E Lopina, bas si prava lopina [smiley]
Nekako si preskocio jednu bitnu stvar:
Hmmm…34 mil kuna dionicarima, 36 mil kuna zaposlenicima…Umjesto u dionicu bolje bi bilo uloziti u radno mjesto u Tankerskoj…jel tko zna jel primaju umirovljene kapetane? makar za sekretaricu :-)=
A evo mog posta od 15.7.
vidim, nitko ne komentira.. no ja nisam postavio pitanje samo tako, i bilo je dobronamjerno. Znamo da Radio Mileva ne radi u slucaju TNPL, a iz nekih mojih saznanja vlasnicima puca prsluk za cijenu dionice… vi probajte saznati zasto.
Kolika je to nagrada Upravi i zaposlenicima? Siguran sam da ce kolega Vorda, vrhunski strucnjak za managment i racunovodstvo to izracunati sa lakocom, do zadnjeg promila. Ako zapne, tu je i Governor pa ce oni moci usporediti te brodarske managerske nagrade u Hrvata.
[/quote]
Potrošili smo puno papira da bi osudili ovako velike velike nagrade koje se davaju zaposlenicima.
Na stranici Brodari i usporedba brodara na str.122 napravljena je usporedba troškova za osoblje
prema drugim brodarima tj.ATPL,ULPL,JDPL,koji su daleko veći "rasipnici".Molio bi vaš komentar.
Ma moj komentar je da okreces i friziras ‘fundamente’ kako ti pase. Ukratko, svest cu to na ovo:
cijena TNPL 3400 – dividenda 40 kn.
cijena ATPL 2400 – dividenda 50 kn.
necu ni pricati kako ce to izgledati iduce godine. Mene zanima slijedece: koliki je ROA, ROE, EBITDA, EPS i slicno. Papir trpi svasta, tako da mi ni ne mozemo znati koliki su stvarni troskovi osoblja za ATPL i TNPL – a to me uistinu niti ne zanima. Mene zanima kad netko UKRADE 10 i vise posto dionicarima TNPL, a to se dogodilo u TNPL!
Lopina nemoj biti kao oni na ULPL koji se hvataju za porast dobiti u odnosu na proslu godinu a ignoriraju cinjenicu da su prihodi od osnovne djelatnosti manji ove no prosle godine (govorim o ULPL, naravno).
Jos jednom kazem, TNPL – dobra cijena, ali ono sto znam o njihovoj Upravi dovoljno mi je da to zaobidjem u sirokom luku. Fundametalno stoje ok i to je dobra prilika… no kod ovakvih majstora fundameti su od drugorazredne vaznosti – IMHO.
Ništa ja nisam frizira.Ja sam jednostavno uzeo podatke iz FI 2007 i prepisao.I usporedio meni dostupne podatke.Inaće kod svih mojih komentara primjetit ćete da je matematika na prvom mjestu i da svoje komentare i zaključke na tome i zasnivam.
Uopće,nisam želio dovoditi u pitanje vašu vjerodostojnost,već sam nasumice odabrao ovaj stariji
komentar,kako bi vlasnike TNPL,kao i potencijalne kupce ohrabrio kada vide da naš vrag nije tako
crn i da TNPL vrlo ekonomično gospodari.
A što se tiće ULPL čak sam i žestoko kritičan.Uglavnom se slažem sa vama ,ali ne moram baš uvijek.
Zmrkli, sorry, bus mi platil pivu za tih 15 kn kad se vratim u ZG. [thumbsup].
Lopina, sve pet. Naravno da se ne moramo slagati. Mene samo zbunjuje malo ova fundamentalna matematika koja se uprizoruje (btw, daj molim te predji na ti [smiley]), ja bi to nazvao ‘hibridnim fundamentima’ [smiley]. A imamo tako lijepe i klasicne ROA, ROE, itd itd…
Nema potrebe pronalaziti neke egzoticne nacine da bi se dokazalo kako je TNPL genijalna kupnja, bolja i od ATPL (nazalost fundamenti nisu u modi ionako). Sto se buduceg poslovanja TNPL tice, za sad izgleda ok. Novi handyi, dva nova tankera, garantiraju stabilnu buducnost. To ne sporim, uostalom i sam sam prezentirao tu podatke o novogradnjama svojedobno, iako nisam imao niti jednu dionicu.
Tebe ne zabrinjava 16 % nagrade uprave i uposlenicima, mene zabrinjava. Dopustam da je tvoja matematika tocna, no mene brine ono sto se nalazi iza matematike. I to je to.
Naravno da ce dionicar biti uvjeren da je to sve ok, a onaj koji nije upravo i zbog toga nije postao dionicarom. [wink].
Mene ne zabrinjavaju nagrade,ako je to naknada razlike za niska primanja,koja su posljedica pada US$.
Analizom sam utvrdio da i pored te nagrade primanja zaposlenika U TNPL i dalje zaostaju za primanjima u ostalim brodarima.Mislim da je to napravljeno da bi se postojeći pomorski kadar zadržao u firmi.Na tržištu ima sve manje pomoraca.ATPL prodaje starije brodove,a kupuje nove.Mislim da ih nerado prodavaju,dok su vozarine ovako visoke.Jednostavno moraju prodavati,jer je jako teško naći kapetane i oficire za povečanje flote.
TNPL planira u slijedečih dvije tri godine povečati flotu za 50%,sa sadašnjih 1,2 mil DWT na 1.8 mil DWT,i ne smiju dozvoliti odlazak pomoraca.Dapaće.Mislim da ove nagrade nisu osiromašivanje dioničara ,nego ulaganje u budućnost i interes dioničara.
TNPL daje dividendu od 55 kn.S obzirom na cijenu dionice to ćini oko 1,5% vrijednosti dionice,a ATPL
na današnju cijenu oko 2%.S obzirom na to da je za tankere 2007.bila katastrofalna godina ,s obzirom
na vozarine, BDTI indeks i pad US$ smatram da su dali sasvim pristojnu dividendu,čak relativno veću od ATPL s obzirom na kretanje vozarina u suhom segmentu..Prije godinu dana
Donat/166.000 DWT/ je bio ispred splitske luke i uključio se u flotu početkom listopada.Sada se to
isto događa sa Dugim otokom koji ima istu tonažu.Uskoro će sa navoza i njegov blizanac.Samo ta
tri tankera ćine oko 500.000 DWT novih brodova u samo jednoj godini.Ugovoreno je još novih brodova
za otprilike 500.000 DWT.Sve to ukazuje na ogromne obaveze,koje se jako lako mogu isfinancirati
prodajom starijih brodova.TNPL želi kupovati novo i ne prodavati staro i najveći dio rasta pokriti
vlastitim rezervama i kreditima,a samo djelomično prodajom brodova.
Dakle,prostora za velike dividende nema jer je firma u velikoj ekspanziji.Međutim,ako na svjetskom
tržištu vozarine budu i dalje ovako visoke ,možda bude sredstava i za razvoj i za značajnije dividende.U toku ovih zadnjih desetak godina TNPL je toliko povečala svoj kapital,da ima velike rezerve i sa revalorizacijom imovine potezom pera stvoriti milijarde kuna zadržane dobiti,koje se mogu isplatiti kroz nevjerojatno visoke dividende.Recimo kao ERNT.Ne kažem da hoće,ali može.
Sve ovisi o strategiji vlasnika.
samo da se ovaj potop vozarina ne nastavi… al opet mozemo se izvuci na sezonu pada vozarina i opet rast negdje krajem kolovoza ili u prvoj polovici rujna
A imamo tako lijepe i klasicne ROA, ROE, itd itd…
ah, kad nam ovi izračunati iz FIjeva slabo govore išta kod brodara. a parametre sa procjenjenom imovinom ti nitko neće računati na forumu.
samo da se ovaj potop vozarina ne nastavi… al opet mozemo se izvuci na sezonu pada vozarina i opet rast negdje krajem kolovoza ili u prvoj polovici rujna
A možemo se izvuči i ako je uprava bila pametna pa za vrijeme visokih vozarina stavila brodove u dobre TC-ove. No vozarine su još uvijek dobre, ako se ovdje negdje okrene trend to je odlično.
ah, kad nam ovi izračunati iz FIjeva slabo govore išta kod brodara. a parametre sa procjenjenom imovinom ti nitko neće računati na forumu.
[/quote]
Potpuno se slažem sa tobom.Samo sa detaljnim analizama i svođenjem na iste standarde možemo
uspoređivati brodare.JDPL koji je napravio revalorizaciju imovine je samo korigirao stanje
svoje imovine prema trenutnim cijenama u svijetu .ULPL ima flotu kao i JDPL i nešto je mlađa,
a samim time i vrijednija.ATPL ima otprilike tri puta veću flotu od JDPL ili ULPL.Sa Dugim otokom
TNPL ima flotu veliku gotovo kao sva ova tri brodara skupa.A i prosiječna starost flote je manja.
Ako je vrijednost flote JDPL procijenjena na cca 1.200 mil kn,toliko vrijedi i ULPL i tri puta toliko
ATPL što ukupno iznosi cca 6 milijardi kuna samo brodovi.A toliko vrijedi i samo TNPL.
Ovome treba pridodati i dobit kroz jeftinije ugovorene i djelomično plaćene novogradnje.Kod
TNPL radi se o preko 600.000 DWT.
Koliko to predstavlja novaca ne želim napisati da me ne nazovete drukerom Izračunajmo sami svatko
za svoga brodara i tek prema tim BV treba računati ostale multiple.
Tek tada ćemo utvrditi da ekonomičnost kod brodara i nije tako visoka jer je nazivnik nekoliko puta
veći.Ali to je odlično jer sada možemo kupiti brodare sa višestruko podcijenjenim knjigovodstvenim
vrijednostima,jer je stvarna vrijednost višestruko veća,a pruža i sigurnost za velike dobiti u budućnosti.Sadašnje vozarine su dostatne za visoke zarade svih brodara u budućnosti.
Međutim ,postavlja se pitanje da li su ove vozarine dostatne za rentabilno poslovanje ako se
novogradnje ugovaraju po sadašnjim visokim cijenama.To bi moglo dovesti do pada naruđbi,pa bi stare kade još dugo vremena mogle izuzetno dobro zarađivati.Međutim,kako je potreba za svim oblicima prevoza pojačana vjerovatno nas čeka dugo razdoblje dobrih zarada,ali za igrače koji su
već zauzeli svoje pozicije na svjetskom tržištu.Novogradnje jednostavno postaju preskupe.Na našu
sreću mi imamo šansu odabrati svog igrača.Ja sam odabrao TNPL zbog veličine flote i
novogradnji,a tržište još nije prepoznalo taj potencijal.
Ode TNPL dolje. Zašto?
Oće li dolje nakon dividende. Mislim da hoće.