve nema smisla, ne treba kruške i jabuke uspoređivati,
Governor – za Bulk je dobar jaki oporavak tankera, jer će se zaustaviti konverzije VLCC u Cape.
Dakle trenurno oba tržišta imaju dobre forecaste, pa nadajmo se da će i tržište reagirati.
Jasno mi je, ali sam morao reagirati jer kolega Lopina ne može napisati post a da ne uspoređuje TNPL sa ATPL, njihove dobiti, indexe sektora i sl..
[/quote]
Svi pišemo najčešće radi svoga interesa.Tako i ja.Bio sam u JDPL i ATPL i uša u TNPL,jer sam
ocijenio da je najpodcijenjenija od svih brodara.Na strani 261 sam analizirao BHI indeks ,a koji je
bitan za suhi segment TNPL i ciljano naglasio da je u ovom trenutku za taj dio flote lošija
situacija nego lani i da to pogađa sve brodare.TNPL na 1/7 flote,a ATPL na cijelu flotu.Nemam
ništa protiv ni jedne dionice,ali sam uvijek spreman napraviti usporedbu sa istim sektorom ako
mogu prikazati prednosti svoga favorita.U međuvremenu se stvari pogoršavaju za bulkove,jer indeksi
i dalje padaju,a za tankere situacija sve bolja jer BDTI raste,a trebalo je očekivati sezonski pad.
Iz ATPL i JDPL sam izaša kada nisu postojale ovake velike razlike u korist tankera,tj ovako izraženi
trend rasta tankerskuh vozarina.Kretanje vozarina su trebale donijeti ekstra zaradu u TNPL,u odnosu
na ATPL.Ali imali smo i nesretnu okolnost kroz ZABA skrbnički,koji je
stalno lagano prodavao i stalno održavao ili rušio cijenu dionice,bez obzira na situaciju u svijetu,visoke tankerske vozarine i trogodišnji maksimum,a dionica se nakon izvrsnog izvještaja i potvrde pozitivnog trenda u tankerskom biznisu u jednom trenutku tržila na P/E 5,7.
Dakle ja tvrdim da je TNPL u ovom trenutku najbolja kupnja.Najprije sam analizirao vozarine.
Sada bih analizirao kapital i veličinu flote i to prema bilanci od 30 .06.2008.
ATPL———–TNPL———ULPL——–JDPL
AOP 004/Mater.imov/ 2.102.180 —–1.833.325–1.199.261—-1.378.020
AOP 102/Kap. i rez. 1.210.340—–1.813.852– 467.761—-1.408.756
__________________________________________
Razlika -891.840—- +19.490 — – 731.500 — + 30.738
MCAP/tržišna kap/ 3.318.951—2.000.557 —–1.079.461—-728.713
Razlika/MCAP -267——-+10— ——- -678———+ 42+
Da pojasnimo.Za uplatu od 1000 kn kupujemo 267 kn duga u ATPL,678 kn duga u ULPL i 10 kuna plusa
u TNPL i 42 u JDPL.Bitno je naglasiti da se JDPL vodi materjalnu imovinu prema stvarnim cijenama,jer
se imovina revalorizira .Za ostale brodare to nije slućaj.
Veličina floteDWT–SUHI -DWT/MCAP——– — MOKRI ———UKUPNO
ATPL 837.865 — o,252
TNPL——- 180.540 — 0,090 1.017.000 o,507 1.197.540
ULPL———106.637–0,098 141.000- 0,131 246,637
JDPL —- 267.000 — 0,366 267.000
Kolona DWT/MCAP predstavlja prostor u DWT koji kupujemo za 1000 kn.
JDPL ima revaloriziranu vrijednost imovine.Ostalim brodarima bi trebalo pridodati ostalu materijalnu
imovinu.Talo bi za TNPL trebalo pridodati:Viktor lenac,zgrade,zemljišta,Ninsko blato, povećanje vrijednosti novogradnji,podružnice.Za ATPL isto uz dodatak Imperijala,aviokompanije.Za ULPL
nemam puno podataka o toj dodatnoj imovini.Barem nije transparentno,pa to i ne mogu uračunati.
Međutim i u ovom dijelu imovine mislim da TNPL ima prednost,jer danas je porinut brod od
114.000 DWT,a ima takva dva.TNPL ima ugovorenih i već djelomično plačenih preko 500.000DWT,a
s obzirom na rast cijena tu leži povečanje imovine od nekoliko stotina miliona US$.
Ova tablica je napravljena da bi mogli znati što dobijamo za uloženih 1.000 KN.Konkretno!Za uloženih 1.000 kn dobijam:
TNPL 1o kn kapitala o,o90 DWT suhe flote,o,507 DWT tankerske flote i udio u o
ATPL 267 kuna duga o,252 DWT balkova i ostala imovina
ULPL 678 kn duga o,o98 DWT balk. o,131 DWT tankera i ostala imivuna
JDPL 42 kn kapit. o,366 DWT i bez ostale imovine jer je sve revalorizirano
Normalno da bi trebalo utvrditi ostalu imovinu a ona se sastoji:
zgrade i zemljišta
vanjske podružnice/za sve/
Viktor Lenac/TNPL i ULPL/
Ninsko blato/TNPL/
novogradnje/za sve/
hoteli /ATPL-Imperial/
aviokompanija/ATPL/
Isve ostalo.
Inače smatram da sva ova ulaganja van osnovnog posla donose više štete nego koristi,iako neki kažu
da to daje sigurnost.Največu sigurnost i korist donosi postoječa flota i ugovorene novogradnje i svi ti
izleti van osnovne djelatnosti predstavljaju loše poslovne poteze.Svijetom vladaju specijalisti,a ne
svaštari.Koliko bi više vrijedila ATPL,da je sav novac uložen u brodove ,a ne hotele i avione.Isto
razmišljam i o Ninskom blatu.Jedino donekle opravdavam ulazak TNPL u Viktor Lenac,jer su mogli
ući jeftino i možda bude i unosno zbog sinergijskih učinaka na flotu.Naglašamam:Možda.
Za ATPL bi bilo daleko unosnije da je već ranije kupila capesize,nego avione i hotele.Više bi bio zaradio jedan takav brod u ovu zadnju godinu, nego što će aviokompanija i hotel donijeti u slijedečih
deset.To su niskoprofitabilne djelatnosti.Dakle ni menađment ATPL nije bogom dan.Imali su
povoljne uvjete na pomorskom tržištu i mogli su to bolje iskoristiti.Lako je
biti general poslije bitke,ali pravi su oni koji povlače prave poteze u pravom trenutku.
TNPL je platila danak pri pokušaju preuzimanja Jadroplova,jer je mogla uči u puno jači investicioni
ciklus,a da je operacija JDPL uspjela,TNPL bi već sada u svoj floti imala preko deset brodova
u suhoj floti i daleko povoljnije poslovne rezultate.
Ipak u ovom djelu ugovorenih novogradnji u ovom trenutku u najboljoj situaciji je TNPL,jer dva broda
od 114.000DWT, vrijede više nego što je proknjiženo,ista stva i za 4 handyja koji dolaze tokom 2.009,kao što je slučaj i sa ostalim novogradnjama.
Inače,bolji poznavaoci brodara mogu komentirati novogradnje i ekstra zarade koje one donose s obzirom na velika poskupljenja.Ovdje poskupljenja često predstavljaju korist,a ne gubitak.Kada
vrijednost brodova raste/inflacija/raste i vrijednost brodara.
Ove gornje izračune, o tome što dobijam za 1.000 kn u pojedinom brodaru ,sam dao da ulazite
gdje dobijete više.U TNPL dobijete najviše.
U slijedećoj analizi malo ću pokušati analizirati rizik ulaganja u brodare i nastojati utvrditi tko je
najmanje rizičan.Međutim,tek za nekoliko dana.
Dogodilo se i događa se toliko lipih stvari u TNPL,da bi vas mogao i trbao prestati zamarati sa mojim
dugim pisanijama.
Zahvaljujem svima ,a naročito Zmrklicu i TheStyksu ,koji su krajnje objektivno i korektno davali
informacije o stanju na tankerskom tržištu.Ja sam često dobivao epetet drukera, iako sam svaku
svoju tvrdnju nastojao potvrditi i izračunima.
Sve je to lijepo, ali ti i dalje izbjegavas odgovoriti na pitanja:
Ako si fundamentalist i investitor, zasto ogranicavas pracenje na jedan kvartal? Pa i sam si rekao da pracenje na kratki rok nije dobro/dovoljno? Jesi li ti siguran da ce TNPL, kada dobije nove zadrzati stare brodove ili ce prodavati stare jer probleme s pomorcima imaju svi (kolega Ashrak je objasnio da bi likvidi trebali imati vece probleme s posadom no bulkovi).
Ono sto je najbitnije jest – fale nam vozarine, barem neke, za tankerase TNPL. Podatak koji ja imam jest da je breakeven 27.000 USD dnevno, ali nemamo vozarine. Iskreno cu ti reci, vjerujem da su handyi ti koji vuku Tankersku a ti me razuvjeri sa nekom vozarinom.
Btw, kao pravovjerni dionicar, jesi li bio na skupstini? Ima li kakvih novosti?
Jos jedna stvar, prodaju brodova izuzimas. Da, tu definitivno ima logike, ako se taj brod proda i sredstva ne uloze u istu materijalnu imovinu, no ako se sustavno pomladjuje flota i ako za staru kramu mozes dobiti pola novogradnje (govorim samo o situaciji da je trenutak prodaje i potpisivanja ugovora isti, inace je to jos povoljnije: Jadran prodan za 27 mil USD, novi Kinezi naruceni za 45 mil USD!) onda to ima smisla uracunavati u redovnu dobit.
Nisam pratio TNPL toliko pa ne znam s kojim ce sredstvima kupiti brodove u 3. maju, ako uopce budu gradjeni? Jesu li oni u medjuvremenu prodali koji stari brod ili ih placaju od dobiti?
Iskreno, nadam se kratkim i direktnim odgovorima, a ne traktatima/manifestima.
drugarski pozdrav!