Evo da i ja prijavim.
Od neki dan i ja sam u vašem društvu.
Kako nisam dosad bio u likvidima, pa da ne gubim vrijem na traženje, neka mi neko obajasni razliku BDTI i BCTI indeksa.
Da li je razlika samu u rutama ili …? I koliko je BCTI bitan za poslovanje TNPL?
Za kolegu:
http://omrpublic.iea.org/glossary_sec.asp?G_FLOW=Trade%20and%20Freight
Dirty products:
CO: Condensate, CR: Crude oil, FO: Fuel oil, DY: Dirty petroleum products.
Clean products:
CO: Condensate, DS: Diesel, GO: Gasoil, JT: Jet, KR: Kerosene, LD: Leaded, NA: Naphtha, UN: Unleaded, CL: Clean petroleum products.
Clean Cargoes include gasoline, middle distillates and other light petroleum products. They are carried in smaller, more expensive clean product tankers or barges.
Dirty Cargoes comprise crude oil or heavy, viscous petroleum products (heavy fuel oil, for example, which coats the sides of the cargo tanks). Vessels carrying dirty cargoes may be referred to as dirty vessels.
Za kolegu:
http://omrpublic.iea.org/glossary_sec.asp?G_FLOW=Trade%20and%20Freight
Dirty products:
CO: Condensate, CR: Crude oil, FO: Fuel oil, DY: Dirty petroleum products.
Clean products:
CO: Condensate, DS: Diesel, GO: Gasoil, JT: Jet, KR: Kerosene, LD: Leaded, NA: Naphtha, UN: Unleaded, CL: Clean petroleum products.
Clean Cargoes include gasoline, middle distillates and other light petroleum products. They are carried in smaller, more expensive clean product tankers or barges.
Dirty Cargoes comprise crude oil or heavy, viscous petroleum products (heavy fuel oil, for example, which coats the sides of the cargo tanks). Vessels carrying dirty cargoes may be referred to as dirty vessels.
Hvala. U međuvremnu sam našao odgovor. Pretpostavljao sam da se o tome radi.
Dakle, TNPL zasada igra BDTI.
Evo koristan link koji objašnjava dirty i clean tanker routs.
http://www.imarex.com/imarex_markets/freight_derivatives/tanker_futures/tc2_mr_product_tanker
Koliko sam čuo, suezmaxi su na TC-u , a aframaxi na spotu, ali ne mogu ovo 100% potvrditi.
Ne znam što je s Dugim Otokom, da li je počeo voziti.
Koliko sam čuo, suezmaxi su na TC-u , a aframaxi na spotu, ali ne mogu ovo 100% potvrditi.
Ne znam što je s Dugim Otokom, da li je počeo voziti.
Isporuka Dugog otoka bi tebala biti tek u rujnu ove godine.
Fundamenti nisu baš nešto:
P/E=14
P/B=1.5 (ajde bar buk nije balončina)
a najgore je što dobit u zadnje 3 godine konstantno opada…
2005-419 mil kn
2006-231 mil kn
2007-217 mil kn
Baš si munjevit.TNPL i balon po ovim cijenama?
Postavio bi samo jedno pitanje:Ako je materijalna imovina JDPL procijenjena na 1.4 mlrd kn,kolika
bi trebala biti materijalna imovina TNPL ako ima tri do četiri puta veću flotu.Uskoro se ukljućuju
i dva nova tankera od po preko 160.000 DWT ,koji su skoro u potpunosti plaćeni.
Inaće u brodarstvu nije bitan P/BV,već NAV tj. mogućnost zarade.
Koliki je NAV za TNPL povećan ako je BDTI index gotovo 100% veći nego lani u isto vrijeme.
Budite obzirni prema ulagačima.Ne trebaju im paušalne analize.Svatko može pročitati knjigovodstvene
podatke,a mi bi ih trebali upozoriti na eventualne nelogičnosti.
Ako su tankerske vozarine padale normalno da je padala i dobit. A sada su vozarine visoko.
Tankerska ima šest handyseize-a ,koji su malo stariji,ali fantastično zarađuju,a kada se prodaju
pojavit će se extra dobit.Preporučio bih da se zainteresirani potrude utvrditi kolika dobit može
biti po osnovi prodaje brodava,a s obzirom da je materijalna imovina knjigovodstveno podcijenjena,
te bi gotovo cjelokupna prodajna cijena trebala biti ekstra dobit.
Ista stvar vrijedi i za malo starije tankere.
Ne želim pametovati ,već ovo shvatite kao prijedlog za dobru zaradu.
TNPL vjerovatno ne ravalorizira vrijednost flote kao JDPL svake godine, pa je ovo razlog ovakvog odnosa BV. Kažem vjerovatno jer sam nov ovdje i ne pratim dugo TNPL, ali čini mi se da je JDPL jedini naš brodar koji svake godine vrši ravalorizaciju flote.
Netko od starijih kolega bi mogao potvrditi.
S obzirom na vrijednost i veličinu flote BV bi u slučaju ravalorizacije prema JDPL svakako morao biti daleko veći.
Prema podacima poslovnog BV Društva (000 kn)
JDPL 1.397.103,00 TNPL 1.737.285,00
BV Društva (000 kn) 1.397.103,00
Ja mislio da to ide brže kad je već porinut
30.05 VELEBIT
Ship Name VELEBIT
DWT 42,249
Built 1990
Flag CRT
Draft 11,22
TCT 42,249 90 29-30/5 USD 47,000 DAILY VIA SE ASIA SINOCHART
Ovo ej najstariji TNPL bulker, e sad da li itko zna da li je u podnajmu
http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/zlatni-kljuc-ericssonu-nt-za-najboljeg-velikog-izvoznika-(krace),14952.html
Najbolji izvoznik u Austriju u 2007.
Dobitnik
TANKERSKA PLOVIDBA d.d.
Evo gledam top 10 zadnja 2 tjedna promjene, dakle 3 iz top 10 kupovali
ZABA, Nava Banka, Hypo ( Zaba cca+ 300 kom, ostali cca + 100 kom )
Evo gledam top 10 zadnja 2 tjedna promjene, dakle 3 iz top 10 kupovali
ZABA, Nava Banka, Hypo ( Zaba cca+ 300 kom, ostali cca + 100 kom )
Zaba margine i lombardne kredite već nekoliko mjeseci u depozit ne uzimaju TNPL.Očito žele smanjiti kupnju kako bi oni mogli jeftinije kupovati.
kupovati jeftinije.Ta