TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ja se ne slažem s Derbijem,jer iako čovjek razumije indekse vozarina,uvijek u svojim postovim bubne prvo neku cifru,a onda je samo djelomično obrazloži (npr. ako se zna koliki je dnevni fiksni operativni trošak broda,što se zna kolega,pa izračunajte mi ga!!!!!!!!).Nije isto ako su Vam posada Filipinci,Kinezi ili Hrvati.Nadalje kako znate za kreditne uvijete Tankerske (opet ako se zna !!!!!!!),pa napišite ih znate.Vi želite biti egzaktni,a baratate sa neprovjerljivim podacima,barem ih nikad niste naveli.A nakraju iskreno ne mogu vjerovati da je management Tankerske toliko glup da ulaže u poslove koji proizvode gubitak,barem ja taj gubitak ne vidim u njihovim FI ma koliko ona bila frizirana.Lijep pozdrav.


Ja se ne slažem s Derbijem,jer iako čovjek razumije indekse vozarina,uvijek u svojim postovim bubne prvo neku cifru,a onda je samo djelomično obrazloži (npr. ako se zna koliki je dnevni fiksni operativni trošak broda,što se zna kolega,pa izračunajte mi ga!!!!!!!!).Nije isto ako su Vam posada Filipinci,Kinezi ili Hrvati.Nadalje kako znate za kreditne uvijete Tankerske (opet ako se zna !!!!!!!),pa napišite ih znate.Vi želite biti egzaktni,a baratate sa neprovjerljivim podacima,barem ih nikad niste naveli.A nakraju iskreno ne mogu vjerovati da je management Tankerske toliko glup da ulaže u poslove koji proizvode gubitak,barem ja taj gubitak ne vidim u njihovim FI ma koliko ona bila frizirana.Lijep pozdrav.

Najprije me na u prethodnom postu lijepo zamolite da specificiram fiksne dnevne troskove, a ja dok pokusavam pripremiti kvalitetan i iscrpan post vi ovako…
[embarass]

Žao mi je brzina Vam nije vrlina,promijenio sam mišljenje u međuvremenu.

Nego da Vas pitam jeste li konačno dokupili Tankersku,vidim da je kupnja tu jača trenutno (barem što se tiče prvih 5 ponuda) nego na Atlantskoj,a to nije bilo od “stoljeća sedmog”.

@ Lican

‘’…ako se zna koliki je dnevni fiksni operativni trošak broda, što se zna kolega, pa izračunajte mi ga…’’

Prosječni dnevni fiksni trošak na brodu tipa Aframax je 11.207 dolara , a razrađeno to izgleda ovako:

– Crew wages 3535
– Provisions 278
– Crew other 532
– Lubricants 493
– Stores other 625
– Spares 758
– Maintanance 587
– P & I 495
– Insurance 522
– Registration 73
– Management 978
– Sundries 211
– Dry docking 2117

Svjetski prosjek ne uzima u obzir politički suport i suport košarkaškim i inim klubovima.

@ Lican

” …Nije isto ako su Vam posada Filipinci, Kinezi ili Hrvati…’’

Upravo tako, tu se slažemo apsolutno. Isto tako nije isto dali se brodovi popravljaju u evropskim ili u škverovima u dalekom istoku. Trošak Hrvatske posade je iznad svjetskog prosjeka, kao i popravak brodova u evropskim škverovima gdje ih popravlja Tankerska, stoga je gore navdeni fiksni trošak minimum s kojim je potrebno ući u kalkulaciju

@ Lican

‘’…Nadalje kako znate za kreditne uvijete Tankerske (opet ako se zna !!!!!!!),pa napišite ih znate…’’

Na barem 10 hrvatskih portala je objavljena cijena ugovorenih novogradnji od 60 milijuna dolara (govorimo o Aframaxima koji će doći ove godine). Kamatna stopa pri uzimanju namjenskih kredita za gradnju brodova je 7% (ne mogu vjerovati da to ne znate), brodovi se financiraju iz kredita, te mislim da nije kompleksan račun izračunati da je dnevni kapitalni trošak na Aframaxu 17.702 dolara kroz narednih 15 godina.

@ Lican

‘’…ne mogu vjerovati da je management Tankerske toliko glup da ulaže u poslove koji proizvode gubitak…’’

Mislim da sam ne jednom nego više puta naglasio da smatram management Tankerske više nego sposobnim, pa 50 godina gomilanja iskustva i znanja je iza njih. Međutim očito nisi shvatio srž mojih postova. Brod se ne kupuje za godinu ili dvije, te će novim ciklusom tankerskog boom-a Tankerski Aframaxi vjerovatno opet pozitivno poslovati. Problem je što se ciklus ponavlja svakih 10-ak godina, tako da čekanje rasta može potrajati, a srž mojih postova je ukazati na kratkoročno činjenično + kalkulativno stanje u narednih godinu ili dvije. Preneseno na vrijednost dionice, kratkoročna (godina ili dvije) stagnacija ili pad u očekivanju moguceg dugoročnog (nakon 10-15 godina) rasta ne zvuči mi kao pametna ulagacka taktika

@ Bragoc

‘’…Isto tako tvrdite da se dnevni operativni trošak (posada, osiguranje..) ne može minimizirati ako je brod usidren?…’’

Jedino u slučaju ako brod ode u raspremu. A što ćete u tom slučaju reći banci kad navrati svaki mjesec s računom od preko pola milijuna dolara ya svaki brod. Ovko je gubitak dnevno 10-ak tisuća dolara, u slučaju raspreme samo kapitalni bio bi 17.702 dnevno plus naravno nešto operativnih.

@ Bragoc

‘’…Pratit ću i dalje vaše analize i korisne kritičke priloge iako se ne mogu oteti dojmu da zbog nekog razloga želite previše ocrniti ovu dionicu…’’

Pratim sve brodarske dionice i isto tako ne mogu se oteti dojmu da je Tankerska precijenjena obzirom na brojne kalkulacije (prvenstveno analiza zarade po putovanju i NAV), zatim trenutno I očekivano stanje na tankerskom tržištu, odnos tajminga dolaska novogradnji i stanjana tankerskom trzisto, te neke izložene činjenice vezane za turizam, stoga su moji komentari takvi kakvi jesu. Objektivni prvenstvno iako možda zvuče tendeciozno budući da nismo/niste navikli na slične kad je ova dionica u pitanju.

@ Ides

‘’…želite previše ocrniti ovu dionicu, a nahvaliti ATPL i drybulk sektor, iako se indeks i tamo strovaljuje iz dana u dan…’’

Taj strovaljeni (kako vi kažete) indeks (Panamax dry index BPI – najbitniji za ATPL) danas iznosi 62405 ili prevedeno na ekvivalent time chartera 62405 dolara. Još jednom ću napomenuti da su Panamaxi 50% manji i jeftiniji brodovi od Aframaxa, a da danas Aframaxi zarađuju u Mediteranu 17.000 usd. Da bi ih sveli na zajednički nazivnik BPI bi trebao pasti još nekih 80% od današnje vrijednosti.
Stoga, ne mogu prihvatiti komentar da crnim ovu dionicu, ja nisam taj koji priča o strovaljenom indexu, a isti taj strovaljen index brodu Atlantske donosi 45 tisuća dolara čiste zarade dnevno ako se ugovori danas na strovljenom indexu, a znamo da su brodovi ugovarani kad je index bio puno bolji.

BTW, imate neki pogodni izraz za tankerski index ovih dana? Mozda hlapljivi…


Žao mi je brzina Vam nije vrlina,promijenio sam mišljenje u međuvremenu.

Promjenicete vi i misljenje o vrijednosti dionice TNPL…Samo da vam ne bude kasno.

Brod se ne kupuje za godinu ili dvije, te će novim ciklusom tankerskog boom-a Tankerski Aframaxi vjerovatno opet pozitivno poslovati.
Bravo tu se definitivno slažemo,samo mi ti definitivno zvučiš kao kratkoročni ulagač sa svojim postovima (nemoj se ljutiti djelomično izrazito precizno računaš,a djelomično projiciraš,pa onda bacaš neki konačni rezultat).
Činjenica je da sam ja mala beba u odnosu na tebe što se tiče poznavanja brodarskih indeksa,ali zar ti nije čudno ponašanje uprave koja konstantno i uporno kupuje većinom tankere,iako tvrdiš da donode gubitak (trenutno),možda oni znaju nešto što mi ne znamo.Ovo s KK je simpatično,očito da su oni baje u Zadru i to može biti danak superpovoljnim aranžamanima oko Ninskog blata.

Pa dobro koliko ona po tebi vrijedi?Što misliš koliko je u cijenu ukalkuliran Lenac?

I ne zaboravi tamo gdje ulaže gospodin pod br. 5 (skriva se iza tvrtke Paktor d.o.o.) nema zime.Taj voli firme koje su od društveno-političkog utjecaja i koje postaju hitovi burze.


…zar ti nije čudno ponašanje uprave koja konstantno i uporno kupuje većinom tankere,iako tvrdiš da donode gubitak (trenutno),možda oni znaju nešto što mi ne znamo.

Firma se specijalizirala za tankere pa je normalno da ulažu u taj segment. Imali smo i Croatia line do prije desetak godina koja je bila specijalizirana za kontejnerski prijevoz, nikad nisu ulagali u tankere, kao ni Tankerska u kontejnerske brodove.

Ono što je meni čudnije kod ponašanja uprave je to da nitko od njih ne kupuje dionice Tankerske. To mi govori da nešto znaju više od ostalih ulagača u ovu dionicu. Pogledaj primjerice JDPL, ULPL ili ATPL. Tamo svako malo netko iz uprave ili nadzornog odbora ćopne koju dionicu.

PAKTOR D.O.O. AHRV-R-A 2.935
ELCN-R-A 10.971
MLNR-R-A 3.493
PRHN-R-A 5.266
STBA-R-A 813
TNPL-R-A 4.143
ZTNJ-R-A 10.122

New Report

Close