TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


gorgija: ” koliki je zapravo učinak rasta cijene nafte ako vjerujemo mustaću? http://www.poslovni.hr/75303.aspx ” Mislim da je novinarka pogresno prenila izjave Mustaca i Jerkovica. Ni jedna ni druga firma nemaju svoje linije niti ugovaraju svoje terete. Obje firme daju svoje brodove u charter (bilo time bilo voyage) gdje unajmitelj placa gorivo. Mozda su govorili o trosku ulja koje ide na racun brodara a usko je povezan sa cijenom goriva. Ulje danad postaje ozbiljan trosak u poslovanju.

Ucinak rasta nafte moze sjebati bilo kakvu racunicu ako je brod na spotu. Techman je tocno rekao da ulje danas cini jedan veliki trosak neposredno ovisan o cijeni sirove nafte, medjutim takodjer je rekao jednu apsolutno krivu stvar, citiram ”Obje firme daju svoje brodove u charter (bilo time bilo voyage) gdje unajmitelj placa gorivo”. Naime, unajmitelj placa gorivo samo ako je brod u time charteru , ukoliko je na voyage charteru tada gorivo placa brodar. Srednjak cijene sirove nafte za proslu godinu bio je 64,20 usd, danas je 125 usd, ni manje ni vise nego duplo. Srednjak za svibanj prosle godine bio je 55,43 usd.
Vaš link
Isto je i sa gorivom kao produktom sirove nafte. Primjerice brod Donat trosi cca 70 tona goriva dnevno, a gorivo u Mediteranu je oko 570 usd po toni, sto znaci da taj brod potrosi dnevno 40.000 usd samo goriva. Sada vise ulje ne izgleda velikim troskom jer ulja toliko ne potrosi niti mjesecno. Prije godinu dana isti brod je dnevno trosio cca 21.000 usd goriva jer je tona goriva kostala cca 300 usd.

Sad se vracamo u srz stvari, dio koje je sadrzan u mom postu sa stranice 173 ove teme:
qte
BTW, skupa nafta, tj. gorivo ne utjece na prihode, odnosno dobit tankerskih firmi na duzi period od godinu dana jer se porastom cijene goriva korigiraju i vozarinski stavovi, tako da bez obzira na los zadnji kvrartal ocekujem opet povratak na stare staze, tj.nekih 40-ak mil kuna dobiti u prvom kvartalu 2008, a obzirom na navedeno o korekciji vozarinskog stava 60-ak mil. kuna u Q1 2009. Zivi bili pa vidili.
unqte

Skupa nafta utjece na dobit brodarskih kompanija, odnosno da se slobodnije izrazim – moze sjebati bilo kakvu racunicu, odnosno popapati dobar dio prihoda, ali NE utjece na dobitak tankerskih kompanija (odnosno onih jedinica-tankera koje operiraju na spotu) ako je promatrano razdoblje 2 godine, jer se proporcionalno rastu cijene korigiraju vozarinski stavovi u narednoj godini. U tom grmu lezi zeko i cijela poanta ulaganja u tankerske firme, odnosno u Tankersku. Tu ako jedne godine i ima gubitka ili loseg rezultata zbog cijene goriva, u slijedecoj ce biti anulirano.
Ostaje dakle promatrati ostatak flote, predlazem da se drzite Techmanovog savjeta, citiram ”Potrazite analizu novogradnji po vrstama brodova koju sam postao prije par mjeseci a bila je bazirana na podatcima iz Platoua i Clarksona. Brzim pregledom po tim reportima lako je uocljivo da je dry handy sektor trenutno daleko najbolji i najsigurniji sektor shippinga, tako da uz postojecu i nadolazecu flotu Tankerske ja vidim svjetlu buducnost ove dionice.


Imam pitanje pošto sam ipak laik u ovom sektoru, TNPL ima šest bulkera kao i JDPL te mislim sedam tankera. Zarada u bulkerskom sektoru je znamo ogromna a u tankerskom je lošija s naznakom da trenutačno ipak index raste. Gledajući vrijednost flote, zaradu dnevno po brodu, drugu imovinu te sve ukupno po čemi je JDPL bolji od TNPL, znam da je dosta zaduženiji. U 2009 i 2010 bi trebale doći novogradnje i onda će indexi brodarski padati, a i vrijednost postojećih brodova, zar nije bolje da tvrtka tada ima više imovine kad im padne vrijednost brodova. Hvala

Nije sporno da je Tankerska plovidba neusporedivo bolja firma od Jadroplova, ali to ne znači da dionica ima više potencijala za rast. (usput zaduženost Jadroplova je skoro zanemariva)

http://shipping.capitallink.com/stockmarket/

Opće zelenilo na tankerašima ( već duže vrijeme ), povući će valjda i naša tankerska [proud]

Bosun ti je lijepo odgovorio na prethodnoj stranici.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Neku vecer sam gledao emisiju o gradnji umjetnih otoka u Dubaiu. Procjena je da ce izvori nafte u Emiratima presahnuti 2016 i zato se sada preorjentiraju na turizam.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Ko da brodovi naših brodara nisu u TC-u nego na spotu, ajde ajde, imam pravo smatrati da će boom likvida možda doći, i da će možda 2009 za tankere biti kao 2008 za dry bulk. Budućnost će pokazati [proud]
+ TNPL ima 7 bulkera

Joj do 2016 možda Jure izgradi most od kine do australije i brazila [lol]

Sorry Techman, moram te ovo upitat, NHF , prenosim respravu danas s ATPL:

ententinis:
” Inače danas objavljena jedna dobra vijest koja znači da se povjerenje vratilo. Grčki brodovlasnici u prva tri mjeseca ove godine praktički nisu imali narudžbi za novogradnje. Prošli mjesec, tj. travanj, naručili su brodova u vrijednosti 3,3 milijarde dolara. Dobar znak

Techman
Ako je to istina (posalji gdje si nasao info) onda smo zaista u Eldoradu. Cijeli pomorski svijet prati da li Grci kupuju ili prodaju.

Techman
Ententinis oni pricaju o tankerima. [angry]

Dakle sjajna vijest za bulkere, al ne valja za Tankere po tebi[huh]

@zmrklic

Kolega, moje mišljenje, nakon što sam pročitao dosta toga u zadnjih mjesec dana,
je da za tankere dolaze bolja vremena.
Očigledan je manjak tankera, a naročito modernih koji su vrlo tražena roba,jer nemojmo zaboraviti da su se gradili uglavnom bulkeri a da ne kažem kolika je količina VLCC koji su konvertirani u bulkere,
pa je i logična ova vijest od danas da su Grci počeli kupovati šakom i kapom.
Kina je trenutačno u velikim logističkim problemima, jer nemaju niti desetinu flote tankera koji su im potrebni za vlastitu nabavu.
Morat će potražiti alternativu, a to je ili naftovod do Rusije za koji treba vremena i vremena da se izgradi,ili ići u izgradnju vlastite flote za koju im treba 100 godina da bi izgradili potreban broj brodova,
ili platiti normalnu opskrbu naftom charterima.
To zadnje je najizglednije.

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE

Hvala kolega, pokušavam jednom u životu prokužiti jedan sektor prije nego se desi boom ( ako se desi ), ako i ne uspijem pokušaj će živjeti vječno [lol]

Uz velik rast tankerskih dionica zadnja 3 mjeseca, rast indeksa, te ova vijest da su nakon 3 mjeseca bez narudžbi grci naručili za 3,3 milijarde tankera koji izlaze iz brodogradilišta 2011-2012, nadam se da će i TNPL u cijeloj priči profitirati.


Sorry Techman, moram te ovo upitat, NHF , prenosim respravu danas s ATPL: ententinis: ” Inače danas objavljena jedna dobra vijest koja znači da se povjerenje vratilo. Grčki brodovlasnici u prva tri mjeseca ove godine praktički nisu imali narudžbi za novogradnje. Prošli mjesec, tj. travanj, naručili su brodova u vrijednosti 3,3 milijarde dolara. Dobar znak ” Techman Ako je to istina (posalji gdje si nasao info) onda smo zaista u Eldoradu. Cijeli pomorski svijet prati da li Grci kupuju ili prodaju. Techman Ententinis oni pricaju o tankerima. [angry] Dakle sjajna vijest za bulkere, al ne valja za Tankere po tebi[huh]

Pa zar ner vidis da sam ga upozorio kad sam procitao clanak da se radi o tankerima. I ako se dobro sjecam (samo sam pogledao povrsno kad sam vidio da se ne radi o bulkerima) radilo se o 2012 godini. Daj da vidim tog prognozera koji ce kazati da ce market bit dobar 2012 i zato ulaze par stotina milja u tankere ili bulkere. Ti ugovori u ovoj fazi jos ne “bole” a kako se bude vrijeme blizilo da treba odrijesiti kesu moze se odustat prodat slot ako ima zainteresiranih ili graditi. I dalje stojim iza svoje tvrdnje da cijeli svjet prati sta grci rade, kupuju ili prodaju.

Zelio bi jednu stvar pojasnit. Nemam ja nista proti ove dionice i ne mislim da je ulaganje u tankere lose osim sta ne planiram staviti svoje novce u njih. Pisanje mi je hobi a kako sam u brodarima i poslovno i investicijski do guse stavim poneki komentar i ovdje i na ULPL ako imam sta kazati.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Kao što rekoh NHF Techman, malo živahne raspave ne škodi [proud]

New Report

Close