TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Evo jedna izvrsna vijest za manje bulkove, u red kojih spadaju i bulkovi kakve ima Tankerska:

Pa di si Derby kućo stara nije te bilo dugo. Vidim da si se nakrcao Tankerskom u zadnje je vrijeme puno hvališ.

Ne znam da li je tko pratio na atm danasnje naloge….prodaja na 5300 i netko kupi, zatim opet nalog za istu cijenu te opet netko kupi. Svakako cijena ni gore ni dole. Je li se danas netko posteno nakrcao ove dionice al upit ostaje onom: zasto drugi prodaje?
[rolleyes]
Unatoc korekcije cijelokupnog trzista, usporedjujuci cijenu dionice koja je bila ista pocetkom ljeta te niz dobrih vijesti vezane za ovu dionicu, nije mi jasan NE-interes za kupnju…..
Samo se nadam da onaj koji prodaje po trenutnoj cijeni zna nesto sto mi svi ne znamo[shocked][shocked][shocked][lol]
Usput pozdrav svim tankersima[thumbsup]

jel ima kakvih dobrih vijesti s Foruma tankerasa
http://www.capitallinkwebcasts.com/2008/tanker_february/main.html


Evo jedna izvrsna vijest za manje bulkove, u red kojih spadaju i bulkovi kakve ima Tankerska: Pa di si Derby kućo stara nije te bilo dugo. Vidim da si se nakrcao Tankerskom u zadnje je vrijeme puno hvališ.

Kao što je i Techman rekao, Hrvatsko tržište prepuno je anomalija, tako da ova dionica sutra može na 4xxx, a i na 8xxx. U momentu kada je bila 7xxx ja sam smatrao da ce ići na dole, jer trenutni fundameti su upućivali na to. Međutim, pad nisu odradili fundamenti, nego opća korekcija. U međuvremenu desio se Hebei Spirit koji je prouzročio raniju zamjenu single hulla u nekim dalekoistočnim zemljama, cijena second hand double hull tankerske tonaže je na ATH od kad postoje tankeri (Recently AET have been very active in the Aframax sector; last week they purchased the ‘MINERVA LIBRA’ & ‘MINERVA EMMA’ both about 105,365 dwt, built Samsung H.I. 1999, for $63m each), a na što ova dionica uopće nije odreagirala. Ja sada smatram (i znam) da vrijedi puno više negoli je ikad vrijedila, vrijednost second hand dd tankera je na ATH, tržište Aframax tankera u Mediteranu se ustabililo, fundamenti kod handysize bulkova stoje bolje negoli kod ijednog drugog segmenta u shippingu (62 % trenutne svjetske handysize tonaže je staro preko 20 godina, a još 4 % je staro između 15 i 20 godina, a samo 26 % od postojeće handysize tonaže je u knjizi narudžbi do 2011. Radi usporedbe kako to stoji kod ostalih dry segmenata – starijih od 20 godina handymaxa ima 25 %, Panamaxa 24 %, Capesize-a 19%. U isto vrijeme knjiga narudžbi ovako su popunjene: Handymaxi – 56 % postojeće tonaže, Panamaxi 46%, Capesize 89 %…Dugoročno gledajući, neizbježan pad famoznog BDI, ali i rast, odnosno održavanje BHSI – Baltic Handysize Indexa koji je jedini relevantan dry index za ovu dionicu, danas je na ludo visokoj razini, a fundamenti mu kazu da je dugorocno odrziv – male tankere ne isplati se konvrtirati u bulkove, a brodogradilista su ionako puna do 2011 da bi se ista handysize brodova gradilo mimo vec ugovorenog . Trziste handysize tonaze zbog ograničenosti gazom potrebno je promatrati zasebno od ostalih dry segmenata)…Sve ovo navedeno uz vrijednost NAV -a od 7xxx (uz pretpostavku da Ninsko blato i Lenac vrijede NULA) apsolutno nista ne vrijedi dok u Rvackoj ne krene bulish market. Iako na mo ekranu svijetli BUY na ovoj dionici, nešto mi kazuje da će se još neko vrijeme moći jeftino kupiti, odnosno da se neće moći skupo prodati (kako tko gleda)…


nisam bas pretjerano pratio TNPL, market nesto vise. Znam da se prica o nekih 15% flote u brodovima rasutih tereta, no kad sam bacio pogled to ne izgleda toliko lose. Zanima me koliko tih 6 handya moze anulirati losi tankerski market? Meni to, odokativno, izgleda dosta?

Neki su 13. 1. ukazivali na handy flotu. Tada to nije bilo vazno. Cini mi se da se situacija stubokom promijenila za mjesec dana.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


sakai: ” nisam bas pretjerano pratio TNPL, market nesto vise. Znam da se prica o nekih 15% flote u brodovima rasutih tereta, no kad sam bacio pogled to ne izgleda toliko lose. Zanima me koliko tih 6 handya moze anulirati losi tankerski market? Meni to, odokativno, izgleda dosta? ” Neki su 13. 1. ukazivali na handy flotu. Tada to nije bilo vazno. Cini mi se da se situacija stubokom promijenila za mjesec dana.

Tih 6 handysize bulk carriera, zapravo 5 handysize-a i 1 handymax od danas do 2010 se mogu zakljuciti na 32.000 usd dnevno u najlosijem scenariju. Kad u flotu dodju jos 2 koncem ove godine, odnosno pocetkom slijedece minimalni portfelj suhih biti ce 256.000 usd dnevno, odnosno 1.280.000 kuna dnevno. Odokativno, toliko im je potrebno za biti na breakeven cijele flote. Ono sto budu zaradjivali tankeri biti ce cista dobit. Splitska veza javlja da ce 9. tanker biti spreman do kraja ljeta.

Business.hr/Hina
18.02.2008 15:49
Pročitaj komentare(0)
Veliki azijski proizvođači čelika, japanski Nippon Steel i JFE Steel i južnokorejski Posco, postigli su dogovor s brazilskom rudarskom kompanijom Vale o 65-postotnom povećanju cijene željezne rude u 2008., izvijestili su u ponedjeljak američki mediji.

Nippon Steel, drugi proizvođač čelika u svijetu, i njegov partner Posco postigli su odgovarajući dogovor zajedničkim nastupom u pregovorima s brazilskim Valeom, izvijestila je agencija Dow Jones, pozivajući se na neimenovani izvor u Nipponu.

Tako će dva azijska proizvođača čelika u fiskalnoj godini 2008/2009. plaćati Valeu 78,90 dolara za tonu željezne rudače, u odnosu na 47,81 dolara u prethodnoj fiskalnoj godini, objavio je glasnogovornik kompanije.
Nastavi čitati

JFE Steel, drugi po veličini japanski proizvođač čelika, također je objavio da je s brazilskom rudarskom kompanijom postigao dogovor o istom povećanju cijena željezne rude u fiskalnoj godini koja počinje u travnju.

Prvi dogovor o cijeni između značajnih proizvođača čelika i jednog od tri vodeća svjetska proizvođača željezne rude obično utvrđuje osnovnu cijenu te sirovine za cijelu industriju.

Smatra se da će aktualni dogovori imati pozitivan učinak za sva tri vodeća svjetska proizvođača željezne rude, Vale, Rio Tinto i BHP Billiton, ali i za proizvođače čelika. Mnogi su strahovali da bi proizvođači čelika mogli biti prisiljeni prihvatiti još i veće povećanje cijena, s obzirom na snažnu potražnju za čeličnom rudom.

Budući da je dogovor postignut ranije no što se očekivalo, analitičari procjenjuju da će odgovarajuće sporazume, usklađene s novom cijenom, već sljedećih dana objaviti i ostale ključne rudarske kompanije, poput Rio Tinta i BHP Billitona i kineskih čeličana na čelu s Baosteel Corp.-om.

U proteklih šest godina rast potražnje u kineskom sektoru proizvodnje čelika potaknuo je snažna poskupljenja željezne rude, utvrđena godišnjim pregovorima, što je potaknulo rast dobiti rudarskih kompanija i nastojanja da se proširi proizvodnja.

Pozitivne vijesti kao na tekućoj vrpci:

Viktor Lenac riješen.
Suha flota sa visokim vozarinama.
Tankeri sa dvostrukim dnom/a takvi su svi u TNPL/ postaju vrijedniji s obzirom da neke zemlje nastoje dodatno zaštititi svoja mora od zagađenja.
Cijena čelika skaće ,a brodovi su od čelika-valjda vrijede više.
Hugo Chavez se kaći sa Amerikancima i obustavlja isporuku nafte,pa bi se mogla pojaviti dodatna potražnja za tankerima jer se mora dovoziti iz udaljenijih luka ,što bi moglo dovesti do porasta tankerskih vozarina.
Čekamo izvrsni .godišnji FI,a već u prva tri kvartala ostvarena izuzetna dobit.
Tećaj dolara jaća.
Svi svjetski brodari vrijede više_cijene dionica rastu
Izvješće prvog kvartala bi trebalo potvrditi nastavak odličnog trenda s obzirom na gore navedeno.

A TNPL pada.Neka pada da se dokupi što jeftinije.I na nju će doći red.Nijedan dan ne mogu završiti u poziciji
keša dok je ovaj biser ovako jeftin.

pa nije valjda da tankeri zaradjuju vise od bulkera? komentari molim http://www.hegnar.no/bors/shipping/article253972.ece

pogledaj tonaze tankerasa i bulkera i usporedi vozarine… tjah (censored)

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

nikako preko 5100

Molio bih da netko tko je malo bolje upucen o ugovorima koja je tankerska plovidba sklopila za gradnju 8 brodova do 2012, da napise je li u ugovoru navedena cijena gradnje po staroj cijeni zeljeza ili je u kojoj stavci predvidjena varijacija cijene materijala.
Da skratim pricu, je li moguce da se desi slicna situacija kao sto se desila sa brodom DONAT koji danas vrijedi duplo vise nego sto je placen…?

Unapred zahvaljujem.

New Report

Close