Postavi bih jedno pitanje.Kolika će biti cijena TNPL u mjesec dana ,ako trezor počme tući po prodaji
kao što je Zaba tukla po kupnji,ili da trezor počme tući po prodaji kao što se radi na ULPL?
Ovo bi moglo završiti kao lijepa priča.A proša sam muku ježovu.Ipak ,ne treba brojati novce dok su karte na stolu.
Hm, meni se vrti jedan scenarij u glavi, a to je da je neće više biti rasprodaje i da onaj skrbnički ZG BANKE čuva svojih 5000 komada za trezor, a da će preostalih cca 5000 dionica trezor potom kupovati na burzi i time dizati cijenu dionice. To bi značilo da je to sve koordinirano sa AZ OBVEZNIM MIROVINSKIM FONDOM koji se lijepo nakrcao neki dan i koji će u buduće davati dati prijeko potrebnu stabilnost dionici. To je samo moje razmišljanje, ali ako se ostvari bit će [thumbsup]
Uvaženi g. Sakai ceka da mu se odgovori na pitanja na temi brodari.
Uvaženi g. Sakai je zamoljen da bude njezan prema Lopini, pa ce uvazeni g. Sakai samo reci Lopini da pogleda na Fearnleyu koliko se moze dobiti za panamax na 1 godinu – ovih dana? I koliko se dobilo za Libertas prosle godine?
Ali evo, uvjerio si me. Decki ako sutra vidite ATPL po bidu i TNPL po asku, nema dvojbe – to je uvazeni g. Sakai.
[thumbsup]
sakai u akciji [thumbsup]
Ja sam ipak covjek od rijeci [thumbsup]
Evo malo novih vozarina za aframaxe na mediteranu, ws 200 = cca 45000 USD/DAY
WS 230 = 60.000 USD/day
Evo i kompanije u koju, cini mi se vrijedi uloziti:
Sve analize zasnivaju se na osnovnom poslovanju bez prodaje brodova,jer to je ionako prihod koji će ostvariti svaki brodar u trenutku prodaje nekog broda .To zamagljuje sliku o njegovoj stvarnoj rentabilnosti tekućeg poslovanja.Prošle godine je ULPL ostvarila fantastičnu dobit ali od prodaje brodova.Ovu godinu dolazi na čisto poslovanje.Da li možemo reći da su lani poslovali bolje ,a ove godine lošije.
Slažem se da je prodaja broda prihod,ali ja sam to interno rješio na način da nastojim
odrediti stvarnu vrijednost flote tj moj buk je daleko veći od ovoga koji je na papiru/slično JDPL/.
ATPL poznajem jako dobro,gotovo kao TNPL.Ali TNPL je moj favorit zbog niza razloga.Za sada smo
dotakli vozarine.
Sutra ćemo malo o veličini flote i o kapitalu.
Slažem se.
Međutim, tvoj prethodni post (analiza) polazila je od izračuna P/E i zarade po dionici ATPL, koji su uključivali prihod od prodaje brodova, a zaključak ti je uspoređujući P/E i zaradu po kvartalima bio da je redovno poslovanje ATPL ove godine lošije.
Kad spominjem redovni prihod, nikad ne mislim na prihod od prodaje broda, već prihod iz redovnog poslovanja.
[/quote]
Ma ne krivo ste me razumijeli.Ne može se govoriti da je 1Q i 2Q 2008 lošiji od 1Q i 2Q 2007.kada su
ove godine u tom razdoblju bile daleko veće vozarine/BDI,BSI,BPI/,nego lani.Ovdje se radilo o usporedbi TNPL i ATPL i smanjenja razlika u važnom pokazatelju P/E,a to je vidljivo iz tablice,pa u
2Q imamo povoljniji omjer P/E za TNPL u odnosu na ATPL,gdje je vidljivo da TNPL sa -33 u 4Q 2007.
prelazi na ispod +6/plus šest/.Kako se u trečem kvartalu razlike produbljuju s obzirom na veliki pad BDI u odnosu na prošlu godinu,a istovremeno imamo i veliki rast BDTI u odnosu na prošlu godinu razlike između TNPL i ATPL ,biti će sve manja,a zarade će sve više biti u korelaciji sa veličinom flote,a ne potpuno oređen samo suhim ili mokrim segmentom.A TNPL ima neuporedivo veću flotu od ATPL,a naročito u odnosu na ULPL što je ćini najjeftinijim brodarom uz ove cijene.
Detaljna analiza i usporedba sa drugim brodarima slijedi.
Onaj mali dio handy flote TNPL je 2007..
odveo u pozitivan teritorij.Naravno,da je i prodaja brodova popravila krvnu sliku 2.007.
Ova godina je izvrsna za TNPL i u tankerskom segmentu koji je daleko veći.
Da nebi bilo zabune.Handy flota /kao i ostali bulkovi/još uvijek su unosniji od tankera,međutim ne
toliko kao lani.To pokazuje i P/E koji postaje sve povoljniji za TNPL.Logično.
A cijena dionice je padala. Većina nije uočila promjenu smjera,pa smo se mogli krcati ovako jeftino.
Uz usporavanje tankera i "pomoc" Gustava cini se da smo prosli pad vozarina koji je trajao od 7. mjeseca… Oil Tanker Derivatives Indicate 49% Jump in Rates: Chart of Day
Saturday, 30 August 2008
Derivatives reflecting the future cost of hiring supertankers suggest traders expect rates on the route from Saudi Arabia to Japan to jump 49 percent next month. The CHART OF THE DAY shows some traders are buying forward freight agreements to bet that rates in September will
average at least 135 Worldscale points, the industry’s pricing system. That compares with yesterday’s rate of 90.31 points. Both figures cover the Saudi Arabia to Japan route, the global benchmark.
“It was 200 in the summer,” said Ben Goggin, a London- based broker of the derivatives at SSY Futures Ltd., a unit of the world’s largest shipbroker. “If it is 200 in the summer, it can definitely be 200 in the winter.”
Traders may be betting that demand for tankers accelerates during the northern hemisphere’s winter and voyages are delayed by bad weather, he said. Frontline Ltd., the world’s largest owner of supertankers, and other shippers are slowing their vessels down to reduce fuel costs as hire rates decline. Since 2005, forward freight agreements for the following month have traded at an average of 7 percent above the spot rate. Forward freight agreement prices are from Imarex ASA.
UZ to čak se vani špekulira da bi moglo opet doci do super ciklusa u devetom mjesecu slicnom onom u proljece… medjutim analiticari priznaju da su to samo (za sad) spekulacije
Onih 17000 komada Fintradea je za trezor iz kojih će se dati dionice zaposlenicima.
to je sa skupstine? zasto bi fintrade prodao trezoru? i po kojoj cijeni?
to bi imalo smisla jer kad se silba pojavila na broju jedan u top fintrade je postao broj dva (kraj 2004.) koji su to postali uz tko zna kolko smijesne cijene … uz to fintrade je savjetnik TNPL… tako da je moguce da je fintrade kupovao zapravo za tankersku ili im je ipak prosjek ulaza jos uvijek jako nizi od danasnje cijene.
medjutim znam da posljednjih 4000 dionica je TNPL fintrade je kupio u 1. mjesecu 2008. po cijenama daleko vecim od danasnjih…
Mislim da bi kolega Ličan mogao reći nesto vise jer je nekad sumnjao u trgovanja g. Leje
http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=752&pg=161
bas trazim kolko dionica je fintrade imao kad je postao broj dva krajem 2004. ali nemogu naci (pa da vidio otprilike kolko im je prosjek ulaza)
krajem 2004 cijena tnpl je bila 1100 kn (to je razdoblje kad je bio onaj nagli uzlet cijene od 400 kn u 7. mjesecu 2004. na 3800 kn u 2. mjesecu 2005.)
prema tome fintrade-ov ulaz je vrlo vjerojatno jako nizak (mozda oko 2000 kn ako se uzme da su na broju dva krajem 2004. imali vec 13000 koje su vjerojatno kupili po cijeni nizoj od 1000 kn i 4000 dionica u prvom mjesecu po 6000 kn), ali ovo su samo nagadjanje sve dok netko ne stavi tocne podatke
Lopina, čitajući tvoje postove stalno provlačiš nekakav pad BDI ove godine, a rast tankerskih indeksa. S tankerskim indexima nisam toliko upoznat pa neću niti komentirati. Ali iz posta u post uvijek iste rečenice vezano za bulkere. Pitam je tebe pad BDI-a u odnosu na šta?? Hajde uzmi prosjeke svakog pojedinog kvartala ove godine sa svakim pojedinim kvartalom prošle (PROSJEKE, ne TRENUTNI TREND).Onda uzmi prosjek BDI, ali YTD za 2007 i ovu godinu pa da vidimo. Ako pak uspoređuješ kvartale BDI-a ove godine konsekutivno, hajde uzmi prosjeke pa da vidimo kako se ponaša. Mislim da previše briješ na "mikrocikluse" i trendove tih indexa unutar samog kvartala i stalno nešto alociraš na kvartal i uspoređuješ. KRIVO ČOVJEČE!! Ajde onda odi barem malo unaprijed. Kako očekuješ kretanje BDI-a u zadnjem kvartalu ove godine? Kako očekuješ kretanja index-a za tankeraše sljedeće godine? Hajde sad malo par godina unaprijed: Koji market misliš da će biti jači u sljedećih nekoliko godina? Ulagači se ne mogu ograničiti na trenutni mikrotrend i onda kupovati i prodavati dionice. Pa kakvi su ti to ulagači? Misliš da će netko kupovati TNPL zato jer ima super vozarine u 3Q? Kakve su projekcije za sljedeću godinu? Stari, to je bliska budućnost!!!Koliko sam ja upoznat Tankerašima već sljedeće godine uletava puno nove tonaže u supply. Kakav će biti s druge strane demand? znaju li se projekcije demanda barem približno?Kako će to biti u bulku? Bolje ili lošije? Za koji sektor možeš imati preciznije forecaste a za koji je to više u sferi lutrije? Kad pronađeš odgovore na ova pitanja onda ćeš shvatiti zašto će ATPL rasti više od TNPL.I ne zaboravi: što više nepoznanica u forecastu to veći diskont na dionicama sektora!! Ja nemam ništa protiv TNPL, dabogda vam se uduplala što prije, ali mislim da ti analitički pristup u startu potpuno pogrešan. Inače barataš s OK podacima. ajd sretno!
p.s. kad već briješ na te kvartale, po onome što opetovano ponavljaš ti očekuješ operativnu dobit ATPL-a u 3Q manju od prethodnih, jel? Iako to upće nema nikakve veze biti bi se tako trebalo promatrati, ali ja sam poprilično uvjeren da će ATPL imati 3Q najjači YTD i to bez obzira na kašnjenje Zagreba. A da ne govorim o 4Q. Tad očekujem BOMBU!! Al ni to nije toliko bitno…