ja to kuzim lopina, ali pretpostavi da su svi brodovi u 2q bili pod tct odprije i da se skok vozarina nije odrazio na prihod….
zato bi bilo dobro ako ima netko kakav info o ugovorima
U najgorem slućaju svi brodovi su mogli biti u TCT kao i u prvom kvartalu i tada bi ostvarili ipak veću dobit ,jer je nemoguće da su svi ugovori sklopljeni toćno 1.1.2008.S obzirom na generalni rast vozarina svaki novi ugovor donosi ekstra profit.Dakle,može biti samo više od 115 kn po dionici,s
obzirom da je bila puna zaposlenost brodova u II Q.Međutim,u konsolidiranom izvještaju 2007.koji je
jučer izišao na zse očita je ravnomjerna zastupljenost brodova u TCT i spotu. Ne vidim razloga
da i sada nije tako.svaki novi spot ugovor je ekstra profit.
Tećajne razlike ne mogu teretiti dobit jer je dolar bio stabilan,te tu može biti dodatnih koristi.
Bez točnih podataka o ugovorima nemoguće je odrediti visinu prometa ,a i dobit,ali jasno je da sada
kada BDTI raste vrijeme prosperiteta.
Vrijeme prosperiteta će se nastaviti i nakon eventualnog pada,jer kao što sada konstatiramo da rast
BDTI ne mora bitno utjecati na povečanje dobiti,na isti način i njegov pad ne mora bitno smanjivati
dobit.Daleko je važniji prosjek vozarina ,a ovom trenutku kada se nalazimo na trogodišnjem
maksimumu i srednje vrijednosti su najviše. I to je bitno.Nalazimo se u vremenu kada se odlično
zarađuje i već sa sigurnošću možemo govoriti da je mjesec srpanj najbolji u zadnjih tri godine,da će
to biti i kolovoz pa će i III Q biti najbolji u zadnje tri godine.
U zadnje vrijeme skakuće i US$ a to je isto extraprofit.A troškovi padaju jer nafta pojeftinjuje.
Važno je naglasiti da na TCT troškove goriva snosi unajmitelj.
Kod spota troškove snosi brodar,a sada nafta pada,a vozarine rastu.Dvostruka korist.
Jednostavno sve se poklopilo, ali pozitivno.
Sve te pozitivne stvari još nisu ukalkulirane u cijenu.
Krivo ste me razumijeli.U ovu dionicu sam ušao zbog fundamentalne podcijenjenosti,koja je postala
izraženija sa rastom BDTI zadnjih mjesec dana,a sada se pojavio dodatni razlog za kupnju i pojačavanje pozicije.Pa ne postoji bolje prilike ako se poklope ova dva razloga.Špekulacija u fundamentalno podcijenjenoj dionici je najbolja varijanta,jer ako špekulacija ne prođe nema
gubitka.Prihvaćam 16% potencijalnog smanjenja buduće dobiti radi kupnje vlastitih dionica,naročito,ako su dionice podcjenjena za 30 do 40% i to upravo zbog inertnosti fondova i ostalih ulagaća.Ova fundamentalna podcijenjenost će biti potvrđena sa FI IH 2008,a već možemo reći da će
i cijela godina biti rekordna.A do izvještaja ima samo dvadeset dana.I kada izađe treba tom
izvještaju pridodati ovaj nevjerojatan rast vozarina.Treba pridodati i novogradnje.Dva ogromna
tankera od 333.000DWT uskoro,a ne treba zanemariti ni četiri handya sa isporukom tokom 2.009.
Imam fundamentalnu podcjenjenost,izvrsnu sadašnjost,fenomenalnu blisku budućnost i povećanje
flote koja je najvećim dijelom plaćena.
Ne tražite dlaku u jaju.Bit će vam žao kada ova dionica odradi svoj put do fair cijene.
E, Lopina ostaje lopina [smiley]. Uopce nije dlaka u jajetu.
Dionicari TNPL prihvacaju gubitak od 36 milijuna da bi se cijena dionice podigla? Sto je to: spekulacija ili fundamentalni pristup?
Svi drve po tom Buffetu pa hajde da ga i ja jednom spomenem. Dakle, sto kaze nas Bife: proucite firmu, proucite upravu!
Neke firme su fundamentalno potcijenjene i to sa razlogom (aj da dodam tu i FNVC) – zbog uprave. Ne mogu vjerovati da to ne znas, no vjerojatno bi i ja na tvom mjestu obilazio kao macak oko vruce kase i podvaljivao fundamente.
Mogu oni iduce godine imati dobit i milijardu kuna, a koja je vasa garancija da nece isplatiti 60 % dobiti upravi i uposlenicima, s obzirom na dosadasnje ponasanje? To je ono sto mene odbija od ulaganja u TNPL, koje bi – bez obzira na sve fundamente – bila cista spekulacija. Dakle, moj izbor i moja volja, tako da mi nece biti krivo ako ona ode gore i 100 % – bas naprotiv. Neki prijatelji su u TNPL.
U najgorem slućaju svi brodovi su mogli biti u TCT kao i u prvom kvartalu i tada bi ostvarili ipak veću dobit ,jer je nemoguće da su svi ugovori sklopljeni toćno 1.1.2008.S obzirom na generalni rast vozarina svaki novi ugovor donosi ekstra profit.Dakle,može biti samo više od 115 kn po dionici,s
obzirom da je bila puna zaposlenost brodova u II Q.Međutim,u konsolidiranom izvještaju 2007.koji je
jučer izišao na zse očita je ravnomjerna zastupljenost brodova u TCT i spotu. Ne vidim razloga
da i sada nije tako.svaki novi spot ugovor je ekstra profit.
Tećajne razlike ne mogu teretiti dobit jer je dolar bio stabilan,te tu može biti dodatnih koristi.
Bez točnih podataka o ugovorima nemoguće je odrediti visinu prometa ,a i dobit,ali jasno je da sada
kada BDTI raste vrijeme prosperiteta.
Vrijeme prosperiteta će se nastaviti i nakon eventualnog pada,jer kao što sada konstatiramo da rast
BDTI ne mora bitno utjecati na povečanje dobiti,na isti način i njegov pad ne mora bitno smanjivati
dobit.Daleko je važniji prosjek vozarina ,a ovom trenutku kada se nalazimo na trogodišnjem
maksimumu i srednje vrijednosti su najviše. I to je bitno.Nalazimo se u vremenu kada se odlično
zarađuje i već sa sigurnošću možemo govoriti da je mjesec srpanj najbolji u zadnjih tri godine,da će
to biti i kolovoz pa će i III Q biti najbolji u zadnje tri godine.
U zadnje vrijeme skakuće i US$ a to je isto extraprofit.A troškovi padaju jer nafta pojeftinjuje.
Važno je naglasiti da na TCT troškove goriva snosi unajmitelj.
Kod spota troškove snosi brodar,a sada nafta pada,a vozarine rastu.Dvostruka korist.
Jednostavno sve se poklopilo, ali pozitivno.
Sve te pozitivne stvari još nisu ukalkulirane u cijenu.
Dobar post. Slazem se sa svime navedenim, naravno vazno je pripomenuti ako tankersko trziste ostane u bullu ili se stabilizira na ovim razinama. Evenutalno bi tu moglo biti malo manje dobiti od bulkera (vidim da ovdje svi predvidjaju pad bulka), pa bi to moglo malo umanjiti dobit TNPL.
Da, polovica flote je na spotu a pola na TC.
Kako svi predviđaju pad bulka? Evo ja predviđam rast, još jedan ATH ove godine! Kinezi će skurit sav ugljen za olimpijske igre i sve rezerve hrane, i ode BDI na 15.000.
"Međutim, napominje se kako su komercijalni troškovi lani rasli što se najviše odnosi na gorivo. Od budućih rizika za društvo, Uprava spominje smanjenje potražnje za naftom i njenim prijevozom zbog usporavanja svjetskog gospodarstva, kao i moguću preveliku ponudu tankera zbog puno novogradnji."
Eto da čujemo i riječ uprave. Zvuči razumno.
Poznata je izreka da se dobar posao može sklopiti samo sa poštenim/moralnim/menađmentom.
Premalo sam na burzi da bih mogao ocjenjivati vlasnike.Za to je potrebno vrijeme,a i neugodna
iskustva koja nam pripremi vlasnik.
Međutim,što se tiće FA,a tu najćešće nije uraćunata etika vlasnika i menađmenta ,TNPL je
vjerovatno najpodcijenjenija dionica na našem tržištu.Jasno je da ako firma zarađuje puno,a ako
se na razne načine izvlaći dobit da za dioničare ne ostaje ništa.
Međutim,usporedbom sadašnje imovine i one od prije sedam osam godina imovina je puno povečana,
ima više DWT i brodovi su novi.Firma krupnim koracima ide naprijed.
Ali iskreno, ova nagrada od 36 mil je kap u moru s obzirom na povečanje imovine
kroz povečanje dobiti iz poslovanja,kroz povečanje vrijednosti flote s obzirom na porast vrijednosti
cijene brodova/vidi JDPL/,a koju TNPL nije provela, a može,kao i povećanje vrijednosti ugovorenih
novogradnji radi se o povečanju vrijednosti od ….
Ovo vam samo dajem kao ideju da pokušate sami izračunati ,jer to je toliko puno para da neću
napisati da još jedanput ne budem druker.Jer sve što napišem najprije matematički utvrdim,a
TA i psihologija su varijante.Nastojim predvidjeti onu logičniju,ali FA i matematika su temelj.
Što se tiće komentara o padu bulk tržišta,to se odnosi na 1/7 flote,a 6/7 tankerske flote se
nalazi na trogodišnjem maksimumu.
Kolegi Sakai ne zamjeram.On je izvrstan poznavalac brodara i njegove stavove treba uvijek uzimati
kao dobronamjerne .
Što budete dublje analizirali ovu firmu nećete moći vjerovati da postoji tako kvalitetna ,a jeftina
roba. I napravite dobar diskont i još možete puno zaraditi.
Kolega Sakai nam je poželio da zaradimo 100%.Nemojte misliti da je on to slučajno napisao.On jako
dobro zna NAV naših brodara.
"Međutim, napominje se kako su komercijalni troškovi lani rasli što se najviše odnosi na gorivo. Od budućih rizika za društvo, Uprava spominje smanjenje potražnje za naftom i njenim prijevozom zbog usporavanja svjetskog gospodarstva, kao i moguću preveliku ponudu tankera zbog puno novogradnji."
Eto da čujemo i riječ uprave. Zvuči razumno.
Zaista zvući razumno,ali tankerske vozarine su danas na trogodišnjem maksimumu.
Nafta je do prije dvadesetak dana bila i puno skuplja.
Netko bi želio kupovati jeftino.Jasno. Trezor.A kada se kupi jeftinije više će moći međusobno
razdijeliti.
A novi brodovi su skuplji.
A postojeća flota je pojeftinila.A ranije ugovoreni su pojeftinili.Ne mogu od smija.
Intuicija me nije varala.Činilo mi se da neko štopa cijenu.Hvala mu.Upucao do posljedne kune.
E lopina, lopina, ja ti želim sreću. Firma je potcjenjena zato je i gledam. Ti si mi ovako draga osoba no nemoj gledati emocijama, uzimaj samo čvrste argumente, a ostalo slobodno zanemari. Siguran sam da ćeš na Tankerskoj zaraditi, no pogledaj šire, kriza je, opća nelikvidnost, tko god ima keša ima dosta prilika za kupnju potcjenjenih dionica. No da li je vrijeme kupnje to je pravo pitanje? Kao što je netko nedavno rekao mogu se pogrešno napraviti samo dvije stvari da se izabere pogešno ili kupi i proda u pogrešno vrijeme.
Nisam uspio baš razabrati, zašti si se baš sad odlučio na kupnju? Je li to jer očekuješ kupnju od trezora i rast cijene, ili misliš da je kriza pri dnu i rast likvidnosti? U ovo drugo sam jako skeptičan.
[thumbsup]
E lopina, lopina, ja ti želim sreću. Firma je potcjenjena zato je i gledam. Ti si mi ovako draga osoba no nemoj gledati emocijama, uzimaj samo čvrste argumente, a ostalo slobodno zanemari. Siguran sam da ćeš na Tankerskoj zaraditi, no pogledaj šire, kriza je, opća nelikvidnost, tko god ima keša ima dosta prilika za kupnju potcjenjenih dionica. No da li je vrijeme kupnje to je pravo pitanje? Kao što je netko nedavno rekao mogu se pogrešno napraviti samo dvije stvari da se izabere pogešno ili kupi i proda u pogrešno vrijeme.
Nisam uspio baš razabrati, zašti si se baš sad odlučio na kupnju? Je li to jer očekuješ kupnju od trezora i rast cijene, ili misliš da je kriza pri dnu i rast likvidnosti? U ovo drugo sam jako skeptičan.
[thumbsup]
Zašto sam sada na kupnji.Pa kako neću sada kada je cijena 3.450,ako sam kupovao i na 5.250 i
stalno tonija i gotovo potonija radi margine kredita.Na ovaj način smanjujem ulaz.A zašto žurim sa
kupnjom.Pa ćini mi se toliko jeftino da mislim da će prodimiti.Ona kada krene krene ka luda.A zna
tavoriti,padati,stagnirati a onda ludnica.Inaće sam po prirodi matematički tip,a TNPL mi je u srcu
u prvom redu zbog fundamenata.
Da li je vrijeme za kupnju.Pa vidiš da se svijet ljulja a Crobex se drži.Jednostavno paničari su otpali,a
vlasnici više ne daju jeftino.Jedino se postavlja pitanje da li će fondovi napraviti još jedno rušenje
od desetak posto i to u trenutku kada se odluće na rast.Ali možda toga rušenja i ne bude nego
krene rast.Mislim da imate krivi pristup.Ima puno podcijenjenih dionica i za onu za koju smatrate ili
za nekoliko njih nađete lovu i upucate.Zarada je sigurna.A ovako možda propustite taj brzi vlak.
Iskreno,da znam da će biti rušenje uša bi u keš,ali bojim se da neće biti vremena za ukrcaj uz diskont.
Većina će plačati veću cijenu ulaznice.
Podrav svima, samo da dam podršku kolegamna dioničarima TNPL, pa dalje na odmor.
Da ne ulazim u raspravu o prethodnim postovima – ionako je bilo jasno da ovdje moramo čekati 2q da bi se eventualno nešto pokrenulo.
Što se tiće onih 36 mil kn, i ja bi radije da su išli u dividendu. No kako se i dobro uložilo u novu flotu i nove brodove, ne bi se čudio da smart money skuplja, vidjet ćemo.
Silencio stampa.
Tiha akumulacija.Lagano, ali izgleda da se prodavač umorio ili shvatio da griješi.I više nema poklona.
Da li treba kreniti u agresivniju kupnju.Ili i dalje čekati.Do izvještaja koje bi moglo biti najugodnije
iznenađenje na našoj burzi još samo petnaestak dana,a kako se na ovim razinama prosječno trži po
pedesetak komada mogla bi uskoro uslijediti nervoza na kupnji.Ipak ne ovu sedmicu nego slijedeću
mogla bi početi jača kupnja i za to nije potreban neki veći investitor već mi mali dnevni sakupljači.
Mislim da će rast ove dionice biti prije izvještaja jer "pametan" novac zna da bi tada kupnja
mogla biti puno skuplja,dok razloga za pad izgleda da nema.Čekam i uživam.
BDTI se i dalje drži vrlo visoko, oko 2300 [thumbsup]
Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Jul 28, 2008 2290.00
I ja kolega lopina smireno čekam i uživam, ali pravi užitak tek ćemo dočekati ;-))