Sahalin od jeseni novi pokretač dalekoistočnih gospodarstava
Prve isporuke ruske nafte krenut će u kolovozu, što opovrgava izjave kako će kasniti nekoliko mjeseci
Prve isporuke ruske nafte iz projekta Sahalin-1 krenut će sredinom kolovoza kako je bilo i planirano, stoji u priopćenju američke naftne kompanije Exxon Mobile, najznačajnijeg ulagača u ovaj projekt. Time su demantirane prije izjave iz naftnih krugova kako će isporuke kasniti nekoliko mjeseci. Na ovu izjavu nadovezale su se vlade Japana i Indije koje su potvrdile kako će prve isporuke pristići u te zemlje u rujnu ove godine, čime će se znatno smanjiti njihova ovisnost o nafti s Bliskog istoka.
Ruski otok Sahalin, smješten u Ohotskom moru, trebao bi sljedećih godina promijeniti sadašnje odnose na svjetskom tržištu nafte i plina, nadaju se mnoge azijske vlade koje su već odavno taj otok označile bitnim faktorom u razvoju svojih privreda. Dugoočekivanim projektom Japan, Kina, Indija, Južna Koreja, ali i mnoge druge zemlje istočne Azije konačno će smanjiti svoju ovisnost o bliskoistočnoj nafti i plinu, koja je dosad te zemlje činila prilično ranjivima. Zajednički pothvat Sahalin-1 vrijedan 13 milijardi sastavljen od američkog Exxona koji u projektu sudjeluje sa 30 postotnim udjelom, ruskog Rosnefta sa 20 postotnim dijelom, ONGC-a koji također ima udio od 20 posto te japanskog Sodeca (30 posto) krajem godine će početi osiguravati stalne dotoke nafte Dalekom istoku. Prema procjenama, riječ je o rezervama u visini 2,3 milijuna barela nafte te 485 milijardi kubičnih metara prirodnog plina. Sahalinska nafta, naime, nije mogla doći u bolje vrijeme za tamošnje vlade koje zadnjih mjeseci strepe nad događajima na Bliskom istoku, a posebice onima vezanima uz napetosti zbog iranskog nuklearnog programa koje bi mogle rezultirati manjim isporukama, a možda i prestankom. Japan, primjerice, oko 90 posto svojih zaliha nafte uvozi s Bliskog istoka, a u gotovo jednakom položaju su i ostala dalekoistočna gospodarstva.
Po meni dobro za Tankere, ali cijenio bi nečiju stručniju analizu.
Sahalin od jeseni novi pokretač dalekoistočnih gospodarstava
Prve isporuke ruske nafte krenut će u kolovozu, što opovrgava izjave kako će kasniti nekoliko mjeseci
Prve isporuke ruske nafte iz projekta Sahalin-1 krenut će sredinom kolovoza kako je bilo i planirano, stoji u priopćenju američke naftne kompanije Exxon Mobile, najznačajnijeg ulagača u ovaj projekt. Time su demantirane prije izjave iz naftnih krugova kako će isporuke kasniti nekoliko mjeseci. Na ovu izjavu nadovezale su se vlade Japana i Indije koje su potvrdile kako će prve isporuke pristići u te zemlje u rujnu ove godine, čime će se znatno smanjiti njihova ovisnost o nafti s Bliskog istoka.
Ruski otok Sahalin, smješten u Ohotskom moru, trebao bi sljedećih godina promijeniti sadašnje odnose na svjetskom tržištu nafte i plina, nadaju se mnoge azijske vlade koje su već odavno taj otok označile bitnim faktorom u razvoju svojih privreda. Dugoočekivanim projektom Japan, Kina, Indija, Južna Koreja, ali i mnoge druge zemlje istočne Azije konačno će smanjiti svoju ovisnost o bliskoistočnoj nafti i plinu, koja je dosad te zemlje činila prilično ranjivima. Zajednički pothvat Sahalin-1 vrijedan 13 milijardi sastavljen od američkog Exxona koji u projektu sudjeluje sa 30 postotnim udjelom, ruskog Rosnefta sa 20 postotnim dijelom, ONGC-a koji također ima udio od 20 posto te japanskog Sodeca (30 posto) krajem godine će početi osiguravati stalne dotoke nafte Dalekom istoku. Prema procjenama, riječ je o rezervama u visini 2,3 milijuna barela nafte te 485 milijardi kubičnih metara prirodnog plina. Sahalinska nafta, naime, nije mogla doći u bolje vrijeme za tamošnje vlade koje zadnjih mjeseci strepe nad događajima na Bliskom istoku, a posebice onima vezanima uz napetosti zbog iranskog nuklearnog programa koje bi mogle rezultirati manjim isporukama, a možda i prestankom. Japan, primjerice, oko 90 posto svojih zaliha nafte uvozi s Bliskog istoka, a u gotovo jednakom položaju su i ostala dalekoistočna gospodarstva.
Po meni dobro za Tankere, ali cijenio bi nečiju stručniju analizu.
Objasni dobro.
Moja nestručna analiza.
Generalno nije, kraća putovanja, manja zarada, potreba za manjim brojem tankera, veća konkurencija na tržištu. Definitivno loše za firme s VLCC.
Eventualno, kažem eventualno, dobra strana za TNPL s obzirom na manje plovne jedinice i modernije double hull tankere opremljene za plovidbu hladnim morima.
Sahalin od jeseni novi pokretač dalekoistočnih gospodarstava
Prve isporuke ruske nafte krenut će u kolovozu, što opovrgava izjave kako će kasniti nekoliko mjeseci
Prve isporuke ruske nafte iz projekta Sahalin-1 krenut će sredinom kolovoza kako je bilo i planirano, stoji u priopćenju američke naftne kompanije Exxon Mobile, najznačajnijeg ulagača u ovaj projekt. Time su demantirane prije izjave iz naftnih krugova kako će isporuke kasniti nekoliko mjeseci. Na ovu izjavu nadovezale su se vlade Japana i Indije koje su potvrdile kako će prve isporuke pristići u te zemlje u rujnu ove godine, čime će se znatno smanjiti njihova ovisnost o nafti s Bliskog istoka.
Ruski otok Sahalin, smješten u Ohotskom moru, trebao bi sljedećih godina promijeniti sadašnje odnose na svjetskom tržištu nafte i plina, nadaju se mnoge azijske vlade koje su već odavno taj otok označile bitnim faktorom u razvoju svojih privreda. Dugoočekivanim projektom Japan, Kina, Indija, Južna Koreja, ali i mnoge druge zemlje istočne Azije konačno će smanjiti svoju ovisnost o bliskoistočnoj nafti i plinu, koja je dosad te zemlje činila prilično ranjivima. Zajednički pothvat Sahalin-1 vrijedan 13 milijardi sastavljen od američkog Exxona koji u projektu sudjeluje sa 30 postotnim udjelom, ruskog Rosnefta sa 20 postotnim dijelom, ONGC-a koji također ima udio od 20 posto te japanskog Sodeca (30 posto) krajem godine će početi osiguravati stalne dotoke nafte Dalekom istoku. Prema procjenama, riječ je o rezervama u visini 2,3 milijuna barela nafte te 485 milijardi kubičnih metara prirodnog plina. Sahalinska nafta, naime, nije mogla doći u bolje vrijeme za tamošnje vlade koje zadnjih mjeseci strepe nad događajima na Bliskom istoku, a posebice onima vezanima uz napetosti zbog iranskog nuklearnog programa koje bi mogle rezultirati manjim isporukama, a možda i prestankom. Japan, primjerice, oko 90 posto svojih zaliha nafte uvozi s Bliskog istoka, a u gotovo jednakom položaju su i ostala dalekoistočna gospodarstva.
Po meni dobro za Tankere, ali cijenio bi nečiju stručniju analizu.
Objasni dobro.
Moja nestručna analiza.
Generalno nije, kraća putovanja, manja zarada, potreba za manjim brojem tankera, veća konkurencija na tržištu. Definitivno loše za firme s VLCC.
Eventualno, kažem eventualno, dobra strana za TNPL s obzirom na manje plovne jedinice i modernije double hull tankere opremljene za plovidbu hladnim morima.
[/quote]
Sahalin nije nova vijest te je to već uraćunato u cijene vozarina u TC.Venezuela je smanjila isporuke
nafte za SAD ,što prisiljava Amerikance na uvoz sa udaljenijih destinacija.Možda su i zbog toga tankerske vozarine veće nego lani.
Pa ja to gledam ovako: Portebe Kine i Indije , a i ostalih emerging markets rastu, te se ne mogu zadovoljiti samo naftom iz zaljeva. Jasno je bilo da će se dovesti nafta iz Rusije, dakle ovo je puno bolje nego da su išli gradit naftovod. Po meni to ne isključuje rute iz zaljeva, jenostavno prevozit će se više nafte. Nadalje TNPL upravo gradi aframaxe specilalizirane za hladna mora ( Dugi Otok i još jedan izlazi do kraja godine ) + ima već 6 aframaxa koji su baš za to.
Pa ja to gledam ovako: Portebe Kine i Indije , a i ostalih emerging markets rastu, te se ne mogu zadovoljiti samo naftom iz zaljeva. Jasno je bilo da će se dovesti nafta iz Rusije, dakle ovo je puno bolje nego da su išli gradit naftovod. Po meni to ne isključuje rute iz zaljeva, jenostavno prevozit će se više nafte. Nadalje TNPL upravo gradi aframaxe specilalizirane za hladna mora ( Dugi Otok i još jedan izlazi do kraja godine ) + ima već 6 aframaxa koji su baš za to.
Aj složit ćemo se da bi bilo bolje, da ista nije na Sahalinu već negdje puno dalje.
A naftovod, aku su tako odlučili, kinezi će graditi bez obzira na ovo nalazište.
Naravno, bilo bi bolje, no bar Indija je daleko [proud]
Ja bi isto radije koji tisuću km sjevernije [lol]
Pa ja to gledam ovako: Portebe Kine i Indije , a i ostalih emerging markets rastu, te se ne mogu zadovoljiti samo naftom iz zaljeva. Jasno je bilo da će se dovesti nafta iz Rusije, dakle ovo je puno bolje nego da su išli gradit naftovod. Po meni to ne isključuje rute iz zaljeva, jenostavno prevozit će se više nafte. Nadalje TNPL upravo gradi aframaxe specilalizirane za hladna mora ( Dugi Otok i još jedan izlazi do kraja godine ) + ima već 6 aframaxa koji su baš za to.
Potražnja za tankerima je neuporedivo bolja nego lani jer je na današnji dan 2007. BDTI bio 999,a
na isti dan 2008. 1848 ,što je čitavih 85 % bolje.Ukoliko se ovako povoljne vozarine održe sa novim
tankerima koji uskoro dolaze u korištenje ovo bi mogla i TNPL donijeti rekordne zarade.U svakom
slućaju povoljnija očekivanja nego lani ,a cijena dionice značajno manja.
Po futuresima čini se za bi index mogo opet gore, ako se zaustavio na 1800 i krene gore, bilo bi sjajno, vidjet ćemo za koji dan.
Nažalost frend ima bloomberg ja nemam, ap sam ga zamolio da baci oko. Svakako vani Tankerske dionice ne gube an cijeni unatoč korekciji indeksa 2200 an 1800.
http://www.zacks.com/newsroom/commentary/?id=7774
Evo malo za frontline
ovaj dio je zanimljiv
During the first quarter, the company commanded average daily charter equivalents of $82,400 for its VLCCs (large tankers) and $51,600 for its Suezmax tankers, versus $45,700 and $33,100 in the fourth-quarter.
…
Sahalin nije nova vijest te je to već uraćunato u cijene vozarina u TC.Venezuela je smanjila isporuke
nafte za SAD ,što prisiljava Amerikance na uvoz sa udaljenijih destinacija.Možda su i zbog toga tankerske vozarine veće nego lani.
Meksiko trokira. Najvece polje (Cantarell) mu je u snaznom opadanju.
http://www.iht.com/articles/ap/2008/03/24/business/LA-FIN-Mexico-Oil-Production.php