ATPL ima vecinu ugovora na tct tako da ovaj pad BPI nema preveliki utjecaj… radio sam slicne grafove s prihodima ATPL i indeksima vozarina (slicno kao za TNPL gdje slike pokazuju vrlo snazni korelaciju) i tu nema bas neke snazne veze
Za TCT imamo u odnosu na prošlu godinu imamo siguran jedan negativan vektor,a toje pad dolara.
Za nove TCT ugovore dva: niži dolar i manji indeks/prodajnu cijenu/.
Za spot imamo tri negativna faktora:dolar,indeks i cijenu.
To nikako ne može biti neutralno u odnosu na prošlu godinu.
Pa nije valjda TNPL u 4Q 2007 ostvarila gubitak po Duhu Svetomu.Sve se loše poklopilo.Već sa pomakom u 1Q 2008.ostvarena je velika dobit.Što se promjenilo.Jednostavno,indeks vozarina je
skočio i sve je išlo na bolje.
ATPL će ostvariti lošiju dobit iz osnovnog posla.To je jednostavna činjenica,a TNPL će zahvaljujući
puno većem BDTI /prodajnoj cijeni/proći bolje,te povećati relativnu razliku u dobiti u odnosu na ATPL.
Naravno ukoliko u rujnu ne dođe do drastičnih promjena u vozarinama.
U ovom trenu to je jasno.
Uvaženi g. Sakai ceka da mu se odgovori na pitanja na temi brodari.
Uvaženi g. Sakai je zamoljen da bude njezan prema Lopini, pa ce uvazeni g. Sakai samo reci Lopini da pogleda na Fearnleyu koliko se moze dobiti za panamax na 1 godinu – ovih dana? I koliko se dobilo za Libertas prosle godine?
Ali evo, uvjerio si me. Decki ako sutra vidite ATPL po bidu i TNPL po asku, nema dvojbe – to je uvazeni g. Sakai.
[thumbsup]
ATPL ima vecinu ugovora na tct tako da ovaj pad BPI nema preveliki utjecaj… radio sam slicne grafove s prihodima ATPL i indeksima vozarina (slicno kao za TNPL gdje slike pokazuju vrlo snazni korelaciju) i tu nema bas neke snazne veze
Za TCT imamo u odnosu na prošlu godinu imamo siguran jedan negativan vektor,a toje pad dolara.
Za nove TCT ugovore dva: niži dolar i manji indeks/prodajnu cijenu/.
Za spot imamo tri negativna faktora:dolar,indeks i cijenu.
To nikako ne može biti neutralno u odnosu na prošlu godinu.
Pa nije valjda TNPL u 4Q 2007 ostvarila gubitak po Duhu Svetomu.Sve se loše poklopilo.Već sa pomakom u 1Q 2008.ostvarena je velika dobit.Što se promjenilo.Jednostavno,indeks vozarina je
skočio i sve je išlo na bolje.
ATPL će ostvariti lošiju dobit iz osnovnog posla.To je jednostavna činjenica,a TNPL će zahvaljujući
puno većem BDTI /prodajnoj cijeni/proći bolje,te povećati relativnu razliku u dobiti u odnosu na ATPL.
Naravno ukoliko u rujnu ne dođe do drastičnih promjena u vozarinama.
U ovom trenu to je jasno.
[/quote]
Ovaj dio mi nije baš najasniji. Ne misliš valjda da će 3Q 2007. biti lošiji od 3Q 2008?
Operativna dobit će biti lošija eventualno u odnosu na I. i II. kvartal zbog kašnjenja Zagreba, budući Jadran i Mljet više nisu u floti, dok bi efekt dolar u trećem kvartalu trebao biti manji.
Kako kaže Styx promjene indexa nema pretjeranog utjecaja na ATPL budući je je većina brodova na tct, a generalno govoreći na boljim su ugovorima nego prošle godine.
Netko tko ne zna materiju iz tvog pisanja bi zaključio da tečaj dolara nema utjecaj na TNPL i da je zarada atlantske ovisna o dnevnim promjenama indexa (da je flota na spotu).
Dobit po dionici 4Q 2007. 1Q 2008 2Q 2008.
TNPL – 23,91 114,81 135,68
ATPL 52,58 105 98,83
P/e na godišnjem nivou/zadnja cijena :kvartalna dobit:4/
TNPL -33,35 6,94 5,87
ATPL 11,17 5,63 5,94
Vidljivo je da je ATPL bila daleko uspješnija u 4Q 2.007.,da se TNPL približila u 2Q,a 3Q 2.008.
je TNPL postala rentabilnija prema ovom omjeru jer TNPL ima P/E 5,87 ,a ATPL 5,94.Ove razlike u su se povečale s obzirom na dosadašnje kretanje vozarina za tankere i bulkove u 3Q
TNPL u ovom trenutku lošije prolazi sa svojom handy flotom,ali to ćini samo 1/7,a 6/7 tankerske flote radi nešto bolje.Kako ATPL ima lošije uvjete za 100% svoje flote ,logično je da će doći do relativnog zaostajanja ATPL u odnosu na TNPL.Ova konstatacija odnosi se na dva mjeseca 3Q,a vjerovatno će tako biti i u rujnu.Za 4.Q je nemoguće predviđati .Kod tankerskih vozarina je to nezahvalno.
Normalno uz predpostavku iste flote.
Za svaki novi TCT koji ističe imamo lošije uvjete jer su sva tri bitna faktora lošija nego lani u isto vrijeme.Međutim,neki ugovor koji je sklopljen u trenutku visokih vozarina i koji je u toku normalno
da donosi i dalje visoke vozarine,ali novi ugovori ruše prosjek i s vremenom ako se vozarine ne poprave brodar ulazi u loše razdoblje i posluje sa manjom dobiti ili gubitkom.Tipičan primjer je TNPL,koja je cijele dvije godine imala loše tankerske vozarine i što je vrijeme bilo duže zarada je bila sve slabija.
Pored izvrsnih vozarina za handy flotu ipak je 4Q poslovala sa gubitkom.Mislim da je to već trebalo
biti vidljivo u 3Q 2007.kada je prikazana veća dobit jer su se prodali brodovi.
Da li se suhi nalaze u lošijoj poziciji nego lani.Odgovor je da.Jer su im vozarine manje.Jer je dolar
slabiji.Jer je nafta skuplja.Jer je posada skuplja.A stari dobri ugovori/iz vremena visokih vozarina/ donose sigurnost.
Ovo vrijedi za sve brodare osim za tankere jer oni imaju 70% veće vozarine nego lani,pa mogu
kompezirati ove razlike.Ne postoji više drastične razlike između tankera i bulkova.Zakon spojenih
posuda.
Dobit po dionici 4Q 2007. 1Q 2008 2Q 2008.
TNPL – 23,91 114,81 135,68
ATPL 52,58 105 98,83
P/e na godišnjem nivou/zadnja cijena :kvartalna dobit:4/
TNPL -33,35 6,94 5,87
ATPL 11,17 5,63 5,94
Vidljivo je da je ATPL bila daleko uspješnija u 4Q 2.007.,da se TNPL približila u 2Q,a 3Q 2.008.
je TNPL postala rentabilnija prema ovom omjeru jer TNPL ima P/E 5,87 ,a ATPL 5,94.Ove razlike u su se povečale s obzirom na dosadašnje kretanje vozarina za tankere i bulkove u 3Q
TNPL u ovom trenutku lošije prolazi sa svojom handy flotom,ali to ćini samo 1/7,a 6/7 tankerske flote radi nešto bolje.Kako ATPL ima lošije uvjete za 100% svoje flote ,logično je da će doći do relativnog zaostajanja ATPL u odnosu na TNPL.Ova konstatacija odnosi se na dva mjeseca 3Q,a vjerovatno će tako biti i u rujnu.Za 4.Q je nemoguće predviđati .Kod tankerskih vozarina je to nezahvalno.
Normalno uz predpostavku iste flote.
Lopina, elementarno nepoznavanje ATPL.
Zbog izvanredni prihoda (prodaje brodova), računica i usporedba na ovaj način ti padaju u vodu.
2008 I Q SV. Vlaho, II Q – ništa , III Q – Mljet i Jadran
U 2007. ako me sjećanje služi IV Q Imperial
E sada, kada u III Q budu knjiženi Mljet i Jadran zanima me to lošije poslovanje Atpl u odnosu na prošlu godinu.
Malo prosurfaj netom, doznaj cifre po kojima su prodani brodovi Mljet, Jadran, Imperial, pa onda napravi usporedbu i pokušaj izvući zaključak o lošijem redovnom prihodu ATPL-a .
Uvjeti poslovanja ATPL su ove godine bolji (brodovi na boljim ugovorima).
Opet kažem, pišeš kao da je flota ATPL na spotu.
Sve analize zasnivaju se na osnovnom poslovanju bez prodaje brodova,jer to je ionako prihod koji će ostvariti svaki brodar u trenutku prodaje nekog broda .To zamagljuje sliku o njegovoj stvarnoj rentabilnosti tekućeg poslovanja.Prošle godine je ULPL ostvarila fantastičnu dobit ali od prodaje brodova.Ovu godinu dolazi na čisto poslovanje.Da li možemo reći da su lani poslovali bolje ,a ove godine lošije.
Slažem se da je prodaja broda prihod,ali ja sam to interno rješio na način da nastojim
odrediti stvarnu vrijednost flote tj moj buk je daleko veći od ovoga koji je na papiru/slično JDPL/.
ATPL poznajem jako dobro,gotovo kao TNPL.Ali TNPL je moj favorit zbog niza razloga.Za sada smo
dotakli vozarine.
Sutra ćemo malo o veličini flote i o kapitalu.
Sve analize zasnivaju se na osnovnom poslovanju bez prodaje brodova,jer to je ionako prihod koji će ostvariti svaki brodar u trenutku prodaje nekog broda .To zamagljuje sliku o njegovoj stvarnoj rentabilnosti tekućeg poslovanja.Prošle godine je ULPL ostvarila fantastičnu dobit ali od prodaje brodova.Ovu godinu dolazi na čisto poslovanje.Da li možemo reći da su lani poslovali bolje ,a ove godine lošije.
Slažem se da je prodaja broda prihod,ali ja sam to interno rješio na način da nastojim
odrediti stvarnu vrijednost flote tj moj buk je daleko veći od ovoga koji je na papiru/slično JDPL/.
ATPL poznajem jako dobro,gotovo kao TNPL.Ali TNPL je moj favorit zbog niza razloga.Za sada smo
dotakli vozarine.
Sutra ćemo malo o veličini flote i o kapitalu.
Slažem se.
Međutim, tvoj prethodni post (analiza) polazila je od izračuna P/E i zarade po dionici ATPL, koji su uključivali prihod od prodaje brodova, a zaključak ti je uspoređujući P/E i zaradu po kvartalima bio da je redovno poslovanje ATPL ove godine lošije.
Kad spominjem redovni prihod, nikad ne mislim na prihod od prodaje broda, već prihod iz redovnog poslovanja.
Ovo sada izgleda puno bolje. Ja sam se pridružio u čišćenju i skinuo par komada s prodaje
Top bid CIJENA KOLIČINA
3.101,00 1
3.062,10 1
3.062,05 2
3.062,00 3
3.060,00 5
3.057,77 4
3.053,00 10
3.050,07 25
3.050,06 10
3.025,07 2
Top ask CIJENA KOLIČINA
3.200,65 2
3.340,00 3
3.342,00 2
3.346,00 2
3.449,99 8
3.459,97 4
3.498,00 4
3.499,00 2
3.500,00 18
3.528,00 6
Ovo sada izgleda puno bolje. Ja sam se pridružio u čišćenju i skinuo par komada s prodaje
Top bid CIJENA KOLIČINA
3.101,00 1
3.062,10 1
3.062,05 2
3.062,00 3
3.060,00 5
3.057,77 4
3.053,00 10
3.050,07 25
3.050,06 10
3.025,07 2
Top ask CIJENA KOLIČINA
3.200,65 2
3.340,00 3
3.342,00 2
3.346,00 2
3.449,99 8
3.459,97 4
3.498,00 4
3.499,00 2
3.500,00 18
3.528,00 6
Postavi bih jedno pitanje.Kolika će biti cijena TNPL u mjesec dana ,ako trezor počme tući po prodaji
kao što je Zaba tukla po kupnji,ili da trezor počme tući po prodaji kao što se radi na ULPL?
Ovo bi moglo završiti kao lijepa priča.A proša sam muku ježovu.Ipak ,ne treba brojati novce dok su karte na stolu.
nema ZABA-e po bidu već nekoliko dana….je li to znak da je istresanje gotovo???
kada bi mogli znati nešto više o događanjima na skupštini?
Nisam još stigao komentirati onu transakciju od ponedjeljka….ulazak OMF-a je zasigurno jako dobra stvar…..veliki dio dionica je prešao u sigurne ruke….oni zasigurno neće prodavati još neko vrijeme, a mogu biti povod i drugim OMF-ovima da naprave isto (da uđu u tnpl).
Ako je netko bio na skupštini, molim za što hitniji izvještaj!