to je valjda iznos prometa! zarada je sigurno tek na 20% (bubam bez veze treba računati)
to je valjda iznos prometa! zarada je sigurno tek na 20% (bubam bez veze treba računati)
Oprostiću ti jer si star. Ja mislim da je čista zarada i veće od milijun kuna dnevno, iako zbog nedostatka podataka ne znam koliko.
Cijene prijevoza jesu visoke, no zarada ovisi o tome kakvi su ugovori TNPL-a; s jedne strane je u pitanju cijena a s druge rok ugovora i ruta.
Prosjecna cijen prijevoza je narasla ali na nekim rutama je marza relativno mala. Isto tako ako je TNPL vec sve ugovorio za daljnjih, primjera radi 12 mjeseci, mogu u medjuvremenu cijene rasti i deseterostruko, nece TNPL zbog toga vise zaraditi.
Dali netko zna strukturu ugovora (prosjecni rok) i rute?
dobro racuna bracika, prema izvjescu 2005 dobitak/dan je 1,1 milijuna. Dnevni promet je nekih 2,8 milijuna (ako izostavimo financijske prihode).
Tankerska ima 15 brodova, a samo Zrinski ostvaruje trenutno 45000 $ po danu (izvor Shogun). Zato mislim da je zarada veće od milijun kuna dnevno. Od Zrinskog imaju 5 brodova većih po nosivosti, samo pitanje je po kojim cjenama voze.
Zašto volim TNPL kao dionicu:
1. Dobit po zaposlenom cca 2 mil kuna
2. Prvi kvartal 2006 dobit po dionici cca 149 kuna ( 2Q procjena 175 kuna/dionici )
3. Tankeri stari u prosjeku cca2 godine ( svjetski prosjek 9 godina )
4. Dobit po dionici 2005 godine 670 kuna
Na temelju mojih procjena vrijednosti ove dionice ( u odnosu na svjetski pokazatelje General Maritime, OMI; Frontline, Overseas group … ) iznosi cca 4200 kuna.
Preporuka je dakle kupiti.
Da zlobnici ne bi sad rekli da namještam da je prodam malo zbrojite koliko ima slobodnih dionica na tržištu i pogledajte prvih 10 dioničara ( slobodnih dionica ima cca 200 mil kuna kad se izuzme Silba i Pctor )
Pozdrav
znanac, i ja mislim da TNPL moze krenut prema valorizaciji Alex & Baldwina i Gen.Martime. (P/B 1.5 i 1.7, P/E 7 i 13), no vjerujem da ce TNPL uvijek imati diskont prema njima, zbog velicine, likvidnosti itd.
Ja sam se ukrcao ispod 3000, pa htio dokupit na 3000-3100, ali brod otplovio …
Za sad ostajem s TNPLom jer mi se svidja poslovanje i management, ipak imaju dobre ideje (marine, blato, jadroplov). Nadam se da mi na izvjescu nece dat razloga za mjenjanje stava –
Poštovani
osobno mislim da TNPL kao i neke druge dionice mnogo više vrijede od cijene postignute na tržištu. Ne postoji poduzeće u Hrvatskoj koji ima tako visoki ROE 29% (odnos između neto dobiti i vrijednosti kapitala) a dakako i novčani tok od poslovnih aktivnosti naspram određene komplementarne kategorije na hrvatskom tržištu. Uspoređujući cijenu ove dionice i bogatstvo (prvenstveno izražen u novčanom toku od poslovnih aktivnosti) koji se iz godine u godinu stvara te cijene drugih dionica i njihovo stvaranje bogatstva onda bi trebalo provesti sljedeću korekciju:
1. promptno povećati cijenu ove dionice na 10.000 – 12.000 kuna
2. smanjiti vrijednost drugih dionica
To znači da odnos cijene ove dionice naspram cijena mnogo drugih dionica je u neshvatljivom nesrazmjeru. I to je posebnost našeg tržišta. Preporuka što više kupiti.