ako se uzme tečaj u obzir prihodi bi trebali biti 282 milijuna kuna
komnetari?
Prema grafovima očita je velika koleracija između BDTI i prihoda.Međutim,ipak je utjecaj sa malom
odgodom,te u IQ je ostao negativan utjecaj vrlo najlošijih vozarina u zadnjih pet šest godina.
Kako vrijeme bude prolazilo efekti visokih vozarina u IQ,IIQ a evo nastavclja se i III Qće donijeti
velike prihode i ubuduće bez obzira na futurese koji su izvrsni.
Dakle,već možemo reći da je ovo izvrsna godina za TNPL,a što cijena to ne prati,neka se zamisle
gubitnici koji prodaju radi bolje prilike,jer će bolju teško naći.Žao mi je one koji moraju prodati .
Prihodi u II Q trebali bi biti puno viši jer je prosječni
-BDTI u IQ 1.277 IIQ 1.800 tj 40% viši
-kako je i dolar pao prosjećnio oko 5% donosi barem 35 % više prihode na nove ugovore i spotu
ne možemo eliminirati ni ugovore koji su sklopljeni u toku 2006 i 2007 kada su vozarine bile puno
niže nego sada i koji donose barem 5% manje s obzirom na pad dolara u II Q u odnosu na I
-uz predpostavku iste iskorištenosti brodova/ćini mi se da su bili u punom pogonu u IIQ, te bi
prihodi trebali biti oko 20 % veći,a to potvrđuje vaša predviđanja od 282 mil,a dobit oko 30% ,a to bi bilo oko 95 mil kn ili negdje
oko 150 kn po dionici.
Uskoro dolazi Dugi otok tj porast flote za 15 % pa bi u III Q dobit ispod 100mil bio podbaćaj.
Kolega Derby je htio baciti okladu daće TNPL još prije mjesec dana biti 5.000,a tada je bila oko 4.400.
U međuvremenu se dogodilo puno lipih stvari za TNPl i puno loših za dioničare.
Dioničko tržište je stvarno nepredvidljivo.Sve ukazuje na rast a ono naopako.Strpljivo dokupljivati,
vrebati priliku na povoljnu kupnju i čekati da tržište prepozna ono što smo mi prije prepoznali.
To je jedini i ispravni način zarađivanja.Kupovati dobru firmu ,kada je jeftina.
Mislim da je to upravo TNPL u ovom trenutku.
Molio bih da ne kupujete,ili da ne odustanete od prodaje zbog ovog teksta.Pišem da pomognem u
donošenju pravilne odluke.Okidač povucite vi ali nakon promišljanja.Greške se plaćaju.
Evo kako se kretala vozarina Frankopana
5.3.2008. ws 140
21.7. ws 245
i danas
FRANKOPAN 80 000 30.07.2008 LIBYA MED WS 270 MORGSTAN
Š
Evo kako se kretala vozarina Frankopana
5.3.2008. ws 140
21.7. ws 245
i danas
FRANKOPAN 80 000 30.07.2008 LIBYA MED WS 270 MORGSTAN
Vidim da je WS za ovu zadnju vožnju 270 ,a 5.3 je bio 140.
Molio bih objašnjenje što je WS.Nije valjda toliko veća vozarina.
Mrzli je pisao o tome vec prije a i ja sam stavio stranicu gdje mozes pretvoriti ws vozarinu u dolare…
Worldscale is a unified system of establishing payment of freight rate for a given oiltanker’s cargo. Worldscale was established in November 1952 as an average total cost of shipping oil from one port to another by ship. A large table was created. The same scale is used today, although it was merged with the American Tanker Rate Schedule (ATRS) in 1969, and by 2002 the table included the average cost of 320,000 voyages in permutations of from 1 load and 1 discharge port to 5 loads and 10 discharge ports. Worldscale is produced by Worldscale Association (NYC) Inc. for the Americas and by Worldscale Association (London) Ltd. for the rest of the world. The freight for a given ship and voyage is normally expressed in a percentage of the published rate, and is supposed to reflect the freight market demand at the time of fixing.
In negotiating a price to pay, the above table is referred to as WS100, or 100% of Worldscale. The actual price negotiated between shipowner and charterer can range from 40% to 200% and is referred to respectively as WS40 to WS200 depending on how much loss the first is willing to take on that voyage and how much the later is willing to pay.
Worldscale points are a percentage of a nominal rate, or flat rate, for more than 320,000 specific routes. Flat rates for every voyage, quoted in U.S. dollars a ton, are revised annually by the Worldscale Association in London to reflect changing fuel costs, port tariffs and exchange rates.
Hire Rates
Each flat-rate assessment gives owners and oil companies a starting point for negotiating hire rates without having to calculate the value of each deal from scratch.
At 234.06 Worldscale points, owners of double-hulled very large crude carriers, or VLCCs, can earn about $191,342 a day on a 39-day round trip from Saudi Arabia to South Korea, based on a formula by R.S. Platou, an Oslo-based shipbroker, and Bloomberg marine-fuel prices.
Frontline Ltd., the world’s biggest VLCC operator, said May 22 it needs $31,500 a day to break even on each of its supertankers.
i konačno STRANICA za pretvaranje ws u $
http://reports.platou.com/wc2/
stvar je u tome da isti ws ne znaci istu $ vrijednost na razlilčitim rutama čak i za isti broj dana
Kad će poziv na skupštinu, prošle godine je bio 15.07.08.?
Saznanje o visini dividende koja bi trebala biti oko 70 -100kn,nebi bitno trebala djelovati na cijenu,
ali da bi barem utjecala na zaustavljanje pada.
Nakon laganog rasta dolara,porasta BDTI za 3.43 %,odlučio sam se na kupnju i dokupio dvadesetak komada uz prosiječnu cijenu od oko 3.330.Dakle 2% niže nego jučer.Zadovoljan sam što sam kupio
jeftinije,ali sam nezadovoljan što sam izgubio više na ranije kupljenim.
I ovdje počela igra skrivenih naloga.Primjetio sam da se dva puta vidjelo na kupnji po jedna,a ono
bude desest dionica.Ista stvar na prodaji,ali bili su nalozi na tri i četiri što može biti i trideset odnosno
četrdeset.U svakom slućaju imamo pristojne kupce koji kupuju iz zasjede.Isto se ponaša i prodaja,
koja stvarno želi prodati i ne ruši cijenu.Dakle ozbiljna kupnja ,ali ozbiljna i prodaja.
I likvidnost je dobra,a to bi trebalo značiti da bi uskoro moglo doći do promjene smjera.
Vjerovatno netko želi izaći da bi kupio INU.Mislim da je TNPL podcjenjenija od INE.Postavlja se samo pitanje da li će TNPL prije na 4.500 ili INA na 3.900.INA bi mogla
postići ovu cijenu ,ako se sve poklopi u privatizacije ali tek za četiri mjeseca.A TNPL ima do tada
četiri pet okidača:
1.FI IH 2008.
2.Odluka o visini dividende
3.Dugi otok se uključuje u flotu
4.Njegov blizanac dolazi uskoro
5.FI III Q 2008.
Dovoljno da dionica bude barem u jednom trenutku 5.000 kn.
Na sadašnju cijejenu preklo 50% i dividenda.
Konverzija dionica bi ovdje mogla skupo koštati.
Kakva konverzija??
Prodaš TNPL kupiš INU,jer misliš da ćeš zaraditi.
Ja sam npr.prodao ATPL na 3.125 do 2.960 prosjek 3.010 i ulatio na TNPL od 4200 do 4000 prosjek
oko 4.060.Omjer 4060:2.9600=1,40 sadašnji omjer je 3.349:2.320=1,44 tj zaradio sam 3 % bruto,a
kako sam trebao platiti i proviziju netto oko 1,5%.A ja sam želio da TNPL raste da zaradim više ili
da izgubim manje.Dakle kroz ovu konverziju sam izgubio 1,5% manje nego da sam ostao u ATPL.
A najbolje bi bilo da sam prodao ATPL i ne kupio ništa ili INU jer je bila jeftinija.Daj mi znanje
evo ti imanje.Ove konverzije su vrlo opasne ,naročito kada se nalazimo u kvalitetnim dionicama,a
one stoje ili padaju,pa izgubimo strpljenje i prodamo ih .Međutim,ako ste špekulant,kao i ja,
a nemate inseide informacije doživjeti ćete iznenađenja.
Što luđi seljak veći krompir.
Što bolji izvještaj i što bolji pokazatelji dionica bolje pada i obrnuto.
U ovoj našoj žabokrećini od burze ili sve pada ili sve raste.U Evropi danas su banke puno potonule,jer
su uložili u nekretnine u Americi,a istovremeno je automobilska industrija i avioprijevoznici puno
skoćili,jer je nafta pojeftinila.Za naše tržište to ne vrijedi,ali ako ga se dobro analizira moći ćete utvrditi nelogičnosti i na tome graditi buduću zaradu.
Tipićan primjer je usporedba BDI i BDTI.U zadnjih mjeseca dana BDI je dosta pao,a BDTI luduje,naročito ova dva zadnja dana ,a jednako padaju ili rastu svi brodari bez obzira koji je indeks za njih važan.To jednostavno nije logično,ali je možda i bolje da je tako,jer to je šansa za buduću zaradu.A mi kupujemo budućnost.