TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Kao što rekoh NHF Techman, malo živahne raspave ne škodi [proud]

NHF at all. Debata je uvjek dobro dosla. Ne volim ti brale “sad ce to poletit, sutra smo na 3000, ide to, nebo nam je granica” i ostali sirok dijapazon druka. Posebno alergican na lazi i izvlacenje iz konteksta. Ponekad ispadam uvrijedjena primadona ali nakon toliko godina shippinga fitilj mi je kratak.[smiley]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Neku vecer sam gledao emisiju o gradnji umjetnih otoka u Dubaiu. Procjena je da ce izvori nafte u Emiratima presahnuti 2016 i zato se sada preorjentiraju na turizam.

Mislim da problema u opskrbi nafte nece biti jos duuugo, duuugo…Dapače. Potražnja također neće splasnuti. Dapače. Ugljen kao zamjena je jeftiniji, ali ekoloski neprihvatljiv cak i za manje razvijene zemlje, a plina ipak nema u tim kolicinama da bismo govorili o zamjenskom izvoru energije. Nafte ima, ali pitanje je po kojoj cijeni. Naime, da bi se crpla nafta iz novo nadjenih naftnih polja koje su i i na dubinama od 9000 m potrebno je odrzavati cijenu barela na nivou od preko 80 usd po barelu. 2006 godine kad su polja nadjena bilo je smijesno zamisliti da ce barel doseci razinu od 80 usd i da ce se krenuti u eksploataciju. Medjutim, neki (citaj Amerika) razmisljaju drugacije. Tehnoloski je vec danas izvedivo crpsti na tim dubinama, a masinerija za odrzavanje cijene nikad nije bila upitna. Vec danas imamo 50-60 % vecu cijenu od breakeven-a (125 dolara po barelu). Procjenjuje se da u nalazistu Chevrona ima preko 15 milijardi barela sirove nafte. Radi ilustracije, drzavne rezerve Amerike su 29 milijardi barela.

Sto to znaci za tankerske kompanije, konkretno Tankersku. Nesmanjena potraznja i korigirane vozarine za cijenu nafte. Po mom vidjenju win-win situacija.

British Petroleum discovered potentially huge and previously unknown oil reservoirs
Vaš link

Chevron announced the discovery of a giant oil reserve in the Gulf of Mexico
Vaš link

Brazil reports massive oil discovery
Vaš link


Techman: ” Neku vecer sam gledao emisiju o gradnji umjetnih otoka u Dubaiu. Procjena je da ce izvori nafte u Emiratima presahnuti 2016 i zato se sada preorjentiraju na turizam. ” Mislim da problema u opskrbi nafte nece biti jos duuugo, duuugo…Dapače. Potražnja također neće splasnuti. Dapače. Ugljen kao zamjena je jeftiniji, ali ekoloski neprihvatljiv cak i za manje razvijene zemlje, a plina ipak nema u tim kolicinama da bismo govorili o zamjenskom izvoru energije. Nafte ima, ali pitanje je po kojoj cijeni. Naime, da bi se crpla nafta iz novo nadjenih naftnih polja koje su i i na dubinama od 9000 m potrebno je odrzavati cijenu barela na nivou od preko 80 usd po barelu. 2006 godine kad su polja nadjena bilo je smijesno zamisliti da ce barel doseci razinu od 80 usd i da ce se krenuti u eksploataciju. Medjutim, neki (citaj Amerika) razmisljaju drugacije. Tehnoloski je vec danas izvedivo crpsti na tim dubinama, a masinerija za odrzavanje cijene nikad nije bila upitna. Vec danas imamo 50-60 % vecu cijenu od breakeven-a (125 dolara po barelu). Procjenjuje se da u nalazistu Chevrona ima preko 15 milijardi barela sirove nafte. Radi ilustracije, drzavne rezerve Amerike su 29 milijardi barela. Sto to znaci za tankerske kompanije, konkretno Tankersku. Nesmanjena potraznja i korigirane vozarine za cijenu nafte. Po mom vidjenju win-win situacija. British Petroleum discovered potentially huge and previously unknown oil reservoirs Vaš link Chevron announced the discovery of a giant oil reserve in the Gulf of Mexico Vaš link Brazil reports massive oil discovery Vaš link

Samo kvaka 22 je da ova cijena nafte čini isplativim razvoj alternativnih izvora, a što u konačnici može dovesti do smanjenja potražnje za istom. Pogledaj samo najave iz auto industrije. Ovako nešto je bilo nezamislivo još prije 2 godine.

Ujedno, površno prateći, naišao sam na podatak da Ameri (nemojte me uzeti za riječ) zadnjih 10-15 godina ne ulažu sredstva u povećanje kapaciteta svoje rafinerijske industrije, već samo održavaju postojeća postrojenja.

Ne kažem da će biti tako, ali održavanje postojećih cijena nafte dugoročno nije u interesu naftnog pa tako i tankerskog biznisa. Meni se čini da je isti gurala upravo jeftina pustinjska nafta.

Jos ako OBi dobije izbore?

http://www.forbes.com/afxnewslimited/feeds/afx/2007/07/09/afx3893219.html

To o alternativnim izvorima slušam već 20 godina, evo predikcije za Kinu.

Dojadili kinezima bicikli, sad bi vozili mečke i bmw-e [lol]

@Derby

Nisam neki stručnjak u naftnom biznisu, inače ne bih vozio dizelaša [cry][cry], al da pokušam nešto..

Vidim da stalno stavljaš u korelaciju cijenu nafte i vozarine tankera. Smatram da je to u redu, pogotovo gledano povijesno. Međutim, skrenuo bih pažnju na jednu promjenu pravila igre koja se pojavljuje i na koju treba obratiti pažnju kod budućih procjena.
Dakle, cijena nafte je određena odnosom ponude i potražnje, a zatim se taj odnos prebacuje i na raspoložive tankere, tj. na visinu njihovih vozarina.

Moja temeljna pretpostavka je da samo onaj dio porasta cijene nafte koji se odnosi na povećanje potražnje korelira sa povećanjem vozarina. Dakle, promjene cijena nafte koje ne bi bile uzrokovane porastom potražnje, ne utječu ni na cijenu vozarina, jel da? Stoga je jedina ispravna korelacija sa vozarinama potražnja za naftom / potražnja za tankerima.

Primjerice, da malo iskarikiram. Šta bi se desilo s cijenama nafte i vozarinama tankera da se ponuda nafte sutra prepolovi, a broj tankera ostane isti kao danas? (zanemarimo paniku koja bi nastala)
Po meni, nafta ide u nebo, a vozarine u pod, jer isti broj tankera prevozi znatno manju količinu nafte.

A sad malo realnije, recimo da ponuda nafte i broj tankera ostane isti, ali se povećaju troškovi vađenja nafte za xx%. Doći će do porasta cijene nafte zbog prebacivanja troškova na kupce, a potražnja i vozarine ostaju iste ili će čak pasti zbog eventualne supstitucije nafte ugljenom i ostalim alternativama. Što znači da korelacija nafta/vozarine više ne funkcionira kao prije.

Dakle, utjecaj porasta troškova vađenja po meni mijenja pravila igre. Do sada je porast cijene nafte značio porast potražnje za istom, a time i za tankerima. Sad to više nije tako jednostavno, jer porast cijene uvjetuju i sve veći troškovi vađenja. Korelacija će i dalje postojati, ali će se sve više gubiti s porastom iznosa troškova u cijeni nafte. Odnosno jedina ispravna korelacija je potražnja za naftom / potražnja za tankerima.

Na kraju krajeva i dobro je da je tako. Nafte još uvijek ima, ali je sve skuplja eksploatacija. To nas tjera da tražimo alternative, a ujedno nam i daje vremena da ih nađemo i razvijemo. A zamislite da nafte samo ima, ima, ima po 80 USD/barel, pa je odjednom više nema.. raspad sistema.

Koji je razlog da svi brodari imaju odlican rast, a samo TNPL i dalje stoji potonula na dnu?!

Meni nije jasno zasto?

Ne laje pas zbog sela.


Mislim da problema u opskrbi nafte nece biti jos duuugo, duuugo…Dapače.

Apsolutno se slazem. Nafta se i sada stvara negdje u podzemlju medjutim njena cijena kako si i sam kazao ide gore zbog otezane eksploatacije. To a u zadnje vrijeme i ekoloska svijest dovodi do zamaha alternativnih env friendly i obnovljivih izvora energije. Cekaj da udjemo u Evropu. Lijepa nasa ce bit nagrdjena pustim vjetrenjacama, solarnim elektranama i slicnim napravama jer ce mo morati mislim 5% energije dobijati iz obnovljivih izvora. Kako cijena nafte ide gore i neki drugi energenti postaju atraktivni pa tako biodiesel sve vise uzima maha. Sve to nece izbaciti naftu dok je bude bilo ali vjerovatno potraznja za naftom nece pratiti ekonomski rast u apsolutnom iznosu. Stednja je isto tako nesto sta ce sputavati rast. Pogledaj samo potrosnju automobila nekad i danas.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Čeka se QFI?
Svejedno bi morao rasti jer brodari idu gore, svi.

"Prvo je padalo onda je raslo, pa sam kupovala i bilo je uzbudljivo." ivana7

Barone, nema ti ovdje brzog prinosa, ali moglo bi bit visokog prinosa. 1q neće biti spektalularan ( osim ako se ne iznenadimo), ali sljedeći kvartali bi mogli biti [proud]


Barone, nema ti ovdje brzog prinosa, ali moglo bi bit visokog prinosa. 1q neće biti spektalularan ( osim ako se ne iznenadimo), ali sljedeći kvartali bi mogli biti [proud]

Objasni?

"Prvo je padalo onda je raslo, pa sam kupovala i bilo je uzbudljivo." ivana7

New Report

Close