Da dodamo i Velebit
30.05 VELEBIT
Ship Name VELEBIT
DWT 42,249
Built 1990
Flag CRT
Draft 11,22
TCT 42,249 90 29-30/5 USD 47,000 DAILY VIA SE ASIA SINOCHART
[/quote]
Ma kojih 1. mil. barela. Upitno je i da li za 200.000 koliko spominju trenutno mogu povećati proizvodnju.
Saudijci računaju na novo naftno polje za koje je već početkom godine planirano da pumpa 500.000 barela dnevno, a još nema kapicitet ni za 200.000 barela dnevno.
[/quote]
Asian supertanker freight rates surge for second day
Singapore (Platts)–19Jun2008
The bullishness in the Asian VLCC market continued for a second day
Thursday, with freight rates for a supertanker taking on a Persian Gulf-Far
East voyage hitting 220 Worldscale points on expectations of an increase in
crude oil exports by Saudi Arabia in the coming months, sources said.
Market discussion was centered on Hyundai Merchant Marine’s fixing of the
double-hulled Marjan for a Persian Gulf-South Korea voyage loading July 13-14
at w219.5.
The Marjan pulled in w17 points higher than the last done deal, by
Chinese charterer Glasford at w202.5 on the Taizan.
"The market is very firm. Tonight this level will be broken," said an
owner…….
[/quote]
Obožavam copy-paste komentare.
Nije sporno da vozarine rastu što je odlično za TNPL i brodove na spotu, uostalom i zbog čega se motam ovdje.
Nije ni sporno da su šeici najavili povećanje dnevnog outputa za 200.000 barela dnevno.
Međutim, velika je razlika između 1 mil. i 200.000 barela dnevno, a upitno je da li šeici fizički već u 7 mjesecu kako najavljuju mogu za ovoliko povećati proizvodnju.
Sadašnji dnevni output im je cca 9.5 mil dnevno, a povećanje bi trebalo ići s novih naftnih polja Khurais i Khursaniyah, međutim koja još nisu u punom kapacitetu i očekivanje je da u dogledno vrijeme neće moći postići proizvodnju koju saudijci najavljuju. Neki smatraju da je ova najava više bila u smislu pritiska na ostale zemlje proizvođače da pristanu na povećanje proizvodnje pred sastanak u Jiddahi, te izazove smanjenje cijene nafte na burzama.
Sama najava je išla nespretno, prvo je njihovo ministarstvo najavilo da će se raditi o povećanju za 500.000 b/d, da bi ministar na konferenciji govorio o 200.000 b/d.
Drugi problem je da im je spare capacity cca 1/7 mil. b/d, a procijene su da bi se stabilizirali cijene potrebno novih 1 mil. b/d dnevno, a što neće i ne smiju učiniti. Zato, ovo neće puno utjecati na cijenu vozarina, imajući u vidu i broj ugovorenih novogradnji.
Previsoka cijene nafte nije dobra za tankere i naftni biznis, a sada imamo kineze koji su konačno odlučili povećati cijene goriva za 18 %. Očekivanje je da će ovo izazvat smanjenje kineske potrošnje i uvoza, a što uopće nije lijepa vijest za tankerski biznis.
Da sad ne tražim današnji ćlanak, potražnja Kine će rasti unatoč poskupljenju, a ne možeš ovce i novce, padom cijene rasti će potražnja na drugim tržištima. Javit ću ako se išta promijeni u futuresima nakon Kineskog poskupljenja, danas nije utjecalo. Povećanje proizvodnje je najvažnije.
Citat:
zmrklic
Kolega STYX s poslovnog je izvukao neke podatke može li netko iz struke dati analizu:
ALAN VELIKI 166 000 3 YRS T/C USD 37,5K CHEVRON
Datum 7.5.2008.
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DONAT 130 000 05.06.2008 MUANDA USG WS 207,5 CHEVRON
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
SALI 100 000 04.06.2008 SKERIR MED WS 280 EXXONMOBIL
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
PETAR ZRINSKI 80 000 23.05.2008 LIBYA MED WS 300 TAMOIL
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DALMACIJA 80 000 23.05.2008 LIBYA ITALY WS 300 ENI
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
FRANKOPAN 80 000 05.03.2008 MELLITAH MED WS 140 PETROPLUS
Ako su to brodovi na spotu direktno pod TNPL što sumnjam, ali pretvorimo to u približne vrijednosti u dolarima.
Prva tri afromaxa iznad 80 000$ po danu (troškovi nebi trebali prelaziti 20 000$) trajanje 10-13 dana onaj početkom kvartala iznad 25 000$ na sadašnjim cijenama nafte. Ovo su svakako odlične vozarine osim zadnje koji nosi malu zaradu. ALAN na trogodišnjem ugovoru, TOP tanker kažu da im je breakeven na 32 000$ za suezmaxe, dok FRO prije godinu dana govori o 22 000$ po danu, vjerujem da TNPL sa Suezmaxom ima breakeven ispod 20 000$ na TC-u. Mislim da imaju čistih 20 000$ dnevno. Kod afromaxa su troškovi bunkera porasli znatno u zadnjih dvije godine, ali ne vjerujem da prelaze 15 000$.
Brojke su čisto informativne i više služe kao povod za rasparavu. Vjerujem da se unutrašnjim informacijama može doći do točnijih podataka.
Breakeven i koliko rade na spotu.
(Donat je sigurno isto vezan ugovorom jer Tankerska ne plovi izvan med.)
Evo komentara kolege Shoguna s mojnovac.
Datum: 29.4. za Dikla
NAME DWT BLT DELY REDELY RATE CHARTERER NOTES DATE
Diklo 27,321 2000 Maracaibo 8-10 May Nigeria $55,000 Chart Not Rep 29/4
Odličan ugovor. Da bar takve imaju brodovi moje omiljene Lošinjske plovidbe.
Iskreno, sve mi se više sviđa ova vaša Tankerska plovidba. Poprilično novi mali bulkeri i respektabilna flota tankera. Evo ako BDTI indeks pređe preko 2.500 bodova (u ovo doba godine ne znam dal je ikad bio na toj razini, ali sve se više približava) uzet ću i ja nešto dionica, bit će tu lijepe zarade.
[/quote]
Ta mala flota su 6 handysize od 179.000 DWT i ćini oko 15 % cijele flote..Mislim da bi pri procijeni trbali napraviti usporedbu sa
ATPL.,koja ima flotu od cca 800.000 DWT,koja je ostvarila dobit od cca 30 mil $.Znaći da bi TNPL
bulkovi trbali ostvariti 179.000:800.000=x:30 mil $
X=6.7125 mil $ ,kvartalna dobit a na godišnjem nivou 6.7125 X4=26,85 mil $ što predstavlja
126 mil kn dobiti
Kako se ova flota trži na P/e 10 znaći da MCAP = 1.26 MLRD kn,dinica 626.385,što
znaći da samo suhi segment vrijedi 2.000 kn po dionici.
Kada bi svi bulkovi imali ugovore kao i VELEBIT tada bi dobit bila i veća,ali nemam
saznanje o visini najma za ostale .
Smatram,da ova procijena od 2.000 kn vrijednosti po dionici ipak previše,jer nitko ne
može garantirati da će vozarine biti ovoliko visoke.Ipak , 1.500 kn je minimalna cijena
po dionici samo za ovu flotu.
Kada bi se uključio neki znalac i izračunao NAV za tankerski segment ?
Styx, od kud si iščupao tako stari podatak za Diklu?
kak mislis tako star? datum je 29.4.2008. ako imas noviji stavi ga
Citat:
zmrklic
Kolega STYX s poslovnog je izvukao neke podatke može li netko iz struke dati analizu:
ALAN VELIKI 166 000 3 YRS T/C USD 37,5K CHEVRON
Datum 7.5.2008.
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DONAT 130 000 05.06.2008 MUANDA USG WS 207,5 CHEVRON
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
SALI 100 000 04.06.2008 SKERIR MED WS 280 EXXONMOBIL
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
PETAR ZRINSKI 80 000 23.05.2008 LIBYA MED WS 300 TAMOIL
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DALMACIJA 80 000 23.05.2008 LIBYA ITALY WS 300 ENI
Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
FRANKOPAN 80 000 05.03.2008 MELLITAH MED WS 140 PETROPLUS
Ako su to brodovi na spotu direktno pod TNPL što sumnjam, ali pretvorimo to u približne vrijednosti u dolarima.
Prva tri afromaxa iznad 80 000$ po danu (troškovi nebi trebali prelaziti 20 000$) trajanje 10-13 dana onaj početkom kvartala iznad 25 000$ na sadašnjim cijenama nafte. Ovo su svakako odlične vozarine osim zadnje koji nosi malu zaradu. ALAN na trogodišnjem ugovoru, TOP tanker kažu da im je breakeven na 32 000$ za suezmaxe, dok FRO prije godinu dana govori o 22 000$ po danu, vjerujem da TNPL sa Suezmaxom ima breakeven ispod 20 000$ na TC-u. Mislim da imaju čistih 20 000$ dnevno. Kod afromaxa su troškovi bunkera porasli znatno u zadnjih dvije godine, ali ne vjerujem da prelaze 15 000$.
Brojke su čisto informativne i više služe kao povod za rasparavu. Vjerujem da se unutrašnjim informacijama može doći do točnijih podataka.
Breakeven i koliko rade na spotu.
(Donat je sigurno isto vezan ugovorom jer Tankerska ne plovi izvan med.)
Evo komentara kolege Shoguna s mojnovac.
Od kud si izvukao podatak da su vozarine za Aframaxe 80.000$ po danu?
lijepi pozdrav svima, ja sam jucer malo usao..
bila je niza cijena od ulaska nekih mojih pajdasa, pa nisam mogao odoliti [lol]
Međutim, velika je razlika između 1 mil. i 200.000 barela dnevno, a upitno je da li šeici fizički već u 7 mjesecu kako najavljuju mogu za ovoliko povećati proizvodnju.
Saudijci su 4. koji povećavaju isporuke. Prije njih to su učinili Iranci, Libijci i Iračani tako da se zbrojom dolazi do 1 milijun barela.