Friday, 13 June 2008
Exim News Service reported that, with the burgeoning crude oil prices and a growing shortage of tankers that have pushed up freight rates, shipping companies are expected to earn 35% to 40% more revenues in 2008-09 Following increasing demand for very large crude carriers, freight rates have more than doubled from an average of USD 59,652 a day in April 2008 to almost double at USD 129,052 on May 15th 2008. The shortage created by the phasing out of old oil tankers and single hull vessels would ensure high freight rates for at least 2 to 3 years.
http://shipping.capitallink.com/stockmarket/
evo indeks opet preko 2000, salata na tankerima vani [thumbsup]
Rast cijena goriva
U pogledu cijene goriva Mustać ističe da je ona doista visoka, čak gotovo dvostruka od planirane. Računalo se da će danas cijena nafte po toni dosezati cijenu od 350 dolara, međutim cijena danas iznosi 500 dolara po toni. No Tankerska je ovaj udar i eventualno novo poskupljenje uspjela kompenzirati na vrijeme, i to na rok od dvije ili tri godine, na koliko su sklopili tzv. time charter ugovore. Polovica flote Tankerske tako je pod sigurnim krovom time charter ugovora putem kojih je u dugoročnom najmu, a najmoprimac je na sebe preuzeo rizik poskupljenja. Druga polovica flote radi preko tzv. spota, odnosno prisutna je na tržištu za ugovaranje posebnim aranžmanima, a Mustać kaže da Tankerska ima dobro zaključene poslove za brodove. No praksa je ipak nešto drugo, tumači dalje Mustać, i nerijetko je praksa demantirala prognostičare. Mustać zaključuje kako zapravo sve, pa tako i poslovanje brodarskih kompanija ovisi o svjetskom rastu proizvodnje gdje je vidljiva ekspanzija zemalja poput Kine ili Rusije. Puno elemenata ovisi o tome kako će se te zemlje postaviti u razvoju gospodarstva. Inače, Tankerska u floti broji 40 brodova, a ugovorila je i gradnju deset novih koji bi trebali biti isporučeni početkom 2011. Riječ o brodovima, ukupne nosivosti 1,8 milijun tona, što je, zaključuje Mustać, više od plana.
Rast cijena goriva
U pogledu cijene goriva Mustać ističe da je ona doista visoka, čak gotovo dvostruka od planirane. Računalo se da će danas cijena nafte po toni dosezati cijenu od 350 dolara, međutim cijena danas iznosi 500 dolara po toni. No Tankerska je ovaj udar i eventualno novo poskupljenje uspjela kompenzirati na vrijeme, i to na rok od dvije ili tri godine, na koliko su sklopili tzv. time charter ugovore. Polovica flote Tankerske tako je pod sigurnim krovom time charter ugovora putem kojih je u dugoročnom najmu, a najmoprimac je na sebe preuzeo rizik poskupljenja. Druga polovica flote radi preko tzv. spota, odnosno prisutna je na tržištu za ugovaranje posebnim aranžmanima, a Mustać kaže da Tankerska ima dobro zaključene poslove za brodove. No praksa je ipak nešto drugo, tumači dalje Mustać, i nerijetko je praksa demantirala prognostičare. Mustać zaključuje kako zapravo sve, pa tako i poslovanje brodarskih kompanija ovisi o svjetskom rastu proizvodnje gdje je vidljiva ekspanzija zemalja poput Kine ili Rusije. Puno elemenata ovisi o tome kako će se te zemlje postaviti u razvoju gospodarstva. Inače, Tankerska u floti broji 40 brodova, a ugovorila je i gradnju deset novih koji bi trebali biti isporučeni početkom 2011. Riječ o brodovima, ukupne nosivosti 1,8 milijun tona, što je, zaključuje Mustać, više od plana.
Od ovih deset novogradnji dva tankera su naručeni u 3.Maju ,gdje država sufinancira sa 10%.
Po četiri tankera i bulcariera su naručeni na Dalekom istoku,i sa njihovom isporukom trebao bi
udio bulcariera skočiti sa sadašnjih 18 na 25%,što bi tankerskoj trebalo donijeti manju izloženost
riziku od pada vozarina u pojedinom sektoru.
Eventualna prodaja bilo kojeg starijeg broda ,donijeti će veliki ekstra profit jer se materijalna
imovina /brodovi/vode po diskontnoj/nerevalziranoj/ cijeni,a cijene brodova rastu jer i čelik
stalno poskupljuje.
Tankerska ima tankere sa dvostrukim dnom,a brodovi sa jednostrukim dnom dvije tri godine bi se trebali povući iz upotrebe.To može dugoročno povečati potražnju.
Ispravak pogresnog novinarskog navoda gore, TNPL ima 14 brodova.
Od tih 14 osam su tankeri sa cca 1 mil DWT.
Prema intervjuu generalnog menađera Mustaća polovina je na spotu.
Prošli sedmicu su se dogodile slijedeće stvari:
BDTI je skočio cca 15 %-promptni utjecaj na spotu
Dolar je skočio više od 2,5%_veća dobit
Cijena nafte se nešto spustila u odnosu na prošli ponedjeljak _jeftiniji prevoz na spotu
Saudijska Arabija povećava proizvodnju postepeno za 500.000 barela dnevno_netko to treba voziti
Brodari tankeraši u svijetu rastu-logično
U uređenoj državi,na uređenoj ZSE TNPL pada,kao što kaže Techmann. Još logičnije.
Ma sve je jasno, naše tržište kapitala je prevara.Prošle godine dok su ljudi masovno ulagali u fondove i našom lovom dizali cijene dionica, dok je Kardum iskakao i z grmlja sve je raslo pa tako i TNPl. Međutim sad kad su stvari jasnije i kad se vidi da je TNPL prava firma i zaslužuje biti na višim razinama(BDTI, dobar prvi kvartal etc) ništa se ne događa, jer fondovi nemaju love. Pa sjećamo se kako je Aureus pumpao cijene nekih dionica kao BZJK, davao veliki prinos godinu, dvije da bi sve to izdušilo. Želim reći da naše tržište nema veze s pameću, a mi investitori nećemo dočekat TNPL više dok fondovi to ne odluče pa makar tnpl dobila 15 novih brodova,a BDTI bio na 10000 bodova.
Pozdrav
Ma sve je jasno, naše tržište kapitala je prevara.Prošle godine dok su ljudi masovno ulagali u fondove i našom lovom dizali cijene dionica, dok je Kardum iskakao i z grmlja sve je raslo pa tako i TNPl. Međutim sad kad su stvari jasnije i kad se vidi da je TNPL prava firma i zaslužuje biti na višim razinama(BDTI, dobar prvi kvartal etc) ništa se ne događa, jer fondovi nemaju love. Pa sjećamo se kako je Aureus pumpao cijene nekih dionica kao BZJK, davao veliki prinos godinu, dvije da bi sve to izdušilo. Želim reći da naše tržište nema veze s pameću, a mi investitori nećemo dočekat TNPL više dok fondovi to ne odluče pa makar tnpl dobila 15 novih brodova,a BDTI bio na 10000 bodova.
Pozdrav
Dionica raste kada je kupnja jača u odnosu na prodaju,bez obzira da li kupuje fizička osoba ili fond.Fondovi nemaju interesa za ovu dionicu.Super, lakše ćemo se nakrcati.Danas je BDTI išao o,80 %
i jedini od indeksa je u plusu.Što kasnije uđemo u fokus kupit ćemo jeftinije.TNPL svakim danom postaje sve podcijenjeniji,naročito prema drugim brodarima.Ali zakon spojenih posuda djeluje.Nadam se da drugi
neće prema dole,nego TNPL na više.
Međutim,mali ulagači nisu na kupnji.Oni će kupovati kada počme žestoki rast.Oni ne vole kupovati dok je jeftino.
Normalno,da se postavlja pitanje,kako su mali ulagači kupovali nedavno po 5 do 6.000 kn,a sada im je skupo i 4.000.A fondove ionako ne intersira ono što vrijedi ,što može biti frustrirajuće.
U svakom slućaju kod dionica u kojima nema fondova treba okrenuti pilu naopako.Ako želiš prodati
treba se staviti na kupnju,tj treba biti i na kupnji i na prodaji.Ako novac nije neophodan prodaja može biti pun promašaj.Vidljivo je da je među prvih pet daleko jača kupnja od prodaje i da postoji interes za kupnju ove dionice,ali kako je sentiment loš svi ćekaju i ne idu prema prodaji.Ali kupnja
će morati povisiti ponudu.inaće nema ozbiljnijeg prometa.!Samo strpljenja i ne prodajite sada kada je jeftino.